- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Patrykos w 27 Września 2012, 08:30:00
-
Bry,
z miłą chęcią pragnę zaprezentować twórczość naszych TRSowych kolegów, a konkretniej kolegi MarcinaST43, który tworząc kapitalną kabinę i model zewnętrzny lokomotywy ST43 zechciał udostępnić mi pliki źródłowe owej twórczości, aby przenieść te zacne modele do naszego symulatora. Na chwilę obecną jest to wersja robocza jeszcze, bardzo proszę jakąś osobę o dokładnie obfocenie pod kątem tekstur oraz zwymiarowanie haslera RT9 oraz A16 w lokomotywie ST43.
-
Maszyna obsługuje fizykę kranu hamulca Knorr D2?
-
Zedytowałem zatem screeny. Te babeczki to nie widzimisię autora tylko tak jest w rzeczywistości.
-
Wiecie zamiast robić niepotrzebnego syfu weźcie się za dźwięki.
-
Zasadniczo pod obecne exe dźwięki są, ja tak krzyczę o dźwiękach żeby potem pod DP2 były. ;)
-
Zasadniczo pod obecne exe dźwięki są, ja tak krzyczę o dźwiękach żeby potem pod DP2 były. ;)
No to za foty haslera.
-
Wiecie zamiast robić niepotrzebnego syfu weźcie się za dźwięki.
Hasaj do niekolejowych, albo sam coś zrób.
-
Wiecie zamiast robić niepotrzebnego syfu weźcie się za dźwięki.
Hasaj do niekolejowych, albo sam coś zrób.
Jakby jeździły u mnie rumuny ty byś miał już dzwięki.
-
Sympatycznie, ale jak patrzę na fotel mecha to bym chyba wolał jeździć na stojąco :D
-
Tego typu fotele to nic nowego. Szczyt jest na niektórych Skodach, fotel pomocnika czasem jest z plastiku okrytym jakimś kawałkiem materiału.
-
Tego typu fotele to nic nowego. Szczyt jest na niektórych Skodach, fotel pomocnika czasem jest z plastiku okrytym jakimś kawałkiem materiału.
Lub w ogóle go nie ma.
-
Wydaje mi się, że na czole ST43 powinien być jeszcze dodatkowy sprzęg (nie wiem dokładnie od czego on jest).
-
Przeca jest.
-
Wo? Nie chodzi mi o hamulcowy. Pamiętam, że był zamocowany wyżej.
-
Wydaje mi się, że na czole ST43 powinien być jeszcze dodatkowy sprzęg (nie wiem dokładnie od czego on jest).
Wszystkie są.
@Edit: jeśli chodzi o ukrotnienie, to gniazda są i to wystarczy, bo mało który Rumun ma jeszcze sprzęg zawieszony.
-
Wszedł w kontrast z czerwienią. Teraz go widzę, ale wymagało to ode mnie sporo wysiłku.
Nie chodziło mi o ukrotnienie, bo to są gniazda. Nad sprzęgami przewodu głównego były jeszcze po 2 sprzęgi czerwone (już je zauważyłem, ale nie mam pojęcia do czego one potrzebne).
-
(...)bardzo proszę jakąś osobę o dokładnie obfocenie pod kątem tekstur oraz zwymiarowanie haslera RT9 oraz A16 w lokomotywie ST43.
Patrykos, mów dokładnie na teraz i ewentualnie na przyszłość co Ci potrzeba do obfocenia poza teksturą loka oraz wymiarami Haslerami. Jutro jeżeli Roman będzie u nas na szopie to postaram się coś przyfocić.
-
Przedział maszynowy. Tak żeby zrobić ładny model podczas przechodzenia między kabinami.
-
No nareszcie! Wiem, że zapewne zaraz poleci to migiem na bocznicę ale choć przez chwilę ten post ujrzy światło dzienne: AVE-AVE-AVE ST43!!!
-
Grzesiu, obfoć tego 272. ;-)
EOT
-
Nie obraź się Patrykosiu, nigdy nie byłem w kabinie ST43, ale jeżeli wygląda tak w rzeczywistości, to.. zaczynam mieć odruchy wymiotne. Może jakieś PKP-owskie zasłonki, bo wszędzie same niedomalowania i blacha. Jak można pracować w takich warunkach?
-
Nie obraź się Patrykosiu,
Za takie zmiękczenie to dziesiątka różańca w intencji Matki Bożej Rumuńskiej.
Wracając do tematu zobacz jak ST43-170 wygląda z zewnątrz. ;-)
-
Patryk jeśli tylko się pojawi w moich rejonach ( a o to jest bardzo trudno) to obfocę. @EU40 panie toż to uroki serii ST43 widać, że po prostu nie czujesz klimatu i sądząc choćby po nicku jesteś stworzony do sterowania nowoczesnymi gałeczkami :) Dla przykładu fotka z okropnej kabiny: http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=57&mode=search&sessionid=20048d64c0eff4a0cd8e6eaf63d80b24&sessionid=20048d64c0eff4a0cd8e6eaf63d80b24. A co do ST43-170 gdyby usłyszał jej piękną "amerykańską" syrenę to zaraz odechciałoby mu się nieudolnego pipania traxów, ET22-20xx czy innego nowoczesnego badziewia... :)
-
Ja mam pytanie odnośnie ST43. Na PKP jeżdżą 2 wersje ST43 i gdzieś usłyszałem że jedna wersja ma coś tam wydłużonego, bardziej pochylone czoło czy jakoś tak. Co to właściwe za różnice są?
-
Po prostu Wilu nie lubię jak mnie doopa boli i tyle. 170 jest wyblakła z zewnątrz, ale wcale do najgorszych nie należy. Jeździłem na ST43 w MSTS-ie na rumuńskiej wersji i przyznam, że wcale tak źle nie było.
-
Ja mam pytanie odnośnie ST43. Na PKP jeżdżą 2 wersje ST43 i gdzieś usłyszałem że jedna wersja ma coś tam wydłużonego, bardziej pochylone czoło czy jakoś tak. Co to właściwe za różnice są?
Rumuny od numeru 278 mają nieco dłuższą ostoję i większą masę pojazdu, z powodu przystosowania lokomotyw do zabudowy sprzęgu samoczynnego.
-
Ode mnie kilka fotek z kabiny Rumuna (ST43-381 - DTK Wrocław 2008). Fotki bardziej poglądowe, aczkolwiek być może coś się przyda do tekstur ;)
http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2711.JPG (http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2711.JPG)
http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2710.JPG (http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2710.JPG)
http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2713_1.JPG (http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2713_1.JPG)
http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2709.JPG (http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2709.JPG)
http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2712_1.JPG (http://eu07.pl/userfiles/11252/foto-DSCF2712_1.JPG)
-
Nigdy nie byłem w kabinie ST43, ale jeżeli wygląda tak w rzeczywistości, to.. zaczynam mieć odruchy wymiotne. Może jakieś PKP-owskie zasłonki, bo wszędzie same niedomalowania i blacha. Jak można pracować w takich warunkach?
Już nie przesadzaj, można jeździć takim lokiem i w cale nie musi być tak ponuro w kabinie. Jakoś w latach osiemdziesiątych, mój wujek i kuzyn zasuwali na tych lokomotywach i nie narzekali, a ciągali i długie składy i osobowe też się trafiły.
-
Każda kabina ma swój styl. Jedne są ponure i ubogie, a drugie mogą być przeładowane różnymi bajerami itp. Nawet sam kolor pulpitu wchodzi w grę.
-
Każda ma swój urok, może "husaria" to nie jest ale jest OK. Odchodząca farba czy w ogóle nieestetyczny wygląd kabiny to jest pikuś do tego gdy lokomotywa dobrze nie jest wyciszona i ma tendencje do wpadania w duże drgania. Wtedy nie życzę nikomu przebywania na lokomotywie podczas pracy z pełnym bruttem. Na estetykę można nie patrzeć bo patrzy się cały czas na szlak, a hałas i drgania czuje się mimowolnie.
-
Nie obraź się Patrykosiu, nigdy nie byłem w kabinie ST43, ale jeżeli wygląda tak w rzeczywistości, to.. zaczynam mieć odruchy wymiotne. Może jakieś PKP-owskie zasłonki, bo wszędzie same niedomalowania i blacha. Jak można pracować w takich warunkach?
Zdziwiłbyś się jak wdzięczne potrafią być takie maszyny. Ja tam nigdy nie zwracałem uwagi na to czy pulpit jest domalowany czy nie. Jakoś dla mnie takie rzeczy nie były żadnym wyznacznikiem zarówno pod względem trakcyjnym czy komfortu pracy. Ale co ja tam wiem…
-
@mechatronik skoro już poruszyłeś ten temat jestem ciekaw jak jest pod względem hałasu w takiej kabinie?
-
Maszyniści z CARGO, którzy na nich jeżdżą w sporej części narzekają, że jest hałas itp. Myślę, że gdyby przejechali się co poniektórymi typami maszyn spotykanych u przewoźników prywatnych zaczęli by wychwalać rumuny jakie to dobre i ciche maszyny ;) Na to co ja miałem do czynienia z rumunem zarówno w jeździe czy na warsztacie to narzekać nie mogę. Jedyne mankamenty dotyczyły spraw technicznych w przedziale maszynowym. Kabina natomiast ma tą wadę, że jest dość zimna -ze względu na duże boczne okna. Ale jeśli ogrzewanie należycie działa to nie ma tragedii.
-
No w końcu porządny rumun w MaSZynie! Na to czekałem :D
Co do haslera, TRSowskie tekstury nie pasują czy co? Jak w Wolsztynie jakiegoś chwycę, to oczywiście zapoluję na tykacza.
Teraz tylko odpowiednio głośne dźwięki silnika, jakaś zdezelowana trąbka, mata wibracyjna na fotel i można ruszać z maszynowymi bruttami :D
-
Ale co ja tam wiem…
Nie bądź Marcel taki skromny. :) Nie jeden Ci doświadczenia zazdrości. Po prostu byłem w kabinie Re 420 w Berlinie, modernizowanej z Re4/4 SBB, czyli matki pudła ST43 i przyznam, że jazda w takiej kabinie to czysta przyjemność - jest niemal identyczna jak kabina Rumuna.
http://www.trainweb.org/re2/Plans.htm (http://www.trainweb.org/re2/Plans.htm)
Już nie chodzi o fakt, że to szwajcarska lokomotywa. Po prostu pudło podobne, a Craiova pojechała po najmniejszej linii oporu, jeżeli chodzi o wyposażenie kabiny.
Są naprawdę piękne i zaj..e. To właśnie dzięki nim pokochałem Rumuny.
Swoją drogą, ciekawe jakie to uczucie hamować lewą dłonią.
-
W kwestii rumunów moje zdanie jest takie, że te lokomotywy byłyby w świetnym stanie gdyby nie fakt, że polskie zaplecze warsztatowe je wykończyło. Nie mówię, że celowo. Lokomotywy te posiadają dość specyficzne rozwiązania techniczne, do których polski warsztat nie był przyzwyczajony. I jak to u nas robiło się i kombinowało tak, żeby to jeździło. Niestety rumun to wbrew pozorom dość złożona maszyna wymagająca od zaplecza technicznego raz, że wiedzy a dwa oryginalnych podzespołów a nie np szczotek węglowych docieranych na betonie -ew na płótnie ściernym ;) To w jakim stanie technicznym były utrzymywane przełożyło się na utrzymanie ogólne pojazdu. No bo po co trupowi potrzebna ładna kabina? ;)
Swoją drogą, ciekawe jakie to uczucie hamować lewą dłonią.
Kwestia przyzwyczajenia. Jeździłem na tamarze z Oerlikonem po lewej stronie i jeszcze ustawionym tak, że hamowałeś odpychając od siebie rękojeść ;) Ale już mistrzostwem był odwrócony matrosow :D (zawór umowny 394). Pierwsze co zanim dojechałem do składu to dwa razy stanąłem lokomotywą w rozjazdach -próbowałem go wyczuć. Na pociągu na szczęście problemów już nie było ;-)
-
EU40, 43-170 miał rewizję ponad 10 lat temu, więc jego kabina ma prawo wygladąć jak k.u.p.a. Wejdź na jakiegoś jamnika typu 001 albo 200 i zobacz jak tam wygląda wnętrze. Jakbyś wziął rozrzutnik do gnoju i przyozdobił kabinę o wiejski „smaczek”. Nie zamierzam upiększać specjalnie kabiny bo ktoś nie lubi syfu. ;) Z reguły nikt nie lubi bałaganu, ale ta kabina wiernie odwzorowuję jej realnego odpowiednika w ST43-170.
-
Rumuński urok i tyle. Kiedyś gadałem z mechem to mówi że kabina to mało istotna rzecz jak dla niego.
-
Odnośnie pracy to na jednych egzemplarzach jest wygodniej na innych mniej, choćby pod względem hałasu. W kabinie 43-295 można swobodnie rozmawiać natomiast w 241 trzeba po prostu krzyczeć, a przez radio gotowość zgłaszać wystawiając głowę za okno. Takie uroki rumunów...
-
Model: MarcinST43 (TRS), kółka: youBy, przystosowanie do MaSzyny: Patrykos
-
O przezroczyste szybki ;) A będzie dostępny do pobrania?
-
A będzie dostępny do pobrania?
Tak.
-
Pytanie techniczne: Szyby są jako oddzielny submodel?
-
Szyby są wycinane i zapisane jako oddzielny submodel.
-
Widać że po prostu jest półprzezroczystość na szybach, kombinacje z wycinaniem trójkątów są bez sensu.
Nie rozumiem, rozwiń.
-
Chodzi mi czy szyby są jako oddzielny submodel, czy po prostu tam gdzie są szyby dałeś alphę?
-
Szyby są wycinane i zapisane jako oddzielny submodel.
-
Przepraszam, nie zauważyłem posta. Można wiedzieć ile wyszło tak około trójkątów na szyby?
-
Widać że po prostu jest półprzezroczystość na szybach, kombinacje z wycinaniem trójkątów są bez sensu.
Nie rozumiem, rozwiń.
Chodzi o to że aktualnie wycinanie okien w siatce pudła nie daje jakichś korzyści, jednakże rozwiązanie jest jak najbardziej poprawne. Swoją drogą czy lowpolyinterior i cabmodel korzystają w tego samego t3d? Interesowałoby mnie zachowanie modeli, a konkretnie tekstur z alfą na exe 390.
-
Trochę ponad 1200 tri na wszystkie (600 tri na jedną stronę widoczną z zewnątrz).
Dodano: 05 Grudnia 2012, 21:54:17
Chodzi o to że aktualnie wycinanie okien w siatce pudła nie daje jakichś korzyści
Daje:
– unikamy alphy na teksturze (co nie jest pożądane);
– możemy wyświetlać pudło w taki sposób, że np. smuga latarni nie będzie ucinać modelu.
Lowpolyinterior korzysta z innego .t3d niż cabmodel. Co do zachowania tekstur – nie zauważono niepożądanych efektów. Wszystko wyświetla się prawidłowo.
-
W takim razie co robimy z szybami gdy tworzymy teksturę?
-
Nic. Należy jedynie spasować z dziurą w modelu.
-
Można prosić o screena wózków?
-
Kabina jest już gotowa? Czy na razie Rumuńca będzie prowadziło AI?
-
Jest kabina.
-
Ze screenów wynika, że model jest ździebko za nisko i koła wchodzą w szyny
-
Lub cień jest za wysoko.
-
Czyli jak rozumiem nastąpi zmiana dotychczasowego wydawania modeli i tekstur? Kiedy planowane są zmiany dla modelu EU07? Bo nie wiem czy mam wstrzymywać prace, czy kontynuować?
-
Wnętrze będzie tylko dla nowo wydawanych modeli jak na razie, i jest to tylko w gestii twórcy czy takowe zrobi czy nie.
-
Czyli jak rozumiem nastąpi zmiana dotychczasowego wydawania modeli i tekstur? Kiedy planowane są zmiany dla modelu EU07? Bo nie wiem czy mam wstrzymywać prace, czy kontynuować?
Kontynuować. Kabiny widoczne z zewnątrz wymagają jeszcze dalszych prac nad EXE, w szczególności aby było widać zapalone światło w kabinie i aby AI umiało zapalać to światło w odpowiednich momentach (i tak trzeba to zrobić dla EZT). Musi też powstać odpowiednia liczba modeli, aby modelarze nabrali doświadczenia i również umieli określić, jakie są niezbędne zmiany w renderowaniu. Żaden termin nie został określony.
-
Witam wszystkich. Czy można pobrać już ST43? ;)
Edit by Mutopompka
Witam. Tu na forum radze poczytać regulamin i się do niego stosować, gdyż w przeciwnym razie możesz szybko opuścić szeregi forumowe.
-
Gdy model będzie dostępny to pojawi się w dziale "publikacje".
-
W kwestii dźwięków służę pomocą. Jestem w stanie nagrać praktycznie wszystko i to w odpowiedniej jakości. Kwestią do ogarnięcia jest moja akredytacja, której wciąż cierpliwie oczekuję.
-
Do nagrania dźwięków wymagana jest akredytacja? Myślałem, że jeżeli masz dostęp (a piszesz że jesteś w stanie nagrać, więc zakładam że masz), to po prostu idziesz i nagrywasz. To już tak nie działa?
-
Niestety te czasy powoli mijają. Teraz żeby wejść na kabine często potrzebne jest odpowiednie pismo od przewoźnika.
-
Niestety te czasy powoli mijają. Teraz żeby wejść na kabine często potrzebne jest odpowiednie pismo od przewoźnika.
Ale głupie, niepotrzebne zdjęcia z kabin nadal są dodawane w temacie "Z kamerą na PKP", więc albo to nie jest nieprawda co piszesz albo łatwo zdobyć takie pismo.
-
Do nagrania dźwięków wymagana jest akredytacja? Myślałem, że jeżeli masz dostęp (a piszesz że jesteś w stanie nagrać, więc zakładam że masz), to po prostu idziesz i nagrywasz. To już tak nie działa?
Nie warto nadużywać uprzejmości innych, bo w którymś momencie może to się nagle skończyć. W przypadku prowadzenia sprawy w oficjalny sposób można się powoływać na dotychczasową współpracę. Byłoby wręcz wskazane dla całego przedsięwzięcia, jakim jest MaSzyna, żeby wreszcie można było pochwalić się, że z kimś współpracujemy, a nie tylko sami sobie coś dłubiemy.
W tym konkretnym przypadku chodzi o to, żeby:
1) umocnić przychylność, bo trafiamy na bardzo podatny grunt;
2) wypełnić obowiązek nadany przez Administrację.
Nie wiem, czemu to tak długo trwa…
Niestety te czasy powoli mijają. Teraz żeby wejść na kabine często potrzebne jest odpowiednie pismo od przewoźnika.
Ale głupie, niepotrzebne zdjęcia z kabin nadal są dodawane w temacie "Z kamerą na PKP", więc albo to nie jest nieprawda co piszesz albo łatwo zdobyć takie pismo.
1) Zdjęcia może wykonać maszynista naszym aparatem.
2) Tu dużo zależy od szczęścia, uroku osobistego, sytuacji.
3) Często nie znaczy zawsze.
Poza tym jak zrobienie zdjęcia kabiny ma się do zorganizowania konkretnej i kompletnej sesji nagraniowej?
-
No ale chwila. To mówicie o akredytacji przewoźnika (właściciela lokomotywy którą chcemy fotografować / nagrywać), czy o akredytacji administracji forum dla osoby która chce się takiego zadania podjąć? @pol napisał że
Jestem w stanie nagrać praktycznie wszystko i to w odpowiedniej jakości.
, więc ja zrozumiałem to tak że sprawa z przewoźnikiem jest dogadana - w takim wariancie nie rozumiem do czego jest potrzebna zgoda forumowych wodzów. No ale jeżeli chodzi o taką sytuację, że błogosławieństwo od administracji jest potrzebne, żeby w imieniu forum próbować się dogadywać z zarządcą - no to przepraszam, moje niezrozumienie. BTW, jeżeli jest tak jak w tym drugim wariancie, to na co czeka administracja? Jest jakaś procedura którą trzeba wypełnić?
Pozdro.
-
2) wypełnić obowiązek nadany przez Administrację.
Nie wiem, czemu to tak długo trwa…
...jeżeli jest tak jak w tym drugim wariancie, to na co czeka administracja?
Jak się nie możecie doczekać, to wyślijcie jedno PW do wszystkich Administratorów. Moim zdaniem brak odzewu wynika z:
- niedostrzeżenia jeszcze tych próśb
- unieważnienia oświadczenia, które mówi o zakazie pracy w imieniu symulatora na własną rękę, jednak w wyniku zaniedbań post z taką informacją nadal wisi na forum
Jeśli to nie poskutkuje, to wydajcie na forum oświadczenie, że będziecie powoływać się na symulator wchodząc na lokomotywę. Na pewno nie zostanie to bez odzewu. Teraz jest rzeczywiście chaos. Nie można nic zrobić, bo jest zakaz który mówi o pewnym rozwiązaniu, którego też nie można stosować.
-
Jest jakaś procedura którą trzeba wypełnić?
Tak, należy napisać do Naczelnika Wydziału Promocji, który podejmuje działania, każdorazowo uzyskując zgodę administracji.
Swoją drogą, niedawno Administrator Techniczny AtapiCl napisał, że nie ma czegoś takiego jak jednolita administracja, tylko 6 oddzielnych i niezależnych administratorów. Czy zatem wystarczy zgoda jednego, większości, wszystkich?…
Zdanie wyrwane z kontekstu - dotyczy konkretnego przypadku, a nie wszystkich. Wiesz o tym.
AtapiCl
Dodano: 07 Grudnia 2012, 13:35:04
Nie jest to też jedyny przypadek. Wiesz o tym.
Nie wszyscy siedzą w temacie. Wiesz o tym.
Nie wszyscy mają odpowiednią ilość czasu. Wiesz o tym.
Nie wszyscy odpowiadają na maile. Wiesz o tym.
Możemy się teraz przerzucać, co kto wie, a czego nie wie, tylko do czego to doprowadzi? Czy dzięki temu będą dźwięki do ST43?
-
Zgodnie z Regulaminem:
Regulamin obowiązuje od momentu opublikowania. Administracja Forum zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, bez konieczności powiadamiania o tym Użytkowników (choć taka informacja może znaleźć się w ogłoszeniach Forum).
Jedyne co może Administracja, to zabronić publikacji dodatku na forum, który powstał w wyniku powołania się na projekt MaSzyna. I wtedy rzeczywiście nikt się nie może doczepić forum, jego właścicieli, itd.
Ja nie widzę problemu, Administracja jest od pilnowania porządku na forum, a nie od zabraniania wolnym ludziom podejmowania pewnych działań - jeśli tylko ci ludzie nie powołują się na forum i Administrację. Chyba, że Administracja ma pełne prawa do wszystkich plików MaSzyny - co jest bardzo wątpliwe.
Taka jest prawda, proszę o rzeczowe argumenty jeśli jest inaczej. Tylko nie na czerwono, tutaj jest normalna dyskusja. Ruszcie ludzie ten symulator, bo tkwi to w martwym punkcie.
-
Proste - nie jesteśmy stowarzyszeniem (podmiotem prawnym). W takim wypadku każdy działa indywidualnie na swój rachunek i powołuje się wyłącznie na siebie. Dlatego nie ma oficjalnej współpracy. Nie ma podstawy prawnej ku temu.
-
Czy to jest oficjalne stanowisko całej Administracji?
Jeśli tak, należy bezzwłocznie zmienić treść tamtej informacji — podać, że nie ma możliwości otrzymania takiego pozwolenia wraz z powyższym uzasadnienie.
-
Ale głupie, niepotrzebne zdjęcia z kabin nadal są dodawane w temacie "Z kamerą na PKP".
Jeśli zdjęcia z kabin nawet te poglądowe, są dla Ciebie "głupie i nie potrzebne" No to brawo! Mnie już tym tekstem zniechęciłeś do robienia jakichkolwiek zdjęć.
-
Możliwość pozwolenia jest, jak napiszesz to w swoim imieniu odpowiednio argumentując. Natomiast nie ma możliwości, żebyśmy pisali to MY jako Maszyna.
Odpowiadając na pytanie - to wyłącznie moje zdanie.
-
Proste - nie jesteśmy stowarzyszeniem (podmiotem prawnym). W takim wypadku każdy działa indywidualnie na swój rachunek i powołuje się wyłącznie na siebie.
Oczywiście, czyli rozumiem że można w podaniu do jakiejś kolejowej firmy napisać w ten sposób:
Szanowni Państwo!
Zwracam się z prośbą o wpuszczenie mnie do lokomotywy ET22 (dowolny numer modelu) pod okiem wskazanego przez Państwa opiekuna (maszynistę, pracownika kolei, innych osób) w celu sfotografowania kabiny. Chciałbym wykorzystać zdjęcia z Państwa lokomotywy do stworzenia tekstur i nałożenia ich na komputerowy model 3D użyty w niekomercyjnym symulatorze MaSzyna - Symulator Pojazdów Szynowych, który dostępny jest w sieci i tworzony przez Miłośników Kolei. W zamian mogę zagwarantować, że Państwa logo, które jest na lokomotywie, będzie reklamowało Państwa firmę wśród potencjalnych użytkowników MaSzyny.
Z poważaniem
imię i nazwisko
Ale głupie, niepotrzebne zdjęcia z kabin nadal są dodawane w temacie "Z kamerą na PKP".
Jeśli zdjęcia z kabin nawet te poglądowe, są dla Ciebie "głupie i nie potrzebne" No to brawo! Mnie już tym tekstem zniechęciłeś do robienia jakichkolwiek zdjęć.
Darku, inaczej: głupie i niepotrzebne jest łażenie po kabinach i chwalenie się zdjęciami. Ty robisz wiele przydatnych zdjęć na tekstury. Ale niektórzy są na tyle mało bystrzy, że nie pomogą dostarczając wartościowe zdjęcia tylko będą trzaskać zamazane zdjęcia robione komórką i je tutaj wystawiać. Niestety jest fałszywa otoczka wokół ludzi z pozycją na forum, że to jest teren niedostępny dla szarego usera, on nawet nie spróbuje coś wnieść od siebie, bo nie ma pozycji. Niestety nikt tego obrazu nie próbuje zmienić i pojęcie komnaty tajemnic jest dla wielu nadal prawdziwe.
-
czyli rozumiem że można w podaniu do jakiejś kolejowej firmy napisać w ten sposób:
Oczywiście.
Ale niektórzy są na tyle mało bystrzy, że nie pomogą dostarczając wartościowe zdjęcia tylko będą trzaskać zamazane zdjęcia robione komórką i je tutaj wystawiać.
I tutaj się z Tobą nie zgodzę. Nie wszędzie i zawsze jest możliwość nosić ze sobą aparat (nawet w pracy może się to nie podobać). Ponadto nawet jak coś jest tylko poglądowe i zrobione lustrzanką, to nie zawsze na miejscu jest badanie cierpliwości osoby, która Cię tam wpuściła. To tak na marginesie.
-
Jakaś kpina z mojej osoby? Nie wiem jak mam to rozumieć...
Tomek, tyle lat się znamy ale nikt inny poza Tobą jeszcze tak nie osłabił pozycji administracji. Wiemy co napisałeś. Napisałeś(implikacja faktów) , że to co Rewizor przykleił w dziale forum, to nie są wytyczne dla użytkowników, tylko jego widzimisię! Tak to niestety działa.
Napisałem tak:
17:39:52 » OdpowiedzCytujUsuń
Zwracam się z uprzejmą prośbą o przyznanie mi czegoś na wzór akredytacji do kontaktów z naczelnikiem lokomotywowni PKP Cargo w Lesznie. Chcę zalegalizować ten kanał do pozyskiwania danych oraz materiałów. Jednocześnie proszę o zabezpieczenie jakiś gadżetów gdyż byłoby fajnie gdyby osoby wspierające projekty kolejowe zostały docenione.
Miłosz 'pol102' Mindak
D.W. Rewizor
w wyniku tego dostałem na facebooku wiadomość bym podał adres bo akredytację należy wysłać pocztą... Prośbę spełniłem. Na paczki z Chin czekam od 10 do 32 dni. Na akredytację czekam od około 46 dni.
Kolejna implikacja:
Skoro mogę działać w imieniu symulatora na własną rękę, to idę do prywaciarza, mówię "daj mi 500zł i zrobię Twój wóz do symulatora-będzie reklamą", i w następstwie tego udajemy że jest OKEJ...
-
Ty pijesz teraz do mnie? Bo ja nie widzę związku ze swoją osobą w tym co napisałeś.
Skoro mogę działać w imieniu symulatora na własną rękę, to idę do prywaciarza, mówię "daj mi 500zł i zrobię Twój wóz do symulatora-będzie reklamą", i w następstwie tego udajemy że jest OKEJ...
Nie możesz działać w imieniu symulatora. Możesz działać w swoim imieniu i to co zaoferujesz, to Twoja sprawa. Nawet jeśli naciągniesz przewoźnika na 500 zł, to będzie to umowa na linii przewoźnik - Ty jako szary Kowalski.
-
Na chwilę obecną opieramy się na istniejącym „zarządzeniu”, które brzmi:
W związku z działaniami podjętymi przez niektórych użytkowników forum, kategorycznie zabrania się kontaktowania z przewoźnikami kolejowymi bądź innymi podmiotami gospodarczymi w imieniu Symulatora Pojazdów Szynowych MaSzyna. W przypadku działań "na własną rękę" zabrania się również powiązywania prywatnej działalności z projektami i działaniami w imieniu eu07.pl.
Wszelkie prośby i zapytania o materiały dotyczące taboru kolejowego bądź innych zagadnień związanych z tworzeniem symulatora proszę kierować na forum lub bezpośrednio do Wydziału Promocji eu07.pl (Naczelnik @Szociu), który podejmuje takie działania każdorazowo uzyskując zgodę administracji.
Podkreślone słowo „działania” pojawia się w tekście dwukrotnie, czyli można sądzić że odnosi się do tych samych czynności, które zostają zakazane. W kontekście tego, co zostało tam zapisane pojawia się problem.
Dotychczasowa interpretacja była taka:
- nie możesz występować jako MSPS,
- nie możesz przywoływać działalności w ramach MSPS,
- jeśli koniecznie chcesz, zgłoś się do Naczelnika Wydziału Promocji, który wystąpi za Ciebie do przedsiębiorcy.
Dzisiaj okazuje się, że to podobno jest/miało być inaczej. Dobrze, niech będzie, tylko szybko, bo niektórych wspomniana informacja blokuje.
-
Krótko i na temat. Jeśli chcesz oficjalnie zrobić coś dla symulatora (tj. bez znanych każdemu metod partyzanckich), to obecne zarządzenie wymusza zachowania typu:
a)niech Wydział Promocji zajmie się tym zamiast Ciebie,
albo
b)wymyśl np. że potrzebne Ci są materiały na dźwięki/tex do symulatora który samodzielnie tworzysz (wiem, bzdura ale chociaż się trzyma kupy).
Wersja "b" jest o tyle dobra, że wypinasz się na nasz symulator i tworząc dodatki do niego zastrzegasz sobie, że to jest Twoje a nie MaSzynowe i jeśli strzelisz focha na administrację, to zastrzegasz że dodatek ma być wyłączony z możliwości pobierania na forum "bo tak".
-
To chyba słabe rozwiązanie. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś po pewnym czasie zażądał usunięcia dodatku, który np. został wydany w paczce całościowej. Po publikacji w/g mnie nie powinno być już takich możliwości.
-
Przerwijmy tą dyskusję. Musimy przysiąść wspólnie z Administracją, żeby jakoś sensownie zinterpretować zapis odnośnie występowania w imieniu symulatora i wypracować wzorce postępowania oraz zasady, których muszą przestrzegać osoby, które otrzymałaby pozwolenie na kontaktowanie się z przewoźnikami w imieniu Symulatora. Sam, bez zgody Administratorów nie mogę wydać żadnej akredytacji, @pol102, to ja prosiłem Cię o ten adres, więc postaram się zająć Twoim przypadkiem możliwie szybko.
-
Jeśli już coś ustalicie, to ja jeszcze proszę o jasne napisanie czy można stosować takie podanie w przypadku, gdy Administracja nie podpisze się pod wnioskiem:
Szanowni Państwo!
Zwracam się z prośbą o wpuszczenie mnie do lokomotywy ET22 (dowolny numer modelu) pod okiem wskazanego przez Państwa opiekuna (maszynistę, pracownika kolei, innych osób) w celu sfotografowania kabiny. Chciałbym wykorzystać zdjęcia z Państwa lokomotywy do stworzenia tekstur i nałożenia ich na komputerowy model 3D użyty w niekomercyjnym symulatorze MaSzyna - Symulator Pojazdów Szynowych, który dostępny jest w sieci i tworzony przez Miłośników Kolei. W zamian mogę zagwarantować, że Państwa logo, które jest na lokomotywie, będzie reklamowało Państwa firmę wśród potencjalnych użytkowników MaSzyny.
Z poważaniem
imię i nazwisko
Czyli na własną rękę, opisując że robi się to na potrzeby MaSzyny z własnej inicjatywy. W końcu jakoś trzeba uzasadnić wejście na lokomotywę. Bez uzasadnienia nikt nie wpuści.
Poza tym jeśli mogę coś podpowiedzieć, to w przypadku podjęcia współpracy chętne promowanie przez MaSzynę logo przedsiębiorstwa, odsyłacz do strony, itp. Tak, by coś z tego mieli, by chętniej takie zgody wyrażali. Gdyby nowy user wszedł i zobaczył na forum czy stronie głównej logo PKP Cargo, CTL Logistics, PKP PLK oraz napis nad nimi:
Współpracujemy z:
To MaSzyna stała by się bardziej wiarygodna i zyskałaby nowych userów. Jestem tego pewien. A tak to nie wiadomo co to za "gra" dla potencjalnego, nowego usera... Prestiż musi być.
-
Ewentualnie w podaniu zamiast reklamowania wśród potencjalnych użytkowników można zamienić na ujawnianie firmy na prezentacjach itp. gdzie może być ukazany Symulator.
-
Naprawdę. Rozważaliśmy swego czasu różne wersje. Były za, jak i przeciw. Przeciw swego czasu zdecydowały. Nie mam zamiaru wnikać w szczegóły i nie zrobię tego, choćby nie wiem kto teraz płakał w tym wątku z tego powodu. W danej chwili podpisujecie się jako Wy. To, że pewne osoby z Wydziału Promocji coś prezentują na targach albo innych imprezach wcale nie oznacza, że można cokolwiek chcieć w imieniu symulatora. Nie można. Można do/dla symulatora, ale nie w imieniu. Tyle w kwestii formalnej.
-
Po namyśle też do tego doszedłem. Sorki za zaśmiecanie wątku.
Dodano: 10 Grudnia 2012, 19:58:51
Drogi Patryku. Pisałem do Cb na PW nie odpisywałeś. Nie wiem dlaczego. Więc pisze tutaj. Posiadam materiały dźwięków silnika na każdej pozycji. Dźwięki są autorstwa @makaron1970 z forum PTT. Zgoda została uzyskana przy pomocy @TGVkamil 'a. Jeżeli jesteś chętny to napisz.
-
Drogi Patryku. Pisałem do Cb na PW nie odpisywałeś. Nie wiem dlaczego. Więc pisze tutaj. Posiadam materiały dźwięków silnika na każdej pozycji. Dźwięki są autorstwa @makaron1970 z forum PTT. Zgoda została uzyskana przy pomocy @TGVkamil 'a. Jeżeli jesteś chętny to napisz.
Tyle razy wam się mówi, jesteście na bieżąco na forum (tak sądzę) a nadal nie potraficie pojąć oczywistej rzeczy. Jeśli posiadasz coś co może się przydać do tworzenia do wrzuć to. Nie pytaj czy ktoś chce czy nie. Jeśli będzie jakiś chętny to sobie to pobierze i wykorzysta a tak tracisz czas i zaśmiecasz forum. To tyle ode mnie.
-
Witam. Widze że nie odpisujesz. Tak jak napisał @MasterYoda dodam te pliki. Proszę dźwięki są do pobrania. Poniżej link.
http://eu07.pl/userfiles/20714/priv-dzwieki_st43.rar
-
Skopiować dźwięki z Trainz'a każdy głupi potrafi. Z tego co pamiętam kiedyś podsyłałem dźwięki do ST43 ( tylko nie pamiętam komu ).
-
Coś tu ucichło. Trailer nakręcony przez @Wilu, ET42 wyszło już dość dawno, a rumuńca jak nie było tak i nie ma.
-
Coś tu ucichło. Trailer nakręcony przez @Wilu, ET42 wyszło już dość dawno, a rumuńca jak nie było tak i nie ma.
Autor był wmieszany w aferę z Amber Gold i model rumuna został wylicytowany na aukcji. Niestety szczegółów nie znam.
-
Autor był wmieszany w aferę z Amber Gold i model rumuna został wylicytowany na aukcji. Niestety szczegółów nie znam.
@Patrykos: Czy w zwiazku z powyzszym planujesz wydanie ST43?
-
@ShaXbee – model czeka na model wnętrza przedziału maszynowego, który ma wykonać osoba, która się do tego zgłosiła. Przy zwiastunie zaznaczyłem, że pozostało trochę pracy jeszcze więc proszę o nie naciskanie mnie na PW/GG/FB/czymkolwiek jeszcze kiedy zostanie wydany ST43. Sam nie wiem. To uzależnione jest od innej osoby. Chętnie bym już go wydał i zrzucił z siebie mit Barta ale niestety nie lubię wydawać nieskończonych dodatków. To samo się tyczy M62. Obecnie żeby nie marnować czasu kończę wcześniej zaczęte projekty. Nie lubię pracować cały czas przy jednej rzeczy, wolę mieć rozgrzebanych parę i co jakiś czas zmieniać model. Jest to oficjalne stanowisko na ten czas w tym temacie.
-
Dzieki za wyjasnienie - obawialem sie ze chodzilo o model zrodlowy w Twoim wczesniejszym poscie, ktorego sytuacja prawna w jakis sposob uniemozliwilaby wydanie.
Powodzenia w pracach.
-
Tak jeszcze podpowiem oczekiwaczom, że złożyłem zamówienie na nagranie silnika dość dawno temu i to zarówno dla ST43 jak i ST44. Niestety ani jeden nie wykonał tego zadania.
-
Tak, a oczekiwacze domagają się, żeby nie tylko model zrobić, ale aby również od razu nowe dźwięki były. W obecnych czasach modelarz musi być wszechstronny.
-
A nie można by było wziąć dźwięki z filmików YouTube??
-
Jeśli ktoś jasno ustali sytuację prawną, to pójdę do szopy i nagram co tylko zechcesz. Nawet trzaskanie drzwiami.
-
Powiedz, że chcesz zrobić dźwięki do MaSzyny, a w zamian przy wydaniu lokomotywy napisze się podziękowania dla danej instytucji. Jak się tak nie zgodzą, to żaden kwit Ci nie pomoże.
-
Jeśli ktoś jasno ustali sytuację prawną, to pójdę do szopy i nagram co tylko zechcesz. Nawet trzaskanie drzwiami.
A nie jest na chwilę obecną tak jak napisał Atapi?W danej chwili podpisujecie się jako Wy. To, że pewne osoby z Wydziału Promocji coś prezentują na targach albo innych imprezach wcale nie oznacza, że można cokolwiek chcieć w imieniu symulatora. Nie można. Można do/dla symulatora, ale nie w imieniu. Tyle w kwestii formalnej.
-
Słuchaj podstawowa różnica to taka, że dźwięki są dla MaSZyny a nie w imieniu, więc tego nakazu nie łamie.
Otwieram.
adsim
-
Hejej
Z racji, że pracuję nad projektem lokomotyw 060DA dla TRS'a, to za jednym zamachem powstanie przedział maszynowy dla Rumunów w MaSzynie. Mam nadzieję, że będzie to dobrym motywatorem do pomocy przy nagraniu dźwięków.
Screeny zrobione są w TRS'ie, nie mam możliwości załadować tego do MaSzyny, odpowiednie pliki otrzyma Patryk jak tylko znajdę dłuższą chwilę na załadowanie tego.
-
@MarcinST43 ile trójkątów miał przedział maszynowy jak go skończyłeś?
-
Innego pytania w sumie się nie spodziewałem - 34k
-
Przedział maszynowy przystosowany do MaSZyny, także zabrałem się do najprzyjemniejszej części składania modelu do kupy – robienia tekstur. Oprócz zrobionych już 193 przez @adsima oraz 235 i 71 przeze mnie wziąłem się do roboty w składaniu innych „krótkich” rumunów. Na pierwszy ogień poszedł 170, następnie 22 a później 223. Wszystkie 3 maszyny zrobione na stan 2004/2005 (z tych lat pochodzą zdjęcia). Zaktualizowałem również teksturę 195 do aktualnego stanu. Niebawem do testu trafi model krótkiego pekapowskiego rumuna. Po przetestowaniu tej siatki wezmę się za modyfikacji krótkiej siatki pod prywaciarzy, a na końcu zrobię długiego rumuna. Zachęcam wszystkich do podzielenia się materiałami na tekstury ST43 zarówno z PKP jak i prywatnych przewóźników.
P.S.
Teraz na lakierni stoi 242, w kolejce 05 i 137.
-
Takie moje pytanie... czy 05 nie miał czasem namalowanego numerka na dachu nad kabiną? I drugie pytanie, ile docelowo będzie Sulzerów?
-
Takie moje pytanie... czy 05 nie miał czasem namalowanego numerka na dachu nad kabiną?
Nie miał, mogło pomylić Ci się z 50, bo ten 'rumun' miał numerek, z resztą nie tylko ten, bo było ich trochę.
-
No no no dobry rumuński sprzęt :). Co do tych dwóch: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=22195.0;attach=63453;image http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=22195.0;attach=63455;image mam zastrzeżenia co do reflektorów. Zbyt odbijają otoczenie. W pozostałych dwóch są idealne.
Tymczasowo zamykam.
Benek
-
Oficjalny zwiastun:
&feature=youtu.be
( za pozwoleniem Rewizora )
-
Oficjalny zwiastun:
&feature=youtu.be
( za pozwoleniem Rewizora )
"Niestety, ten materiał muzyczny wytwórni EMI jest niedostępny w Niemczech, ponieważ organizacja GEMA nie przyznała YouTube odpowiednich praw do publikowania muzyki. "
Jeżeli to OFICJALNY zwiastun, wypadałoby by nie łamał praw autorskich.
-
Mam nadzieję, że wraz z modelem pojawi się fizyka kranu D2.
Ogonek, przecinek, kropka.
Benek
-
@Patrykos, parę postów wyżej pisałeś, że potrzebujesz dźwięk silnika do ST43. Kiedyś dawno temu forumowy kolega dx286 wrzucił paczkę z dźwiękami w tym temacie: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12705.msg127989.html#msg127989
Próbowałem dźwięk silnika 060DA wpisać do obecnego M62 ale symulator nie chce się uruchomić z tym dźwiękiem. Chyba, że ktoś lepiej się na tym zna i będzie potrafił zaadoptować ten dźwięk do powstającego rumuna.
-
Prawdopodobnie będę w środę w Lesznie więc nagram co się da.
Dodano: 20 Listopada 2013, 18:56:05
Byłem, nie nagrałem bo nie było żadnego sprawnego rumuna na warsztacie - postaram się nagrać coś do końca tygodnia. Mogę się podzielić fotkami szafy elektrycznej z rumuna.
-
Wiem, że ten post to czyste gdybanie, ale gdyby na dźwięk silnika na "luzie" wstawić pyrkanie z TRS 2006? BTW znalazłem też filmik z uruchamiania rumuńskiego monstrum ;) Wiem, że "Rumuny" nie mają przedsionka więc z kabiny czy z zewnątrz... jaka różnica? http://www.youtube.com/watch?v=5YSlhZOIWH8 (http://www.youtube.com/watch?v=5YSlhZOIWH8)
-
Wiem, że "Rumuny" nie mają przedsionka więc z kabiny czy z zewnątrz... jaka różnica?
Spora.
@Odświeżając stary wątek
Udostępniam kartę pomiarową z próby lokomotywy ST43 na oporniku wodnym. Zgodnie z zasadą "udostępnię - może się przyda, a jak nie teraz to może kiedy indziej"
http://eu07.pl/userfiles/4833/foto-karta_pomiarowa_opornik_wodny_ST43.rar