Autor Wątek:  Problem z ET42  (Przeczytany 43105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Grudnia 2012, 19:16:20 »
Wiem, ale nie w drugim członie.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Grudnia 2012, 19:17:28 »
A może obsadę źle robisz. Weź skopiuj tą co jest w pliku informacyjnym i wklej do td.scn

Offline oscyp

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Grudnia 2012, 18:57:35 »
Widok z ST44. Coś nie tak z tymi szybami.
Pozdrawiam

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Grudnia 2012, 19:09:11 »
Przezroczyste szyby:
Cytuj
Jest to rozwiązanie TESTOWE i będzie w przyszłości rozwijane. Obecnie może powodować znikanie niektórych pojazdów, w przypadku gdy będziemy na nie patrzeć przez szyby w modelu zewnętrznym. Również w momencie gdy wychylimy się (kamerą) przez okno i spojrzymy na szybę, kabina nie będzie się wyświetlać.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2012, 19:11:34 wysłana przez Maxiu »

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Grudnia 2012, 20:29:22 »
Nie wiem czy jest to problem związany z ET42, ale w każdej misji w, której jadę Rusłanem sypią się eventy. W Linii053_Cargo1 cały czas w Dębicy jak dojadę do SM42 i wcisnę Shift+1 jest zero reakcji ze strony stonki, na 10 prób wszystkie były nieudane, a w 4 próbach to nawet nie dojechałem do niej, bo się coś sypało. Na innych sceneriach jest podobnie. Dodatkowo ze trzy razy zdarzyło się, że po zmianie kabiny odłączało tylny człon i skład ciągnął tylko przedni, wrzucam screena żeby zobrazować o co mi chodzi.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Grudnia 2012, 20:34:59 »
Podłączanie do SMki odbywa się w inny sposób.
Dobijasz do jej zderzaków delikatnie, następnie hamulec w odcięcie (9 na numerycznej) oraz nastawnik jazdy w pozycje neutralną. Po czym 2x Insert i  Shift+1. Pamiętaj, że SM42 musi być zahamowana.
EDIT:
Cytuj
Poprawione łączenie ze składem AI

Jeżeli lokomotywa użytkownika ma zostać dołączona do składu prowadzonego przez AI (popych, przetaczanie przez AI, np. na odcinku bez drutu) należy delikatnie dojeżdżać do składu AI, a przed łączeniem (klawisz [Insert]) należy ustawić nastawnik kierunkowy na 0 albo przestawić kran hamulca w odcięcie. W przeciwnym przypadku główną lokomotywą w składzie stanie się lokomotywa użytkownika, a AI zostanie deaktywowane. W przypadku niezamierzonej deaktywacji AI należy pojazdy rozłączyć i połączyć ponownie.
źródło: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_390
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2012, 20:52:14 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Grudnia 2012, 22:46:17 »
Nie wiem czy jest to problem związany z ET42,
Nie. Ogólnie wieloczłony mogą powodować problemy w niektórych przypadkach (wielokrotne wywoływanie eventów).

Dodatkowo ze trzy razy zdarzyło się, że po zmianie kabiny odłączało tylny człon i skład ciągnął tylko przedni, wrzucam screena żeby zobrazować o co mi chodzi.
Czasami nie łapie WS w drugim członie. Trzeba go załączyć od nowa.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2012, 22:48:25 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Grudnia 2012, 23:47:48 »
Cytat: szogun
Ogólnie wieloczłony mogą powodować problemy w niektórych przypadkach (wielokrotne wywoływanie eventów).
Wystarczy dać blokowanie eventu i spokój. :)
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Mihajew

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Grudnia 2012, 09:20:16 »
1. Mam czystą wersję MaSzyny, exe 390, SPKS... Włączając symulator na oryginalnych wpisach do scenerii jest pewien błąd, klawiszem END nie przejdziemy do drugiej kabiny, w ogóle chodzenie po maszynie HOME i END jest pomieszane, raz wyświetla się wnętrze lokomotywy, raz nie. Ustawiając drugi człon na headdriver, a pierwszy na connect, po wgraniu gry jest czarne wnętrze i brak kabiny, brak możliwości sterowania lokomotywą z drugiego członu.

2. Nie wiem czy to od SPKS, ale dlaczego jak pociąg się zatrzyma hamulec lokomotywy sam się zaciąga, co około 1 sekundę zmienia się jego wartość o 1 i tak aż do 10, czyli maksymalnej pozycji. Gdy chcę ruszyć muszę klikać ciągle NUM 7 aby zeszło ciśnienie na możliwe uruchomienie silnika, aby lokomotywa ruszyła, wtedy już można dać spokojnie na 0 pozycję hamulca i się już nie zaciąga, ale zatrzymam się i znowu się zaciąga. Chce się dowiedzieć czy to przez lokomotywy/ę czy system SPKS.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Grudnia 2012, 09:23:48 »
Niech zgadnę masz pewnie uruchomiony tryb testowy debugmode podejrzewam.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Grudnia 2012, 11:13:02 »
Chce się dowiedzieć czy to przez lokomotywy/ę czy system SPKS.
Przez Ciebie. Należycie wypakowane archiwum, przeczytanie pliku informacyjnego i postępowanie zgodnie z nim oraz użycie odpowiedniego pliku wykonywalnego eu07.exe to podstawa. Jeśli wszystko zostało dokładnie zrobione niema bata musi działać. Jeśli coś pokićkałeś, sam widzisz jakie efekty.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Grudnia 2012, 19:39:12 »
Zauważyłem, że na exe z SPKS, źle ustawia się hebelek od nastawy hamowania, kiedy ustawimy nastawę na P, to hebelek ustawia się na nastawę towarową. Na exe 390 jest tak jak powinno być.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #42 dnia: 27 Grudnia 2012, 19:50:32 »
@jussi19, a czy pobrałeś poprawkę dla *.chk dla exe390+spks wydaną przez @Szoguna razem z modelem ET42 ? Ja pobrałem, przeczytałem wszelkie info tam zawarte i nie mam problemów z "Czapajewami" innych niż wymienione przez @Szoguna (kwestia szyb).

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #43 dnia: 27 Grudnia 2012, 19:54:07 »
Oczywiście, że pobrałem. Nawet po wypakowaniu modelu loka do czystej wersji Maszyny z SPKS, dalej występuje ten problem.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Grudnia 2012, 20:02:39 »
Poprawi się jak SPKS będzie użyty w PC. Jeśli to jest takie pilne to wystarczy zmienić wpis w MMD
Cytuj
brakeprofile_sw: przelacznik-hamulec-typ rot 0.2 -0.2 0.2
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline TheArejon

  • Wiadomości: 170
  • I like horn ST44!
    • Zobacz profil
    • Youtube
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Grudnia 2012, 11:59:14 »
Mam pewien problem z tym modelem. Odhamowując skład ruszam, po przejechaniu niewielkiego odcinka, niezawsze w tym samym momencie skład zaczyna sam hamować, zmieniłem wagony, ale problem cały czas się powtarza na wszystkich trasach, w niektórym momencie hamuje cały skład, a niekiedy tylko sam środek, pamiętając szybciej o ustawieniu bocznika na pozycji neutralnej. Na początku pierwsze, drugie odpalenie przebiegło bez problemów, ale teraz ciągle występuje. Ściągnięcie na nowo nic nie pomogło. Używam EXE390 SPKS. Załączam log i plik scenery.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2012, 12:00:22 wysłana przez TheArejon »
Kolejowa Galeria TheArejon'a thearejon.cba.pl

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #46 dnia: 28 Grudnia 2012, 12:25:28 »
A nie przeładowałeś składu? Widzę że kilka razy ustawiałeś kran na falę i może to to jest powodem. Ja staram się fali nie używać i nie mam żadnych problemów.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline TheArejon

  • Wiadomości: 170
  • I like horn ST44!
    • Zobacz profil
    • Youtube
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #47 dnia: 28 Grudnia 2012, 12:31:44 »
Długość składu i brutto nie ma wpływu, ostatnio na 058 cargo2 miałem z 15 wagonów, to samo występowało gdzieś w okolicach przejechania 1/3 trasy. Hmm falę no używałem, ale żeby szybciej odhamować skład. Nie wiem spróbuję bez używania za chwilę przedstawię efekty.
Kolejowa Galeria TheArejon'a thearejon.cba.pl

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Grudnia 2012, 12:51:39 »
A ja mam pytanie. Jeśli już przeładowaliśmy to w jaki sposób pozbyć się tego przeładowania? Hamowania służbowe i luzujemy jazdą?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline TheArejon

  • Wiadomości: 170
  • I like horn ST44!
    • Zobacz profil
    • Youtube
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Grudnia 2012, 12:58:59 »
Niestety zmniejszenie używania fali nic nie pomogło.
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2012, 13:02:51 wysłana przez TheArejon »
Kolejowa Galeria TheArejon'a thearejon.cba.pl

guest4368

  • Gość
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #50 dnia: 28 Grudnia 2012, 13:30:28 »
Instrukcja Cw1 (Mw-56), Rozdział VI, §25
Cytuj
Usuwanie przeładowania urządzeń hamulcowych pociągu

1.   Jeżeli na skutek wadliwego napełniania przewodu głównego hamulca, ciśnienie w nim wzrosło powyżej 0,5 MPa, lecz nie przekroczyło 0,55 MPa, maszynista powinien nastawić na to ciśnienie regulator ciśnienia w położeniu "jazda", a następnie powoli, z prędkością najwyżej 0,01 MPa/min., obniżać ciśnienie w przewodzie głównym do wartości 0,5 MPa.

2.   W razie "przeładowania" przewodu głównego powyżej 0,55 MPa maszynista powinien wykonać hamowanie pełne, następnie za pomocą odluźniaczy ręcznych odhamować wszystkie hamulce w pociągu. Po wyluzowaniu pociągu należy wykonać próbę szczegółową hamulca.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #51 dnia: 28 Grudnia 2012, 19:04:44 »
Szkoda że w Polsce nie ma powszechnych kranów 394/395 tam zlikwidujesz sobie każde przeładowanie bez biegania i ciągnięcia odluźniacza.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #52 dnia: 28 Grudnia 2012, 19:16:31 »
Coż, instrukcję Mw-56 znam chodzi mi jak wziąć się za to w symulatorze.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #53 dnia: 29 Grudnia 2012, 07:37:32 »
A w SPKS najlepiej tak.
Kręcisz regulatorem podnosisz ciśnienie w PG aż wszystko ci wyluzuje. Potem obniżasz ciśnienie regulatorem robiąc jeden "klik" klawisza na 2-3 sekundy aż ciśnienie spadnie do 5 bar i wszystko gra.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2012, 07:46:16 wysłana przez MichałŁ »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #54 dnia: 30 Grudnia 2012, 00:33:19 »
A w SPKS najlepiej tak.
Kręcisz regulatorem podnosisz ciśnienie w PG aż wszystko ci wyluzuje. Potem obniżasz ciśnienie regulatorem robiąc jeden "klik" klawisza na 2-3 sekundy aż ciśnienie spadnie do 5 bar i wszystko gra.
I nic z tego nie wiadomo. Klikasz numer.4 i skład ci luzuje i nie masz problemów z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia. Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #55 dnia: 30 Grudnia 2012, 00:58:37 »
Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.
Ciekawe jakie składy masz na myśli? Te u siebie w ogródku? Gdybyś na 40 ładownych węglarkach na nastawie towarowej zrobił luzowanie bez użycia uderzeniowego to miałbyś skład w kawałkach. Podobnie na składzie ładownych cystern.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #56 dnia: 30 Grudnia 2012, 01:29:06 »
Najlepiej, jakby ktoś kto umie właściwie hamować, odhamowywać, robić HK itp. itd. zrobił film instruktażowy bo ja osobiście mam problem z tymi czynnościami.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #57 dnia: 30 Grudnia 2012, 09:33:42 »
A w SPKS najlepiej tak.
Kręcisz regulatorem podnosisz ciśnienie w PG aż wszystko ci wyluzuje. Potem obniżasz ciśnienie regulatorem robiąc jeden "klik" klawisza na 2-3 sekundy aż ciśnienie spadnie do 5 bar i wszystko gra.
I nic z tego nie wiadomo. Klikasz numer.4 i skład ci luzuje i nie masz problemów z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia. Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.

Kolega zadał pytanie jak zlikwidować przeładowanie więc mu napisałem. W czym problem ?

Offline TheArejon

  • Wiadomości: 170
  • I like horn ST44!
    • Zobacz profil
    • Youtube
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #58 dnia: 30 Grudnia 2012, 10:18:07 »
Mam pewien problem z tym modelem. Odhamowując skład ruszam, po przejechaniu niewielkiego odcinka, niezawsze w tym samym momencie skład zaczyna sam hamować, zmieniłem wagony, ale problem cały czas się powtarza na wszystkich trasach, w niektórym momencie hamuje cały skład, a niekiedy tylko sam środek, pamiętając szybciej o ustawieniu bocznika na pozycji neutralnej. Na początku pierwsze, drugie odpalenie przebiegło bez problemów, ale teraz ciągle występuje. Ściągnięcie na nowo nic nie pomogło. Używam EXE390 SPKS. Załączam log i plik scenery.

Ponawiam pytanie.
Kolejowa Galeria TheArejon'a thearejon.cba.pl

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #59 dnia: 30 Grudnia 2012, 13:45:31 »
Czytacie w ogóle inne wątki? Jest to problem SPKSu, poza tym wystarczy pomyśleć i wykorzystać regulację ciśnienia w PG (podwyższyć je Ctrl+Num3/Num9).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio