Autor Wątek:  Nadrabianie opóźnienia, rozkłady jazdy. Pytanie  (Przeczytany 17004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nadrabianie opóźnienia, rozkłady jazdy. Pytanie
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Lutego 2013, 13:30:40 »
Przepuszczając pociąg opóźniony powstało by na pociągu planowym opóźnienie spowodowane przez zarządce infrastruktury.
Tak, ale nie oznacza to, że przyjęte rozwiązanie jest optymalne. Czasem (i na SBL), jeśli by osobowego opóźnić o kilka minut i puścić pospiesznego przodem, to obydwa mogą nadrobić te opóźnienia. Pospieszny, puszczony za osobowym (czy towarowym), opóźnienia nie nadrobi.
Ależ oczywiście, że jest optymalne (pod względem przychodu).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szymel78

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nadrabianie opóźnienia, rozkłady jazdy. Pytanie
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Lutego 2013, 14:08:10 »
No właśnie... Pojęcie ekonomii w PLK jest bardzo ciekawe... Często i gęsto słyszę o sytuacji gdy np.  gdzieś między Katowicami a stolicą pociąg dalekobieżny nabiera opóźnienia z winy przewoźnika, mimo iż później uda mu się nadrobić to i tak jadąc przez resztę kraju traktowany jest drugoplanowo - przepuszcza co się da i generuje kolejne opóźnienia, które są wpisywane jako wtórne nadal z winy przewoźnika...
Państwo w państwie kierujące się częściej dobrą wolą osoby, która akurat jest na służbie niż logiką.

Offline CovaluS

  • Wiadomości: 92
  • STK S.A. & Majkoltrans S.A. dwa bratanki :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nadrabianie opóźnienia, rozkłady jazdy. Pytanie
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Lutego 2013, 14:14:30 »
Moim zdaniem tak nie jest, bo są pewne zasady dotyczące tego co ma jechać pierwsze, co ma jechać później a co ma jechać na samym końcu i tak na przykład to pierwszeństwo nad wszystkimi składami będącymi na szlaku mają pociągi ratunkowe, potem są EuroCity -> EIC -> TLK -> Regionalne -> Towarowe specjalnego przeznaczenia -> Towarowe zwykłe -> Zdawcze. Nie możemy znowu tak tragizować, że jadąc TLKą stoimy na boku bo musimy przepuścić pociąg zdawczy - bo to by była zupełna komedia ;)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Nadrabianie opóźnienia, rozkłady jazdy. Pytanie
« Odpowiedź #33 dnia: 02 Lutego 2013, 21:59:22 »
Jeszcze jest takie pojęcie jak pociąg skomunikowany.
Cytuj
Odnośnie skomunikowań pociągów to jest podpisane "Porozumienie" pomiędzy PLK a IC, PR i innymi przewoźnikami pasażerskimi.
Cytuj
Generalnie to między 3 a 60 minut po przyjeździe pierwszego jeżeli odjeżdża drugi to jest obowiązek trzymania. Tzn. kiedyś był, teraz to zależy od dyspozytora.
Cytuj
Pociąg Wrocław - Ścinawa (planowy odjazd jest o godz. 22.25) został podstawiony na peron Dworca Głównego już o godz. 22.05. O 22.20 poinformowano przez głośniki, że odjazd pociągu opóźni się o 30 minut. Po tym czasie podano, że pociąg będzie jednak opóźniony o godzinę. Jak się okazało, pociąg do Ścinawy czeka na skomunikowanie się z pociągiem z Warszawy, ponieważ ktoś będzie się przesiadał. Na szczęście, po kilku minutach wjechał pociąg z Warszawy, okazało się, że do pociągu do Ścinawy biegnie tylko jedna osoba!
Dawniej w sieciowym lub rejonowym rozkładzie jazdy przy nie których pociągach była informacja. Pociąg nie czeka na pociągi opóźnione na stacjach węzłowych.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Nadrabianie opóźnienia, rozkłady jazdy. Pytanie
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Lutego 2013, 22:25:47 »
Szybki rozruch = szarpanie.
A to niby czemu? Szarpanie ma miejsce gdy siła pociągowa się gwałtownie zmienia - jeśli jej przyrost jest płynny i niczym nie zakłócony zapewniam Cię, że żadnego szarpania nie będzie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadrabianie opóźnienia, rozkłady jazdy. Pytanie
« Odpowiedź #35 dnia: 03 Lutego 2013, 07:09:40 »
Szybki rozruch = szarpanie.
A to niby czemu? Szarpanie ma miejsce gdy siła pociągowa się gwałtownie zmienia - jeśli jej przyrost jest płynny i niczym nie zakłócony zapewniam Cię, że żadnego szarpania nie będzie.
Zacytuj całą moją wypowiedź. :) Akurat tam, potwierdzam to co napisałeś.
No właśnie... Pojęcie ekonomii w PLK jest bardzo ciekawe... Często i gęsto słyszę o sytuacji gdy np.  gdzieś między Katowicami a stolicą pociąg dalekobieżny nabiera opóźnienia z winy przewoźnika, mimo iż później uda mu się nadrobić to i tak jadąc przez resztę kraju traktowany jest drugoplanowo - przepuszcza co się da i generuje kolejne opóźnienia, które są wpisywane jako wtórne nadal z winy przewoźnika...
Państwo w państwie kierujące się częściej dobrą wolą osoby, która akurat jest na służbie niż logiką.
Taka jest niestety prawda, która niestety jest codziennością. Pociąg figuruje w systemie jako opóźniony, więc przyjmuje się zasadę, że i tak się go obciąży. Niestety takim postępowaniem znacznie wydłuża się opóźnienie pociągu, niż było faktyczne z winy przewoźnika. Po zadymie w 2011, jeden z Zakładów PLK jest na bieżąco sprawdzany, pod względem przypisywania ,,wcj". Zresztą, jak ISDR przypisują ,,wcj", napiszę już wkrótce.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.