yB teraz oerlikon ci za szybko redukuje przeładowanie, albo masz za czułe rozdzielacze.
Albo jedno i drugie. Poprawi się, bo dopiero niedawno się dowiedziałem, jakie jest „fabryczne” ustawienie.
Hamulce działają o niebo lepiej niż wcześniej ale mam kilka uwag.
- Przeładowuje mi skład, drawinowo misja towarowa ET-22 plus falnsy, pierwsze 3 wagony po każdym luzowaniu (kran w pozycję jazda bez uderzeniowego) oraz kilka środkowych zostaje zahamowanych z przeładowaną komorą sterującą.
Przyjrzę się temu.
- W mojej opinii napełnianie zbiornika sterującego trwa zbyt długo (np po odluźnieniu wagonu) popełnienie wszystkich komór w wagonie osobowym z systemem orleikona od stanu całkowicie pustego powinno trwać około 180 sekund.
ESty i tak są do poprawy, bo skopałem napełniacze zbiorników :(
- Proponował bym dodać losowe różnice w działaniu kranów, w rzeczywistości każdy w innym tempie spuszcza powietrze ma inną falę.
Wiem, wiem. Sęk w tym, że nie spotkałem jeszcze dobrego zaworu FV4a, więc nie wiem, od czego robić odchyłki.
-Odluźniacz lokomotywy działa inaczej niż w rzeczywistości, w EU-07 wystarczy raz maksymalnie 3 razy krótko nacisnąć dla całkowitego odluźnienia i też każdy działa inaczej (szybciej wolniej więcej ciśnienia schodzi przy pojedynczym naciśnięciu lub mniej).
Bardzo chętnie bym obejrzał nagrania, na nich łatwo się wzorować.
Witam bardzo fajnie teraz działają krany bo płynnie, ale mam kilka uwag:
- Za długa fala (powoduje przeładowania)
Wzorowałem się na jednym zaworze. Wychodzi na to, że jest on lekko niesprawny… Chętnie przygarnę na tydzień 10 zaworów FV4a i stanowisko pomiarowe, bo inaczej to ja z tym nie wyrobię :(
- Brak wyczuwalnych pozycji (Odcięcie, Jazda, hamowanie pełne, Hamowanie dodatkowe (EP09)). Nie wiem czy można by to zrobić np. w ten sposób że po dojściu do w/w pozycji kran by się zatrzymywał i trzeba by puścić i wcisnąć ponownie klawisz 3 lub 9. W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.
Tak jak już powiedział macius5991, do tego służą oddzielne klawisze. Dłużej by mi zajęło napisanie sensownego modelu zapadek niż samego zaworu… Poza tym, najlepsze odczucia będą i tak po użyciu przynajmniej rączki.
Problem w tym, że w zaworze FV4a pozycja "5", czyli hamowanie pełne nie oddaje pozycji w rzeczywistości. Normalnie jest ona dalej, tuż przed hamowaniem pełnym uzupełniającym, czyli "8".
Faktycznie, byłoby bardziej logiczne, gdyby 5 była hamowaniem pełnym.