Autor Wątek:  Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS  (Przeczytany 29295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« dnia: 14 Grudnia 2012, 22:16:45 »
W tym wątku chciałbym zebrać różne błędy, braki i niedociągnięcia w działaniu SPKS. Liczę na to, że większa liczba osób szybciej znajdzie wszystkie niedoskonałości przyjętych modeli. W pierwszym poście będę zbierać wszystkie zebrane informacje.
  • Manometr zbiornika wyrównawczego przy zaworze M394 (TEM2).
  • Szybkość działania zaworu EP2 (EN57, ED72).
  • Pobór powietrza przez piasecznice.
  • Przeładowania AI.
  • Korekta czasu usuwania przeładowania w FV4a.
  • Odhamowanie pozycją jazdy długich pociągów towarowych.
  • Odluźniacz w LSt.
  • Napełnianie zbiorników w ESt.
  • Przeniesienie pod Num 5 hamowania pełnego.
  • Hamulec dodatkowy w wieloczłonach.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2013, 23:58:18 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Grudnia 2012, 00:22:29 »
W lokomotywach TEM2/TEM2U nie działa manometr zbiornika wyrównawczego
maszynista-stażysta

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Grudnia 2012, 00:25:58 »
W lokomotywach TEM2/TEM2U nie działa manometr zbiornika wyrównawczego

Praktycznie od początku istnienia TEM2 @Sigmana ten manometr nie działa.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Grudnia 2012, 08:11:00 »
W ED72 po wdrożeniu hamowania EP wskazówka manometru cylindra hamulcowego gwałtownie rośnie a skład hamuje za szybko. Trzeba natychmiast luzować. Czy takie zachowanie jest normalne?
T.N

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Grudnia 2012, 10:45:27 »
…a skład hamuje za szybko.
Za szybko w porównaniu/odniesieniu do czego? Jazda na hamulcu EP ma to do siebie, że szybko hamuje. Na EN57 jest to samo jak chwilę za długo przytrzymasz w hamowaniu EP to niemal dęba staje.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Grudnia 2012, 11:34:29 »
Witam,

Mając chwilkę przetestowałem 303e, 303e-ep-tv, 303e-zez. W żadnej nie da się uzyskać opóźnienia hamowania "osobowy". Bez względu na "podtyp" 303e oraz kombinacje klawiszy (shift+b, b, ctrl+b, ctrl+shift+b) można sobie ustawić opóźnienie "pospieszny"/"towarowy".

Dodatkowo przy stosowaniu przyhamowania za pomocą klawisza "enter" cylinder hamulcowy napełnia się zwykłym tempem do wartości ok 0.1MPa, a następnie wskazówka trybem skokowym przelatuje na okolice ok 0.2MPa. Podpowiem, że to nie problem sprzętowy, na oryginalnej PC2011+SP1 (exe z SP1) wskazówka zwykłym tempem dociera do wartości ok 0.2MPa. Nie wiem, czy to wina po stronie pliku wykonawczego, czy SPKS.   Dodatkowo przy opóźnieniu hamowania na "pospieszny" pomimo ciśnienia w PG 0,5MPa potrafi co około 1-2 minuty zacząć samoczynnie napełniać się cylinder hamulcowy. Wartości poniżej 0.1MPa.
Przy prowadzeniu prawdziwej "siódemki" z pospiesznym też trzeba odluźniacza używać ale nie aż z taką częstotliwością.
Testowałem na składzie 12-sto, jak i 5 wagonowym. Czas potrzebny do samoczynnego napełnienia się cylindra hamulcowego (bez jednoczesnego obniżenia wartości w przewodzie głównym) do wartości x < 0.1MPa jest bardzo zbliżony, bez względu od ilości "pullmanów na haku".

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Grudnia 2012, 11:45:22 »
Mając chwilkę przetestowałem 303e, 303e-ep-tv, 303e-zez. W żadnej nie da się uzyskać opóźnienia hamowania "osobowy". Bez względu na "podtyp" 303e oraz kombinacje klawiszy (shift+b, b, ctrl+b, ctrl+shift+b) można sobie ustawić opóźnienie "pospieszny"/"towarowy".

Przyjrzyj się dokładnie pulpitowi 303e, a ujrzysz wbitą na wkręty blokadę tego ustawienia (w rzeczywistości blokuje dłuższą część pokrętła, by nie ustawić go w tej pozycji). W rzeczywistych siódemkach tego typu właśnie tak jest.

No i tak jeszcze przy okazji ode mnie podziękowania youBy za wspaniały system hamulcowy. Nie pamiętam już,kiedy ostatnio siedziałem nad symkiem do 1 w nocy i obczajałem wszystko na nowo:)
« Ostatnia zmiana: 15 Grudnia 2012, 12:01:19 wysłana przez Alexej »
maszynista-stażysta

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Grudnia 2012, 12:05:02 »
@alexej. Rozumiem - jestem po nocce, więc napisałem nim pomyślałem. Przepraszam i dzięki za sprostowanie.

Użyłem wpisu do 303e-ep-tv.mmd z pliku info:

" e) Przełącznik „Hamowanie dwustopniowe”. W niektórych pojazdach włączenie
nastawy pospiesznej odbywa się poprzez przełącznik na pulpicie. W takim
wypadku można użyć obiektu o nazwie „brakeprofileR_sw:”. "

Efekt, jak na zdjęciu. Skoro nie można ustawić opóźnienia na osobowy to jakie jest opóźnienie hamowania w tej pozycji ?


Ja również chciałbym @youBy-iemu podziękować za lata pracy.  Pomimo kwestii z hamowaniem, z mojego pierwszego postu w tym temacie uważam publikację SPKS jako duży postęp w projekcie. Brawo

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Grudnia 2012, 12:34:57 »
" e) Przełącznik „Hamowanie dwustopniowe”. W niektórych pojazdach włączenie
nastawy pospiesznej odbywa się poprzez przełącznik na pulpicie. W takim
wypadku można użyć obiektu o nazwie „brakeprofileR_sw:”. "

Efekt, jak na zdjęciu. Skoro nie można ustawić opóźnienia na osobowy to jakie jest opóźnienie hamowania w tej pozycji ?

A czy to przypadkiem nie chodzi o sytuację,że przełączanie typu hamulca odbywa się za pomocą przełącznika hebelkowego (jak w stonce,czy SU-kach)?
« Ostatnia zmiana: 15 Grudnia 2012, 12:37:26 wysłana przez Alexej »
maszynista-stażysta

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Grudnia 2012, 12:43:39 »
Pisałem Ci to w poprzpednim wątku, ale powtórze żeby nie uciekło. Piasecznice zabierają powietrze 0,05-0,08 atmosfery na sekunde. Ot taka pierdyłka ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Grudnia 2012, 13:56:39 »
AI ma problemy z przeładowaniem składu - nie przeliczyłeś "na swoje" wszystkich wartości tam.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Grudnia 2012, 14:30:42 »
Przyjrzyj się dokładnie pulpitowi 303e, a ujrzysz wbitą na wkręty blokadę tego ustawienia (w rzeczywistości blokuje dłuższą część pokrętła, by nie ustawić go w tej pozycji). W rzeczywistych siódemkach tego typu właśnie tak jest.
Tak się składa, że blokada przy pakieciaku T-O-P służy zblokowaniu pozycji 4 która nie jest wykorzystywana. W 07 bez problemu ustawisz zarówno nastawę pospieszną, osobową czy towarową.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Grudnia 2012, 17:10:17 »
…a skład hamuje za szybko.
Za szybko w porównaniu/odniesieniu do czego? Jazda na hamulcu EP ma to do siebie, że szybko hamuje. Na EN57 jest to samo jak chwilę za długo przytrzymasz w hamowaniu EP to niemal dęba staje.
Możliwe, że czas napełniania hamulca EP jest jest zbyt krótki. W czasie pisania obsługi zaworu rozrządczego EP2 nie miałem pełnych danych odnośnie jego działania. Przyjrzę się temu i skonfrontuję wyniki.

" e) Przełącznik „Hamowanie dwustopniowe”. W niektórych pojazdach włączenie
nastawy pospiesznej odbywa się poprzez przełącznik na pulpicie. W takim
wypadku można użyć obiektu o nazwie „brakeprofileR_sw:”. "

Efekt, jak na zdjęciu. Skoro nie można ustawić opóźnienia na osobowy to jakie jest opóźnienie hamowania w tej pozycji ?
Możesz sprawdzić pod F2. Przełącznik hamowanie dwustopniowe odnosi się do SU45 czy SU46, które nie mają jednego przełącznika trójpozycyjnego, tylko dwa oddzielne hebelki.
Kwestia tego, że przełącznik nie ustawia się w pozycji osobowy wynika z wpisów w plikach MMD pojazdów, które mają niewłaściwe przeliczniki.

AI ma problemy z przeładowaniem składu - nie przeliczyłeś "na swoje" wszystkich wartości tam.
Póki co, nie udało mi się doprowadzić do sytuacji, w której byłoby to potrzebne :(

Dodatkowo przy stosowaniu przyhamowania za pomocą klawisza "enter" cylinder hamulcowy napełnia się zwykłym tempem do wartości ok 0.1MPa, a następnie wskazówka trybem skokowym przelatuje na okolice ok 0.2MPa. Podpowiem, że to nie problem sprzętowy, na oryginalnej PC2011+SP1 (exe z SP1) wskazówka zwykłym tempem dociera do wartości ok 0.2MPa. Nie wiem, czy to wina po stronie pliku wykonawczego, czy SPKS.   Dodatkowo przy opóźnieniu hamowania na "pospieszny" pomimo ciśnienia w PG 0,5MPa potrafi co około 1-2 minuty zacząć samoczynnie napełniać się cylinder hamulcowy. Wartości poniżej 0.1MPa.
Przy prowadzeniu prawdziwej "siódemki" z pospiesznym też trzeba odluźniacza używać ale nie aż z taką częstotliwością.
Testowałem na składzie 12-sto, jak i 5 wagonowym. Czas potrzebny do samoczynnego napełnienia się cylindra hamulcowego (bez jednoczesnego obniżenia wartości w przewodzie głównym) do wartości x < 0.1MPa jest bardzo zbliżony, bez względu od ilości "pullmanów na haku".
Czy jesteś w stanie nagrać użycie hamulca pp?
W jaki sposób używałeś zaworu maszynisty? Samoczynne napełnianie cylindrów jest dosyć niepokojące. O ile w przypadku po użyciu fali może wynikać to z nieodpowiedniego przekroju dysz (w klasach FV4a i LSt), o tyle po prostu w czasie jazdy nie powininno mieć miejsca.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Grudnia 2012, 20:18:48 »
Cytat: youBy
Możesz sprawdzić pod F2. Przełącznik hamowanie dwustopniowe odnosi się do SU45 czy SU46, które nie mają jednego przełącznika trójpozycyjnego, tylko dwa oddzielne hebelki.
Kwestia tego, że przełącznik nie ustawia się w pozycji osobowy wynika z wpisów w plikach MMD pojazdów, które mają niewłaściwe przeliczniki.
W załączniku screen z załączonym F2. Niestety ale nie korzystam z tego i nie wiem co tam jest.

Cytat: youBy
Czy jesteś w stanie nagrać użycie hamulca pp?
Po rozwiązaniu pewnej kwestii. Reszta > PW

Cytat: youBy
W jaki sposób używałeś zaworu maszynisty? Samoczynne napełnianie cylindrów jest dosyć niepokojące. O ile w przypadku po użyciu fali może wynikać to z nieodpowiedniego przekroju dysz (w klasach FV4a i LSt), o tyle po prostu w czasie jazdy nie powininno mieć miejsca.

Otóż działo się to w czasie normalnej jazdy jadąc: pospiesznym do "Ozimka", na misji L53+całkowo,  TLK z Ozimka do Lublińca, na "Drawinowie". Trasy, jak i pojazdy różne, efekt podobny.  Zaworem maszynisty (hamulec pociągowy) operowałem tak, by "wskazówka" w PG była równiutko na 0,5MPa w czasie jazdy. I co dziwne - właśnie, jak "wsk" była równo na kresce to też się napełniał cylinder hamulcowy. Odluźniaczem potem schodziłem, a właściwie - jadąc do st. Fosowskie od Pluder to num 6 miałem prawie cały czas wciśniętą. Napisałem, bo pomimo, iż grzecznościowo ale miałem okazje prowadzić pospieszne typu "Hetman", "Krakowianka", czy np "Przemyślanin". Nazwy wypisałem, by uświadomić, że miały one różną liczbę wagonów. Czasem był "aerobik" na ET22, a czasem EU/EP07. Jednak nigdy tak często odluźniacza nie stosowałem. Mechanik także. Nieszczelności w przewodzie głównym przez cały skład się zdarzają większe, bądź mniejsze - dlatego uruchamianie się co chwilę sprężarki mnie nie dziwi. Kwestia tylko tego nieszczęsnego napełniania się do wartości poniżej 0,1MPa cylindra hamulcowego, gdy PG ma 0,5MPa w czasie jazdy.
« Ostatnia zmiana: 15 Grudnia 2012, 20:22:03 wysłana przez up5358 »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Grudnia 2012, 20:20:47 »
OIDP jak napełniały mi się cylindry w czasie jazdy, wystarczyło kapturkiem podkręcić ciśnienie w PG do powiedzmy 0.51MPa.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Grudnia 2012, 20:31:13 »
Wg załączonego zrzutu jesteś na nastawie osobowej (Brake delay: P). Patrząc po przełączniku, również jest on w prawidłowej pozycji.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Grudnia 2012, 20:34:59 »
To proszę objaśnij mi, bo się pogubiłem. Funkcja  „brakeprofileR_sw:” ma przełączać nastawę w pozycję pospieszny, natomiast jest na osobowym. Czy po prostu nie stosować jej poza SU45/46 ?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Grudnia 2012, 20:37:58 »
To proszę objaśnij mi, bo się pogubiłem. Funkcja  „brakeprofileR_sw:” ma przełączać nastawę w pozycję pospieszny, natomiast jest na osobowym. Czy po prostu nie stosować jej poza SU45/46 ?
Zarówno „brakeprofileR_sw:”, jak i „brakeprofileG_sw:” są tylko dla pojazdów, które mają oddzielne hebelki zamiast jednego przełącznika. Do pozostałych należy stosować standardowy „brakeprofile_sw:”, który już znajduje się w mmd pojazdów.

Czy po prostu nie stosować jej poza SU45/46 ?
Tak będzie najlepiej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Grudnia 2012, 12:12:17 »
Również mam problem taki jak kolega UP5358. Prowadząc skład na scenerii Linia053 służba TLK po hamowaniu zasadniczym wskazówka przewodu głównego spada powoli do wartości trochę wyższej niż 0,5 a potem powoli do 0,5 i zaczyna napełniać się cylinder hamulcowy, używam odluźniacza w tym momencie i ciśnienie w cylindrze spada do wartości 0, ale skład zaczyna zachowywać się jakby był przyhamowany i odluźniacz w tym przypadku nic nie pomaga, pomaga dopiero ustawienie kranu głównego hamulca na luzowanie, po czym cała sekwencja z hamulcem się powtarza. Manometr przewodu głównego nie wskazuje aby był on przeładowany. Nie mam pojęcia czy coś robię źle przy obsłudze hamulca, czy to jest wina exe lub czegoś zupełnie innego. Dodatkowo na tej scenerii skład EN57 ma problemy z prowadzeniem AI, pomaga dopiero wejście do niego za pomocą F5, zjechanie nastawnikiem do 0 i powrót do swojego składu. Spróbuję jeszcze użyć regulatora ciśnienia jak pisał Szogun.
EDIT: Po nastawieniu regulatora ciśnienia na wartość 0,51 problem występuje nadal, wskazówka manometru przewodu głównego po hamowaniu i wyluzowaniu spada do około 0,52, po czym bardzo wolno do wartości 0,51 i zaczynają się napełniać cylindry hamulcowe, po użyciu odluźniacza skład po około pół minuty zaczyna zachowywać się tak jakby był przyhamowany i pomaga dopiero luzowanie hamulców, jednakże na krótko. W załączeniu log i scenery.

System Windows XP SP3, karta graficzna Leadtek A6600TD. PC2011 SP1 Exe SPKS.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2012, 14:04:42 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Grudnia 2012, 17:41:20 »
yB teraz oerlikon ci  za szybko redukuje przeładowanie, albo masz za czułe rozdzielacze.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 299
    • Zobacz profil
    • Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Grudnia 2012, 14:37:21 »
Mógłby mi ktoś objaśnić, jak to powinno być poprawnie wszystko zainstalowane, bo męczę się od kilku dni i nie chce działać.
Mam gotową paczkę 2011, do niej dogrywam SP1, potem wrzucam exe390. Następnie wrzucam SPKS i na żadnej lokomotywie nie działa używając exe390. Kran reaguje tak jak reagował, wskazówki manometrów latają jak chcą, nie wspomnę już o tym, że lokomotywa ani drgnie.
Włączając MaSzynę przez plik EU07.exe wszystko ładnie hula na Torze Doświadczalnym. No ale innych scenariuszy nie odpalę już bez exe390.
Gdzie popełniam błąd, bo już ręce rozkładam :)

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Grudnia 2012, 14:48:15 »
Mógłby mi ktoś objaśnić, jak to powinno być poprawnie wszystko zainstalowane, bo męczę się od kilku dni i nie chce działać.
Mam gotową paczkę 2011, do niej dogrywam SP1, potem wrzucam exe390. Następnie wrzucam SPKS i na żadnej lokomotywie nie działa używając exe390. Kran reaguje tak jak reagował, wskazówki manometrów latają jak chcą, nie wspomnę już o tym, że lokomotywa ani drgnie.
Włączając MaSzynę przez plik EU07.exe wszystko ładnie hula na Torze Doświadczalnym. No ale innych scenariuszy nie odpalę już bez exe390.
Gdzie popełniam błąd, bo już ręce rozkładam :)

Próbowałeś na wszystkich innych scenariuszach? Bo mnie np. nie działało SPKS na żadnej lokomotywie na l61 misji na pociągu pospiesznym.

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Grudnia 2012, 15:44:42 »
Musisz uruchomić symulator za pomocą EU07.exe 1121 kB, a nie na exe 390, było już o tym pisane.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 299
    • Zobacz profil
    • Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Grudnia 2012, 16:01:35 »
Musisz uruchomić symulator za pomocą EU07.exe 1121 kB, a nie na exe 390, było już o tym pisane.

Dobra, nasiałem paniki, siedziałem i kombinowałem i zabrakło banalnej rzeczy: "Uruchom jako administrator". Siedziało się tyle na XP i teraz zapomniałem, że taki myk jest na 7-ce :)
Czas przecierać szlaki i zarzynać hamulce! :D

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Grudnia 2012, 22:19:00 »
Hamulce działają o niebo lepiej niż wcześniej ale mam kilka uwag.

- Przeładowuje mi  skład, drawinowo misja towarowa ET-22 plus falnsy, pierwsze 3 wagony po każdym luzowaniu (kran w pozycję jazda bez uderzeniowego) oraz kilka środkowych zostaje zahamowanych z przeładowaną komorą sterującą.

- W mojej opinii napełnianie zbiornika sterującego trwa zbyt długo (np po odluźnieniu wagonu) popełnienie wszystkich komór w wagonie osobowym z systemem orleikona od stanu całkowicie pustego powinno trwać około 180 sekund.

- Proponował bym dodać losowe różnice w działaniu kranów, w rzeczywistości każdy w innym tempie spuszcza powietrze ma inną falę.

-Odluźniacz lokomotywy działa inaczej niż w rzeczywistości, w EU-07 wystarczy raz maksymalnie 3 razy krótko nacisnąć dla całkowitego odluźnienia i też każdy działa inaczej (szybciej wolniej więcej ciśnienia schodzi przy pojedynczym naciśnięciu lub mniej).
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2012, 23:29:42 wysłana przez borys_q »

Offline Monter-Radiowy

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Grudnia 2012, 10:25:26 »
Witam!
Po zainstalowaniu SPKS, prócz powyższych mankamentów zauważyłem także jeszcze jeden: w misji drawinowo_et22-1 na stacji Grabówek na ten sam tor wjeżdżają dwa pociągi Cargo, w skutek czego dalsza gra jest niemożliwa. Nie wiem czy tylko mi to się przytrafiło, ale po powrotu do starej wersji maszyny problem znikł.
Ot jak to wygląda
http://zapodaj.net/images/aae1ab225aa97.bmp

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Grudnia 2012, 11:40:52 »
To nie jest wina SPKS.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Grudnia 2012, 13:02:26 »
Witam bardzo fajnie teraz działają krany bo płynnie, ale mam kilka uwag:
- Za długa fala (powoduje przeładowania)
- Brak wyczuwalnych pozycji (Odcięcie, Jazda, hamowanie pełne, Hamowanie dodatkowe (EP09)). Nie wiem czy można by to zrobić np. w ten sposób że po dojściu do w/w pozycji kran by się zatrzymywał i trzeba by puścić i wcisnąć ponownie klawisz 3 lub 9. W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Grudnia 2012, 13:06:18 »
Cytuj
W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.

Klawisze num: 2 5 8 cały czas są w użyciu i to raczej pełni tę funkcję.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Grudnia 2012, 13:23:58 »
Problem w tym, że w zaworze FV4a pozycja "5", czyli hamowanie pełne nie oddaje pozycji w rzeczywistości. Normalnie jest ona dalej, tuż przed hamowaniem pełnym uzupełniającym, czyli "8".