- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: oscyp w 25 Grudnia 2012, 15:19:03

Tytuł: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: oscyp w 25 Grudnia 2012, 15:19:03
Niedawno pobrałem nowy model ET42. Po zainstalowaniu działał bez problemu. Jednak teraz po uruchomieniu komputera i symulatora wciskam shift+p to symulator się zacina, i wyłącza z oknem informującym o problemie. Nic nie robiłem w plikach. Jest rozwiązanie tego problemu?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 25 Grudnia 2012, 15:32:23
To chyba wina exe 390. Ja też mam na nim problemy. Gdy załączam gwizdek kombinacją Shift+/ to ET42 nie przestaje "gwizdać" i muszę wyłączyć symulator.  Podejrzewam, że takich problemów będzie więcej. Trzeba czekać na bardziej stabilne warunki dla tej lokomotywy (przynajmniej mi się tak wydaje).
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: oscyp w 25 Grudnia 2012, 15:33:59
Owszem też miałem problemy z gwizdkiem. Jednak to mi w ogóle nie działa.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 25 Grudnia 2012, 15:39:03
To pracuj póki co na starszych wersjach exe bo tam wszystko chyba stabilnie działa.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: oscyp w 25 Grudnia 2012, 15:46:54
Na starszym exe (372) to samo się dzieje.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Grudnia 2012, 15:47:13
A to ciekawe, mi jakoś tam działa wszystko niezależnie od EXE (na czystej PC).
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 25 Grudnia 2012, 15:51:24
Na czystej nie próbowałem w sumie. Zaraz sprawdzę.
A mi na exe 372 działa wyśmienicie.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Grudnia 2012, 15:53:56
Radziłbym spróbować wypakować wszystko od nowa, bo wygląda to tak jakby nie wypakował się dźwięk przełącznika.

  Dodano: 25 Grudnia 2012, 15:55:03
Gdy załączam gwizdek kombinacją Shift+/ to ET42
Od kiedy jest to Shift+/? W kiblu jak dajesz odjazd to też używasz Shift+/?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 25 Grudnia 2012, 15:57:36
Gwizdek załącza się bez shift'a.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 25 Grudnia 2012, 16:02:12
Wiem, wiem. Sorki. Nieuwaga przy pisaniu posta.  Skojarzyło mi się z Shift+A i wyszło jak wyszło czyli "Shift+/". Sorki raz jeszcze.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 25 Grudnia 2012, 16:20:49
Na exe-ku od SPKS hula bez zarzutu.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 25 Grudnia 2012, 16:28:12
Potwierdzam, na SPKSie wszystko pięknie działa. @Bartek, mam tylko takie pytanie. W info napisałeś, że kombinacja Shifi + ">" załącza prędkościomierz i pozostałe urządzenia. Na spksie wszystko działa bez załączania shfit + ">". O co z tym chodzi ogólnie?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Grudnia 2012, 16:35:19
Mhm, dobra, bajzel z plikami po złożeniu czystej PC. Zaraz podrzucę aktualne modele kabin bo do paczki weszła jakaś starsza wersja. W sumie to i dobrze, uniknęliśmy postów o treści "Hasler nie działa!!!".
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 25 Grudnia 2012, 16:49:56
A ja problem z odhamowaniem składu podczas jazdą ET42. Pierwsze 2-4 wagony za lokiem są cały czas zahamowane. Na ET22 czy EU07 takie coś nie występuje.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 25 Grudnia 2012, 16:57:16
Problem z ruszeniem z miejsca. Przy dawaniu pierwszej pozycji wskazówka silników trakcyjnych na ułamek sekundy wędruje na 1kV potem wraca na 0
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Grudnia 2012, 17:04:43
Zdarza się. Albo skład niedokładnie odhamowany, albo symkowi się coś przywidziało. Pomaga odpalenie loka od nowa.

Poprawka na sygnalizację.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 25 Grudnia 2012, 17:12:27
Poprawka ściągnięta - 3/4 loków nie ma... Przepraszam nie ma żadnego, gdyż folder dynamic szlag trafił.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Grudnia 2012, 17:14:18
A co zrobiłeś po wypakowaniu? To są tylko modele kabiny nadpisujące pliki z paczki głównej, nie mają wpływu na edytor składów.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 25 Grudnia 2012, 17:16:59
Wrzuciłem, odpaliłem Rainsted i pustki. Na szczęście miałem zapasowy folder z MaSzyną.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: oscyp w 25 Grudnia 2012, 17:30:40
Zainstalowałem ponownie. Teraz działa dobrze. Dzięki!
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 25 Grudnia 2012, 18:11:03
Pomaga odpalenie loka od nowa.

Poprawka na sygnalizację.

Działa! Dziękuje szogunie za pomoc. Lok jest piękny. Gratulacje.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MKamilpkp w 25 Grudnia 2012, 18:36:28
Co zrobić jeżeli wymieniony już wyżej przez kolegę Irek_Wd problem pojawia się ciągle? To jest, przy wrzuceniu nastawnika jazdy na pierwszą pozycję, wskazówka, lekko podskoczy do góry i za chwilę znów opada. Odpalałem i próbowałem wszystkie loki po parę razy. Na każdym dzieję się to samo.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Grudnia 2012, 18:37:11
Najlepiej nagraj film co po kolei robisz.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 25 Grudnia 2012, 18:40:20
Co zrobić jeżeli wymieniony już wyżej przez kolegę Irek_Wd problem pojawia się ciągle? To jest, przy wrzuceniu nastawnika jazdy na pierwszą pozycję, wskazówka, lekko podskoczy do góry i za chwilę znów opada. Odpalałem i próbowałem wszystkie loki po parę razy. Na każdym dzieję się to samo.
Wyłącz hamowanie ED.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MKamilpkp w 25 Grudnia 2012, 18:48:36
MaSzyna na moim komputerze działa dobrze, ale pod warunkiem, że wszystkie pozostałe programy są wyłączone. Próba odpalenia maszyny z programem do nagrywania nie wypali, ale uruchamiam lokomotywę tak jak trzeba. Po podniesieniu pantografu uruchamiam Shift+> i zamykam WS-a. Potem, przetwornica i sprężarka, a jak ciśnienie w zbiorniku się podniesie luzuję hamulec. Potem nastawnik kierunku ustawiam na pozycję i odblokowuję ED (nie wiem czy dobrze zrozumiałem instrukcję, wrzucam na nastawniku bocznikowania -1 i dodaję pozycji na nastawniku jazdy) potem schodzę na 0 nastawnikami jazdy i bocznikowania. Po wrzuceniu pierwszej pozycji wskazówka prądu na silnikach zaledwie dygnie i opada. Nie słychać trzasku zamykanych styczników, ani nie widać jakiegokolwiek ruchu lokomotywy.

  Dodano: 25 Grudnia 2012, 18:51:31
Co zrobić jeżeli wymieniony już wyżej przez kolegę Irek_Wd problem pojawia się ciągle? To jest, przy wrzuceniu nastawnika jazdy na pierwszą pozycję, wskazówka, lekko podskoczy do góry i za chwilę znów opada. Odpalałem i próbowałem wszystkie loki po parę razy. Na każdym dzieję się to samo.
Wyłącz hamowanie ED.
Jak już wcześniej napisałem, wyłączam go, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem informacje w pliku informacyjnym.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Grudnia 2012, 19:03:00
Nastawnik bocznikowania musi być równolegle do osi kabiny. Zdarzało mi się coś takiego ale raz na ~15 uruchomień i za chwilę było ok.

Jakie masz ciśnienie w PG i cylindrach?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MKamilpkp w 25 Grudnia 2012, 19:13:10
Zbiornik 9, cylinder 0 , przewód idealne 5.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: hubo221 w 25 Grudnia 2012, 19:13:43
Musisz przejść do drugiej kabiny i wyluzować hamulec pomocniczy, a zasadniczy nastawić na odcięcie (jeśli nie jest na tej pozycji).
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 25 Grudnia 2012, 19:14:33
Nie pozostaje mi nic innego jak poradzić ponowne wypakowanie paczki, przynajmniej u mnie rusek zachowuje się tak tylko jeśli w PG jest zbyt małe ciśnienie.

Musisz przejść do drugiej kabiny i wyluzować hamulec pomocniczy, a zasadniczy nastawić na odcięcie (jeśli nie jest na tej pozycji).
W momencie uruchomienia symka pomocniczy jest zawsze wyluzowany. Zresztą nawet jakby w drugim członie był zahamowany to pierwszy i tak będzie ciągnął.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MKamilpkp w 25 Grudnia 2012, 19:15:48
Dziękuję Panowie za pomoc, tak zrobię.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: hubo221 w 25 Grudnia 2012, 19:16:20
Wiem, ale nie w drugim członie.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 25 Grudnia 2012, 19:17:28
A może obsadę źle robisz. Weź skopiuj tą co jest w pliku informacyjnym i wklej do td.scn
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: oscyp w 26 Grudnia 2012, 18:57:35
Widok z ST44. Coś nie tak z tymi szybami.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 26 Grudnia 2012, 19:09:11
Przezroczyste szyby:
Cytuj
Jest to rozwiązanie TESTOWE i będzie w przyszłości rozwijane. Obecnie może powodować znikanie niektórych pojazdów, w przypadku gdy będziemy na nie patrzeć przez szyby w modelu zewnętrznym. Również w momencie gdy wychylimy się (kamerą) przez okno i spojrzymy na szybę, kabina nie będzie się wyświetlać.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 26 Grudnia 2012, 20:29:22
Nie wiem czy jest to problem związany z ET42, ale w każdej misji w, której jadę Rusłanem sypią się eventy. W Linii053_Cargo1 cały czas w Dębicy jak dojadę do SM42 i wcisnę Shift+1 jest zero reakcji ze strony stonki, na 10 prób wszystkie były nieudane, a w 4 próbach to nawet nie dojechałem do niej, bo się coś sypało. Na innych sceneriach jest podobnie. Dodatkowo ze trzy razy zdarzyło się, że po zmianie kabiny odłączało tylny człon i skład ciągnął tylko przedni, wrzucam screena żeby zobrazować o co mi chodzi.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Grudnia 2012, 20:34:59
Podłączanie do SMki odbywa się w inny sposób.
Dobijasz do jej zderzaków delikatnie, następnie hamulec w odcięcie (9 na numerycznej) oraz nastawnik jazdy w pozycje neutralną. Po czym 2x Insert i  Shift+1. Pamiętaj, że SM42 musi być zahamowana.
EDIT:
Cytuj
Poprawione łączenie ze składem AI

Jeżeli lokomotywa użytkownika ma zostać dołączona do składu prowadzonego przez AI (popych, przetaczanie przez AI, np. na odcinku bez drutu) należy delikatnie dojeżdżać do składu AI, a przed łączeniem (klawisz [Insert]) należy ustawić nastawnik kierunkowy na 0 albo przestawić kran hamulca w odcięcie. W przeciwnym przypadku główną lokomotywą w składzie stanie się lokomotywa użytkownika, a AI zostanie deaktywowane. W przypadku niezamierzonej deaktywacji AI należy pojazdy rozłączyć i połączyć ponownie.
źródło: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_390
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 26 Grudnia 2012, 22:46:17
Nie wiem czy jest to problem związany z ET42,
Nie. Ogólnie wieloczłony mogą powodować problemy w niektórych przypadkach (wielokrotne wywoływanie eventów).

Dodatkowo ze trzy razy zdarzyło się, że po zmianie kabiny odłączało tylny człon i skład ciągnął tylko przedni, wrzucam screena żeby zobrazować o co mi chodzi.
Czasami nie łapie WS w drugim członie. Trzeba go załączyć od nowa.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 26 Grudnia 2012, 23:47:48
Cytat: szogun
Ogólnie wieloczłony mogą powodować problemy w niektórych przypadkach (wielokrotne wywoływanie eventów).
Wystarczy dać blokowanie eventu i spokój. :)
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Mihajew w 27 Grudnia 2012, 09:20:16
1. Mam czystą wersję MaSzyny, exe 390, SPKS... Włączając symulator na oryginalnych wpisach do scenerii jest pewien błąd, klawiszem END nie przejdziemy do drugiej kabiny, w ogóle chodzenie po maszynie HOME i END jest pomieszane, raz wyświetla się wnętrze lokomotywy, raz nie. Ustawiając drugi człon na headdriver, a pierwszy na connect, po wgraniu gry jest czarne wnętrze i brak kabiny, brak możliwości sterowania lokomotywą z drugiego członu.

2. Nie wiem czy to od SPKS, ale dlaczego jak pociąg się zatrzyma hamulec lokomotywy sam się zaciąga, co około 1 sekundę zmienia się jego wartość o 1 i tak aż do 10, czyli maksymalnej pozycji. Gdy chcę ruszyć muszę klikać ciągle NUM 7 aby zeszło ciśnienie na możliwe uruchomienie silnika, aby lokomotywa ruszyła, wtedy już można dać spokojnie na 0 pozycję hamulca i się już nie zaciąga, ale zatrzymam się i znowu się zaciąga. Chce się dowiedzieć czy to przez lokomotywy/ę czy system SPKS.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Grudnia 2012, 09:23:48
Niech zgadnę masz pewnie uruchomiony tryb testowy debugmode podejrzewam.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 27 Grudnia 2012, 11:13:02
Chce się dowiedzieć czy to przez lokomotywy/ę czy system SPKS.
Przez Ciebie. Należycie wypakowane archiwum, przeczytanie pliku informacyjnego i postępowanie zgodnie z nim oraz użycie odpowiedniego pliku wykonywalnego eu07.exe to podstawa. Jeśli wszystko zostało dokładnie zrobione niema bata musi działać. Jeśli coś pokićkałeś, sam widzisz jakie efekty.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 27 Grudnia 2012, 19:39:12
Zauważyłem, że na exe z SPKS, źle ustawia się hebelek od nastawy hamowania, kiedy ustawimy nastawę na P, to hebelek ustawia się na nastawę towarową. Na exe 390 jest tak jak powinno być.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 27 Grudnia 2012, 19:50:32
@jussi19, a czy pobrałeś poprawkę dla *.chk dla exe390+spks wydaną przez @Szoguna razem z modelem ET42 ? Ja pobrałem, przeczytałem wszelkie info tam zawarte i nie mam problemów z "Czapajewami" innych niż wymienione przez @Szoguna (kwestia szyb).
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 27 Grudnia 2012, 19:54:07
Oczywiście, że pobrałem. Nawet po wypakowaniu modelu loka do czystej wersji Maszyny z SPKS, dalej występuje ten problem.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 27 Grudnia 2012, 20:02:39
Poprawi się jak SPKS będzie użyty w PC. Jeśli to jest takie pilne to wystarczy zmienić wpis w MMD
Cytuj
brakeprofile_sw: przelacznik-hamulec-typ rot 0.2 -0.2 0.2
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: TheArejon w 28 Grudnia 2012, 11:59:14
Mam pewien problem z tym modelem. Odhamowując skład ruszam, po przejechaniu niewielkiego odcinka, niezawsze w tym samym momencie skład zaczyna sam hamować, zmieniłem wagony, ale problem cały czas się powtarza na wszystkich trasach, w niektórym momencie hamuje cały skład, a niekiedy tylko sam środek, pamiętając szybciej o ustawieniu bocznika na pozycji neutralnej. Na początku pierwsze, drugie odpalenie przebiegło bez problemów, ale teraz ciągle występuje. Ściągnięcie na nowo nic nie pomogło. Używam EXE390 SPKS. Załączam log i plik scenery.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 28 Grudnia 2012, 12:25:28
A nie przeładowałeś składu? Widzę że kilka razy ustawiałeś kran na falę i może to to jest powodem. Ja staram się fali nie używać i nie mam żadnych problemów.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: TheArejon w 28 Grudnia 2012, 12:31:44
Długość składu i brutto nie ma wpływu, ostatnio na 058 cargo2 miałem z 15 wagonów, to samo występowało gdzieś w okolicach przejechania 1/3 trasy. Hmm falę no używałem, ale żeby szybciej odhamować skład. Nie wiem spróbuję bez używania za chwilę przedstawię efekty.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 28 Grudnia 2012, 12:51:39
A ja mam pytanie. Jeśli już przeładowaliśmy to w jaki sposób pozbyć się tego przeładowania? Hamowania służbowe i luzujemy jazdą?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: TheArejon w 28 Grudnia 2012, 12:58:59
Niestety zmniejszenie używania fali nic nie pomogło.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: guest4368 w 28 Grudnia 2012, 13:30:28
Instrukcja Cw1 (Mw-56), Rozdział VI, §25
Cytuj
Usuwanie przeładowania urządzeń hamulcowych pociągu

1.   Jeżeli na skutek wadliwego napełniania przewodu głównego hamulca, ciśnienie w nim wzrosło powyżej 0,5 MPa, lecz nie przekroczyło 0,55 MPa, maszynista powinien nastawić na to ciśnienie regulator ciśnienia w położeniu "jazda", a następnie powoli, z prędkością najwyżej 0,01 MPa/min., obniżać ciśnienie w przewodzie głównym do wartości 0,5 MPa.

2.   W razie "przeładowania" przewodu głównego powyżej 0,55 MPa maszynista powinien wykonać hamowanie pełne, następnie za pomocą odluźniaczy ręcznych odhamować wszystkie hamulce w pociągu. Po wyluzowaniu pociągu należy wykonać próbę szczegółową hamulca.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 28 Grudnia 2012, 19:04:44
Szkoda że w Polsce nie ma powszechnych kranów 394/395 tam zlikwidujesz sobie każde przeładowanie bez biegania i ciągnięcia odluźniacza.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 28 Grudnia 2012, 19:16:31
Coż, instrukcję Mw-56 znam chodzi mi jak wziąć się za to w symulatorze.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Grudnia 2012, 07:37:32
A w SPKS najlepiej tak.
Kręcisz regulatorem podnosisz ciśnienie w PG aż wszystko ci wyluzuje. Potem obniżasz ciśnienie regulatorem robiąc jeden "klik" klawisza na 2-3 sekundy aż ciśnienie spadnie do 5 bar i wszystko gra.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 30 Grudnia 2012, 00:33:19
A w SPKS najlepiej tak.
Kręcisz regulatorem podnosisz ciśnienie w PG aż wszystko ci wyluzuje. Potem obniżasz ciśnienie regulatorem robiąc jeden "klik" klawisza na 2-3 sekundy aż ciśnienie spadnie do 5 bar i wszystko gra.
I nic z tego nie wiadomo. Klikasz numer.4 i skład ci luzuje i nie masz problemów z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia. Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 30 Grudnia 2012, 00:58:37
Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.
Ciekawe jakie składy masz na myśli? Te u siebie w ogródku? Gdybyś na 40 ładownych węglarkach na nastawie towarowej zrobił luzowanie bez użycia uderzeniowego to miałbyś skład w kawałkach. Podobnie na składzie ładownych cystern.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 30 Grudnia 2012, 01:29:06
Najlepiej, jakby ktoś kto umie właściwie hamować, odhamowywać, robić HK itp. itd. zrobił film instruktażowy bo ja osobiście mam problem z tymi czynnościami.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 30 Grudnia 2012, 09:33:42
A w SPKS najlepiej tak.
Kręcisz regulatorem podnosisz ciśnienie w PG aż wszystko ci wyluzuje. Potem obniżasz ciśnienie regulatorem robiąc jeden "klik" klawisza na 2-3 sekundy aż ciśnienie spadnie do 5 bar i wszystko gra.
I nic z tego nie wiadomo. Klikasz numer.4 i skład ci luzuje i nie masz problemów z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia. Sklady tutaj nie są aż tak długie, aby stosować luzowanie uderzeniowe.

Kolega zadał pytanie jak zlikwidować przeładowanie więc mu napisałem. W czym problem ?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: TheArejon w 30 Grudnia 2012, 10:18:07
Mam pewien problem z tym modelem. Odhamowując skład ruszam, po przejechaniu niewielkiego odcinka, niezawsze w tym samym momencie skład zaczyna sam hamować, zmieniłem wagony, ale problem cały czas się powtarza na wszystkich trasach, w niektórym momencie hamuje cały skład, a niekiedy tylko sam środek, pamiętając szybciej o ustawieniu bocznika na pozycji neutralnej. Na początku pierwsze, drugie odpalenie przebiegło bez problemów, ale teraz ciągle występuje. Ściągnięcie na nowo nic nie pomogło. Używam EXE390 SPKS. Załączam log i plik scenery.

Ponawiam pytanie.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 30 Grudnia 2012, 13:45:31
Czytacie w ogóle inne wątki? Jest to problem SPKSu, poza tym wystarczy pomyśleć i wykorzystać regulację ciśnienia w PG (podwyższyć je Ctrl+Num3/Num9).
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Grudnia 2012, 13:47:03
1. Najwazniejsze. Wpis do scenerii. CzlonA headdriver. Czlon B connected ze sprzegiem pomiedzy nimi 55. Inaczej beda sie dziac takie cyrki jak u was. Kiedys to przerabialem. W opisie do modelu jest wszystko ladnie opisane czytajcie info od autora zawarte w paczce. U mnie na exe 390 dziala wszystko bez zazutu. Wszystkie misje na et42 przbiegaja u mnie bez problemu. Z podlaczeniem do stonki jest taki motyw ze najlepiej podjechac, zatrzymac, docisnac, zahamowac, odciac kran i na koncu laczyc sprzeg do stonki. Napewno bedzie dzialac.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 30 Grudnia 2012, 14:34:04
U mnie na exe 390 też wszystko przebiega bez zarzutu, natomiast kiedy uruchomię ET42 na SPKS zaczynają się cyrki. Nie udało mi się przejechać żadnej misji bo zawsze AI się wykracza np.
- l61+l144 lotos, w Fosowskich kibel , który wjeżdża na stację zatrzymał się za semaforem wjazdowym i tak pozostał.
- Drawinowo_ET22-2, pospieszny który wyjeżdża z Grodziska zatrzymuje za Stawiskami Dolnymi, następnie najeżdża na niego skład z beczkami.
- L053_cargo 1, Tamary wjeżdżają na mój tor podczas manewrów, jeżeli już uda im się wjechać na właściwy tor, to nie ruszą spod semafora, kiedy ja podłączę się po SM42.
- L053_cargo 2, M62, którego przepuszczamy na mijance nie rusza spod semafora.
- L61 towarowy 2, 163 w Częstochowie na rusza spod semafora, dodatkowo jak zmieniłem w Herbach Nowych ET41 na ET42, ten w ogóle nie ruszył spod semafora, ale jak zamieniłem go na ET22, to ruszył bez żadnego zająknięcia.
Mógł bym wymienić tak jeszcze z 10 podobnych sytuacji, muszę dodać, że wcześniej jak używałem SPKS to takich, rzeczy nie było.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Grudnia 2012, 14:35:33
dodatkowo jak zmieniłem w Herbach Nowych ET41 na ET42, ten w ogóle nie ruszył spod semafora, ale jak zamieniłem go na ET22, to ruszył bez żadnego zająknięcia.
A dałeś wersję dla AI?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 30 Grudnia 2012, 14:51:50
Nie. Akurat jest to mój błąd, bo nie przeczytałem dokładnie info, ale w tych przypadkach, które także opisałem tylko ja jechałem ET42.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Ra w 30 Grudnia 2012, 14:55:29
Wersja 390 wymaga, aby w sceneriach nie było wielu torów o tej samej nazwie. Inaczej zdarzenia odwołują się nie to tego toru, co potrzeba. Jeśli jest generowany plik errors.txt z wpisami Duplicated event: albo Duplicated track:, to sceneria ma prawo nie działać prawidłowo, niezależnie od ET42.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Pawel T. w 30 Grudnia 2012, 16:24:16
W przypadku ET42 na exe 390 nie udało mi się jeszcze ruszyć Czapajewem. Pracuję nad tym. Natomiast na standardowym exe potwierdzam wypowiedź jussi19. AI się wykrzacza. W przypadku L053 Cargo part1 Tamary mimo podanego sygnału na semaforze nie ruszają u mnie z miejsca. Dojeżdżam do TM, dostaje białe i dalej manewrując przecinam im tor a przed nimi na semaforze dalej wjazd podany. Zmieniam kierunek jazdy, podczepiam się do smroda i cóż. Tu się misja kończy. AI nie odpala smroda.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 30 Grudnia 2012, 16:30:25
(...) Zmieniam kierunek jazdy, podczepiam się do smroda i cóż. Tu się misja kończy. AI nie odpala smroda.

A po podczepieniu wcisnąłeś Shift + 1?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Pawel T. w 30 Grudnia 2012, 16:52:54
Po kolejnych testach. To raczej nie wina Czapajewa że nie ruszają Tamary ani Smród. Zamiast ET42 pojechałem oryginalnym Jamnikiem i efekt jest ten sam. Może to wina SPKS? Dzisiaj wygrywałem od nowa czystego symka + SP1 + ET42 + SPKS i to są jedyne modyfikacje. Skoro nie wina Czapajewa pozostaje tylko SPKS.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 30 Grudnia 2012, 16:54:16
Jeżeli mówisz jak jest to ok. Przejedź misję na EXE 325 lub 365. Powinno być dobrze.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Pawel T. w 30 Grudnia 2012, 17:09:31
Na 325 i 365 SPKS działa? Bo na 390 jak pisał kolega manometry głupieją...
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Grudnia 2012, 17:15:40
Na 325 i 365 SPKS działa? Bo na 390 jak pisał kolega manometry głupieją...
Bo potrzebne są charakterystyki od SPKS.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Pawel T. w 30 Grudnia 2012, 17:20:20
Czyli że jak? SPKS działa tylko na exe dołączonym do paczki spks zaś nie działa na 390 i innych. Za to na tym exe na którym działa powoduje że AI głupieje i np nie rusza z miejsca jak na l053 cargo part 1 oraz teraz na l053 służba TLK 1. Tutaj kibel nie chce ruszyć z miejsca.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Ra w 30 Grudnia 2012, 17:31:51
To zaczyna wyglądać jak rozmowa ślepego z głuchym o kolorach. Mówiłem, że wydawanie SPKS akurat teraz nie jest dobrym pomysłem (lepiej by było zaraz po wydaniu paczki całościowej), ale podobno siła wyższa...
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 30 Grudnia 2012, 18:13:48
Dokładnie, zaczynają się mieszać problemy ludzi z kilku różnych przyczyn. W miarę znamy już problemy związane zarówno z exe390, SPKS oraz ET42, dlatego proponuję tematy pozamykać. Inaczej utoniemy w śmieciowych informacjach.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: TheArejon w 30 Grudnia 2012, 18:18:35
Czyli krótko można powiedzieć i napisać w publikacji ET42, że nie jest kompatybilne z SPKS. Sam już nie wiem jak to jest.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 30 Grudnia 2012, 18:20:23
Co do SPKS:
Cytuj
Publikacja w celach zapoznawczych i testowych.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 30 Grudnia 2012, 18:25:01
Było wyraźnie napisane żeby utworzyć kopię folderu z symulatorem i tam testować działanie SPKS.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: bprog w 30 Grudnia 2012, 18:46:29
Było, ale za późno.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Grudnia 2012, 18:55:38
Przeczytaj pierwsze dwie linijki postu z SPKSem to się przekonasz że nie było za późno.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 30 Grudnia 2012, 18:59:05
ET42, że nie jest kompatybilne z SPKS.
Leżę i kwiczę. To nie ET42 jest niekompatybilne z SPKS, tylko SPKS został opublikowany
Cytuj
Publikacja w celach zapoznawczych i testowych.
więc należało się spodziewać że nie wszystko będzie działać jak powinno, tym bardziej że EXE z SPKS jest oparte na EXE 390, z którym jak wiadomo część scenerii jest póki co niekompatybilna.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: mikol w 30 Grudnia 2012, 21:56:56
ET42 na EXE dołączonym do SPKS, wszystko chodzi mi prawidłowo, nie mam jakiś cyrków z AI. Dziś przejechałem się w misji l61+l144_lotos Czapajewem i AI reaguje poprawnie, nic się nie wysypuje.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 30 Grudnia 2012, 23:59:58
Ciekawe jakie składy masz na myśli? Te u siebie w ogródku? Gdybyś na 40 ładownych węglarkach na nastawie towarowej zrobił luzowanie bez użycia uderzeniowego to miałbyś skład w kawałkach. Podobnie na składzie ładownych cystern.
Te które są w symulatorze. Jak kto używa tylko klawisza numer. 0 do hamowania i klawisza numer. . (kropka) do luzowania. To trudno że nastepuje przeładowanie. Nie pisz głupot że się skład porozrywa.
Najlepiej, jakby ktoś kto umie właściwie hamować, odhamowywać, robić HK itp. itd. zrobił film instruktażowy bo ja osobiście mam problem z tymi czynnościami.
Tego nikt nie wytłumaczy, to trzeba nie jako wyczuć. Długość drogi hamowania zależy od brutta pociągu, jego prędkości a także typu pociągu towarowy lub osobowy. Jeszcze drogi hamowania są różne w zależności od odległości tarczy ostrzegawczej od semafora.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 31 Grudnia 2012, 00:23:55
Nie pisz głupot że się skład porozrywa.
Głupoty piszesz Ty. Nie masz bladego pojęcia i doświadczenia a wypowiadasz się w takich tematach.
Pogadamy jak na własne konto poprowadzisz kilkadziesiąt ciężkich pociągów i to jeszcze na hamulcach wolnodziałających. Miałem nieprzyjemność uczestniczyć w 7 zerwaniach jadąc z kolegami w kabinie i sam też miałem jedno zerwanie -fakt wina była nadpękniętego haka cięgłowego w wagonie ale jednak.
Tego nikt nie wytłumaczy, to trzeba nie jako wyczuć.
"Specjalista" wyczuwający hamowanie przy zabawie na komputerze…
Długość drogi hamowania zależy od brutta pociągu…
Żebyś się nie zdziwił, jak niejednokrotnie łatwiej (skuteczniej) wyhamujesz ładowny pociąg 3000t niż próżny skład tych samych wagonów.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 31 Grudnia 2012, 12:56:13
Chłopaki przyczyna nieprzejezdności scenariuszy była już podana kilka razy, więc nie doszukujcie się tu winy SPKS'u, bo ta wersja EXE nie ma z tym nic wspólnego. Winne są duplikaty.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 31 Grudnia 2012, 18:03:36
Nie masz bladego pojęcia i doświadczenia a wypowiadasz się w takich tematach.
Wystarczy że ty masz pojęcie i doświadczenie.
Pogadamy jak na własne konto poprowadzisz kilkadziesiąt ciężkich pociągów i to jeszcze na hamulcach wolnodziałających.
Nie słyszałem aby składy towarowe prowadzić na hamulcach szybkodziałających, ale ty prowadzisz.
Miałem nieprzyjemność uczestniczyć w 7 zerwaniach jadąc z kolegami w kabinie i sam też miałem jedno zerwanie -fakt wina była nadpękniętego haka cięgłowego w wagonie ale jednak.
To była przecież twoja wina, nie ma co dyskutować.
Tego nikt nie wytłumaczy, to trzeba nie jako wyczuć.
"Specjalista" wyczuwający hamowanie przy zabawie na komputerze…
"Z bożej łaski maszynista" będzie porównywał symulator na komputerze z rzeczywistością. Potrafisz to wytłumaczyć. Nie potrafisz. Ja żem do tego dochodził metodą prób i błędów. Co miałem się na forum zapytać jak się hamuje.

Nie obrażaj innych Użytkowników – pamiętaj, że na Forum każdy może wyrazić swój pogląd na dany temat.
Jeżeli w Twojej wiadomości zawarta będzie treść skierowana tylko do jednej osoby, wyślij ją przez prywatną wiadomość.
/ Żuk
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 31 Grudnia 2012, 18:18:18
@Anrej weź że się uspokój bo tylko zaczepki szukasz. A tym że odpisujesz w taki sposób prezentujesz tylko swój poziom inteligencji... A za "z bożej łaski maszynista" możesz przytulić co najmniej kilka punktów ostrzeżenia. A następnym razem odpisz gdy będziesz miał rzeczowe argumenty a nie wypowiedzi @mechatronika interpretujesz tak żeby móc się przyczepić... Gimbaza...
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 31 Grudnia 2012, 18:45:20
Nie słyszałem aby składy towarowe prowadzić na hamulcach szybkodziałających, ale ty prowadzisz.
Jest coś takiego jak "długa lokomotywa". W przypadku pociągów towarowych to jeszcze zależy od przewoźnika, ale brutta do 4000 ton można prowadzić na długiej lokomotywie (lokomotywa + 5 pierwszych na G, reszta na P).
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: youBy w 31 Grudnia 2012, 19:26:56
Krótsze i lżejsze ze wszystkimi wagonami na P, a najlżejsze nawet z lokomotywą na P.

Pogadamy jak na własne konto poprowadzisz kilkadziesiąt ciężkich pociągów i to jeszcze na hamulcach wolnodziałających.
Nie słyszałem aby składy towarowe prowadzić na hamulcach szybkodziałających, ale ty prowadzisz.
Cargo prowadzi, wystarczy zobaczyć kilka przejeżdżających pociągów.
Tego nikt nie wytłumaczy, to trzeba nie jako wyczuć.
"Specjalista" wyczuwający hamowanie przy zabawie na komputerze…
"Z bożej łaski maszynista" będzie porównywał symulator na komputerze z rzeczywistością. Potrafisz to wytłumaczyć. Nie potrafisz. Ja żem do tego dochodził metodą prób i błędów. Co miałem się na forum zapytać jak się hamuje.
Tutaj wychodzi Wasze wzajemne niezrozumienie. Każdy musi się nauczyć samemu jeździć i faktycznie wyczuć działanie hamulców. Problem w tym, że jest to inne wyczucie niż w rzeczywistości (odgłosy, ruch składu). No i jeszcze są pewne problemy z działaniem hamulców w długich pociągów towarowych, ale mam kilka podejrzeń i będę je sprawdzać.
Swoją drogą, chciałbym, żeby SPKS można było porównywać z rzeczywistością.

Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 31 Grudnia 2012, 20:15:06
Jakim przyciskiem można wyłączyć sprężarkę pomocniczą?
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 31 Grudnia 2012, 20:28:55
OIDP to SHIFT+V.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 31 Grudnia 2012, 20:37:02
Bezedura! Sprężarka pomocnicza wyłączy się sama po nabiciu odpowiedniego ciśnienia w ZP.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 31 Grudnia 2012, 20:38:14
Ja przeczytałem jak się włącza... Mea culpa.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Pawel T. w 01 Stycznia 2013, 13:24:41
Wracając do poprzednich dylematów na temat ET42 i SPKS. Na paczce bez SPKS ET42 działa bezproblemowo. Żadne tamary nie jeżdżą innymi torami, nic nie wykrzacza, maszyny normalnie odpalają i normalnie jeżdżą. SPKS wymaga niestety jeszcze konkretnych prac.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: mikol w 01 Stycznia 2013, 13:43:40
Czyli krótko można powiedzieć i napisać w publikacji ET42, że nie jest kompatybilne z SPKS. Sam już nie wiem jak to jest.
Jeżdżę teraz na ET42 z SPKS bardzo często i jak już mówiłem kilka postów wcześniej, że nie mam żadnych problemów z działaniem symulatora, czy wysypywaniem się eventów. Przyczyny takiego wysypywania się eventów należy szukać gdzie indziej, a nie w SPKS. Skoro jednemu chodzi prawidłowo, a drugiemu nie, to nie sądzę, aby winny był tu SPKS. Testowałem już symulator i ET42 na EXE 390 i też nie znalazłem żadnych nieprawidłowości. Takie jest moje stanowisko na ten temat.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 01 Stycznia 2013, 13:55:45
Panowie ile jeszcze razy Wam trzeba przypominać iż winne są duplikaty? Ludzie zrozumcie wreszcie wina nie leży po stronie tego EXE!
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 06 Stycznia 2013, 17:11:18
Witam, ja nie mogę ruszyć. Przeczytałem o tym hamulcu elektrodynamicznym robię wszystko tak jak trzeba, czyli wciskam d i bocznik sam przeskakuję na pozycje 0 z pozycji -1. Mimo to gdy dam nastawnik na pierwszą pozycje prąd w silnikach nie wzrasta za to na mierniku drugim od lewej strony prąd wzrasta na mniej niż sekundę i spada. Tak cały czas. Załączam loga.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 06 Stycznia 2013, 17:15:43
Czyli robisz coś źle. Wynika z tego że skład (albo drugi człon) jest nieodhamowany czy coś w tym stylu.
wciskam d i bocznik sam przeskakuję na pozycje 0 z pozycji -1.
To jest niemożliwe, ale ok.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Stycznia 2013, 17:19:24
Sprawdź tryb, czy to nie jest przypadkiem tryb testowy debugmode.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 06 Stycznia 2013, 17:26:17
Nie odhamowałem członu. Działa!
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: szogun w 06 Stycznia 2013, 17:26:46
Sprawdź tryb, czy to nie jest przypadkiem tryb testowy debugmode.
Jakby odpalał w debugmode to w logu zapisywałyby się nazwy torów itd.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 16 Stycznia 2013, 17:48:13
Mi nie działają hamulce. Wciskam Num6 i wskaźnik cylindra hamulcowego obraca się raz, a zbiornika głównego powolutku porusza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 16 Stycznia 2013, 18:00:53
Upewnij się czy na pewno używasz właściwego chk.
Cytuj
Ostatnia paczka to charakterystyki dla SPKS. Jeśli ktoś używa wyłącznie nowych hamulców, powinien posiadać zawartość tej paczki, inaczej jazda będzie niemożliwa.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: MKamilpkp w 16 Stycznia 2013, 20:52:26
Przyczyną, może też być bałagan w folderze z symulatorem. Też tak miałem po zainstalowaniu SPKS. Po zainstalowaniu wszystkiego na nowo i defragmentacji dysku, chodziło już normalnie.
Tytuł: Odp: Problem z ET42
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 16 Stycznia 2013, 23:07:46
Mi nie działają hamulce. Wciskam Num6 i wskaźnik cylindra hamulcowego obraca się raz, a zbiornika głównego powolutku porusza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Czyli reakcja jest prawidłowa po wciśnięciu Num6.