Autor Wątek:  Projekt ST43 (060Da)  (Przeczytany 87988 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Września 2012, 12:31:47 »
Nie obraź się Patrykosiu, nigdy nie byłem w kabinie ST43, ale jeżeli wygląda tak w rzeczywistości, to.. zaczynam mieć odruchy wymiotne. Może jakieś PKP-owskie zasłonki, bo wszędzie same niedomalowania i blacha. Jak można pracować w takich warunkach?
Zdziwiłbyś się jak wdzięczne potrafią być takie maszyny. Ja tam nigdy nie zwracałem uwagi na to czy pulpit jest domalowany czy nie. Jakoś dla mnie takie rzeczy nie były żadnym wyznacznikiem zarówno pod względem trakcyjnym czy komfortu pracy. Ale co ja tam wiem…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Września 2012, 12:34:55 »
@mechatronik skoro już poruszyłeś ten temat jestem ciekaw jak jest pod względem hałasu w takiej kabinie?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Września 2012, 12:48:32 »
Maszyniści z CARGO, którzy na nich jeżdżą w sporej części narzekają, że jest hałas itp. Myślę, że gdyby przejechali się co poniektórymi typami maszyn spotykanych u przewoźników prywatnych zaczęli by wychwalać rumuny jakie to dobre i ciche maszyny ;) Na to co ja miałem do czynienia z rumunem zarówno w jeździe czy na warsztacie to narzekać nie mogę. Jedyne mankamenty dotyczyły spraw technicznych w przedziale maszynowym. Kabina natomiast ma tą wadę, że jest dość zimna -ze względu na duże boczne okna. Ale jeśli ogrzewanie należycie działa to nie ma tragedii.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline UAZownik

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Września 2012, 16:36:16 »
No w końcu porządny rumun w MaSZynie! Na to czekałem :D

Co do haslera, TRSowskie tekstury nie pasują czy co? Jak w Wolsztynie jakiegoś chwycę, to oczywiście zapoluję na tykacza.

Teraz tylko odpowiednio głośne dźwięki silnika, jakaś zdezelowana trąbka, mata wibracyjna na fotel i można ruszać z maszynowymi bruttami :D

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Września 2012, 17:40:22 »
Cytuj
Ale co ja tam wiem…
Nie bądź Marcel taki skromny. :) Nie jeden Ci doświadczenia zazdrości. Po prostu byłem w kabinie Re 420 w Berlinie, modernizowanej z Re4/4 SBB, czyli matki pudła ST43 i przyznam, że jazda w takiej kabinie to czysta przyjemność - jest niemal identyczna jak kabina Rumuna.
http://www.trainweb.org/re2/Plans.htm
Już nie chodzi o fakt, że to szwajcarska lokomotywa. Po prostu pudło podobne, a Craiova pojechała po najmniejszej linii oporu, jeżeli chodzi o wyposażenie kabiny.
Są naprawdę piękne i zaj..e. To właśnie dzięki nim pokochałem Rumuny.
Swoją drogą, ciekawe jakie to uczucie hamować lewą dłonią.
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2012, 17:52:20 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #35 dnia: 28 Września 2012, 18:10:43 »
W kwestii rumunów moje zdanie jest takie, że te lokomotywy byłyby w świetnym stanie gdyby nie fakt, że polskie zaplecze warsztatowe je wykończyło. Nie mówię, że celowo. Lokomotywy te posiadają dość specyficzne rozwiązania techniczne, do których polski warsztat nie był przyzwyczajony. I jak to u nas robiło się i kombinowało tak, żeby to jeździło. Niestety rumun to wbrew pozorom dość złożona maszyna wymagająca od zaplecza technicznego raz, że wiedzy a dwa oryginalnych podzespołów a nie np szczotek węglowych docieranych na betonie -ew na płótnie ściernym ;) To w jakim stanie technicznym były utrzymywane przełożyło się na utrzymanie ogólne pojazdu. No bo po co trupowi potrzebna ładna kabina? ;)
Swoją drogą, ciekawe jakie to uczucie hamować lewą dłonią.
Kwestia przyzwyczajenia. Jeździłem na tamarze z Oerlikonem po lewej stronie i jeszcze ustawionym tak, że hamowałeś odpychając od siebie rękojeść ;) Ale już mistrzostwem był odwrócony matrosow :D (zawór umowny 394). Pierwsze co zanim dojechałem do składu to dwa razy stanąłem lokomotywą w rozjazdach -próbowałem go wyczuć. Na pociągu na szczęście problemów już nie było ;-)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #36 dnia: 28 Września 2012, 18:14:52 »
EU40, 43-170 miał rewizję ponad 10 lat temu, więc jego kabina ma prawo wygladąć jak k.u.p.a. Wejdź na jakiegoś jamnika typu 001 albo 200 i zobacz jak tam wygląda wnętrze. Jakbyś wziął rozrzutnik do gnoju i przyozdobił kabinę o wiejski „smaczek”. Nie zamierzam upiększać specjalnie kabiny bo ktoś nie lubi syfu. ;) Z reguły nikt nie lubi bałaganu, ale ta kabina wiernie odwzorowuję jej realnego odpowiednika w ST43-170.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Damianek2000

  • Wiadomości: 98
  • Bez pracy niema Kołaczy..
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #37 dnia: 29 Września 2012, 05:43:11 »
Rumuński urok i tyle. Kiedyś gadałem z mechem to mówi że kabina to mało istotna rzecz jak dla niego.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Września 2012, 09:01:55 »
Odnośnie pracy to na jednych egzemplarzach jest wygodniej na innych mniej, choćby pod względem hałasu. W kabinie 43-295 można swobodnie rozmawiać natomiast w 241 trzeba po prostu krzyczeć, a przez radio gotowość zgłaszać wystawiając głowę za okno. Takie uroki rumunów...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #39 dnia: 05 Grudnia 2012, 19:41:49 »
Model: MarcinST43 (TRS), kółka: youBy, przystosowanie do MaSzyny: Patrykos
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline R4TCH3T

  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Grudnia 2012, 20:32:19 »
O przezroczyste szybki ;) A będzie dostępny do pobrania?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Grudnia 2012, 20:33:44 »
A będzie dostępny do pobrania?
Tak.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #42 dnia: 05 Grudnia 2012, 21:12:21 »
Pytanie techniczne: Szyby są jako oddzielny submodel?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #43 dnia: 05 Grudnia 2012, 21:27:46 »
Szyby są wycinane i zapisane jako oddzielny submodel.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #44 dnia: 05 Grudnia 2012, 21:32:15 »
Widać że po prostu jest półprzezroczystość na szybach, kombinacje z wycinaniem trójkątów są bez sensu.
Nie rozumiem, rozwiń.
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2012, 21:34:12 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #45 dnia: 05 Grudnia 2012, 21:38:59 »
Chodzi mi czy szyby są jako oddzielny submodel, czy po prostu tam gdzie są szyby dałeś alphę?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #46 dnia: 05 Grudnia 2012, 21:41:18 »
Szyby są wycinane i zapisane jako oddzielny submodel.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2068
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #47 dnia: 05 Grudnia 2012, 21:44:02 »
Przepraszam, nie zauważyłem posta. Można wiedzieć ile wyszło tak około trójkątów na szyby?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #48 dnia: 05 Grudnia 2012, 21:46:50 »
Widać że po prostu jest półprzezroczystość na szybach, kombinacje z wycinaniem trójkątów są bez sensu.
Nie rozumiem, rozwiń.
Chodzi o to że aktualnie wycinanie okien w siatce pudła nie daje jakichś korzyści, jednakże rozwiązanie jest jak najbardziej poprawne. Swoją drogą czy lowpolyinterior i cabmodel korzystają w tego samego t3d? Interesowałoby mnie zachowanie modeli, a konkretnie tekstur z alfą na exe 390.
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2012, 21:48:18 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #49 dnia: 05 Grudnia 2012, 21:46:52 »
Trochę ponad 1200 tri na wszystkie (600 tri na jedną stronę widoczną z zewnątrz).

  Dodano: 05 Grudnia 2012, 21:54:17
Chodzi o to że aktualnie wycinanie okien w siatce pudła nie daje jakichś korzyści
Daje:
– unikamy alphy na teksturze (co nie jest pożądane);
– możemy wyświetlać pudło w taki sposób, że np. smuga latarni nie będzie ucinać modelu.
Lowpolyinterior korzysta z innego .t3d niż cabmodel. Co do zachowania tekstur – nie zauważono niepożądanych efektów. Wszystko wyświetla się prawidłowo.
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2012, 21:54:17 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #50 dnia: 05 Grudnia 2012, 22:02:40 »
W takim razie co robimy z szybami gdy tworzymy teksturę?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #51 dnia: 05 Grudnia 2012, 22:03:30 »
Nic. Należy jedynie spasować z dziurą w modelu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline oscyp

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #52 dnia: 06 Grudnia 2012, 07:19:05 »
Można prosić o screena wózków?
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2012, 07:24:41 wysłana przez oscyp »
Pozdrawiam

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 550
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #53 dnia: 06 Grudnia 2012, 09:13:46 »
Kabina jest już gotowa? Czy na razie Rumuńca będzie prowadziło AI?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #54 dnia: 06 Grudnia 2012, 10:16:21 »
Jest kabina.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #55 dnia: 06 Grudnia 2012, 10:25:06 »
Ze screenów wynika, że model jest ździebko za nisko i koła wchodzą w szyny
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #56 dnia: 06 Grudnia 2012, 14:44:49 »
Lub cień jest za wysoko.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #57 dnia: 06 Grudnia 2012, 15:05:27 »
Czyli jak rozumiem nastąpi zmiana dotychczasowego wydawania modeli i tekstur? Kiedy planowane są zmiany dla modelu EU07? Bo nie wiem czy mam wstrzymywać prace, czy kontynuować?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #58 dnia: 06 Grudnia 2012, 15:29:54 »
Wnętrze będzie tylko dla nowo wydawanych modeli jak na razie, i jest to tylko w gestii twórcy czy takowe zrobi czy nie.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Projekt ST43 (060Da)
« Odpowiedź #59 dnia: 06 Grudnia 2012, 17:02:01 »
Czyli jak rozumiem nastąpi zmiana dotychczasowego wydawania modeli i tekstur? Kiedy planowane są zmiany dla modelu EU07? Bo nie wiem czy mam wstrzymywać prace, czy kontynuować?
Kontynuować. Kabiny widoczne z zewnątrz wymagają jeszcze dalszych prac nad EXE, w szczególności aby było widać zapalone światło w kabinie i aby AI umiało zapalać to światło w odpowiednich momentach (i tak trzeba to zrobić dla EZT). Musi też powstać odpowiednia liczba modeli, aby modelarze nabrali doświadczenia i również umieli określić, jakie są niezbędne zmiany w renderowaniu. Żaden termin nie został określony.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni