Autor Wątek:  EW51  (Przeczytany 46996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 8834
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 396
Odp: EW51
« Odpowiedź #60 dnia: 25 Sierpnia 2017, 12:19:23 »
To ten sieciowiec co został zrobiony z jednostki bądź i nawet kilku EW58?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 578
  • No co? Wolność słowa (a więc i zdjęć prof.) jest.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 105
Odp: EW51
« Odpowiedź #61 dnia: 25 Sierpnia 2017, 12:42:07 »
Z EW90 jak już. Wagony EW58 są dłuższe i mają wałki gumowe między wagonami. Czoło też wygląda inaczej.
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3642
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: EW51
« Odpowiedź #62 dnia: 25 Sierpnia 2017, 13:31:55 »
To jest sieciowy z EW91.

Offline kamil.s1.pl

  • Wiadomości: 36
  • ulubiony EZT EW58 :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EW51
« Odpowiedź #63 dnia: 25 Sierpnia 2017, 21:50:00 »
Ten "sieciowy" EW91 to jest ex Gdański? Widywałem podobny lub taki sam jadąc SKM w stronę Gdańska Głównego w bazie PKP Energetyka.

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 617
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EW51
« Odpowiedź #64 dnia: 26 Sierpnia 2017, 01:46:31 »
Tak.
Pojazdy te kursowały tylko na trójmiejskiej SKM (oraz w Berlinie). Kilka zestawów po wycofaniu z użytku przerobiono na wagony sieciowe. Kawałek bliźniaczej jednostki zachowano także w Pyskowicach.
Z MaSzyną od 2003!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3642
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: EW51
« Odpowiedź #65 dnia: 26 Sierpnia 2017, 07:41:01 »
W Pyskowicach jest EW90.

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 617
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EW51
« Odpowiedź #66 dnia: 05 Września 2017, 14:17:21 »
Jednostka EW51 już stoi "pod chmurką" na terenie ZNTK w Mińsku Mazowieckim.
A zatem przerzucania "z kąta w kąt" - kolejny epizod. Pytanie tylko - na jak długo tym razem?
Z MaSzyną od 2003!

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3930
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: EW51
« Odpowiedź #67 dnia: 05 Września 2017, 14:50:19 »
Az do momentu kiedy zdecydują o tym by to pociąć. Chętnego na renowacje nie widać. Ciekawe ile to warte w cenie złomu. Może by unia rzuciła kasa?
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2017, 15:49:08 wysłana przez matek123 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3642
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: EW51
« Odpowiedź #68 dnia: 05 Września 2017, 15:49:46 »
Włodek, jakby nie był to zabytek, to już dawno byśmy się nią golili.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2017, 15:59:28 wysłana przez matek123 »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3930
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: EW51
« Odpowiedź #69 dnia: 05 Września 2017, 19:42:59 »
W sumie kto jest wlascicielem tego składu? I czy w swietle prawa wlasciciel nie ma obowiązku konserwacji zabytku?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 617
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EW51
« Odpowiedź #70 dnia: 05 Września 2017, 20:32:50 »
Dołączam się do pytania: kto jest właścicielem składu? PKP jako całość, czy któraś ze spółek?

Myślę, że nie ma co się łudzić o remont. Podobnie jak dziesiątki przegnitych parowozów zalegających pod liśćmi na bocznicach stacyjnych - cóż z tego, że zabytek, skoro "niczyje"?
W EW51 należałoby nie tyle odbudować, co wręcz zrekonstruować wszystko. Okna, drzwi, wnętrze, że o napędzie czy ceramice szklanej nie wspomnę. Pół biedy, gdyby ramy okienne pasowały od EN57, ale pewnie tak cudownie nie ma. Pół biedy także, gdyby gdzieś walała się dokumentacja techniczna, a bez tego można jedynie malować obrazy na piasku...
Najważniejsze to zachować jednostkę w takim stanie, "zamknąć" ją - uszczelnić wnętrze, uzupełnić okna i... tyle. Na rekonstrukcję wnętrza w mojej opinii nie ma co liczyć. Jedynie jako "zimny" eksponat gdzieś - daj Bóg - pod daszkiem.
Czy w ogóle jakieś bliźniacze jednostki wobec naszej EW51 jeszcze gdziekolwiek na świecie istnieją?
Z MaSzyną od 2003!

guest23436

  • Gość
Odp: EW51
« Odpowiedź #71 dnia: 05 Września 2017, 20:37:05 »
Z tego co wiem to EW51 jest własnością Stacji Muzeum (d. Muzeum Kolejnictwa w Warszawie). Gdzieś również czytałem, że EW51 był kompletny (szyby, całe wnętrze) kiedyś w PRLu (jakieś chyba lata 60 ale do końca nie wiem), a teraz wygląda jak wygląda.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 701
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 176
Odp: EW51
« Odpowiedź #72 dnia: 05 Września 2017, 20:51:33 »
@prof_klos: w mojej ocenie odbudowa parowozu do roli eksponatu jest ogólnie w pewnym sensie łatwiejsza nie ezt! W odniesieniu do EW51 to wagony do nich powstały w latach 1936 - 1938 w fabrykach Lilpop oraz HCP i Sanok. Co prawda podczas II wojny światowej wiele zostało zniszczonych. Czy pytając o bliźniacze jednostki masz na myśli te wywiezione w 1944 z Warszawy? Losów ich nie znamy. Pytam, bo nie spotkałem się z EW51, które były dedykowane dla WWK i jeździły po 1945 w innych krajach jako 3 członowe ezt, bo takimi były EW51.

@Stapox: w 1989 roku, gdy byłem pierwszy raz w MK Warszawa, to EW51-36 był na ekspozycji!


Jacek Chiżyński: "Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 617
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EW51
« Odpowiedź #73 dnia: 05 Września 2017, 20:58:10 »
W zupełności się zgodzę z tym, że łatwiej odbudować parowóz! Wszak cała kwestia pieczołowitej rekonstrukcji niemałego wnętrza odpada!

Pytając o bliźniaczej jednostki miałem na myśli inne EW51, które miały szansę się gdzieś zapodziać na zachodzie, bądź w roli jakiś magazynków czy "sieciowców", lecz skoro mawiasz, że losy tych wozów pozostają nieznane, to z pewnością tak musi być.
Z MaSzyną od 2003!

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 181
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: EW51
« Odpowiedź #74 dnia: 06 Września 2017, 14:20:14 »
Z tego co wiem to EW51 jest własnością Stacji Muzeum (d. Muzeum Kolejnictwa w Warszawie). Gdzieś również czytałem, że EW51 był kompletny (szyby, całe wnętrze) kiedyś w PRLu (jakieś chyba lata 60 ale do końca nie wiem), a teraz wygląda jak wygląda.

Był w "idealnym" stanie w 1986 roku na 50-lecie elektryfikacji PKP.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3642
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: EW51
« Odpowiedź #75 dnia: 06 Września 2017, 14:55:37 »
biovital1 czy masz jakieś zdjęcia jak wyglądał w środku?

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 181
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: EW51
« Odpowiedź #76 dnia: 06 Września 2017, 19:09:10 »
biovital1 czy masz jakieś zdjęcia jak wyglądał w środku?
Zdjęć nie mam, ale pamiętam jak pojawił się w Muzeum Kolejnictwa po renowacji i przywróceniu przedwojennej symboliki.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3930
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: EW51
« Odpowiedź #77 dnia: 06 Września 2017, 19:24:25 »
Zróbcie dobry materiał na tekstury to możne ożywimy go chociaż wirtualnie a jako zabytek mamy prawo mieć troszkę gorsza jakość. Rulz miał jakąś fotkę kabiny. Zróbcie tez środek to może się uda domyśleć co i gdzie mogło być. Może coś się wykorzysta z mojego EN80.

W Trainzie juz go maja.https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c4bd6f7fb80072e
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2017, 22:05:10 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3642
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: EW51
« Odpowiedź #78 dnia: 06 Września 2017, 22:07:07 »
U nas w teście dodatków też jest, tylko tekstury do zrobienia od zera. Jak się autor zgodzi, to może ktoś coś podziałać. Ja od siebie mogę rysunek wrzucić jaki znalazłem.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3930
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: EW51
« Odpowiedź #79 dnia: 07 Września 2017, 06:21:01 »
A to nie jest przerobka bardzo starego kibelka? Mialem to u siebie. Podobno w tamtym czasie wyszly serie 53 54. Ja u siebie mam moda ew55 z obecnego modelu.
« Ostatnia zmiana: 07 Września 2017, 06:24:05 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2385
  • Maszynista Instruktor, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 100
Odp: EW51
« Odpowiedź #80 dnia: 07 Września 2017, 13:32:32 »
W sumie kto jest wlascicielem tego składu? I czy w swietle prawa wlasciciel nie ma obowiązku konserwacji zabytku?
"Stacja Muzeum". Na chwilę obecną nie mają funduszy na jakiekolwiek naprawy. Po pojeździe został szkielet z zewnętrznym poszyciem i wózki. Koszt odbudowy mały by nie był... Na chwilę obecną toczą się boje co dalej z pojazdem. Z Pragi został usunięty dlatego, że PKP PLK zażądała wyniesienia się z ich terenu oraz zabrania sprzętu z zajmowanych torów.
« Ostatnia zmiana: 07 Września 2017, 13:58:12 wysłana przez matek123 »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 701
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 176
Odp: EW51
« Odpowiedź #81 dnia: 07 Września 2017, 16:52:07 »
Obecna "Stacja Muzeum", czyli w latach poprzednich Muzeum Kolejnictwa to jak pamiętam nigdy nie miało pieniędzy nawet na uchowanie tego co mieli w zbiorach. EU04-24 do MK przyjechała w latach 80 o własnych siłach, EU20-24 była kompletna podobnie jak SN80-12, który miał nawet firanki. Obecnie pojazdy te mają inne lokalizacje, a ich odbudową nie zajmowało się bynajmniej MK! SD80 został spalony i nawet jak Włosi chcieli go kupić (firma OM), aby odrestaurować u siebie i jeździć po włoskich liniach to MK zawsze stawiało opór! Dobrze, że na początku lat 90 wiele eksponatów z MK rozjechało się po PL, bo inaczej już dawno by ich nie było. Obecna ekspozycja znacznie się różni od tej pierwotnej z lat 70 i 80 i tak na prawdę obecna odsłona MK pt. "Stacja Muzeum" to taka troszkę "zasłona dymna"... Nie mówię tutaj o stworzeniu muzeum na miarę np. National Railway Museum w Yorku, ale nawet Niemcy posiadają muzea pod stalowymi halami, aby tylko osłonić eksponaty od niszczących warunków atmosferycznych. Jasne jest, że na Ochocie w intratnej lokalizacji, gdzie powstają szklane domy architekt miasta nie zgodzi się na budowę hali a'la market, ale coś trzeba zrobić, aby te wszystkie pojazdy na 20 - 30 lat nie rozsypały się ze starości. Ogólnie wiadomo, że nowa lokalizacja MK to Odolany - hmm, ok, ale czy tam znajdzie się tylu zwiedzających co w centrum miasta? Dla przykładu siłą NRM w Yorku nie jest tylko świetna infrastruktura, fajnie podany temat i zagadnienia kolejowe, które nie znudzą nawet całych rodzin, ale to, że wejście jest za... FREE! Najgorsze jest też tułanie się eksponatów z miejsca do miejsca, bo kończy się to uszkodzeniami i grabieżami... Dla mnie osobiście Muzeum Kolejnictwa to był niedofinansowany twór przez co jego "dostojność" stawała się niczym. Podobnie jest z konserwatorami zabytków - ich władza w niektórych sektorach takich jak kolejnictwo była żadna. Dzięki temu pocięto w PL wiele wpisanych do rejestru parowozów... Ot, cała prawda o eksponatach i muzeum przy Towarowej w Warszawie.
Jacek Chiżyński: "Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 701
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 176
Odp: EW51
« Odpowiedź #82 dnia: 09 Września 2017, 12:30:56 »
Odgrzebałem stare notatki i przesyłam ilostan taboru w MK Warszawa na dzień 14.07.1989 (wtedy byłem tam pierwszy raz):

I rząd: Pm3-3, Os24-10, TKc100-1648, Tr6-39, Ty43-17, Tr21-53, Pt31-64, TKz211, OKi1-38, OKi2-27, TKp 4147, Pm36-1
II rząd: SN80-12, SM25-002, SM15-17, Tr12-25, TKi100-16, Ty23-145, Ty37-17, Tr201-51, Ty246-22
III rząd: EN80-16, EU04-24, OKo1-3, OKz32-2, Pu29-3, TKi3-119, Ol12-7, TKb 1479, Tp2-34, Oi1-29, EU20-24, OKa1-1
IV rząd: EW51-36

Na torach bocznych stał "pociąg pancerny". To wszystko daje 34 pojazdy, które na początku lata 90 zaczęły się po części rozjeżdżać po PL lub trafiać na NG np. EN80-16, Pm36-1, Tr12-25, OKz32-2, czy Ol12-7... Na początku ekspozycji stał jakiś wąskotorowy czajnik ustawiony w poprzek przed wejściem na perony, ale nie pamiętam, czy był to jakiś Baziel, Riesa, czy LAS. Poza tym, za płotem funkcjonował dworzec Warszawa Główna, gdzie docierały EN57 z "Zachodniego" oraz cała masa pociągów pocztowych z całej PL. W czerwcu 1995 dworzec posłużył do parady lokomotyw w ramach "150 - lecia kolei na ziemiach polskich". Wówczas miałem przyjemność przejechać się specjalnym pociągiem pospiesznym relacji Warszawa Główna - Radom - Kraków Główny prowadzonym przez Pt47-65! Do Wawy tego samego dnia (16.06.1995) wróciłem już na pokładzie TGV-R 4522 trasą CMK.   

W kontekście poprzedniego postu o MK dodam, że w czerwcu 1995 usunięto "w krzaki" w rejon dworca "Zachodniego" wiele pojazdów, które były bardzo zaniedbane przez MK np. TKp 4147, SM25, SM15, Tr7-3 (ten stał przez lata "w krzakach" i dlatego nie podałem go w ilostanie w 1989), TKb 1479, EU20-24 (spalona), SD70-02 (wybebeszony i spalony; stał od lat "w krzakach"), EW51-04 człon R (wybebeszony; stał "w krzakach" wiele lat) i EW51-36 (przewieziono go na Grochów). Warto zaznaczyć, że pomiędzy latami 1989 - 1995, czyli przed tą wielką imprezą, która trwała od 14 do 18.06.1995 nie było już w Wawie lokomotyw: Tr21 (Karsznice), OKi2 (Jaworzyna), SN80 (Leszno), Ty23 (Jaworzyna) i EU04 (Wrocław). Jak widać nawet w obliczu potężnej imprezy, MK wolało oddać wcześniej lub schować cenne, ale zaniedbane wozy, aby nikt nie widział nieudolności znanego muzeum w centrum stolicy... Tak więc przez pryzmat tego co napisałem o MK będę na nie patrzył niezależnie od zmian nazw i lokalizacji.   

W tym samym czasie (przełom lat 80/90) w PPZM Chróścina Nyska cięto na złom kolejne EU04 i EU20 oraz ED70!
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2017, 13:06:26 wysłana przez Jaco »
Jacek Chiżyński: "Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3642
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: EW51
« Odpowiedź #83 dnia: 12 Stycznia 2019, 22:28:34 »
https://www.stacjamuzeum.pl/pl.zakonczono_prace_konserwacyjno_restauratorskie_przy_ew51_36.html
W Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim zakończyły się prace konserwatorsko-restauratorskie jedynego zachowanego w Polsce przedwojennego elektrycznego zespołu trakcyjnego E-91 (powojenne oznaczenie EW51-36).[/quote]

Offline RoboBatman

  • Betatester
  • Wiadomości: 1112
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: EW51
« Odpowiedź #84 dnia: 12 Stycznia 2019, 23:39:00 »
Ktoś wie może czy prace polegające na odnowieniu malatury obejmowała też konserwacja środka, żeby ten zabytkowy skład nie rdzewiał od środka czy tylko zabezpieczono powłokę malarską od zewnątrz? Ode mnie czapki z głów, że ZNTK MM podjęło się renowacji tego zabytku.
---------------------------
//Poszukuję kody REV-szczegóły w wątku na forum.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2726
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 130
Odp: EW51
« Odpowiedź #85 dnia: 13 Stycznia 2019, 10:36:52 »
Po zdjęciach widać, że środek też został zakonserwowany. Szkoda, że to tylko wydmuszka, ale lepsze to niż dalsze rdzewienie. Jeden babol, wstawili mu jakiś kranik zamiast mufy sprzęgu wielokrotnego na czoło, ale się nie czepiam :P

Offline Union Pacific

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: EW51
« Odpowiedź #86 dnia: 17 Stycznia 2019, 03:02:11 »
Czytalem gdzies, ze maja wyremontowac wnetrze, raczej bez siedzen i ma tam byc jakas stala ekspozycja dla zwiedzajacych.
Intel Core i7-7700HQ (2.8 GHz, up to 3.8 GHz, 6 MB cache, 4 cores) Kaby Lake Processor + NVIDIA GeForce GTX 1050 (4 GB GDDR5 dedicated) ,  32GB System Memory

Offline MK_1

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EW51
« Odpowiedź #87 dnia: 19 Stycznia 2019, 07:29:19 »
Ciekawe czy wstawili aparaturę.
Przerwa od MaSZyny. Powrót w krótce.
Pozdrawiam.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3642
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: EW51
« Odpowiedź #88 dnia: 19 Stycznia 2019, 07:46:18 »
Nie.
Cytuj
- czyszczenie powierzchni, w tym śrutowanie, prace spawalniczo-naprawcze pudeł wagonowych wraz z uzupełnieniem uchwytów, progów i lusterek,
- wykonanie i wstawienie nowych skrzydeł drzwi,
- wstawienie szyb w otwory okienne,
- odbudowa reflektorów,
- odnowienie malatury pudła wraz z odtworzeniem pierwotnego malowania i opisów zewnętrznych (z lat 30-ych),
- konserwacja pantografów.

Offline shonek93

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EW51
« Odpowiedź #89 dnia: 07 Kwietnia 2019, 14:54:46 »
Ten EW51 został z tego co słyszałem został tylko odrestaurowany za wnętrze dopiero się chyba zabiorą ktoś potwierdzi to czy to prawda że gdy skończą go robić to nie będzie możliwości na przewóz pasażerów ze względu na " sztywne i nie otwierające się okna " ?