- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: youBy w 14 Grudnia 2012, 22:16:45
-
W tym wątku chciałbym zebrać różne błędy, braki i niedociągnięcia w działaniu SPKS. Liczę na to, że większa liczba osób szybciej znajdzie wszystkie niedoskonałości przyjętych modeli. W pierwszym poście będę zbierać wszystkie zebrane informacje.
Manometr zbiornika wyrównawczego przy zaworze M394 (TEM2).Szybkość działania zaworu EP2 (EN57, ED72).- Pobór powietrza przez piasecznice.
Przeładowania AI.Korekta czasu usuwania przeładowania w FV4a.Odhamowanie pozycją jazdy długich pociągów towarowych.Odluźniacz w LSt.- Napełnianie zbiorników w ESt.
Przeniesienie pod Num 5 hamowania pełnego.- Hamulec dodatkowy w wieloczłonach.
-
W lokomotywach TEM2/TEM2U nie działa manometr zbiornika wyrównawczego
-
W lokomotywach TEM2/TEM2U nie działa manometr zbiornika wyrównawczego
Praktycznie od początku istnienia TEM2 @Sigmana ten manometr nie działa.
-
W ED72 po wdrożeniu hamowania EP wskazówka manometru cylindra hamulcowego gwałtownie rośnie a skład hamuje za szybko. Trzeba natychmiast luzować. Czy takie zachowanie jest normalne?
-
…a skład hamuje za szybko.
Za szybko w porównaniu/odniesieniu do czego? Jazda na hamulcu EP ma to do siebie, że szybko hamuje. Na EN57 jest to samo jak chwilę za długo przytrzymasz w hamowaniu EP to niemal dęba staje.
-
Witam,
Mając chwilkę przetestowałem 303e, 303e-ep-tv, 303e-zez. W żadnej nie da się uzyskać opóźnienia hamowania "osobowy". Bez względu na "podtyp" 303e oraz kombinacje klawiszy (shift+b, b, ctrl+b, ctrl+shift+b) można sobie ustawić opóźnienie "pospieszny"/"towarowy".
Dodatkowo przy stosowaniu przyhamowania za pomocą klawisza "enter" cylinder hamulcowy napełnia się zwykłym tempem do wartości ok 0.1MPa, a następnie wskazówka trybem skokowym przelatuje na okolice ok 0.2MPa. Podpowiem, że to nie problem sprzętowy, na oryginalnej PC2011+SP1 (exe z SP1) wskazówka zwykłym tempem dociera do wartości ok 0.2MPa. Nie wiem, czy to wina po stronie pliku wykonawczego, czy SPKS. Dodatkowo przy opóźnieniu hamowania na "pospieszny" pomimo ciśnienia w PG 0,5MPa potrafi co około 1-2 minuty zacząć samoczynnie napełniać się cylinder hamulcowy. Wartości poniżej 0.1MPa.
Przy prowadzeniu prawdziwej "siódemki" z pospiesznym też trzeba odluźniacza używać ale nie aż z taką częstotliwością.
Testowałem na składzie 12-sto, jak i 5 wagonowym. Czas potrzebny do samoczynnego napełnienia się cylindra hamulcowego (bez jednoczesnego obniżenia wartości w przewodzie głównym) do wartości x < 0.1MPa jest bardzo zbliżony, bez względu od ilości "pullmanów na haku".
-
Mając chwilkę przetestowałem 303e, 303e-ep-tv, 303e-zez. W żadnej nie da się uzyskać opóźnienia hamowania "osobowy". Bez względu na "podtyp" 303e oraz kombinacje klawiszy (shift+b, b, ctrl+b, ctrl+shift+b) można sobie ustawić opóźnienie "pospieszny"/"towarowy".
Przyjrzyj się dokładnie pulpitowi 303e, a ujrzysz wbitą na wkręty blokadę tego ustawienia (w rzeczywistości blokuje dłuższą część pokrętła, by nie ustawić go w tej pozycji). W rzeczywistych siódemkach tego typu właśnie tak jest.
No i tak jeszcze przy okazji ode mnie podziękowania youBy za wspaniały system hamulcowy. Nie pamiętam już,kiedy ostatnio siedziałem nad symkiem do 1 w nocy i obczajałem wszystko na nowo:)
-
@alexej. Rozumiem - jestem po nocce, więc napisałem nim pomyślałem. Przepraszam i dzięki za sprostowanie.
Użyłem wpisu do 303e-ep-tv.mmd z pliku info:
" e) Przełącznik „Hamowanie dwustopniowe”. W niektórych pojazdach włączenie
nastawy pospiesznej odbywa się poprzez przełącznik na pulpicie. W takim
wypadku można użyć obiektu o nazwie „brakeprofileR_sw:”. "
Efekt, jak na zdjęciu. Skoro nie można ustawić opóźnienia na osobowy to jakie jest opóźnienie hamowania w tej pozycji ?
Ja również chciałbym @youBy-iemu podziękować za lata pracy. Pomimo kwestii z hamowaniem, z mojego pierwszego postu w tym temacie uważam publikację SPKS jako duży postęp w projekcie. Brawo
-
" e) Przełącznik „Hamowanie dwustopniowe”. W niektórych pojazdach włączenie
nastawy pospiesznej odbywa się poprzez przełącznik na pulpicie. W takim
wypadku można użyć obiektu o nazwie „brakeprofileR_sw:”. "
Efekt, jak na zdjęciu. Skoro nie można ustawić opóźnienia na osobowy to jakie jest opóźnienie hamowania w tej pozycji ?
A czy to przypadkiem nie chodzi o sytuację,że przełączanie typu hamulca odbywa się za pomocą przełącznika hebelkowego (jak w stonce,czy SU-kach)?
-
Pisałem Ci to w poprzpednim wątku, ale powtórze żeby nie uciekło. Piasecznice zabierają powietrze 0,05-0,08 atmosfery na sekunde. Ot taka pierdyłka ;)
-
AI ma problemy z przeładowaniem składu - nie przeliczyłeś "na swoje" wszystkich wartości tam.
-
Przyjrzyj się dokładnie pulpitowi 303e, a ujrzysz wbitą na wkręty blokadę tego ustawienia (w rzeczywistości blokuje dłuższą część pokrętła, by nie ustawić go w tej pozycji). W rzeczywistych siódemkach tego typu właśnie tak jest.
Tak się składa, że blokada przy pakieciaku T-O-P służy zblokowaniu pozycji 4 która nie jest wykorzystywana. W 07 bez problemu ustawisz zarówno nastawę pospieszną, osobową czy towarową.
-
…a skład hamuje za szybko.
Za szybko w porównaniu/odniesieniu do czego? Jazda na hamulcu EP ma to do siebie, że szybko hamuje. Na EN57 jest to samo jak chwilę za długo przytrzymasz w hamowaniu EP to niemal dęba staje.
Możliwe, że czas napełniania hamulca EP jest jest zbyt krótki. W czasie pisania obsługi zaworu rozrządczego EP2 nie miałem pełnych danych odnośnie jego działania. Przyjrzę się temu i skonfrontuję wyniki.
" e) Przełącznik „Hamowanie dwustopniowe”. W niektórych pojazdach włączenie
nastawy pospiesznej odbywa się poprzez przełącznik na pulpicie. W takim
wypadku można użyć obiektu o nazwie „brakeprofileR_sw:”. "
Efekt, jak na zdjęciu. Skoro nie można ustawić opóźnienia na osobowy to jakie jest opóźnienie hamowania w tej pozycji ?
Możesz sprawdzić pod F2. Przełącznik hamowanie dwustopniowe odnosi się do SU45 czy SU46, które nie mają jednego przełącznika trójpozycyjnego, tylko dwa oddzielne hebelki.
Kwestia tego, że przełącznik nie ustawia się w pozycji osobowy wynika z wpisów w plikach MMD pojazdów, które mają niewłaściwe przeliczniki.
AI ma problemy z przeładowaniem składu - nie przeliczyłeś "na swoje" wszystkich wartości tam.
Póki co, nie udało mi się doprowadzić do sytuacji, w której byłoby to potrzebne :(
Dodatkowo przy stosowaniu przyhamowania za pomocą klawisza "enter" cylinder hamulcowy napełnia się zwykłym tempem do wartości ok 0.1MPa, a następnie wskazówka trybem skokowym przelatuje na okolice ok 0.2MPa. Podpowiem, że to nie problem sprzętowy, na oryginalnej PC2011+SP1 (exe z SP1) wskazówka zwykłym tempem dociera do wartości ok 0.2MPa. Nie wiem, czy to wina po stronie pliku wykonawczego, czy SPKS. Dodatkowo przy opóźnieniu hamowania na "pospieszny" pomimo ciśnienia w PG 0,5MPa potrafi co około 1-2 minuty zacząć samoczynnie napełniać się cylinder hamulcowy. Wartości poniżej 0.1MPa.
Przy prowadzeniu prawdziwej "siódemki" z pospiesznym też trzeba odluźniacza używać ale nie aż z taką częstotliwością.
Testowałem na składzie 12-sto, jak i 5 wagonowym. Czas potrzebny do samoczynnego napełnienia się cylindra hamulcowego (bez jednoczesnego obniżenia wartości w przewodzie głównym) do wartości x < 0.1MPa jest bardzo zbliżony, bez względu od ilości "pullmanów na haku".
Czy jesteś w stanie nagrać użycie hamulca pp?
W jaki sposób używałeś zaworu maszynisty? Samoczynne napełnianie cylindrów jest dosyć niepokojące. O ile w przypadku po użyciu fali może wynikać to z nieodpowiedniego przekroju dysz (w klasach FV4a i LSt), o tyle po prostu w czasie jazdy nie powininno mieć miejsca.
-
Możesz sprawdzić pod F2. Przełącznik hamowanie dwustopniowe odnosi się do SU45 czy SU46, które nie mają jednego przełącznika trójpozycyjnego, tylko dwa oddzielne hebelki.
Kwestia tego, że przełącznik nie ustawia się w pozycji osobowy wynika z wpisów w plikach MMD pojazdów, które mają niewłaściwe przeliczniki.
W załączniku screen z załączonym F2. Niestety ale nie korzystam z tego i nie wiem co tam jest.
Czy jesteś w stanie nagrać użycie hamulca pp?
Po rozwiązaniu pewnej kwestii. Reszta > PW
W jaki sposób używałeś zaworu maszynisty? Samoczynne napełnianie cylindrów jest dosyć niepokojące. O ile w przypadku po użyciu fali może wynikać to z nieodpowiedniego przekroju dysz (w klasach FV4a i LSt), o tyle po prostu w czasie jazdy nie powininno mieć miejsca.
Otóż działo się to w czasie normalnej jazdy jadąc: pospiesznym do "Ozimka", na misji L53+całkowo, TLK z Ozimka do Lublińca, na "Drawinowie". Trasy, jak i pojazdy różne, efekt podobny. Zaworem maszynisty (hamulec pociągowy) operowałem tak, by "wskazówka" w PG była równiutko na 0,5MPa w czasie jazdy. I co dziwne - właśnie, jak "wsk" była równo na kresce to też się napełniał cylinder hamulcowy. Odluźniaczem potem schodziłem, a właściwie - jadąc do st. Fosowskie od Pluder to num 6 miałem prawie cały czas wciśniętą. Napisałem, bo pomimo, iż grzecznościowo ale miałem okazje prowadzić pospieszne typu "Hetman", "Krakowianka", czy np "Przemyślanin". Nazwy wypisałem, by uświadomić, że miały one różną liczbę wagonów. Czasem był "aerobik" na ET22, a czasem EU/EP07. Jednak nigdy tak często odluźniacza nie stosowałem. Mechanik także. Nieszczelności w przewodzie głównym przez cały skład się zdarzają większe, bądź mniejsze - dlatego uruchamianie się co chwilę sprężarki mnie nie dziwi. Kwestia tylko tego nieszczęsnego napełniania się do wartości poniżej 0,1MPa cylindra hamulcowego, gdy PG ma 0,5MPa w czasie jazdy.
-
OIDP jak napełniały mi się cylindry w czasie jazdy, wystarczyło kapturkiem podkręcić ciśnienie w PG do powiedzmy 0.51MPa.
-
Wg załączonego zrzutu jesteś na nastawie osobowej (Brake delay: P). Patrząc po przełączniku, również jest on w prawidłowej pozycji.
-
To proszę objaśnij mi, bo się pogubiłem. Funkcja „brakeprofileR_sw:” ma przełączać nastawę w pozycję pospieszny, natomiast jest na osobowym. Czy po prostu nie stosować jej poza SU45/46 ?
-
To proszę objaśnij mi, bo się pogubiłem. Funkcja „brakeprofileR_sw:” ma przełączać nastawę w pozycję pospieszny, natomiast jest na osobowym. Czy po prostu nie stosować jej poza SU45/46 ?
Zarówno „brakeprofileR_sw:”, jak i „brakeprofileG_sw:” są tylko dla pojazdów, które mają oddzielne hebelki zamiast jednego przełącznika. Do pozostałych należy stosować standardowy „brakeprofile_sw:”, który już znajduje się w mmd pojazdów.
Czy po prostu nie stosować jej poza SU45/46 ?
Tak będzie najlepiej.
-
Również mam problem taki jak kolega UP5358. Prowadząc skład na scenerii Linia053 służba TLK po hamowaniu zasadniczym wskazówka przewodu głównego spada powoli do wartości trochę wyższej niż 0,5 a potem powoli do 0,5 i zaczyna napełniać się cylinder hamulcowy, używam odluźniacza w tym momencie i ciśnienie w cylindrze spada do wartości 0, ale skład zaczyna zachowywać się jakby był przyhamowany i odluźniacz w tym przypadku nic nie pomaga, pomaga dopiero ustawienie kranu głównego hamulca na luzowanie, po czym cała sekwencja z hamulcem się powtarza. Manometr przewodu głównego nie wskazuje aby był on przeładowany. Nie mam pojęcia czy coś robię źle przy obsłudze hamulca, czy to jest wina exe lub czegoś zupełnie innego. Dodatkowo na tej scenerii skład EN57 ma problemy z prowadzeniem AI, pomaga dopiero wejście do niego za pomocą F5, zjechanie nastawnikiem do 0 i powrót do swojego składu. Spróbuję jeszcze użyć regulatora ciśnienia jak pisał Szogun.
EDIT: Po nastawieniu regulatora ciśnienia na wartość 0,51 problem występuje nadal, wskazówka manometru przewodu głównego po hamowaniu i wyluzowaniu spada do około 0,52, po czym bardzo wolno do wartości 0,51 i zaczynają się napełniać cylindry hamulcowe, po użyciu odluźniacza skład po około pół minuty zaczyna zachowywać się tak jakby był przyhamowany i pomaga dopiero luzowanie hamulców, jednakże na krótko. W załączeniu log i scenery.
System Windows XP SP3, karta graficzna Leadtek A6600TD. PC2011 SP1 Exe SPKS.
-
yB teraz oerlikon ci za szybko redukuje przeładowanie, albo masz za czułe rozdzielacze.
-
Mógłby mi ktoś objaśnić, jak to powinno być poprawnie wszystko zainstalowane, bo męczę się od kilku dni i nie chce działać.
Mam gotową paczkę 2011, do niej dogrywam SP1, potem wrzucam exe390. Następnie wrzucam SPKS i na żadnej lokomotywie nie działa używając exe390. Kran reaguje tak jak reagował, wskazówki manometrów latają jak chcą, nie wspomnę już o tym, że lokomotywa ani drgnie.
Włączając MaSzynę przez plik EU07.exe wszystko ładnie hula na Torze Doświadczalnym. No ale innych scenariuszy nie odpalę już bez exe390.
Gdzie popełniam błąd, bo już ręce rozkładam :)
-
Mógłby mi ktoś objaśnić, jak to powinno być poprawnie wszystko zainstalowane, bo męczę się od kilku dni i nie chce działać.
Mam gotową paczkę 2011, do niej dogrywam SP1, potem wrzucam exe390. Następnie wrzucam SPKS i na żadnej lokomotywie nie działa używając exe390. Kran reaguje tak jak reagował, wskazówki manometrów latają jak chcą, nie wspomnę już o tym, że lokomotywa ani drgnie.
Włączając MaSzynę przez plik EU07.exe wszystko ładnie hula na Torze Doświadczalnym. No ale innych scenariuszy nie odpalę już bez exe390.
Gdzie popełniam błąd, bo już ręce rozkładam :)
Próbowałeś na wszystkich innych scenariuszach? Bo mnie np. nie działało SPKS na żadnej lokomotywie na l61 misji na pociągu pospiesznym.
-
Musisz uruchomić symulator za pomocą EU07.exe 1121 kB, a nie na exe 390, było już o tym pisane.
-
Musisz uruchomić symulator za pomocą EU07.exe 1121 kB, a nie na exe 390, było już o tym pisane.
Dobra, nasiałem paniki, siedziałem i kombinowałem i zabrakło banalnej rzeczy: "Uruchom jako administrator". Siedziało się tyle na XP i teraz zapomniałem, że taki myk jest na 7-ce :)
Czas przecierać szlaki i zarzynać hamulce! :D
-
Hamulce działają o niebo lepiej niż wcześniej ale mam kilka uwag.
- Przeładowuje mi skład, drawinowo misja towarowa ET-22 plus falnsy, pierwsze 3 wagony po każdym luzowaniu (kran w pozycję jazda bez uderzeniowego) oraz kilka środkowych zostaje zahamowanych z przeładowaną komorą sterującą.
- W mojej opinii napełnianie zbiornika sterującego trwa zbyt długo (np po odluźnieniu wagonu) popełnienie wszystkich komór w wagonie osobowym z systemem orleikona od stanu całkowicie pustego powinno trwać około 180 sekund.
- Proponował bym dodać losowe różnice w działaniu kranów, w rzeczywistości każdy w innym tempie spuszcza powietrze ma inną falę.
-Odluźniacz lokomotywy działa inaczej niż w rzeczywistości, w EU-07 wystarczy raz maksymalnie 3 razy krótko nacisnąć dla całkowitego odluźnienia i też każdy działa inaczej (szybciej wolniej więcej ciśnienia schodzi przy pojedynczym naciśnięciu lub mniej).
-
Witam!
Po zainstalowaniu SPKS, prócz powyższych mankamentów zauważyłem także jeszcze jeden: w misji drawinowo_et22-1 na stacji Grabówek na ten sam tor wjeżdżają dwa pociągi Cargo, w skutek czego dalsza gra jest niemożliwa. Nie wiem czy tylko mi to się przytrafiło, ale po powrotu do starej wersji maszyny problem znikł.
Ot jak to wygląda
http://zapodaj.net/images/aae1ab225aa97.bmp
-
To nie jest wina SPKS.
-
Witam bardzo fajnie teraz działają krany bo płynnie, ale mam kilka uwag:
- Za długa fala (powoduje przeładowania)
- Brak wyczuwalnych pozycji (Odcięcie, Jazda, hamowanie pełne, Hamowanie dodatkowe (EP09)). Nie wiem czy można by to zrobić np. w ten sposób że po dojściu do w/w pozycji kran by się zatrzymywał i trzeba by puścić i wcisnąć ponownie klawisz 3 lub 9. W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.
-
W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.
Klawisze num: 2 5 8 cały czas są w użyciu i to raczej pełni tę funkcję.
-
Problem w tym, że w zaworze FV4a pozycja "5", czyli hamowanie pełne nie oddaje pozycji w rzeczywistości. Normalnie jest ona dalej, tuż przed hamowaniem pełnym uzupełniającym, czyli "8".
-
yB teraz oerlikon ci za szybko redukuje przeładowanie, albo masz za czułe rozdzielacze.
Albo jedno i drugie. Poprawi się, bo dopiero niedawno się dowiedziałem, jakie jest „fabryczne” ustawienie.
Hamulce działają o niebo lepiej niż wcześniej ale mam kilka uwag.
- Przeładowuje mi skład, drawinowo misja towarowa ET-22 plus falnsy, pierwsze 3 wagony po każdym luzowaniu (kran w pozycję jazda bez uderzeniowego) oraz kilka środkowych zostaje zahamowanych z przeładowaną komorą sterującą.
Przyjrzę się temu.
- W mojej opinii napełnianie zbiornika sterującego trwa zbyt długo (np po odluźnieniu wagonu) popełnienie wszystkich komór w wagonie osobowym z systemem orleikona od stanu całkowicie pustego powinno trwać około 180 sekund.
ESty i tak są do poprawy, bo skopałem napełniacze zbiorników :(
- Proponował bym dodać losowe różnice w działaniu kranów, w rzeczywistości każdy w innym tempie spuszcza powietrze ma inną falę.
Wiem, wiem. Sęk w tym, że nie spotkałem jeszcze dobrego zaworu FV4a, więc nie wiem, od czego robić odchyłki.
-Odluźniacz lokomotywy działa inaczej niż w rzeczywistości, w EU-07 wystarczy raz maksymalnie 3 razy krótko nacisnąć dla całkowitego odluźnienia i też każdy działa inaczej (szybciej wolniej więcej ciśnienia schodzi przy pojedynczym naciśnięciu lub mniej).
Bardzo chętnie bym obejrzał nagrania, na nich łatwo się wzorować.
Witam bardzo fajnie teraz działają krany bo płynnie, ale mam kilka uwag:
- Za długa fala (powoduje przeładowania)
Wzorowałem się na jednym zaworze. Wychodzi na to, że jest on lekko niesprawny… Chętnie przygarnę na tydzień 10 zaworów FV4a i stanowisko pomiarowe, bo inaczej to ja z tym nie wyrobię :(
- Brak wyczuwalnych pozycji (Odcięcie, Jazda, hamowanie pełne, Hamowanie dodatkowe (EP09)). Nie wiem czy można by to zrobić np. w ten sposób że po dojściu do w/w pozycji kran by się zatrzymywał i trzeba by puścić i wcisnąć ponownie klawisz 3 lub 9. W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.
Tak jak już powiedział macius5991, do tego służą oddzielne klawisze. Dłużej by mi zajęło napisanie sensownego modelu zapadek niż samego zaworu… Poza tym, najlepsze odczucia będą i tak po użyciu przynajmniej rączki.
Problem w tym, że w zaworze FV4a pozycja "5", czyli hamowanie pełne nie oddaje pozycji w rzeczywistości. Normalnie jest ona dalej, tuż przed hamowaniem pełnym uzupełniającym, czyli "8".
Faktycznie, byłoby bardziej logiczne, gdyby 5 była hamowaniem pełnym.
-
Wzorowałem się na jednym zaworze. Wychodzi na to, że jest on lekko niesprawny…
Raczej bym w zaworach rozrządczych szukał problemu fala jest podobna do rzeczywistości (zawory oerlikona B trudno jest przeładować)
-
Powiedzmy tak, jeśli ktoś będzie chciał, to i tak przeładuje, bo każdy zawór się kiedyś podda. Ot wystarczy potrzymać na uderzeniowym dwie minuty (żeby wszystkie komory się napełniły do 5,4 bar), potem pierwszy stopień na minutę–dwie, odhamować jazdą i pojeżdżone ;-) A niektóre zawory rozrządcze są takie słabe, że już fala do oporu po pełnym je wykańcza…
Z drugiej strony wiem, że napełniacze zbiorników mam skopane (zaworek zamykający?), a w pełni sprawne potrafią przecież zdziałać cuda (mocne dławienie, jeśli fala pojawi się jeszcze przy niewielkim ciśnieniu w cylindrze).
-
- Brak wyczuwalnych pozycji (Odcięcie, Jazda, hamowanie pełne, Hamowanie dodatkowe (EP09)). Nie wiem czy można by to zrobić np. w ten sposób że po dojściu do w/w pozycji kran by się zatrzymywał i trzeba by puścić i wcisnąć ponownie klawisz 3 lub 9. W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.
Zgadzam się, ale pomyśl, ile razy jest prowadzone hamowanie na jednym kranie? Istnieje taki proces jak zużycie, lub po prostu zniszczenie. Z czasem kulka się wyciera, albo po prostu odpada. Z czasem te pozycje są coraz mniej wyczuwalne, aż dochodzi się do tego momentu, gdzie się po prostu się nie wyczuwa - nawet, gdyby się chciało :)
Po drugie, maszyniści w większości hamują nie patrząc na kran, a więc jest wszystko w jak najlepszym porządku. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to oddzielenie pozycji odcięcia od napełnienia uderzeniowego. W rzeczywistości, aby odciąć hamulec należy podnieść - nie wiem jak to nazwać - belkę. Podczas luzowania składu w symulatorze często gęsto zdarza mi się po prostu przejść na pozycję odcięcia. Jak dla mnie, naciskając klawisz Num9 można by było dojść tylko do pozycji popełnienia, a odcięcie zostawić tylko przy użyciu kominacji klawiszy Ctrl+Num5.
-
Z czasem kulka się wyciera, albo po prostu odpada.
Tam nic nie ma prawa odpaść bo to nie jest kulka a coś w rodzaju toczonego wałka zakończonego wypukłością. Ta wypukłość się ściera albo bieżnia po której to się porusza. Jak prowadzi się pociąg na dość wyeksploatowanym Oerlikonie (trudno wyczuwalne opory od zaworków) to np jazdę można bardzo łatwo wyczuć ręką po podłużnym zagłębieniu w korpusie z prawej strony patrząc od zakończenia rękojeści. Na wyczucie można ustawić jazdę ale gdy się nie ma 100% pewności to "na macanego" można zgrać koniec rączki z zagłębieniem.
-
Po drugie, maszyniści w większości hamują nie patrząc na kran, a więc jest wszystko w jak najlepszym porządku. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to oddzielenie pozycji odcięcia od napełnienia uderzeniowego. W rzeczywistości, aby odciąć hamulec należy podnieść - nie wiem jak to nazwać - belkę. Podczas luzowania składu w symulatorze często gęsto zdarza mi się po prostu przejść na pozycję odcięcia. Jak dla mnie, naciskając klawisz Num9 można by było dojść tylko do pozycji popełnienia, a odcięcie zostawić tylko przy użyciu kominacji klawiszy Ctrl+Num5.
Nie rozumiem, dlaczego użytkownicy boją się klawiszy Num 4 czy Num ,…
-
Zgadzam się, ale pomyśl, ile razy jest prowadzone hamowanie na jednym kranie? Istnieje taki proces jak zużycie, lub po prostu zniszczenie. Z czasem kulka się wyciera, albo po prostu odpada. Z czasem te pozycje są coraz mniej wyczuwalne, aż dochodzi się do tego momentu, gdzie się po prostu się nie wyczuwa - nawet, gdyby się chciało :)
Prędzej przy rewizji zalane zostały farbą, lub zostały zasyfione. Ja dość dużo mam do czynienia z kranami i raczej nie pamiętam żeby pozycja jazdy nie była wyczuwalna.
Po za tym krany przechodzą naprawy tak samo jak lokomotywy i jak ta naprawa jest sumienna (a nie sprawdzenie czy działa i pomalowanie) to wtedy wygląda jak nówka.
youBy: Dlatego chyba że starania były aby kran chodził płynnie i gdy zostało to uzyskane korzystanie z wymuszanych pozycji (tak jak było dawniej) jakoś się gryzie z płynną obsługą.
-
Tylko pamiętajmy, że jesteśmy tutaj ograniczeni do sterowania klawiaturą, która tak naprawdę nie jest do tego przystosowana — kto hamował, ten wie. Jakby nie patrzeć, rozwiązaniem docelowym jest model zaworu maszynisty, który najbardziej oddaje istotę sterowania. Dlatego też będę stać na stanowisku, że płynność pod 3 i 9 oraz określone zapadkami pozycje pod innymi klawiszami świetnie się uzupełniają.
-
Poza tym po paru jazdach da się wyczuć kran. Przy hamowaniu nie ma to takiego znaczenia, ale przy luzowaniu da się wyczuć gdzie ta jazda jest (po kilku jazdach udawało mi się za każdym razem ustawić kran tak że nie było co poprawiać przez Num4).
-
W pełni potwierdzam słowa @szoguna, chyba że ktoś hamuje na wariata i macha rączką w te i we wte. Teraz hamowanie na raz w peronach to nie problem. Jubaj wielki szacun za pracę włożoną w ten projekt, czapki z głów. Wczoraj pokazałem pracę hamulca na 07 mojemu wujowi maszyniście instruktorowi i stwierdził że nigdy nie widział tak dopracowanych hamulców i to w "grze". Skubany 2 godziny mnie męczył.
-
A jak ma się sprawa z hamulcem dodatkowym w lokomotywach dwuczłonowych? Póki co nadal hamuje nam tylko jeden człon.
-
Ma być ;-)
-
@youBy a czy rozwiązałeś już problem z przeładowaniem PG? Czy będą odpowiednie poprawki w exe? Czy może to wina parametrów w chk?
-
Nie. Tak, poprawiona wersja pojawi się około połowy stycznia. Nie.
-
Nie wiem czy to błąd czy ja coś źle robię ale czasami nie mogę odhamować SM03 tzn. powietrze nie schodzi.
-
Czy w przyszłości pojawi się wersja exe, gdzie będzie możliwość wybierania nastawy hamulca w wagonach? Chodzi mi o to by po dodaniu wagonu do składu była możliwość wyboru nastawy towarowy/ osobowy oraz próżny/ ładowny.
-
Nie wiem czy to błąd czy ja coś źle robię ale czasami nie mogę odhamować SM03 tzn. powietrze nie schodzi.
Tak, to błąd.
Czy w przyszłości pojawi się wersja exe, gdzie będzie możliwość wybierania nastawy hamulca w wagonach? Chodzi mi o to by po dodaniu wagonu do składu była możliwość wyboru nastawy towarowy/ osobowy oraz próżny/ ładowny.
Już można…
-
Klawiszami B, Shift+B, Ctrl+B próbowałem zmienić nastawienia hamulców w składzie. W wagonie 120A były dostępne nastawy O oraz R, w wagonie 111A tylko rapid, a w pseudo-bautzenie g77 (w Z1 także) towarowy, osobowy i rapid. Czy "tak ma być", czy nastawienie hamulca należy zmieniać w inny sposób (w trakcie symulacji, poza wpisem sprzęgu do .scn)?
SPKS na czystej PC2011.
-
Wagony 111A i pochodne (poza niektórymi 120A) mają tylko i wyłącznie nastawienie R (O-R). W takim wypadku niemożliwe jest nastawienie pojazdu na coś, czego nie ma — czyli rzeczywiste wagony mają tylko R, więc w symulatorze też mają tylko R i nawet wpisem się tego nie przestawi.
W rzeczywistości jest, zdaje się, możliwość odłączenia wysokiego stopnia poprzez odpowiedni bezpiecznik w szafie elektrycznej. Nie widzę potrzeby (obecnie) wnikania aż w taki szczegół konstrukcyjny wagonu.
Dla pozostałych analogicznie.
-
Nie wiem czy to wina hamulców ale zbijanie SHP w EN57 działa tylko przy nawrotniku na pozycji do przodu.
-
Obwody CA/SHP są uzależnione od położenia dźwigni nastawnika kierunkowego i tylko przy ustawieniu jej w pozycję jazdy można zbić sygnał.
-
Jeszcze jedna kwestia, składy pasażerskie na hamulcach klockowych generalnie hamują dużo lepiej niż w rzeczywistości.
-
Czy w przyszłości pojawi się wersja exe, gdzie będzie możliwość wybierania nastawy hamulca w wagonach? Chodzi mi o to by po dodaniu wagonu do składu była możliwość wyboru nastawy towarowy/ osobowy oraz próżny/ ładowny.
Już można…
Nie wiem dlaczego lokomotywy mają ustawienie domyślne na "P". Wagony towarowe mają ustawienie domyślne na "G", to może dobrze. Wagony osobowe mają domyślne ustawienie na "R", jeżeli takie jest. W przeciwnym przypadku jest ustawione na "P". Można zmienic, ale po załadowaniu scenerii trzeba przejść przez skład.
Opcje są w pliku *.chk Cntrl. BrakekeDelays=tu taj są podane opcje nastawień.
W pliku Z1.chk jest coś takiego Cntrl. BrakeDelays=DPR+Mg. Co to za ustawienie "D"?
Jak mozna zmieniać próżny / ładowny?
W pliku *.chk jest opcja Brake: BCM=, czasami BCMmax=, jest to przełożenie przekładni. Jak się domyślam jest przełożenie próżny / ładowny. Tylko jak to zmienić nie edytując pliku *.chk. Tylko co w przypadku jak są wagony próżne i ładowne.
-
Lokomotywy mają domyślne P, ponieważ mogą być podłączone do dowolnego składu i jeszcze nie zostało opanowane ustawianie odpowiedniej nastawy po wczytaniu w zależności od podłączonego składu.
D oznacza hamulec tarczowy, ale nie powinno tego być w chk w SPKS, ponieważ jest odpowiedni materiał wpisany wpisem BM. Podobnież w SPKS odszedłem od wpisu BCMmax na rzecz BCMlo i BCMHi przy zmiennych przełożeniach.
Zmiana nastawienia próżny/ładowny może się odbywać poprzez wpis:
c) Nastawienie hamulców pojazdu z poziomu scenerii we wpisie. Do liczby
oznaczającej sprzęg należy dodać kropkę, przedrostek B oraz trzy znaki
będące nastawieniem hamulców.
- pierwszy znak oznacza nastawienie trybu pracy
* G — wolno działający (towarowy)
* P — szybko działający (osobowy)
* R — rapid (pospieszny)
* M — włączenie do działania magnetycznego hamulca szynowego (R+Mg)
* N — nastawienie neutralne, symulator skorzysta z ustawień domyślnych
- drugi znak oznacza wyłączenie z działania
* 0 — hamulec wyłączony, odluźniony
* 1 — hamulec wyłączony, odluźniony z 10% prawdopodobieństwem
* N — nastawienie neutralne, hamulec włączony
- trzeci znak oznacza dostosowanie do załadowania
* T — próżny
* H — ładowny I (o ile jest dostępny, w przeciwnym wypadku wciąż próżny)
* F — ładowny (II)
* N — nastawienie neutralne
lub poprzez ręczną zmianę po włączeniu symulacji w trybie wolnej kamery klawiszami H/h. Jakby tego było mało, po załadowaniu symulacji w uproszczony sposób jest wybierane nastawienie (sprawdzenie ilości ładunku), więc w przypadku wagonów prawie pustych bądź prawie pełnych zostaje wybrane automatycznie właściwe. Dodam jeszcze, że rozszerzone wpisy są obsługiwane przez najświeższą wersję Rainsted (nie giną, a pojazdy są widoczne, zmiana musi odbywać się ręcznie poprzez scn).
-
W SN61 po wykonaniu hamowania awaryjnego nie można napełnić przewodu głównego jak również spuścić powietrza z cylindrów hamulcowych pojazdu, mimo iż jest pełne ciśnienie w zbiorniku głównym. Występuje to zarówno na luzie,jak i w zestawieniu w składzie. Oczywiście sprężarka jest włączona.
-
Witam.
Czy istnieje możliwość w SPKS zmieniania wpisów hamulca w plikach chk. danej lokomotywy. Jeśli tak to które wpisy są odpowiedzialne za szybkość luzowania i napełniania i który wpis jest odpowiedzialny za moc hamowania. np. aby przy 2 barach jednostka hamowała mocniej
Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
W jednym miejscu wystarczy napisać. Skoro ostrzeżenie nie pomogło, to prowadzimy za rączkę.
Rozi
-
Czy istnieje możliwość w SPKS zmieniania wpisów hamulca w plikach chk. danej lokomotywy.
Tak.
które wpisy są odpowiedzialne za szybkość luzowania i napełniania
Żadne.
który wpis jest odpowiedzialny za moc hamowania.
Myślę, że dosyć intuicyjnie można to wywnioskować z pliku info.
np. aby przy 2 barach jednostka hamowała mocniej
Pamiętaj, że jednostka składa się z kilku członów.