Autor Wątek:  EW51  (Przeczytany 74370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
EW51
« dnia: 09 Listopada 2012, 22:31:49 »
Przedwczoraj EW51 zmienił swoje miejsce postoju, które okupował od kilkudziesięciu lat na torze 81, na tor nr.7 przed szopą na Grochowie. Ma ruszyć w końcu jego remont.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline lukasz92

  • Wiadomości: 231
  • Nowy Sącz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EW51
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Listopada 2012, 22:57:36 »
O szybkim rozpoczęciu jego remontu słyszę już od co najmniej pięciu lat.

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: EW51
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopada 2012, 23:03:22 »
Teraz chyba zaczeło się na dobre, chcą go szarpnąć do Mińska Maz.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: EW51
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopada 2012, 13:06:07 »
Jaki ma być zakres remontowy? Wiadome że go nie doprowadzą do ruchu ;) Ale czy tylko zewnętrznie? Czy wewnątrz też go mają robić?

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: EW51
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Listopada 2012, 13:50:58 »
Podobno ma być w 100% sprawny i jeździć okazjonalnie na swojej podstawowej kiedyś trasie, czyli Pruszków - Otwock. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Trochę może kiepskiej jakości ale robione wczoraj w nocy przy bardzo kiepskim oświetleniu.

http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-09-365.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-09-370.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-09-368.jpg
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-09-369.jpg
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2012, 14:04:54 wysłana przez Loui »
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: EW51
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Listopada 2012, 14:08:57 »
Z ciekawości zapytam kto wykłada kasę na naprawę? EW51 jest własnością jakiegoś stowarzyszenia miłośników kolei?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: EW51
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Listopada 2012, 14:12:24 »
Wiadomo że "jakieś" stowarzyszenie, nie wiadomo jakie konkretnie...

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: EW51
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Listopada 2012, 22:57:37 »
« Ostatnia zmiana: 25 Listopada 2012, 14:11:18 wysłana przez Loui »
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EW51
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Listopada 2012, 14:34:31 »
Ciekawa sytuacja teraz się wyprawia. Zapewne jednostka będzie jeździła na aparaturze EN57 czy coś takiego, choć mogą czymś zaskoczyć.

Tak BTW: Czy ktoś ma problem z odtworzeniem filmiku, który zalinkował @Loui?
« Ostatnia zmiana: 25 Listopada 2012, 14:36:35 wysłana przez Tyrystor »

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: EW51
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Listopada 2012, 14:45:33 »
Pewne elementy EW51 występowały w EW55 i EN57 pierwszych serii - np. sprężarka (ta "tyku tyku"), tak więc myślę, że to problemem nie jest.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: EW51
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Listopada 2012, 16:50:08 »
Silniki trakcyjne zachowały się oryginalne, sprężarka główna była typu CM38 czyli taka jak w pierwszych EN57, co do przetwornicy to ta z EN57 była budowana na bazie tej z EW51 i miała być z nią zamienna także też nie będzie problemu. A co do styczników i innych tego typu to będą musiały być z EN57, jeszcze nie nie wiadomo co z wałem kułakowym bo był zupełnie inny. Hamulec jest prawie kompletny, co najważniejsze zachowały się oryginalne zawory rozrządcze Westinghouse'a, problem będzie z kranami maszynisty bo trzeba je będzie odtworzyć, poza tym do odtworzenia będą nastawniki jazdy. Na razie trzeba przygotować dokumentacje potrzebnych prac do wykonania, aby przywrócić ją do ruchu. Także zapewne za jakiś czas będzie ją można zobaczyć na jej pierwotnej trasie po której tyle lat jeździła, oby się wszystko udało.   
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: EW51
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Listopada 2012, 20:21:09 »
Szkoda ze nie zachowali ani jednego ew55. Jeszcze prosciej bbylo by ja do ruchu przywrocic.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: EW51
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Listopada 2012, 20:56:58 »
Ten odstawiony EW51 na pokrywach maźnic miał zaznaczony rok produkcji 1938. Ciekaw jestem w jakim celu będzie odrestaurowany. W Skierniewicach EP03-08 stoi, w Jaworzynie ET22-121 (ex EP23) i nic się z nimi nie dzieje, a tu za wieloczłona się wzięli.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: EW51
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Listopada 2012, 21:12:57 »
Dobrze, że się wzięli. Szkoda tylko, że tak późno, ale z drugiej strony "lepiej późno niż wcale".
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: EW51
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Listopada 2012, 21:18:40 »
Szkoda ze nie zachowali ani jednego ew55. Jeszcze prosciej bbylo by ja do ruchu przywrocic.
Tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że dwie jednostki były całkiem kompletne i oczekiwały przejęcia przez MuzKol. Tak niestety się nie stało i zostały pocięte w Pruszkowie.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopada 2012, 22:59:22 wysłana przez Preki »
Życie to nie gra... to symulator.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: EW51
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Listopada 2012, 21:21:45 »
A nie wiecie, co będzie z EP05-01, która smętnie gnije na złomie pomiędzy Wschodnią a Olszynką?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: EW51
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Listopada 2012, 21:29:31 »
W niedzielę, 25.11.2012r. stała. I chyba należy do złomiarza, ale pewien nie jestem.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: EW51
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Listopada 2012, 22:59:01 »
W niedzielę, 25.11.2012r. stała. I chyba należy do złomiarza, ale pewien nie jestem.
OIDP należy do PKP S.A., Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: EW51
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Listopada 2012, 23:03:39 »
A jak należy do Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami, to może jedynie na pocięcie pójść. No chyba, że ktoś to odkupi.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EW51
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Listopada 2012, 23:39:12 »
A nie wiecie, co będzie z EP05-01, która smętnie gnije na złomie pomiędzy Wschodnią a Olszynką?

Ponoć ma iść do Chabówki, ale nikomu się najwyraźniej nie śpieszy.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: EW51
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Listopada 2012, 13:56:54 »
Ale też Chabówka nie jest z gumy. A i cieńko u nich raczej z kasą, a przygarnięcie kolejnego zabytku kosztuje. Chociaż, patrząc na ich utrzymanie taboru nieczynnego to już im raczej będzie lotto.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: EW51
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Listopada 2012, 19:23:45 »
Nie raz już słyszałem na temat Chabówki: EN57-001 łup Chabówka, co jakiś tabor to od razu hasło "Chabówka". Jednak należy mieć na uwadze, że ten skansen ma x torów, na których może pomieścić y taboru. Więcej się nie, praktycznie, nie zmieści. Teoretycznie -poustawiać jednego loka na dachu drugiego to miejsca jest jeszcze.
Jak większość z nas wie, część taboru znajduje się po drugiej stronie stacji, gdyż w skansenie nie ma wolnych dla nich torów (mając na uwadze, że część torów musi być wolna dla manewrów).
Ową EP05-01 niech nawet potną. Przecież na Prokocimiu mają EP05-22, która w momencie zmiany malowania i oznaczeń poruszała się o własnych siłach po terenie lok.
Jej stan powinien być lepszy niż 01.
Odnośnie EN57-001 to PR mogłyby ją na Suchą w roli pomnika odstawić.
Raczej jej nie przywrócą do ruchu skoro od grudnia dojdzie sprawny tbor z likwidowanego PR Katowice (część przejmie PR ŁÓDŹ PRST Częstochowa).
Sorry za ten wywód ale ma on na celu uzmysłowić niektórym, że oprócz najważniejszej kwestii - finansowej, dochodzi także fizyczna przepustowość danego skansenu.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: EW51
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Listopada 2012, 19:29:59 »
A Olszynka? Praktycznie sprawna 23 i 16 stojąca pod dachem. Także EP05 nie są zagrożone wyginięciem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: EW51
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Listopada 2012, 19:33:39 »
Przecież na Prokocimiu mają EP05-22, która w momencie zmiany malowania i oznaczeń poruszała się o własnych siłach po terenie lok.
Jej stan powinien być lepszy niż 01.
Tyś widział EP(U)05-22. Jej stan woła o pomstę do nieba. ;>
@Bartek, EP05-23 mają przywrócić do jazdy, z pociągami historycznymi. Także jedna sprawna EP05 będzie.

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EW51
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Listopada 2012, 19:35:58 »
EP05-23 na Olszynce stoi pięknie wymyta :)
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: EW51
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Listopada 2012, 20:53:52 »
A kto ją niby tak wymył? Jak na razie nie słyszałem o planach jej Odrodzenia. Świadectwo sprawności dawno wygaszone, trzeba zrobić naprawę okresową, ale koszt naprawy, tylko dla historycznych aspektów, jest raczej mało racjonalny. Zresztą i tak następna naprawa to główna, więc wątpię, że zostaną podjęte w tym kierunku jakiekolwiek kroki.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: EW51
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Listopada 2012, 22:28:37 »
@EU40, ale ten lok mimo że świadectwo ma przedawnione jest sprawny i czynny (na tyle by sobie spokojnie samodzielnie pomanewrować po terenach wokół szopy). A InterCity wyraziło wstępnie chęć przywrócenia go do żywych. No, ale pożyjemy zobaczymy.
Stan na wrzesień 2012. Czesiek jak widać zewnętrznie ma się dobrze.
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2012, 22:31:58 wysłana przez ST44-003 »

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: EW51
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Listopada 2012, 22:56:48 »
ST44-003 Ja pisałem o czasie kiedy onamiała zmianę malowania. Na samej lok. Prokocim nie było mnie ze cztery lata. Nie wiem jak z nią obecnie. @Szogun pisał o maszynach z Olszynki, więc coś tam zachowają.
Ważne, że z EW51 coś robią - to nas powinno cieszyć.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: EW51
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Listopada 2012, 23:13:29 »
@up5358, ona miała zmianę malatury 5 lat temu. A co do EU05-22 to wierz mi (lub nie) ale czoło wygląda jak po przejściu huraganu. Farba odchodzi z czoła płatami i powyłaziło już gołe pudło. ;)

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EW51
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Listopada 2012, 06:35:11 »
EP05-23 jest sprawna, na tyle aby sam się poruszać. Z powodu braku świadectwa sprawności musi przejść kolejną naprawę.