Autor Wątek:  Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.  (Przeczytany 41075 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #30 dnia: 18 Października 2012, 08:26:17 »
Nigdy nie zauważyłem, aby maszynista szedł do dyżurnego ruchu. Zawsze dyżurny ruchu przychodził i dawał sygnał do odjazdu.
Z opisu stacji Pałedzie na stronie http://semaforek.pl/wiki/index.php/Pal%C4%99dzie wynika, że ruch na niej jest sterowany z Opalenicy. Semafor wyjazdowy w kierunku Buka jest zaraz przy końcu peronu.
W informacji jest podane, że został użyty przycisk Radio-Stop. Jest też napisane o uszkodzeniu zwrotnicy, mogło nastąpić rozprucie zwrotnicy 16.
Według mnie bardzo mało prawdopodobne jest, aby maszynista świadomie ruszył, mając podany sygnał S 1.
Przyczyną może być usterka sterowania, lub ostre słońce dało odbicie i sygnał na semaforze został źle odczytany.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Października 2012, 10:26:23 »
Jest też napisane o uszkodzeniu zwrotnicy, mogło nastąpić rozprucie zwrotnicy 16.

Co wspólnego ma zwrotnica nr 16 z torem jazdy obu składów?

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Października 2012, 10:36:37 »
...
Może ktoś się pomylił, a miał na myśli rozjazd 18.
Interesant.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Października 2012, 11:27:08 »
Jeśli już, to wygląda na to, że od Buka torem lewym jechał skład wagonowy, miał wrócić na swój tor na rozjazdach 20 (-) i 19 (-). EN57 z nieznanych przyczyn minął S1, rozpruł rozjazd 20 i wyjechał na szlak. W Opalenicy dyżurny musiał dostać informację o rozpruciu rozjazdów 19/20 (najpewniej są sprzężone), zorientował się w sytuacji i albo wcisnął magiczny, czerwony, plombowany guzik, albo dowiadywał się na radiu co jest grane i w efekcie mechanicy zrozumieli, że jadą na siebie.
Uprawdopodabnia to fakt, że obydwa składy jechały około 40km/h. Byk miał wjeżdżać na S13 więc zwalniał do 40km/h, kibel dopiero się rozpędzał. Na szczęście.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 11:34:13 wysłana przez 201E-003 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Października 2012, 11:34:21 »
To dziwne, że przy zdalnym sterowaniu i remoncie jednego z torów pociągi nie są na wszelki wypadek ustawianie na torze głównym dodatkowym, zakończonym kozłem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Października 2012, 12:13:57 »
To dziwne, że przy zdalnym sterowaniu i remoncie jednego z torów pociągi nie są na wszelki wypadek ustawianie na torze głównym dodatkowym, zakończonym kozłem.

Trafna uwaga.
Jednak rutyna robi swoje, poza tym przyjmując pociąg i wiedząc, że jest tam maszynista i kierpoć, to by dyżurny raczej nie myśli o wyjechaniu na S1. Bo jeszcze na wszelki wypadek to by kładł płozy przed skład, gdyby "mechanik pojechał na S1".
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Października 2012, 12:20:51 »
Na logikę pewnie się komunikuje w tej sprawie z maszynistą.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Października 2012, 12:37:48 »
Tak biorąc na logike ET22 ma podniesione dwa pantografy, czyli wyjeżdżał ze stacji. Patrząc na fotki ET22 jedzie lewym torem a EN57 jedzie prawym torem.
Rozjazdy 19, 18, 16 były ustawione do jazdy na wprost dla EN57.
Pociąg prowadzony przez ET22 przejechał rozjazdy 12, 15. Rozjazd 16 był nastawiony do jazdy na wprost, dlatego został rozpruty.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #38 dnia: 18 Października 2012, 12:41:15 »
Tak biorąc na logike ET22 ma podniesione dwa pantografy, czyli wyjeżdżał ze stacji. Patrząc na fotki ET22 jedzie lewym torem a EN57 jedzie prawym torem.
Rozjazdy 19, 18, 16 były ustawione do jazdy na wprost dla EN57.
Pociąg prowadzony przez ET22 przejechał rozjazdy 12, 15. Rozjazd 16 był nastawiony do jazdy na wprost, dlatego został rozpruty.

Jeżeli 16tka była do plusa (na prosto) to 15tka też. W jaki sposób więc przestawił 15tkę w bok?

Jeżeli już to, 17/18 było do minusa - dlatego EN57 wjeżdżał 40tką, a byczek ze składem stał pod semaforem M i rozpruł 18tke.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 12:44:44 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #39 dnia: 18 Października 2012, 13:31:11 »
Rozjazdu 15 ET22 nie mógł przestawić, gdyż wjeżdżał na ostrze.
Dla pociągu prowadzonego przez ET22 mogły być tylko semafory N lub P przy ruchu prawostronnym.
Dalej wszystko układa się w logiczną całość, został rozpruty rozjazd 18 przez ET22.

Offline Felix_7713

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #40 dnia: 18 Października 2012, 13:37:49 »
Nie wierzę, aby maszynista EN57 bez rozkazu (pisemnego, lub podanego przez radio) zignorował sygnał "stój" (S1) widoczny z peronu.
http://www.panoramio.com/photo/35453890

Dziś wiadomo już na pewno, że zarówno ET22, jak i EN57 jechały na czołówkę (na szczęście) z prędkością 40 km/h. Oba składy wyhamowały po zadziałaniu radio-stop'u uruchomionego z nastawni. Kto zawinił tym razem ? Należy poczekać z opiniami tak jak w przypadku Szczekocin. Dopiero po długim czasie prokuratura  postawiła zarzut dyżurnej  z drugiej nastawni. A tu media jak zwykle natychmiast wydają wyrok, tym razem na naszynistę jednostki.   
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 13:47:04 wysłana przez Felix_7713 »
Pozdrawiam.
Felix_7713

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #41 dnia: 18 Października 2012, 13:53:50 »
Ale głupoty piszecie! Jak można rozpruć zwrotkę przejeżdżaną na ostrze?! ET22 wjeżdżał od Buka na stację Palędzie z toru lewego, doskonale widać to na zdjęciach. EN57 w założeniu miał oczekiwać na wolną drogę (jednotorówka) na torze stacyjnym pierwszym (ani na trzecim, drugim ani czwartym nie mógł, bo gdyby samowolnie minął S1 - nie wyjechałby na przebieg ustawiony dla ET22). Zwrotnice są ustawiane w położenie ochronne a w dodatku z w/w torów przejeżdżane na ostrze - nie było szans by je rozpruł.
ET22 jechał od Buka torem lewym i wjeżdżał na sygnał S13 na semaforze wjazdowym R1/2 na tor stacyjny drugi, trzeci lub czwarty. W tym momencie EN57 ruszył i zależnie od tego jak był ustawiony przebieg dla ET22, rozpruł albo rozjazd 12 (ET22 na tor trzeci) lub 20 (ET22 na tory drugi, czwarty).
Po wykazaniu rozprucia któregoś z tych rozjazdów, dyżurny z Opalenicy zareagował i składy zatrzymały się na przejeździe między semaforem wjazdowym R1/2 a rozjazdem nr 20. Prędkości nie były duże, bo EN57 przejechał dopiero kilkaset metrów a ET22 zwolnił ze względu na S13.

ET22 nie znalazł się w złym miejscu, bo albo samowolnie mijał kolejno ciemne/na stój semafory samoczynne (niemożliwe), albo dostał "S" na unieważnienie blokady, lub co najbardziej prawdopodobne - blokada działała sprawnie i zwyczajnie jechał lewym. A EN57 zamiast oczekiwać odjazdu i zwolnienia toru, z jakiegoś powodu ruszył. Podobne zdarzenia (ruszenie pomimo S1 z peronu) miały miejsce niedawno w Warszawie (lekki dzwon) i w Nakle Śląskim (radiostop). Wystarczyło ostre słońce świecące w soczewki i drużyna mogła źle odczytać sygnał.

http://semaforek.pl/wiki/images/d/d7/Paledzie3.JPG
W ten sposób miał wjeżdżać ET22 i najprawdopodobniej na widocznych sprzężonych rozjazdach 19/20 (-) miał zjechać na tor drugi. EN57 z toru pierwszego (na wprost) został uruchomiony, rozpruł rozjazd 20 i kilkadziesiąt/set metrów dalej został zatrzymany.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 14:08:01 wysłana przez 201E-003 »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #42 dnia: 18 Października 2012, 14:56:50 »
Ale głupoty piszecie! Jak można rozpruć zwrotkę przejeżdżaną na ostrze?! ET22 wjeżdżał od Buka na stację Palędzie z toru lewego, doskonale widać to na zdjęciach.

No fakt, pomyliło mi się, że byk stał na stacji.
Masz rację.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 14:58:57 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #43 dnia: 18 Października 2012, 17:28:08 »
Faktycznie patrząc na fotkę widać przejazd kolejowy i po lewej stronie kozioł oporowy. Jest to kozioł oporowy na końcu ślepego toru przy rampie.
Czyli pociąg prowadzony przez ET22 jedzie lewym torem. Przejazd był ustalony tak, aby Et22 rozjazdami 20 i 19 wjechał na właściwy tor.
Nie wiadomo dlaczego EN57 ruszył i zauważył, że rozjazd 20 nie jest ustawiony dla jego przebiegu.
Było już za późno rozjazd 20 został rozpruty.
Mnie zmyliło, że ET22 ma podniesione dwa pantografy. Ale mógłbyć zatrzymany przed semaforem R.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #44 dnia: 18 Października 2012, 19:05:22 »
EN57 też ma podniesione i co z tego? Przecież na postoju pasowałoby podnieść badyle. Wiedzieli, że i tak czeka ich dłuższy postój.
Solo oración!

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #45 dnia: 18 Października 2012, 19:05:51 »
Mieli szczęście że było jasno i była dobra widoczność. Nie wiem czy skończyło by się tak samo ale po zmroku...
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #46 dnia: 18 Października 2012, 19:09:09 »
Po zmroku radiotelefon/Radio-stop mógłby nie zadziałać i co by to było?
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 19:11:39 wysłana przez Paczkuś »
Solo oración!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #47 dnia: 18 Października 2012, 19:12:23 »
Mieli szczęście że było jasno i była dobra widoczność. Nie wiem czy skończyło by się tak samo ale po zmroku...
Nie przeczytałeś o co chodzi. Radiostop został uruchomiony przez dyżurnego ruchu. Aha, radiostop to takie urządzenie do zdalnego zatrzymywania pociągów.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 224
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #48 dnia: 18 Października 2012, 19:33:52 »
Wniosek z tego śledztwa i innych temu podobnych jest prosty - nigdy nie siadać w pierwszym wagonie za lokomotywą.

Można pójść jeszcze dalej i stworzyć ustawę albo coś podobnego(Od czego jest Urząd Transportu Kolejowego) mianowicie, że w każdym składzie pasażerskim za lokomotywą powinny jechać dwie węglarki z piaskiem - dla bezpieczeństwa pasażerów. Problem będzie z istniejącymi EZT... chyba potrzebne będą nowe tego typu konstrukcje. Tymczasowo można np. powykładać przedział bagażowy workami z piaskiem.
.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Października 2012, 19:35:54 »
dla bezpieczeństwa pasażerów. Problem będzie z istniejącymi EZT... chyba potrzebne będą nowe tego typu konstrukcje. Tymczasowo można np. powykładać przedział bagażowy workami z piaskiem.
Zgadza się, a w pociągach towarowych niech jadą dwie platformy z Flakami 88mm co by złodziei ostrzelać.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 224
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #50 dnia: 18 Października 2012, 19:41:48 »
Po co aż taki kaliber he he:) Co prawda pociąg Hitlera 'America' miał takie platformy ale to na wrogie bombowce:)
.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #51 dnia: 18 Października 2012, 20:04:49 »
Maszynista ezt miał miesiąc do emerytury. Kierownikowi pociągu też dużo nie zostało. Czyżby zawiodły ich oczy z racji wieku, bo na pewno słońce nie jest tu wytłumaczeniem. Rutyna. Mechanik zawierzył kierownikowi bo stał prawdopodobnie zbyt blisko pod semaforem, a kierownik liczył na maszynistę. I w ten sposób pominięty został sygnał S1 a wynikiem tego jest rozpruty  rozjazd 20 i zagrożenie zderzenia się pociągów. Ale dziwne dlaczego na rozprutym rozjeździe nr 20 wygięta była iglica przylegająca lewa patrząc w kierunku jazdy ezt. Ezt winien poczuć że rozpruwa rozjazd(pomijam brak obserwacji drogi przebiegu), a tym czasem całą długością i więcej mija ten rozjazd. Zatrzymanie tych pociągów następuje po włączeniu "Radio-stop" nie przez dyżurnego, ale dzięki "trzeźwości" umysłu przez mechanika ET22.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 20:08:39 wysłana przez marzena »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #52 dnia: 18 Października 2012, 20:13:20 »
Maszynista ezt miał miesiąc do emerytury. Kierownikowi pociągu też dużo nie zostało. Czyżby zawiodły ich oczy z racji wieku, bo na pewno słońce nie jest tu wytłumaczeniem. Rutyna. Mechanik zawierzył kierownikowi bo stał prawdopodobnie zbyt blisko pod semaforem, a kierownik liczył na maszynistę. I w ten sposób pominięty został sygnał S1 a wynikiem tego jest rozpruty  rozjazd 20 i zagrożenie zderzenia się pociągów. Ale dziwne dlaczego na rozprutym rozjeździe nr 20 wygięta była iglica przylegająca lewa patrząc w kierunku jazdy ezt. Ezt winien poczuć że rozpruwa rozjazd(pomijam brak obserwacji drogi przebiegu), a tym czasem całą długością i więcej mija ten rozjazd. Zatrzymanie tych pociągów następuje po włączeniu "Radio-stop" nie przez dyżurnego, ale dzięki "trzeźwości" umysłu przez mechanika ET22.
To jest oficjalny komunikat? Jak nie, to nie pisz takich rzeczy, bo sugerujesz kto zawinił jak głupie media.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Października 2012, 20:14:39 »
No ale co by musiało się zdarzyć albo jak bardzo musiałyby być schrzanione urządzenia, żeby z lewego był semafor podany i z prawego w przeciwnym kierunku?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #54 dnia: 18 Października 2012, 20:18:28 »
Pytaj osób, które są w komisjach od wypadków kolejowych. Ponoć na kolei się dzieją rzeczy, których być nie powinno.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #55 dnia: 18 Października 2012, 20:40:51 »
Mnie zmyliło, że ET22 ma podniesione dwa pantografy. Ale mógłbyć zatrzymany przed semaforem R.

Nie wiem czemu się tym sugerujesz, przecież drugiego patyka maszynista (zapewne) podniósł po zatrzymaniu się ...

  Dodano: 18 Października 2012, 20:44:46
Wniosek z tego śledztwa i innych temu podobnych jest prosty - nigdy nie siadać w pierwszym wagonie za lokomotywą.

Mianowicie, że w każdym składzie pasażerskim za lokomotywą powinny jechać dwie węglarki z piaskiem - dla bezpieczeństwa pasażerów.

Chyba sam w to nie wierzysz, możesz sobie tylko wyobrazić skalę zniszczeń i liczbę ofiar w momencie kolizji wagonu pasażerskiego z wagonem z piaskiem. Pasażerskie złożą się w harmonijkę, wraz z pasażerami ... I gdzie tu bezpieczeństwo?
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 20:44:46 wysłana przez PanMechanik »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1316
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #56 dnia: 18 Października 2012, 20:45:53 »
Maszynista ezt miał miesiąc do emerytury. Kierownikowi pociągu też dużo nie zostało. Czyżby zawiodły ich oczy z racji wieku, bo na pewno słońce nie jest tu wytłumaczeniem. Rutyna. Mechanik zawierzył kierownikowi bo stał prawdopodobnie zbyt blisko pod semaforem, a kierownik liczył na maszynistę. I w ten sposób pominięty został sygnał S1 a wynikiem tego jest rozpruty  rozjazd 20 i zagrożenie zderzenia się pociągów. Ale dziwne dlaczego na rozprutym rozjeździe nr 20 wygięta była iglica przylegająca lewa patrząc w kierunku jazdy ezt. Ezt winien poczuć że rozpruwa rozjazd(pomijam brak obserwacji drogi przebiegu), a tym czasem całą długością i więcej mija ten rozjazd. Zatrzymanie tych pociągów następuje po włączeniu "Radio-stop" nie przez dyżurnego, ale dzięki "trzeźwości" umysłu przez mechanika ET22.
To jest oficjalny komunikat? Jak nie, to nie pisz takich rzeczy, bo sugerujesz kto zawinił jak głupie media.
Jeśli by mieli miesiąc do emerytury to nie może nikt ich zwolnić raczej. Chyba 3 miesiące przed przejściem na emeryturę nie wolno pracownika zwolnić. Ale nie wiem czy w tym przypadku to będzie miało jakieś znaczenie bo to raczej zaniedbanie.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 20:50:46 wysłana przez klimczok_mk »

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #57 dnia: 18 Października 2012, 20:48:08 »
Pytaj osób, które są w komisjach od wypadków kolejowych. Ponoć na kolei się dzieją rzeczy, których być nie powinno.
Ale nie TAKIE rzeczy. Semafor nie miał prawa wyjść po pierwsze przez nieułożoną drogę przebiegu a po drugie przez niewzbudzoną blokadę. Czasami semafor wyjdzie pomimo to, lecz takie przypadki to nawet nie promile prawdopodobieństwa, a już żeby dwie tak rzadkie sytuacje miały miejsce naraz? No way, to już łatwiej szóstkę w totka trafić. Nie mówiąc o tym, że ktoś wbrew zdrowemu rozsądkowi musiałby jeszcze wdusić przycisk semaforowy na tor zajęty.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #58 dnia: 18 Października 2012, 21:23:25 »
Jak jechał pierwszy pociąg po katastrofie pod Szczekocinami w pierwszym wagonie za lokomotywą nikt nie jechał. Teraz nikt na to nie zwraca uwagi.
Może to i dobry pomysł aby za lokomotywą był wagon towarowy. Najlepiej przed lokomotywą dwie platformy jak w pociągach pancernych, ale do tego nie dojdzie. Tak samo na końcu składu powinien być wagon towarowy, przecież inny pociąg może najechać z tyłu.
Przy skaładach osobowotowarowych zawsze za lokomotywą są wagony osobowe a na końcu towarowe.
Cytat: marzena
Daruj sobie wypisywanie takich bzdur. Co kierownik ma do tego, skąd taki szczegółowy opis uszkodzenia rozjazd 20.
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 21:27:13 wysłana przez Anrej »

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 224
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Dwa pociągi na jednym torze. Sześć metrów do zderzenia.
« Odpowiedź #59 dnia: 18 Października 2012, 22:16:55 »
Mnie zmyliło, że ET22 ma podniesione dwa pantografy. Ale mógłbyć zatrzymany przed semaforem R.

Nie wiem czemu się tym sugerujesz, przecież drugiego patyka maszynista (zapewne) podniósł po zatrzymaniu się ...

  Dodano: 18 Października 2012, 20:44:46
Wniosek z tego śledztwa i innych temu podobnych jest prosty - nigdy nie siadać w pierwszym wagonie za lokomotywą.

Mianowicie, że w każdym składzie pasażerskim za lokomotywą powinny jechać dwie węglarki z piaskiem - dla bezpieczeństwa pasażerów.

Chyba sam w to nie wierzysz, możesz sobie tylko wyobrazić skalę zniszczeń i liczbę ofiar w momencie kolizji wagonu pasażerskiego z wagonem z piaskiem. Pasażerskie złożą się w harmonijkę, wraz z pasażerami ... I gdzie tu bezpieczeństwo?

Kto powiedział że węglarki muszą być wypełnione po brzegi? Ok 15 ton piachu do jednej aby była tzw. strefa zgniotu:) Oczywiście należało by przeprowadzić badania i testy takie jak w Ameryce z manekinami itd. To wtedy się wyjaśni ile piachu najlepiej wsypać do węglarki. Wiadomo ze pusta węglarka ma ok dwa razy mniejszą masę a niżeli wagon pasażerski. A może faktycznie lepiej jakby w ogóle były puste - bez testów się nie dowiemy:)
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 22:18:24 wysłana przez Eisenmann »
.