Autor Wątek:  PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę  (Przeczytany 163166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #180 dnia: 22 Lutego 2013, 20:13:53 »
Badania 'rozkładowo' robi się co dwa lata, po przekroczeniu bliżej mi nieznanego wieku robi się je co roku.

Po osiągnięciu wieku 50 lat.

Offline D1Accord

  • Wiadomości: 102
  • Maszynista w Icc.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #181 dnia: 26 Lutego 2013, 10:18:54 »
Dzięki za dobre słowa.
Jedynie co to narazie będe miał psychotesty w poniedziałek bo tak zarządził lekarz orzecznik, wczoraj musiał mi wystawić negatywną opinie z racji braku psychotestów a ja złożyłem odwołanie od decyzji no i w poniedziałek zobaczymy...
Naszczęście sie udało i mam pozytywne orzeczenie lekarskie.
także teraz pozostaje licencja.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2013, 21:55:58 wysłana przez D1Accord »

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #182 dnia: 24 Marca 2013, 16:03:27 »
Zastanawiam się czy nie lepiej wyrobić sobie licencji na własny koszt, bo czekać na kolejny nabór można jeszcze z 1,5 roku jeżeli chodzi o IC. Tylko czy mam duże szanse że ktoś mnie łaskawie zatrudni po licencji? Jest ktoś po prywatniej licencji na forum?

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #183 dnia: 24 Marca 2013, 16:06:00 »
Koszt licencji jest nieduży, ale tak na prawdę Ci nic nie daje...
Jakbyś miał pracę np. jako ustawiacz gdzieś i dogadał się z firmą, że robisz licencję, a później resztę to pewno i tak.
Prawda jest taka, że dyżurnych,ustawiaczy,maszynistów wszędzie szukają z uprawnieniami, ale żeby je zrobić trzeba pracować w firmie kolejowej. Więc koło się zamyka ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline pachwał

  • Wiadomości: 119
  • CT Śląski
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #184 dnia: 24 Marca 2013, 17:29:34 »
Koszt licencji jest nieduży
7000zł wyłożyć to dla mnie sporo, przynajmniej tyle w Hagansie kosztowało same szkolenie teoretyczne zakończone egzaminem jak się dowiadywałem w zeszłym roku.
12.12.12 - Maszynista spalinowych pojazdów trakcyjnych
Autoryzacja: SM31, SM42, SM42-12xx (6Dg), ST44-12xx, ST48

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #185 dnia: 24 Marca 2013, 18:36:17 »
W tym roku z cenami jest jeszcze gorzej. W styczniu pytałem w jednej z firm z listy UTK to mi zaśpiewali niemal 8000PLN. W tym momencie odpada załatwianie przez PUP na szkolenie indywidualne za uprawdopodobnieniem zatrudnienia, bo mogą dać max 5000 na kursanta;] Tak więc jak pisze @jageer, jak pracodawca nie wyśle, to dupa.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #186 dnia: 24 Marca 2013, 18:50:11 »
W tym roku z cenami jest jeszcze gorzej. W styczniu pytałem w jednej z firm z listy UTK to mi zaśpiewali niemal 8000PLN. W tym momencie odpada załatwianie przez PUP na szkolenie indywidualne za uprawdopodobnieniem zatrudnienia, bo mogą dać max 5000 na kursanta;] Tak więc jak pisze @jageer, jak pracodawca nie wyśle, to dolna część pleców.

Ja myślałem, bo coś kolega kiedyś mówił, że ceny to ok 1/2 tego co podajecie. Więc zwracam honor. El Mecanico pracodawcy szukają z uprawnieniami, a żeby je mieć, trzeba mieć pracodawcę. Więc jak tu cokolwiek załatwić ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #187 dnia: 24 Marca 2013, 23:25:09 »
Czyli bez szans po licencji na własną rękę, ale pracodawca może mieć wtedy już pracownika z jakąś tam wiedzą i dalej szkolić go na świadectwo, bo w takim razie po co wgle istnieje ta licencja jak nie chcą brać do dalszego szkolenia... W Cargo nic się nie zanosi jeżeli chodzi o przyjęcia na szkolenia od zera, IC może za rok zrobi nabór na 20 kandydatów :) A jak jest u innych przewoźników? Bo można wywnioskować że jak nie dostaniesz się do spółki państwowej to nie masz szans stać się maszynistą skoro nikt po licencji nie chce zatrudniać, choć ludzi szukają w tym kierunku bo trochę braków kadrowych jest.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #188 dnia: 25 Marca 2013, 13:12:41 »
W Cargo nic się nie zanosi jeżeli chodzi o przyjęcia na szkolenia od zera,

Zależy gdzie w Cargo. W CT Północny od kwietnia startuje kurs na licencję + świadectwo. Przyjęto około 30 osób.

Offline D1Accord

  • Wiadomości: 102
  • Maszynista w Icc.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #189 dnia: 25 Marca 2013, 15:25:10 »
A orientuje się ktoś czy będą jakieś przyjęcia w cargo w dolnośląskim zakładzie?

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #190 dnia: 25 Marca 2013, 15:39:32 »
A orientuje się ktoś czy będą jakieś przyjęcia w cargo w dolnośląskim zakładzie?
Pogadaj z Generixem, on w tym siedzi.

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #191 dnia: 25 Marca 2013, 18:37:43 »
Mnie też interesuje zakład Dolnośląski właśnie bo tutaj mieszkam, z nie oficjalnych informacji słyszałem że wiosną miało coś ruszyć ale na razie cisza, i także dla osób po własnej licencji.

Offline D1Accord

  • Wiadomości: 102
  • Maszynista w Icc.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #192 dnia: 25 Marca 2013, 18:47:02 »
Napisałem do kolegi Generixa.
Domio mnie też właśnie interesuje z racji zamieszkania i ponoć z najlepszych warunków zatrudnienia.

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #193 dnia: 25 Marca 2013, 19:00:16 »
Ok jak coś się dowiesz to daj cynka na forum albo na PW ;)

Offline Generix

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #194 dnia: 25 Marca 2013, 20:17:42 »
Widzę że sprawa się oparła o mnie więc wtrącę swoje trzy grosze. Na wstępnie powiem że nie ma żadnych przyjęć ani kursów czy licencji w dolnośląskim zakładzie, a powodem tego jest coraz mniejsza liczba jakichkolwiek pociągów. Miesięcznie wysyłają po 15-20 osób na 60%, a pod okienkiem czasem siedzi po 20 osób czekających za pracą owszem są dni że ludzi brakuje aby pokryć wszystkie pociągi ale to rzadko kiedy występuje. Wspomnę też że u nas chcą zlikwidować parę sekcji, a mianowicie np. Wałbrzych. Tam chłopaki już w ogóle roboty nie mają z tego co wiem i mówił nam naczelnik niektóre osoby z Wałbrzycha przebywają na delegacji w śląskim zakładzie spółki. Tak że z zatrudnieniem jest ciężko. Robota niby ma być od czerwca ale czy to prawda to nie mam pojęcia.
Maszynista Pojazdów Trakcyjnych
PKP CARGO LOGISTICS
Dolnośląski Zakład Spółki we Wrocławiu

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #195 dnia: 25 Marca 2013, 23:06:51 »
A orientujesz się jak w innych spółkach kolejowych z poza grupy PKP, jak to za zatrudnieniem dla ludzi bez papierów jeszcze?

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #196 dnia: 25 Marca 2013, 23:31:11 »
Witam.
 Przewozy Regionalne to chyba umrą śmiercią naturalną... Jest tu ktoś kto też tak uważa ?.
Na Podkarpackim Zakładzie PR w Rzeszowie leży około 400 podań na stanowisko maszynisty a do tej pory nie przyjęto ani jednej a przecież zrobić licencję i resztę to ładnych kilka lat zajmuje. Na Sekcji Stalowa Wola Rozwadów zostało około 5 maszynistów którzy obsługują dozór w nocy, i dwie pary Regio na EN57 oraz dwa kursy na szynobusie, są w wieku ok. 50 - 55 lat i nikt się tym nie przejmuje...
^^PR Rzeszów^^

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #197 dnia: 26 Marca 2013, 00:42:35 »
Takie czasy, ludzi potrzebują ale od ręki z papierami ale się zapomina o ludziach którzy chcą zacząć w tym zawodzie nie mając uprawnień, to już wiadomo nie ma kasy na szkolenia itp. więc jak ma być dobrze? Cała Polska szara rzeczywistość :(

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #198 dnia: 26 Marca 2013, 07:15:03 »
Ja mam jedną radę - wysyłajcie swoje podania do przewoźników i nie czekajcie na oficjalne ogłoszenie (raczej tradycyjną pocztą, a nie mailem). Często nie ogłasza się naboru. Ja w ten sposób dostałem się do mojej firmy. A czasami trzeba po prostu pojechać do siedziby zakładu, zapytać, porozmawiać i zostawić swoje dokumenty mimo, że mówią "Przyjęć nie ma i nie będzie". Jeżeli rok temu ktoś by mi powiedział, że będę jeździł to bym go wyśmiał, ale udało mi się i już szkolę się praktycznie na świadectwo maszynisty. Pracy w tej chwili jest mało, ale w ciągu 3-4 lat będzie lepiej - wielu maszynistów odejdzie na emerytury.

Offline AlbatrosPoland

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #199 dnia: 05 Kwietnia 2013, 13:02:36 »
Tak sobie poczytałem ten wątek, przeczytałem podobny, bo o licencji i tak sobie parę moich przemyśleń przedstawię:

Kiedyś startowałem do "kolejówki" w Bydgoszczy na profil "mechanik pojazdów spalinowych". Wszystko było dobrze, wypadłem 3 na testach na 60 osobników, ale...: Niestety to były testy sportowe, bo głównie chodziło tu o machanie wiosłami, rano i po zajęciach... Dałem spokój.
Potem chciałem być mechanikiem lotniczym. To druga pasja, a wiadomo, że bliżej samolotów bym był. Tyle, że z samolotami miałbym coś wspólnego po 3 latach, a do tego czasu uczenie się Iliady na pamięć... Poziom wysoki, ale mało lotniczy...
Trzecia pasja to potocznie mówiąc "TIR-y" i autobusy. Zacząłem zarabiać, nie wydawałem kasy na kino i piwo, zrobiłem uprawnienia i świat stanął u mych stóp. Przedtem jednak szukałem mozolnie pracy, jak mnie wyrzucali (brak doświadczenia) drzwiami, to wracałem oknem...

Przejeździłem setki tysięcy km wypasionymi ciężarówkami, często i gęsto stając na nocki blisko torowisk, zwiedziłem kilkanaście krajów. Jeździł ze mną Świat Kolei, aparat, kamera.
Przyszedł czas na żonę i tęsknotę za domem. Przyjąłem się do MZK Bydgoszcz.  Samodzielna jazda Ikarusem to był szczyt , nad szczyty... Szkoda, że tych wozów już nie ma. Teraz są "plastikowe mercoinne busy". Wozy bez duszy.
Bycie co dzień w domu, pozwoliło mi na realizację kolejnej pasji: zostałem pilotem szybowca. No może nie mam dużego nalotu, ani wielkich uprawnień, ale 18 lotów samodzielnych mam.

Teraz zaczyna mnie gnębić kolej..

W zeszłym roku PR robiło kursy w Bydgoszczy. Ja niestety spóźniłem się o parę tygodni. Miły pan, chyba na wysokim stanowisku, oznajmił, że już zaczęli, ale mam zostawić CV, bo może będzie następny.
Teraz zastanawiam się nad robieniem prywatnie, ale piszecie, że to nic nie daję. IC też coś działa, ale odstraszają mnie pieniądze i ten 1,5 letni okres siedzenia na warsztacie. Pytam po co? Ja rozumiem, że trzeba się zapoznać z najczęściej występującymi usterkami, ale półtora roku, to chyba przesada?
Jako ciekawostkę dodam, że ja zawsze chciałem zostać kierowcą autobusu, ale jeździ również dużo przypadkowych ludzi, którzy byli kucharzami, innymi magikami, ale zrobili kurs przez Urząd Pracy. Radzą sobie doskonale, ale to tylko ich praca

Jestem przyzwyczajony do nocnej pracy (ostatnio nawet na liniach nocnych jeżdżę), wigilie, sylwester bywam w pracy, więc to nie problem. Zdrowie badane regularnie (wymóg dla kierowców), nomen omen w przychodni kolejowej... Ostatnio Pani okulistka stwierdziła, że po co mi okulary i nie mam wpisu, nakazującego jazdę w okularach. Za drzwiami czekało paru, sędziwych wiekiem, maszynistów..
Uważam, że nadawałbym się do tej pracy, ale coś kiepsko to widzę. Może się coś zmieni? Delikatne sugestie w kierunku żony raczej nie spotkały się z entuzjazmem... Jedynie 3 letnia córka zapytała ostatnio, czy chciałbym jeździć pociągami... Dodam, że przy zasypianiu ogląda pociągi i widoki z kabin, nagrywane przez, chyba obecnych tu, rzeczywistych mechaników.

Cóż? Może znów jakiś znajomy mechanik zabierze mnie w podróż, w kabinie. Da powdychać tego zapachu, posłuchać dźwięków... Tak wiem, że to niezgodne z przepisami... Czego jednak się nie robi dla miłośników. Ja daje pootwierać drzwi w autobusie, konfiguruje autobus do fotek, inni dali możliwość postania w kabinie Boeinga, całą Polskę tak przeleciałem.

Pozdrawiam wszystkich chcących pracować w wymarzonym zawodzie i życzę samych w tym sukcesów.
Pojazdy: Cała flota Albatros Poland, Logwin, MZK Bydgoszcz
Lokomotywy: ET22
Szybowce: Bocian, Puchacz

Offline Domio

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #200 dnia: 09 Kwietnia 2013, 16:58:22 »
Ogólnie mnie nie interesuje praca, która polega na siedzeniu przy biurku, czy np. na produkcji, bo to monotonia. Najbardziej chciało by się na maszynistę iść, ale wiadomo, to trzeba się trochę na latać i poczekać swoje aż zatrudnią gdziekolwiek. Uprawnienia na Tira też fajna sprawa, ale śpisz na budzie, to jak drugi dom, z daleka od domu, znajomych, żony, itd., choć bez przesady, wolne czasem też jest ;D

Stawiaj przecinki i kropki gdzie trzeba. Z ostatniego zdania wynikałoby, że masz dziwne zainteresowanie domem znajomych żony;).
adsim
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2013, 20:02:14 wysłana przez adsim »

Offline KrzysiekXF

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #201 dnia: 24 Kwietnia 2013, 20:04:40 »
Wtrącę się do tematu ponieważ padło tu kilka odpowiedzi z opinią o wyborze prawa jazdy kat.C+E względnie D zamiast kursu na licencje maszynisty. Otóż ja jestem posiadaczem tych pierwszych uprawnień (C+E) i jeśli ktoś czuje mocną fascynacje zawodem a nie bardzo ma styczność z kimś kto go doświadczył mogę na PW nakreślić nieco obecną mało kolorową sytuacje.

Obecnie transport drogowy ogarnia patologiczne wrecz środkowisko dlatego po kilku latach postanowiłem dać sobie spokój a jako, że jestem takim małego kalibru ale jednak fascynatem "kolejek" rozmyślam nad sensem inwestycji w kurs - licencję maszynisty. Sama praca choć w domyśle wiem, że równie odpowiedzialna i cięzka jak kierowcy mnie nie przeraża. Nie mam natomiast styczności ze środowiskiem aktywnych maszynistów i obawiam się o organizacje pracy w sensie - stosowanie do norm czasu pracy,  czas na odpoczynek w domu lub stan sprzetu na którym się pracuje ( interesują mnie te rzeczy bo w transporcie drogowym stanową dziś poważny problem ).
Jeśli ktoś opisałby trochę co czeka nas w pracy po otrzymaniu licencji  ( tu czy na PW ) byłbym wdzięczny.

Offline kabea

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #202 dnia: 24 Kwietnia 2013, 20:13:15 »
 Ja mogę jedynie napisać, że po otrzymaniu licencji nic na nas nie czeka, bo taka licencja nie działa na zasadzie prawa jazdy a jedynie upoważnia do dalszego długiego szkolenia.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2013, 20:15:38 wysłana przez kabea »

Offline KrzysiekXF

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #203 dnia: 24 Kwietnia 2013, 20:28:26 »
Zdaję sobie sprawę i mam rozeznanie o okresie szkolenia praktycznego na drodze od "szkolnej ławki" do złapania za nastawnik i rozkład jazdy. Oczywiście z tego, że łatwiej znaleźć ofertę dla kierowcy jak na stanowisko maszynisty.

Chodzi mi jednak o to jak wygląda ta kolejowa praca w praktyce względem teorii bo jest wiele spółek i nie sądzę, żeby na szynach wyglądało to wszędzie przepisowo. W transporcie drogowym jest np tak , że w jednej firmie jeździ się nowym zestawem wg. norm czasu pracy i po 7-10dniach ma te 72h w domu a w innej ( zwykle tam gdzie szukają "świeżaków") czeka padlina dosłownie związana na drut w której ledwo hamuje naczepa,  czas pracy wynosi 24h jak zaistnieje potrzeba no i weekend to raptem niedziela. O zarobkach to inna bajka ale priorytet to podjąć pracę, która nie pachnie kryminałem.

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #204 dnia: 26 Kwietnia 2013, 11:28:51 »
No to napiszę jak to wygląda w PKP Cargo. Teoretycznie masz ustalony grafik na miesiąc (rozpisany np. na 168 godz w zależności od długości miesiąca). Grafik wygląda tak, że idziesz 3-4 dni na 10-12 godz i masz 2-3 dni wolne. W praktyce - dość często Cię przesuwają lub odwołują, ale mniej więcej wiesz kiedy pójdziesz do pracy (zazwyczaj +/- 6godz w stosunku do grafiku). Oczywiście możesz się nie zgodzić na zmiany w grafiku, ale wtedy możesz więcej czasu spędzić u dyspozytora niż na maszynie. Na kołach możesz spędzić max 12godz. tylko w wyjątkowych sytuacjach więcej. Do pracy raz idziesz na 6godz a innym razem na 16godz. (powrót "pasażerem"). W zeszłym miesiącu średnia długość służby wyniosła u mnie 10,1godz. Jeśli jest dużo pracy - nadgodziny, ale nie więcej niż 200 w roku.
Kilka spraw jeśli chodzi o "przejścia" czyli przerwy między pracą:
-nie możesz zacząć pracy dwa razy w tej samej dobie (doba liczy się nie od godz 0 tylko od godz. rozpoczęcia pracy - czyli jeśli dzisiaj idziesz na 19 jutro nie możesz zacząć pracy wcześniej niż o 19),
-minimum 12godz przejścia lecz nie mniej niż długość trwania ostatniej służby,
-nie więcej niż dwie nocki z rzędu,
-minimum co trzecia niedziela wolna,
Zagadnienia przejścia są przestrzegane bardzo rygorystycznie.

Jeśli chodzi o sprzęt - w większości jest stary i wysłużony, ale da się dojechać. Coraz więcej nowych i zmodernizowanych lokomotyw w nich w razie awarii najczęściej nie pojedziesz. Awaria się zdarza i jeśli sobie nie poradzisz z naprawą wzywasz pomoc - lok. zastępczą (lepiej oczywiście nie defektować z błahego powodu). Wbrew pozorom mimo, że lokomotywy mają po 30-40 lat nie psują się często. Jeżdżę od połowu lutego i spotkałem się trzy razy z awarią i za każdym razem dojechaliśmy (odłączenie silników, wyłączenie SHP itp.)
Zdarzają się też większe problemy. Jeśli nie podjedziesz pod jakąś górkę (bo jest ślisko, niewielka prędkość itp.) wzywasz pomoc - to nie jest ujma na honorze, a lepiej nie rolować żeby nie uszkodzić szyn. Rozerwiesz pociąg - wzywasz pomoc (komisja itp.) jeśli nie z twojej winy włos Ci z głowy nie spadnie. Przerżniesz czerwone na semaforze - warsztat na rok i trudno wrócić za nastawnik. Przerżniesz drugi raz - nie będziesz już maszynistą w Cargo.
Ogólnie praca trudna (wielu wydaje się, że musi być łatwiej niż w samochodzie bo nie trzeba skręcać), ale daje niesamowitą satysfakcję. Panowanie nad 3 tys ton  rozpędzonymi do 70km/h niesamowicie podnosi samoocenę ;-) Bardzo trudna jest dla mnie praca na manewrach szczególnie gdy wjeżdżam gdzieś pierwszy raz i w nocy. Trzeba mieć oczy dookoła głowy, pilnować tarcz manewrowych, ustawiaczy i sygnałów oraz informacji przez nich podawanych (czasem niestety niezbyt często i bardzo lakonicznych), osób postronnych, prędkości, a często jesteś w tym samym czasie poganiany. Pełne skupienie przez prawie 12 godz jest tak męczące, że w domu padam na pysk. Na elektrykach na szlaku jest spokojniej.

Przepraszam, że tak długo, ale spytałeś o kilka aspektów a ja zaczynam dopiero i chciałem opisać Ci jak to wszystko wygląda oczami świeżaka. W tej pracy Ty musisz pamiętać o wielu rzeczach - znajomości szlaku, przejście itp. Jeśli masz coś nie tak, a nic się nie przydarzy to OK, ale jeśli kogoś rozjedziesz będą szukali jak najwięcej haków na Ciebie. Za pracę zgodnie z przepisami nikt u nas nigdy nie wyleciał z pracy, a jak przegniesz to trudno będzie Cię obronić. Kiedyś jeden maszynista powiedział do mnie: "Gdy pracuję powoli to kolej mi płaci, gdy pracuję szybko to ja płacę kolei". I tak jest, jeśli kontrolerzy dopatrzą się przekraczania prędkości itp. to "lecą po procentach".
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2013, 11:41:50 wysłana przez grzechu_k »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #205 dnia: 26 Kwietnia 2013, 13:33:28 »
Jeśli jest dużo pracy - nadgodziny, ale nie więcej niż 200 w roku.

Skąd te 200? Czyżby CT Wielkopolski "się wychylił"? Z tego, co wiem, to w całym Cargo nie możesz przekroczyć 150 godzin nadliczbowych w roku.

Cytuj
-minimum 12godz przejścia lecz nie mniej niż długość trwania ostatniej służby,

Minimum 11 godzin - oczywiście, jeśli służba poprzednia trwała 11 albo mniej godzin.



Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #206 dnia: 26 Kwietnia 2013, 16:31:04 »
Skąd te 200? Czyżby CT Wielkopolski "się wychylił"? Z tego, co wiem, to w całym Cargo nie możesz przekroczyć 150 godzin nadliczbowych w roku.
Na pewno w Wielkopolskim nikt się nie wychylił. Pewnie ja coś pomieszałem. Przepraszam.
Cytuj
Minimum 11 godzin - oczywiście, jeśli służba poprzednia trwała 11 albo mniej godzin.
No ale nie możesz dwa razy zacząć w dobie, więc jeśli służba trwała np. 6 godz to i tak będziesz miał 18 godz. przejścia.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #207 dnia: 26 Kwietnia 2013, 21:38:12 »
No ale nie możesz dwa razy zacząć w dobie, więc jeśli służba trwała np. 6 godz to i tak będziesz miał 18 godz. przejścia.

Nie możesz rozpocząć w tej samej dobie drugi raz, to fakt. Nikt jednak nie napisał, że ta służba 6-cio godzinna (to akurat trochę nietrafione - w miesiącu możesz mieć jedynie jedną służbę krótszą niż 8 godzin) musi się rozpocząć o godz. 00:01. Równie dobrze może się zacząć o godz. 17.00 i skończyć o godz. 23.00. Do pracy czysto teoretycznie możesz iść w dniu następnym na godz. 10.00.

Offline pachwał

  • Wiadomości: 119
  • CT Śląski
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #208 dnia: 26 Kwietnia 2013, 23:16:13 »
Skąd te 200? Czyżby CT Wielkopolski "się wychylił"? Z tego, co wiem, to w całym Cargo nie możesz przekroczyć 150 godzin nadliczbowych w roku.
teoretycznie tak, jednak w praktyce bywa czasem inaczej ;)
Nie możesz rozpocząć w tej samej dobie drugi raz, to fakt. Nikt jednak nie napisał, że ta służba 6-cio godzinna (to akurat trochę nietrafione - w miesiącu możesz mieć jedynie jedną służbę krótszą niż 8 godzin) musi się rozpocząć o godz. 00:01. Równie dobrze może się zacząć o godz. 17.00 i skończyć o godz. 23.00. Do pracy czysto teoretycznie możesz iść w dniu następnym na godz. 10.00.
W Cargo generalnie jest tak, że od rozpoczęcia pracy musi minąć przynajmniej 24h żeby dyspozytor mógł Cię ponownie zatrudnić do pracy, więc jeśli masz służbę 6h bo takie w planie u nas na Śląsku mamy raz w miesiącu (z takiego względu jak napisałeś w nawiasie wyżej) przykład 17.00-23.00 to najwcześniej możesz rozpocząć robotę następnego dnia o 17.00. Kolega Grzechu chyba to miał na myśli ;)
12.12.12 - Maszynista spalinowych pojazdów trakcyjnych
Autoryzacja: SM31, SM42, SM42-12xx (6Dg), ST44-12xx, ST48

Offline grzechu_k

  • Wiadomości: 87
  • kolega z pracy MKaczego ;)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« Odpowiedź #209 dnia: 27 Kwietnia 2013, 13:36:12 »
O to mi chodziło. Napisałem o tym tutaj:
Kilka spraw jeśli chodzi o "przejścia" czyli przerwy między pracą:
-nie możesz zacząć pracy dwa razy w tej samej dobie (doba liczy się nie od godz 0 tylko od godz. rozpoczęcia pracy - czyli jeśli dzisiaj idziesz na 19 jutro nie możesz zacząć pracy wcześniej niż o 19),