Autor Wątek:  Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.  (Przeczytany 41596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #60 dnia: 18 Października 2012, 22:24:19 »
...
Podobne zdarzenia (ruszenie pomimo S1 z peronu) miały miejsce niedawno w Warszawie (lekki dzwon) i w Nakle Śląskim (radiostop). Wystarczyło ostre słońce świecące w soczewki i drużyna mogła źle odczytać sygnał.

W przeciągu trzech dni po zabawie na Jagiellonce, doszło w Legionowie do przerżnięcia S1. W tamtym przypadku nie było widać składu z przeciwka, ale dyżurna pognała w świat alarmującą melodyjkę.
Interesant.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Października 2012, 08:28:37 »
No ale co by musiało się zdarzyć albo jak bardzo musiałyby być schrzanione urządzenia, żeby z lewego był semafor podany i z prawego w przeciwnym kierunku?

To jak szansa trafienia szóstki i obsarania przez gołębia na rynku w Krakowie ;) Wszystko się może zdarzyć wiadomo, jednak wątpię w to. Tam są komputerowe SRK, więc jak mówię to jest "cud", musiałby komparator nawalić albo coś.

Maszynista ezt miał miesiąc do emerytury. Kierownikowi pociągu też dużo nie zostało. Czyżby zawiodły ich oczy z racji wieku, bo na pewno słońce nie jest tu wytłumaczeniem. Rutyna. Mechanik zawierzył kierownikowi bo stał prawdopodobnie zbyt blisko pod semaforem, a kierownik liczył na maszynistę. I w ten sposób pominięty został sygnał S1 a wynikiem tego jest rozpruty  rozjazd 20 i zagrożenie zderzenia się pociągów. Ale dziwne dlaczego na rozprutym rozjeździe nr 20 wygięta była iglica przylegająca lewa patrząc w kierunku jazdy ezt. Ezt winien poczuć że rozpruwa rozjazd(pomijam brak obserwacji drogi przebiegu), a tym czasem całą długością i więcej mija ten rozjazd. Zatrzymanie tych pociągów następuje po włączeniu "Radio-stop" nie przez dyżurnego, ale dzięki "trzeźwości" umysłu przez mechanika ET22.

Panie Stanisławie, ukrywający się jako Marzena - jakiś konkret? Źródło?
Bo ja mogę też napisać, że dyżurny sobie mrugał Szta z nudów....

Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

sebastian82

  • Gość
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Października 2012, 09:40:08 »
Nie wiem czy widzieliście wizualizacje na tvn24 ale ja odnoszę "dziwne" wrażenie, że to maszyna a w roli głównej et22-313.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #63 dnia: 19 Października 2012, 09:42:54 »
Nie wiem czy widzieliście wizualizacje na tvn24 ale ja odnoszę "dziwne" wrażenie, że to maszyna a w roli głównej et22-313.

Pokaż, podaj linka.

sebastian82

  • Gość
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #64 dnia: 19 Października 2012, 09:47:47 »
Było na antenie a linka właśnie szukam. Chyba, że można nagranie z dekodera zrzucić?

Offline amokk6

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 62
  • Maszynista
    • Zobacz profil
    • kanł na YT
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #65 dnia: 19 Października 2012, 10:04:31 »
było w tvn 24 też to widziałem ale to chyba był msts
BZ  Kraków Prokocim

Offline maciejzkap

  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0

Offline amokk6

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 62
  • Maszynista
    • Zobacz profil
    • kanł na YT
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #67 dnia: 19 Października 2012, 10:38:49 »
Faktycznie to Maszyna 424.

Zasady pisowni nadal obowiązują.
ABu
« Ostatnia zmiana: 19 Października 2012, 17:36:33 wysłana przez ABu »
BZ  Kraków Prokocim

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #68 dnia: 19 Października 2012, 10:41:24 »
Bo to jest MaSzyna. Stacja Alakowice na Bałtyku.
Czy przeszedł ten projekt z montowaniem kamer w lokomotywach?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #69 dnia: 19 Października 2012, 12:22:18 »
Czy przeszedł ten projekt z montowaniem kamer w lokomotywach?
Będą ale nie jest to sprawa tygodnia czy dwóch. Przecież trzeba przetargi rozpisać, kupić, zamontować, zatrudnić/przeszkolić ludzi od obsługi itd. Gdy pojawiają się takie nieplanowane wydatki większość przewoźników stara się to odłożyć na później.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #70 dnia: 19 Października 2012, 13:14:31 »
Czy przeszedł ten projekt z montowaniem kamer w lokomotywach?
Będą ale nie jest to sprawa tygodnia czy dwóch. Przecież trzeba przetargi rozpisać, kupić, zamontować, zatrudnić/przeszkolić ludzi od obsługi itd. Gdy pojawiają się takie nieplanowane wydatki większość przewoźników stara się to odłożyć na później.

W SKM Warszawa ostro idą i już większość składów ma pomontowane.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #71 dnia: 19 Października 2012, 15:10:16 »
W SKM Warszawa ostro idą i już większość składów ma pomontowane.
Kamery zewnętrzne już są? Jeśli tak, to na bykach i siódemkach prędko ich nie będzie (bynajmniej w Cargo)

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #72 dnia: 20 Października 2012, 08:40:45 »
...
Czy przeszedł ten projekt z montowaniem kamer w lokomotywach?
Będą ale nie jest to sprawa tygodnia czy dwóch. Przecież trzeba przetargi rozpisać, kupić, zamontować, zatrudnić/przeszkolić ludzi od obsługi itd. Gdy pojawiają się takie nieplanowane wydatki większość przewoźników stara się to odłożyć na później.

W SKM Warszawa ostro idą i już większość składów ma pomontowane.
Nigdzie nie idą, bo 19WE, 27WE i 35WE fabryczne mają zamontowaną CCTV.
Nie posiadam wiedzy czy 14WE posiadały kamery przed siebie, ale montaż 16 kamer i 8 rejestratorów, dla SKMki nie jest to jakiś budżetowy Mount Everest, jak w przypadku Cargo, PRów, ICków i większych przewoźników towarowych.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2012, 08:52:05 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #73 dnia: 20 Października 2012, 11:29:13 »
Panie "jageer" ukrywający się pod "jageer". To są same konkrety. Jak jest się na miejscu zdarzenia to się wiele można dowiedzieć i zobaczyć

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #74 dnia: 20 Października 2012, 11:35:09 »
Czternastki kamer na czoło nie miały fabrycznie. Podobno ostatnio zaczęto je wyposażać.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline SWR

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #75 dnia: 20 Października 2012, 12:35:33 »
Cytuj
Się rozpisali dziennikarze znowu ;) Znak stop to ja mam na skrzyżowaniu.
A co, jeżeli kierownik nie widzi sygnału zezwalającego bo jest np. po drugiej stronie jednostki, niż są drzwi otwarte, a jednostka zasłania ;)? Chociaż to chyba lekko ekstremalny przypadek.


Mój ojciec był kierownikiem pociągu jeździłem z nim często i też jeździłem często z różnymi mechami... to co tutaj napisałeś jest praktycznie nie możliwe, a przynajmniej kiedyś było nie możliwe... kiedyś się pytałem mechanika co robi kierownik jak nie widzi światła na semaforze... mechanik powiedział w żarcie że ryzykuje i daje odjazd... potem dodał że jeżeli kierownik nie widzi światła na semaforze, może dać odjazd, a jeżeli będzie czerwone to jest od tego mechanik żeby reagował... jeżeli kierownik da sygnał odjazdu, a na semaforze jest czerwone to maszynista ma obowiązek zignorowania sygnału odjazdu od kierownika i nie ruszyć składu z miejsca...
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2012, 12:37:35 wysłana przez SWR »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #76 dnia: 20 Października 2012, 15:47:29 »
jeżeli kierownik da sygnał odjazdu, a na semaforze jest czerwone to maszynista ma obowiązek zignorowania sygnału odjazdu od kierownika i nie ruszyć składu z miejsca...
Zawsze kierownik może wydać maszyniście polecenie jazdy do miejsca ustawienia semafora. Stosuje się to w przypadku gdy nie widać obrazu sygnałowego albo semafor wskazuje sygnał stój.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #77 dnia: 20 Października 2012, 16:16:08 »
To jest kwestia raczej jasna. Zasadniczo dla EZT nie podaje się przelotu, jeśli mają się zatrzymać na stacji. Czasem braknie tych 10 sekund do postawienia i kierownik już zawoła "gotów". Widziałem takie sytuacje kilkanaście razy i albo kierpoć sam szybko orientował się, że jeszcze chwilka, albo maszynista mu przypomniał na radiu w jakiś humorystyczny sposób. Jak czytałem we wspomnieniach konduktora z Wrocławia:
Cytuj
Zbliża się godzina odjazdu.
[Maszynista:]- Z podawaniem sygnału odjazd na radio jest tak, że niby nie wolno, ale każdemu jest tak wygodniej. Należy dokładnie słuchać jaki numer pociągu jest podawany, bo już niejeden się pomylił. A wtedy...
Nie musi kończyć. Sam byłem świadkiem jak omyłkowo ruszył nasz skład. Zatrzymał się błyskawicznie, co wywołało tylko kilka zdziwionych spojrzeń. Gorzej było innym razem, gdy ktoś źle zinterpretował komunikat otrzymany drogą radiową i ruszył nie w porę. Kosztowało to życie jednej osoby.
Solo oración!

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #78 dnia: 21 Października 2012, 12:41:24 »
 Dygresja taka Odnośnie tych ostatnich zdarzeń to , Ostatnio realna rozmowa zasłyszana na radiu w peronach jakich wiele.
-58101 Gotów do odjazdu
- kierownik spójrz dobrze na semafory na "stój jest"..
- Ja nie od semaforów ty tam z przodu mechanik jesteś to patrz.
- 58101 Odjazd.
- Kierownik pokaż się bo cię nie widzę!!.
-  odjazd daje z pociągu zgodnie z przepisami.
- To już czas najwyższy nauczyć się dawać prawidłowo sygnał odjazdu.
 Ogólnie np po katastrofie w "Szczekocinach" Dyżurni ruchu bardzo dużą wagę przykładają do rozmów na radiotelefonie , informują o każdej zmianie na szlaku, dość mocno to widać "słychać" .
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #79 dnia: 21 Października 2012, 17:23:01 »
Nigdzie nie idą, bo 19WE, 27WE i 35WE fabryczne mają zamontowaną CCTV.
Nie posiadam wiedzy czy 14WE posiadały kamery przed siebie, ale montaż 16 kamer i 8 rejestratorów, dla SKMki nie jest to jakiś budżetowy Mount Everest, jak w przypadku Cargo, PRów, ICków i większych przewoźników towarowych.

Uważasz, że mój znajomy maszynista SKM-ki kłamie?
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #80 dnia: 21 Października 2012, 17:33:33 »
Ja uważam, że nie zrozumiałeś co powiedział lub przyjąłeś swoją wersję, na podstawie tego że tam kamery są (tam = wszędzie, prócz 14we).

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #81 dnia: 21 Października 2012, 18:52:19 »
Ja uważam, że nie zrozumiałeś co powiedział lub przyjąłeś swoją wersję, na podstawie tego że tam kamery są (tam = wszędzie, prócz 14we).

Co się wcinasz między wódę, a zagrychę ;)

Ale fakt, coś krzywo przeczytałem, moja wina ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #82 dnia: 22 Października 2012, 18:35:57 »
Powinno być tak jak w Hiszpanii. Stare jak świat zabezpieczenie ( tutaj o nazwie ASFA). Przy semaforze jest rezonator, jeżeli przejedziesz semafor na czerwonym, co może się zdarzyć (jesteśmy tylko ludźmi) rezonator wysyła cały czas sygnał automatycznego nagłego hamowania składu. W tym przypadku skład został by zatrzymany zaraz za semaforem. Wdrożenie tego systemu chyba nie było by trudne ani kosztowne.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #83 dnia: 22 Października 2012, 19:01:43 »
Masz rację. Trzeba wdrożyć na PKP system ASFA. Bo SHP przecież nie spełnia analogicznej (bo nie tej samej) funkcji.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #84 dnia: 22 Października 2012, 19:20:57 »
Masz rację. Trzeba wdrożyć na PKP system ASFA. Bo SHP przecież nie spełnia analogicznej (bo nie tej samej) funkcji.
  Jak widać w tym przypadku SHP sprawdziło się doskonale :) Nie myl tylko ręcznego walenia po przycisku RADIO STOP przez dyżurnego, z automatyką systemu bezpieczeństwa, gdzie interwencja dyżurnego była by zbędna.
Nie sugeruję (dla jasności) żeby wprowadzać ASFA, podaję tylko przykład jak by można udoskonalić istniejący SHP.
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2012, 19:29:11 wysłana przez selsyn »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #85 dnia: 22 Października 2012, 19:36:29 »
Jak widać w tym przypadku SHP sprawdziło się doskonale :) Nie myl tylko ręcznego walenia po przycisku RADIO STOP przez dyżurnego, z automatyką systemu bezpieczeństwa, gdzie interwencja dyżurnego była by zbędna.
Nie sugeruję (dla jasności) żeby wprowadzać ASFA, podaję tylko przykład jak by można udoskonalić istniejący SHP.

Wiadomo, nie od dziś, że człowiek się myli, a automatyka lubi się zepsuć. Choć by nie wiadomo jakie zabezpieczenia były, to i tak będzie dochodziło do wypadków.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #86 dnia: 22 Października 2012, 19:38:07 »
Owszem, ale chodzi o zmniejszenie liczby wypadków. I tu automatyka pomaga.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #87 dnia: 22 Października 2012, 20:04:53 »
No ja po prostu nie bardzo rozumiem czym się różni opcja samoczynnego zahamowania składu po minięciu s1 od samoczynnego zahamowania składu po minięciu s1 i nie zbiciu shp (czyli naciśnieciu guzika) przez kilka sekund... ach, czekaj, no tak, różni się zbiciem lub nie zbiciem shp. Z tym jednak zastrzeżeniem, że tak jest zbudowany system na pkp, że do mechanika ma się zaufanie, że wie co robi. No, chyba że jest nieprzytomny, to wtedy nie zbije czuwaka i nastąpi zahamowanie składu. Myk polega na tym, że mamy też w Polszy takie twory na przykład jak rozkaz pisemny pominięcia s1, który przy takim systemie jak hiszpański nie ma prawa bytu. A dlaczego podaje się rozkaz pisemny pominięcia s1? Bo automatyka zawiodła.
Dziękuję, nie mam więcej pytań.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #88 dnia: 22 Października 2012, 20:10:43 »
W Twoim rozumowaniu jest błąd. Ty uważasz, że bezpieczniej jest mieć zaufanie do człowieka niż do automatyki, która to jak się popsuje, pozostaje jeszcze czujny człowiek. Wolisz mieć dwa zabezpieczenia czy jedno?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #89 dnia: 22 Października 2012, 20:19:21 »
Na pewno ten Hiszpański system ma jakieś awaryjne obejście, np. spali się żarówka w semaforze i nie możemy prowadzić ruchu. W Rosyjskiej sygnalizacji kabinowej możemy przejechać czerwone ale nie szybciej niż 20km/h inaczej od razu daje nagłe.