- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Loui w 09 Listopada 2012, 22:31:49

Tytuł: EW51
Wiadomość wysłana przez: Loui w 09 Listopada 2012, 22:31:49
Przedwczoraj EW51 zmienił swoje miejsce postoju, które okupował od kilkudziesięciu lat na torze 81, na tor nr.7 przed szopą na Grochowie. Ma ruszyć w końcu jego remont.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: lukasz92 w 09 Listopada 2012, 22:57:36
O szybkim rozpoczęciu jego remontu słyszę już od co najmniej pięciu lat.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 09 Listopada 2012, 23:03:22
Teraz chyba zaczeło się na dobre, chcą go szarpnąć do Mińska Maz.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 10 Listopada 2012, 13:06:07
Jaki ma być zakres remontowy? Wiadome że go nie doprowadzą do ruchu ;) Ale czy tylko zewnętrznie? Czy wewnątrz też go mają robić?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Loui w 10 Listopada 2012, 13:50:58
Podobno ma być w 100% sprawny i jeździć okazjonalnie na swojej podstawowej kiedyś trasie, czyli Pruszków - Otwock. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Trochę może kiepskiej jakości ale robione wczoraj w nocy przy bardzo kiepskim oświetleniu.

http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-09-365.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-09-370.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-09-368.jpg
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-09-369.jpg
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 10 Listopada 2012, 14:08:57
Z ciekawości zapytam kto wykłada kasę na naprawę? EW51 jest własnością jakiegoś stowarzyszenia miłośników kolei?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 10 Listopada 2012, 14:12:24
Wiadomo że "jakieś" stowarzyszenie, nie wiadomo jakie konkretnie...
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Loui w 13 Listopada 2012, 22:57:37
Pulpit EW51

http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/4657

Przygotowania do transportu do Mińska Maz.

http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-24-390.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2012-11-24-391.jpg
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 25 Listopada 2012, 14:34:31
Ciekawa sytuacja teraz się wyprawia. Zapewne jednostka będzie jeździła na aparaturze EN57 czy coś takiego, choć mogą czymś zaskoczyć.

Tak BTW: Czy ktoś ma problem z odtworzeniem filmiku, który zalinkował @Loui?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Preki w 25 Listopada 2012, 14:45:33
Pewne elementy EW51 występowały w EW55 i EN57 pierwszych serii - np. sprężarka (ta "tyku tyku"), tak więc myślę, że to problemem nie jest.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Loui w 25 Listopada 2012, 16:50:08
Silniki trakcyjne zachowały się oryginalne, sprężarka główna była typu CM38 czyli taka jak w pierwszych EN57, co do przetwornicy to ta z EN57 była budowana na bazie tej z EW51 i miała być z nią zamienna także też nie będzie problemu. A co do styczników i innych tego typu to będą musiały być z EN57, jeszcze nie nie wiadomo co z wałem kułakowym bo był zupełnie inny. Hamulec jest prawie kompletny, co najważniejsze zachowały się oryginalne zawory rozrządcze Westinghouse'a, problem będzie z kranami maszynisty bo trzeba je będzie odtworzyć, poza tym do odtworzenia będą nastawniki jazdy. Na razie trzeba przygotować dokumentacje potrzebnych prac do wykonania, aby przywrócić ją do ruchu. Także zapewne za jakiś czas będzie ją można zobaczyć na jej pierwotnej trasie po której tyle lat jeździła, oby się wszystko udało.   
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 27 Listopada 2012, 20:21:09
Szkoda ze nie zachowali ani jednego ew55. Jeszcze prosciej bbylo by ja do ruchu przywrocic.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 27 Listopada 2012, 20:56:58
Ten odstawiony EW51 na pokrywach maźnic miał zaznaczony rok produkcji 1938. Ciekaw jestem w jakim celu będzie odrestaurowany. W Skierniewicach EP03-08 stoi, w Jaworzynie ET22-121 (ex EP23) i nic się z nimi nie dzieje, a tu za wieloczłona się wzięli.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Listopada 2012, 21:12:57
Dobrze, że się wzięli. Szkoda tylko, że tak późno, ale z drugiej strony "lepiej późno niż wcale".
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Preki w 27 Listopada 2012, 21:18:40
Szkoda ze nie zachowali ani jednego ew55. Jeszcze prosciej bbylo by ja do ruchu przywrocic.
Tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że dwie jednostki były całkiem kompletne i oczekiwały przejęcia przez MuzKol. Tak niestety się nie stało i zostały pocięte w Pruszkowie.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 27 Listopada 2012, 21:21:45
A nie wiecie, co będzie z EP05-01, która smętnie gnije na złomie pomiędzy Wschodnią a Olszynką?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Listopada 2012, 21:29:31
W niedzielę, 25.11.2012r. stała. I chyba należy do złomiarza, ale pewien nie jestem.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Preki w 27 Listopada 2012, 22:59:01
W niedzielę, 25.11.2012r. stała. I chyba należy do złomiarza, ale pewien nie jestem.
OIDP należy do PKP S.A., Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 27 Listopada 2012, 23:03:39
A jak należy do Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami, to może jedynie na pocięcie pójść. No chyba, że ktoś to odkupi.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 27 Listopada 2012, 23:39:12
A nie wiecie, co będzie z EP05-01, która smętnie gnije na złomie pomiędzy Wschodnią a Olszynką?

Ponoć ma iść do Chabówki, ale nikomu się najwyraźniej nie śpieszy.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 28 Listopada 2012, 13:56:54
Ale też Chabówka nie jest z gumy. A i cieńko u nich raczej z kasą, a przygarnięcie kolejnego zabytku kosztuje. Chociaż, patrząc na ich utrzymanie taboru nieczynnego to już im raczej będzie lotto.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 28 Listopada 2012, 19:23:45
Nie raz już słyszałem na temat Chabówki: EN57-001 łup Chabówka, co jakiś tabor to od razu hasło "Chabówka". Jednak należy mieć na uwadze, że ten skansen ma x torów, na których może pomieścić y taboru. Więcej się nie, praktycznie, nie zmieści. Teoretycznie -poustawiać jednego loka na dachu drugiego to miejsca jest jeszcze.
Jak większość z nas wie, część taboru znajduje się po drugiej stronie stacji, gdyż w skansenie nie ma wolnych dla nich torów (mając na uwadze, że część torów musi być wolna dla manewrów).
Ową EP05-01 niech nawet potną. Przecież na Prokocimiu mają EP05-22, która w momencie zmiany malowania i oznaczeń poruszała się o własnych siłach po terenie lok.
Jej stan powinien być lepszy niż 01.
Odnośnie EN57-001 to PR mogłyby ją na Suchą w roli pomnika odstawić.
Raczej jej nie przywrócą do ruchu skoro od grudnia dojdzie sprawny tbor z likwidowanego PR Katowice (część przejmie PR ŁÓDŹ PRST Częstochowa).
Sorry za ten wywód ale ma on na celu uzmysłowić niektórym, że oprócz najważniejszej kwestii - finansowej, dochodzi także fizyczna przepustowość danego skansenu.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: szogun w 28 Listopada 2012, 19:29:59
A Olszynka? Praktycznie sprawna 23 i 16 stojąca pod dachem. Także EP05 nie są zagrożone wyginięciem.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 28 Listopada 2012, 19:33:39
Przecież na Prokocimiu mają EP05-22, która w momencie zmiany malowania i oznaczeń poruszała się o własnych siłach po terenie lok.
Jej stan powinien być lepszy niż 01.
Tyś widział EP(U)05-22. Jej stan woła o pomstę do nieba. ;>
@Bartek, EP05-23 mają przywrócić do jazdy, z pociągami historycznymi. Także jedna sprawna EP05 będzie.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 28 Listopada 2012, 19:35:58
EP05-23 na Olszynce stoi pięknie wymyta :)
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 28 Listopada 2012, 20:53:52
A kto ją niby tak wymył? Jak na razie nie słyszałem o planach jej Odrodzenia. Świadectwo sprawności dawno wygaszone, trzeba zrobić naprawę okresową, ale koszt naprawy, tylko dla historycznych aspektów, jest raczej mało racjonalny. Zresztą i tak następna naprawa to główna, więc wątpię, że zostaną podjęte w tym kierunku jakiekolwiek kroki.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 28 Listopada 2012, 22:28:37
@EU40, ale ten lok mimo że świadectwo ma przedawnione jest sprawny i czynny (na tyle by sobie spokojnie samodzielnie pomanewrować po terenach wokół szopy). A InterCity wyraziło wstępnie chęć przywrócenia go do żywych. No, ale pożyjemy zobaczymy.
Stan na wrzesień 2012. Czesiek jak widać zewnętrznie ma się dobrze.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 28 Listopada 2012, 22:56:48
ST44-003 Ja pisałem o czasie kiedy onamiała zmianę malowania. Na samej lok. Prokocim nie było mnie ze cztery lata. Nie wiem jak z nią obecnie. @Szogun pisał o maszynach z Olszynki, więc coś tam zachowają.
Ważne, że z EW51 coś robią - to nas powinno cieszyć.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 28 Listopada 2012, 23:13:29
@up5358, ona miała zmianę malatury 5 lat temu. A co do EU05-22 to wierz mi (lub nie) ale czoło wygląda jak po przejściu huraganu. Farba odchodzi z czoła płatami i powyłaziło już gołe pudło. ;)
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 30 Listopada 2012, 06:35:11
EP05-23 jest sprawna, na tyle aby sam się poruszać. Z powodu braku świadectwa sprawności musi przejść kolejną naprawę.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Loui w 26 Stycznia 2013, 00:35:18
Niestety, ale EW51 dalej gnije na Grochowie. Brak jest zgody PLK-i na transport do Mińska, gdyż oczekują na świadectwo bezpieczeństwa wydawane przez UTK. Ci zaś czekają na komplet dokumentacji pojazdu, co jest trudne do skompletowania, ze względu na upływ lat i nie zachowanie części dokumentacji. Także przez biurokracje, zamiast stać w Mińsku i być remontowana, stoi na Grochowie i rdzewieje dalej.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 26 Stycznia 2013, 06:48:21
U trudniamy
T ransport
K olejowy.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Stycznia 2013, 08:37:16
A to nie mogą dać jakiegoś świadectwa krótkoterminowego? A przewozić to by mogli w kierunku Mińska tylko w nocy?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 26 Stycznia 2013, 09:09:51
Jeśli nie torami to zawsze można ciężarówkami TIRem przewieźć każdy człon oddzielnie.

Rozi
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 26 Stycznia 2013, 12:11:32
Oczywiście, że jest możliwość przejazdu tego wraku. Zamawia się pociąg ratunkowy z Grochowa do Mińska i po problemie. W taki sposób przetransportowuje się tabor po wykolejeniach i problemów nie ma. Tak jak wcześniej napisano, wystawia się jednorazowe świadectwo sprawności technicznej na przejazd i to w zupełności powinno wystarczyć. Jeżeli KM będzie liczyło na pomoc UTK w tej sprawie, to EW51 będzie stało wieki. Wydać, to by zgodę wydali, tylko że nie chcą za transport odpowiadać i tu jest problem. Swoją drogą są bardzo sprytni, bo liczą, że za za fryko wpadnie w ich ręce dokumentacja konstrukcyjna EW51, która zapewne gniła kilka lat w Dyrekcji, aż w końcu ją wywalili na makulaturę. Po tylu latach szukanie tej dokumentacji, to wołanie kota na puszczy. Nie wiadomo do kogo, bo Dyrekcja rozwalona w drobny mak, a schedy nikt nie przejął.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 26 Stycznia 2013, 14:44:04
Transportowanie taboru po wykolejeniu to jest co innego. Kto zagwarantuje, czy się nie rozleci, jak lokomotywa szarpnie. Sprawność ukladu hamulcowego w ostateczności hamulec można wyłączyć. Ale przewód główny powinien sprawny. Pozostaje tylko transport na platformie wagonowej niskopodłogowej np. typu 621Za. Tylko będzie musiałbyć zdjęty z wózków. Gdyż człony R i D mają wspólny wózek systemem Jakobsa.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Loui w 26 Stycznia 2013, 23:53:24
Dokumentacja i parę innych ciekawych rzeczy była na Grochowie. Ale kiedy nastały KM-y, to uznano wiele ciekawych papierów za zwykłą makulaturę i wywalono podobno tego sporo swojego czasu. Na początku istnienia tej spółki, takie właśnie było podejście do historii, liczyło się tylko to co jest teraz i co przynosi zysk. Poza tym większość spółek kolejowych, nie czuje się spadkobiercami dawnego PKP. Dla nich historia zaczyna się w momencie powstania danej spółki. To co było wcześniej guzik ich obchodzi.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 27 Stycznia 2013, 09:22:35
Oczywiście, że jest możliwość przejazdu tego wraku. Zamawia się pociąg ratunkowy z Grochowa do Mińska i po problemie.

Właśnie o tym pomyślałem. Pewnie jedynym problemem w tym momencie stają się - jak to często bywa - pieniążki, które trzeba by było wyłożyć, a pewnie nie ma komu...
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Loui w 29 Kwietnia 2013, 22:03:07
EW51 w dniu dzisiejszym została przetransportowana na stację Warszawa Praga. Ma być wstawiona lada dzień na teren pobliskiego Muzeum Komunikacji. Co dalej to się okaże.

http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-684.jpg
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-691.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-693.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-689.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-692.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-697.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-685.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-690.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-688.jpg   
http://eu07.pl/userfiles/208/foto-2013-04-29-696.jpg
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Maja 2013, 20:36:16
EW51 dziś (06.05.2013r.), Warszawa Praga.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 03 Lipca 2013, 10:38:08
Ktoś wie gdzie się teraz EW51 znajduje? Przejechałem właśnie Pragę i Żerań o nie ujrzałem go.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: SMemek w 03 Lipca 2013, 10:51:49
Gdzieś czytałem, że w Muzeum Komunikacji.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 03 Lipca 2013, 12:26:10
Ale gdzie w tym muzeum, które jest jeszcze niegotowe. Możliwe że zaczynali się dobierać do niej miłośnicy złomu, to ją gdzieś przestawili/schowali.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański w 03 Lipca 2013, 12:43:49
Ale gdzie w tym muzeum, które jest jeszcze niegotowe. Możliwe że zaczynali się dobierać do niej miłośnicy złomu, to ją gdzieś przestawili/schowali.

Muzeum mieści się na ul. Pożarowej - manewry miały miejsce 2 czy 3 dni temu...
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 03 Lipca 2013, 13:13:28
Muzeum mieści się na ul. Pożarowej - manewry miały miejsce 2 czy 3 dni temu...
Znasz może aktualny stan, co tam się teraz dzieje?

Benek
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański w 03 Lipca 2013, 16:00:51
[Znasz może aktualny stan, co tam się teraz dzieje?


Tyle co piszą na swoim profil na fb. A tu zwykle nie są wylewni vide zaginiona Ok1-258 ;-).
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 03 Lipca 2013, 16:41:14
Właśnie wracam, minąłem Pragę i stoi po wschodniej stronie stacji, na południe od peronów. Cały pomazany graffiti, ale stoi.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Loui w 09 Lipca 2013, 22:52:25
Niestety, ale stał się też gratką dla okolicznych złomiarzy, którzy wymontowywują co tylko się jeszcze da. W biały dzień przychodzą na bezczelnego i szabrują. Mam takie wrażenie, że bardziej był on bezpieczny na Olszynce niż tutaj.

Pamiętaj o przecinkach.
Benek
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 09 Lipca 2013, 23:00:28
Tutaj leży on na otwartym terenie, tuż przy ulicy, a na Grochowie stał pomiędzy krzakami a nieustannie manewrującymi EZT-ami. Pojadę tam w najbliższym czasie u zobaczę co i jak.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 12 Lipca 2013, 04:44:46
Wczoraj widziałem postawioną prowizoryczną siatkę i przewiewną (bez okien, drzwi i krzesełka) budkę stróża, ale żadnego stróża, jedynie co zabezpiecza EW51 przed ponownym opuszczeniem nowego "domu" zamontowany w zwrotnicy zamek trzpieniowy.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 12 Lipca 2013, 12:49:45
Byłem 10 lipca w godzinach popołudniowych, zdjęcia w załączniku.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 12 Lipca 2013, 14:07:49
Tam przynajmniej siedzi gościu w budce, to ma na niego oko. Przynajmniej jest bezpieczny.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Grudnia 2015, 12:12:48
Celowy odgrzew. Ktoś wie co się z nią obecnie dzieje?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 05 Grudnia 2015, 13:38:10
Stoi tam gdzie stała od lipca 2013. Tyle że bardziej pomazana graffiti.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Sierpnia 2017, 09:29:24
Odgrzewam. EW51 prawdopodobnie opuści Warszawę, tak jak reszta taboru z Pragi. Część z taboru już stacjonuje w do  Czachówku Pld.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 24 Sierpnia 2017, 14:29:42
Nie prawdopodobnie, a na pewno ;) EDK i sieciowy na Gliwice, a EZT do Mińska Mazowieckiego. KM powinny dzisiaj kurierem dostać przewód główny do pociągnięcia przez EZT. Jednostkę wystawiliśmy na tor 12 na WPT.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Sierpnia 2017, 14:36:28
A wiadomo co jest w Gliwicach?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 24 Sierpnia 2017, 17:46:46
Na terenie ZNTK Gliwice (wagonowe) widziałem swego czasu Ty2-1279 i TKb-b 1U (4719/1957). Później jedna z maszyn zniknęła z widoku, ale może ją gdzieś przestawili.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: kamil.s1.pl w 24 Sierpnia 2017, 18:41:09
Nie prawdopodobnie, a na pewno ;) EDK i sieciowy na Gliwice, a EZT do Mińska Mazowieckiego. KM powinny dzisiaj kurierem dostać przewód główny do pociągnięcia przez EZT. Jednostkę wystawiliśmy na tor 12 na WPT.
A w jakim celu opuszcza Warszawę? Renowacja?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 25 Sierpnia 2017, 12:10:43
W jakim celu? W takim żeby uchronić pojazdy przed całkowitym zniszczeniem. To raz. Dwa, że "muzeum" dostało nakaz wyniesienia się z torów należących do PKP PLK i tabor trzeba gdzieś rozlokować. Trzeba bo pojazdy wpisano do rejestru zabytków... Gdyby nie to byłby palnik.
krótki filmik z wyciągania EDK i sieciowego:

kilka zdjęć z akcji: https://www.facebook.com/tmechatronik/posts/337943346651139
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 25 Sierpnia 2017, 12:19:23
To ten sieciowiec co został zrobiony z jednostki bądź i nawet kilku EW58?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 25 Sierpnia 2017, 12:42:07
Z EW90 jak już. Wagony EW58 są dłuższe i mają wałki gumowe między wagonami. Czoło też wygląda inaczej.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 25 Sierpnia 2017, 13:31:55
To jest sieciowy z EW91.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: kamil.s1.pl w 25 Sierpnia 2017, 21:50:00
Ten "sieciowy" EW91 to jest ex Gdański? Widywałem podobny lub taki sam jadąc SKM w stronę Gdańska Głównego w bazie PKP Energetyka.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 26 Sierpnia 2017, 01:46:31
Tak.
Pojazdy te kursowały tylko na trójmiejskiej SKM (oraz w Berlinie). Kilka zestawów po wycofaniu z użytku przerobiono na wagony sieciowe. Kawałek bliźniaczej jednostki zachowano także w Pyskowicach.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 26 Sierpnia 2017, 07:41:01
W Pyskowicach jest EW90.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 05 Września 2017, 14:17:21
Jednostka EW51 już stoi "pod chmurką" na terenie ZNTK w Mińsku Mazowieckim.
A zatem przerzucania "z kąta w kąt" - kolejny epizod. Pytanie tylko - na jak długo tym razem?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 05 Września 2017, 14:50:19
Az do momentu kiedy zdecydują o tym by to pociąć. Chętnego na renowacje nie widać. Ciekawe ile to warte w cenie złomu. Może by unia rzuciła kasa?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 05 Września 2017, 15:49:46
Włodek, jakby nie był to zabytek, to już dawno byśmy się nią golili.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 05 Września 2017, 19:42:59
W sumie kto jest wlascicielem tego składu? I czy w swietle prawa wlasciciel nie ma obowiązku konserwacji zabytku?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 05 Września 2017, 20:32:50
Dołączam się do pytania: kto jest właścicielem składu? PKP jako całość, czy któraś ze spółek?

Myślę, że nie ma co się łudzić o remont. Podobnie jak dziesiątki przegnitych parowozów zalegających pod liśćmi na bocznicach stacyjnych - cóż z tego, że zabytek, skoro "niczyje"?
W EW51 należałoby nie tyle odbudować, co wręcz zrekonstruować wszystko. Okna, drzwi, wnętrze, że o napędzie czy ceramice szklanej nie wspomnę. Pół biedy, gdyby ramy okienne pasowały od EN57, ale pewnie tak cudownie nie ma. Pół biedy także, gdyby gdzieś walała się dokumentacja techniczna, a bez tego można jedynie malować obrazy na piasku...
Najważniejsze to zachować jednostkę w takim stanie, "zamknąć" ją - uszczelnić wnętrze, uzupełnić okna i... tyle. Na rekonstrukcję wnętrza w mojej opinii nie ma co liczyć. Jedynie jako "zimny" eksponat gdzieś - daj Bóg - pod daszkiem.
Czy w ogóle jakieś bliźniacze jednostki wobec naszej EW51 jeszcze gdziekolwiek na świecie istnieją?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: guest23436 w 05 Września 2017, 20:37:05
Z tego co wiem to EW51 jest własnością Stacji Muzeum (d. Muzeum Kolejnictwa w Warszawie). Gdzieś również czytałem, że EW51 był kompletny (szyby, całe wnętrze) kiedyś w PRLu (jakieś chyba lata 60 ale do końca nie wiem), a teraz wygląda jak wygląda.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 05 Września 2017, 20:51:33
@prof_klos: w mojej ocenie odbudowa parowozu do roli eksponatu jest ogólnie w pewnym sensie łatwiejsza nie ezt! W odniesieniu do EW51 to wagony do nich powstały w latach 1936 - 1938 w fabrykach Lilpop oraz HCP i Sanok. Co prawda podczas II wojny światowej wiele zostało zniszczonych. Czy pytając o bliźniacze jednostki masz na myśli te wywiezione w 1944 z Warszawy? Losów ich nie znamy. Pytam, bo nie spotkałem się z EW51, które były dedykowane dla WWK i jeździły po 1945 w innych krajach jako 3 członowe ezt, bo takimi były EW51.

@Stapox: w 1989 roku, gdy byłem pierwszy raz w MK Warszawa, to EW51-36 był na ekspozycji!


Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 05 Września 2017, 20:58:10
W zupełności się zgodzę z tym, że łatwiej odbudować parowóz! Wszak cała kwestia pieczołowitej rekonstrukcji niemałego wnętrza odpada!

Pytając o bliźniaczej jednostki miałem na myśli inne EW51, które miały szansę się gdzieś zapodziać na zachodzie, bądź w roli jakiś magazynków czy "sieciowców", lecz skoro mawiasz, że losy tych wozów pozostają nieznane, to z pewnością tak musi być.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 06 Września 2017, 14:20:14
Z tego co wiem to EW51 jest własnością Stacji Muzeum (d. Muzeum Kolejnictwa w Warszawie). Gdzieś również czytałem, że EW51 był kompletny (szyby, całe wnętrze) kiedyś w PRLu (jakieś chyba lata 60 ale do końca nie wiem), a teraz wygląda jak wygląda.

Był w "idealnym" stanie w 1986 roku na 50-lecie elektryfikacji PKP.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 06 Września 2017, 14:55:37
biovital1 czy masz jakieś zdjęcia jak wyglądał w środku?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: biovital1 w 06 Września 2017, 19:09:10
biovital1 czy masz jakieś zdjęcia jak wyglądał w środku?
Zdjęć nie mam, ale pamiętam jak pojawił się w Muzeum Kolejnictwa po renowacji i przywróceniu przedwojennej symboliki.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Września 2017, 19:24:25
Zróbcie dobry materiał na tekstury to możne ożywimy go chociaż wirtualnie a jako zabytek mamy prawo mieć troszkę gorsza jakość. Rulz miał jakąś fotkę kabiny. Zróbcie tez środek to może się uda domyśleć co i gdzie mogło być. Może coś się wykorzysta z mojego EN80.

W Trainzie juz go maja.https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c4bd6f7fb80072e
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 06 Września 2017, 22:07:07
U nas w teście dodatków też jest, tylko tekstury do zrobienia od zera. Jak się autor zgodzi, to może ktoś coś podziałać. Ja od siebie mogę rysunek wrzucić jaki znalazłem.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 07 Września 2017, 06:21:01
A to nie jest przerobka bardzo starego kibelka? Mialem to u siebie. Podobno w tamtym czasie wyszly serie 53 54. Ja u siebie mam moda ew55 z obecnego modelu.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 07 Września 2017, 13:32:32
W sumie kto jest wlascicielem tego składu? I czy w swietle prawa wlasciciel nie ma obowiązku konserwacji zabytku?
"Stacja Muzeum". Na chwilę obecną nie mają funduszy na jakiekolwiek naprawy. Po pojeździe został szkielet z zewnętrznym poszyciem i wózki. Koszt odbudowy mały by nie był... Na chwilę obecną toczą się boje co dalej z pojazdem. Z Pragi został usunięty dlatego, że PKP PLK zażądała wyniesienia się z ich terenu oraz zabrania sprzętu z zajmowanych torów.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 07 Września 2017, 16:52:07
Obecna "Stacja Muzeum", czyli w latach poprzednich Muzeum Kolejnictwa to jak pamiętam nigdy nie miało pieniędzy nawet na uchowanie tego co mieli w zbiorach. EU04-24 do MK przyjechała w latach 80 o własnych siłach, EU20-24 była kompletna podobnie jak SN80-12, który miał nawet firanki. Obecnie pojazdy te mają inne lokalizacje, a ich odbudową nie zajmowało się bynajmniej MK! SD80 został spalony i nawet jak Włosi chcieli go kupić (firma OM), aby odrestaurować u siebie i jeździć po włoskich liniach to MK zawsze stawiało opór! Dobrze, że na początku lat 90 wiele eksponatów z MK rozjechało się po PL, bo inaczej już dawno by ich nie było. Obecna ekspozycja znacznie się różni od tej pierwotnej z lat 70 i 80 i tak na prawdę obecna odsłona MK pt. "Stacja Muzeum" to taka troszkę "zasłona dymna"... Nie mówię tutaj o stworzeniu muzeum na miarę np. National Railway Museum w Yorku, ale nawet Niemcy posiadają muzea pod stalowymi halami, aby tylko osłonić eksponaty od niszczących warunków atmosferycznych. Jasne jest, że na Ochocie w intratnej lokalizacji, gdzie powstają szklane domy architekt miasta nie zgodzi się na budowę hali a'la market, ale coś trzeba zrobić, aby te wszystkie pojazdy na 20 - 30 lat nie rozsypały się ze starości. Ogólnie wiadomo, że nowa lokalizacja MK to Odolany - hmm, ok, ale czy tam znajdzie się tylu zwiedzających co w centrum miasta? Dla przykładu siłą NRM w Yorku nie jest tylko świetna infrastruktura, fajnie podany temat i zagadnienia kolejowe, które nie znudzą nawet całych rodzin, ale to, że wejście jest za... FREE! Najgorsze jest też tułanie się eksponatów z miejsca do miejsca, bo kończy się to uszkodzeniami i grabieżami... Dla mnie osobiście Muzeum Kolejnictwa to był niedofinansowany twór przez co jego "dostojność" stawała się niczym. Podobnie jest z konserwatorami zabytków - ich władza w niektórych sektorach takich jak kolejnictwo była żadna. Dzięki temu pocięto w PL wiele wpisanych do rejestru parowozów... Ot, cała prawda o eksponatach i muzeum przy Towarowej w Warszawie.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 09 Września 2017, 12:30:56
Odgrzebałem stare notatki i przesyłam ilostan taboru w MK Warszawa na dzień 14.07.1989 (wtedy byłem tam pierwszy raz):

I rząd: Pm3-3, Os24-10, TKc100-1648, Tr6-39, Ty43-17, Tr21-53, Pt31-64, TKz211, OKi1-38, OKi2-27, TKp 4147, Pm36-1
II rząd: SN80-12, SM25-002, SM15-17, Tr12-25, TKi100-16, Ty23-145, Ty37-17, Tr201-51, Ty246-22
III rząd: EN80-16, EU04-24, OKo1-3, OKz32-2, Pu29-3, TKi3-119, Ol12-7, TKb 1479, Tp2-34, Oi1-29, EU20-24, OKa1-1
IV rząd: EW51-36

Na torach bocznych stał "pociąg pancerny". To wszystko daje 34 pojazdy, które na początku lata 90 zaczęły się po części rozjeżdżać po PL lub trafiać na NG np. EN80-16, Pm36-1, Tr12-25, OKz32-2, czy Ol12-7... Na początku ekspozycji stał jakiś wąskotorowy czajnik ustawiony w poprzek przed wejściem na perony, ale nie pamiętam, czy był to jakiś Baziel, Riesa, czy LAS. Poza tym, za płotem funkcjonował dworzec Warszawa Główna, gdzie docierały EN57 z "Zachodniego" oraz cała masa pociągów pocztowych z całej PL. W czerwcu 1995 dworzec posłużył do parady lokomotyw w ramach "150 - lecia kolei na ziemiach polskich". Wówczas miałem przyjemność przejechać się specjalnym pociągiem pospiesznym relacji Warszawa Główna - Radom - Kraków Główny prowadzonym przez Pt47-65! Do Wawy tego samego dnia (16.06.1995) wróciłem już na pokładzie TGV-R 4522 trasą CMK.   

W kontekście poprzedniego postu o MK dodam, że w czerwcu 1995 usunięto "w krzaki" w rejon dworca "Zachodniego" wiele pojazdów, które były bardzo zaniedbane przez MK np. TKp 4147, SM25, SM15, Tr7-3 (ten stał przez lata "w krzakach" i dlatego nie podałem go w ilostanie w 1989), TKb 1479, EU20-24 (spalona), SD70-02 (wybebeszony i spalony; stał od lat "w krzakach"), EW51-04 człon R (wybebeszony; stał "w krzakach" wiele lat) i EW51-36 (przewieziono go na Grochów). Warto zaznaczyć, że pomiędzy latami 1989 - 1995, czyli przed tą wielką imprezą, która trwała od 14 do 18.06.1995 nie było już w Wawie lokomotyw: Tr21 (Karsznice), OKi2 (Jaworzyna), SN80 (Leszno), Ty23 (Jaworzyna) i EU04 (Wrocław). Jak widać nawet w obliczu potężnej imprezy, MK wolało oddać wcześniej lub schować cenne, ale zaniedbane wozy, aby nikt nie widział nieudolności znanego muzeum w centrum stolicy... Tak więc przez pryzmat tego co napisałem o MK będę na nie patrzył niezależnie od zmian nazw i lokalizacji.   

W tym samym czasie (przełom lat 80/90) w PPZM Chróścina Nyska cięto na złom kolejne EU04 i EU20 oraz ED70!
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Stycznia 2019, 22:28:34
https://www.stacjamuzeum.pl/pl.zakonczono_prace_konserwacyjno_restauratorskie_przy_ew51_36.html
W Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim zakończyły się prace konserwatorsko-restauratorskie jedynego zachowanego w Polsce przedwojennego elektrycznego zespołu trakcyjnego E-91 (powojenne oznaczenie EW51-36).[/quote]
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 12 Stycznia 2019, 23:39:00
Ktoś wie może czy prace polegające na odnowieniu malatury obejmowała też konserwacja środka, żeby ten zabytkowy skład nie rdzewiał od środka czy tylko zabezpieczono powłokę malarską od zewnątrz? Ode mnie czapki z głów, że ZNTK MM podjęło się renowacji tego zabytku.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 13 Stycznia 2019, 10:36:52
Po zdjęciach widać, że środek też został zakonserwowany. Szkoda, że to tylko wydmuszka, ale lepsze to niż dalsze rdzewienie. Jeden babol, wstawili mu jakiś kranik zamiast mufy sprzęgu wielokrotnego na czoło, ale się nie czepiam :P
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: Union Pacific w 17 Stycznia 2019, 03:02:11
Czytalem gdzies, ze maja wyremontowac wnetrze, raczej bez siedzen i ma tam byc jakas stala ekspozycja dla zwiedzajacych.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: MK_1 w 19 Stycznia 2019, 07:29:19
Ciekawe czy wstawili aparaturę.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 19 Stycznia 2019, 07:46:18
Nie.
Cytuj
- czyszczenie powierzchni, w tym śrutowanie, prace spawalniczo-naprawcze pudeł wagonowych wraz z uzupełnieniem uchwytów, progów i lusterek,
- wykonanie i wstawienie nowych skrzydeł drzwi,
- wstawienie szyb w otwory okienne,
- odbudowa reflektorów,
- odnowienie malatury pudła wraz z odtworzeniem pierwotnego malowania i opisów zewnętrznych (z lat 30-ych),
- konserwacja pantografów.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: shonek93 w 07 Kwietnia 2019, 14:54:46
Ten EW51 został z tego co słyszałem został tylko odrestaurowany za wnętrze dopiero się chyba zabiorą ktoś potwierdzi to czy to prawda że gdy skończą go robić to nie będzie możliwości na przewóz pasażerów ze względu na " sztywne i nie otwierające się okna " ?
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 07 Kwietnia 2019, 14:59:04
On za pierwszym razem nieruchomy trafił do Muzeum, teraz też będzie nieruchomy. Ma braki w elementach układu napędowego. No i nie ma elektryki.
Tytuł: Odp: EW51
Wiadomość wysłana przez: shonek93 w 07 Kwietnia 2019, 15:08:00
Ale i też problem z dokumentacją też mają bo jest niekompletna więc raczej też czuje że będzie stał jako pomnik . ale lepsze to niż wyglądał poprzednio , już bałem że skończy tak jak EP05-01.

Proszę zadbać o poprawną interpunkcję
Matek123