Autor Wątek:  Dyskusja na temat nowych smug  (Przeczytany 9814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Dyskusja na temat nowych smug
« dnia: 18 Września 2012, 19:47:39 »
Ad. smugi, masz pojęcie ile FPSów żre ten "hit jutuba"?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 167
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Września 2012, 19:50:02 »
Ile by nie żarł, zrobić można. Najwyżej będą używać tylko posiadacze wypasionego sprzętu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Września 2012, 19:52:38 »
Aktualnie może nie byłoby tragicznie, kiedyś testowałem tamtego EXEka no i wydajność była (w sumie to jej nie było) z tymi smugami, po Twoich optymalizacjach nie powinno być tak źle.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Września 2012, 20:22:05 »
No panowie...ma być realnie to i sprzęt musi być mocny. Ktoś ma słabego kompa jeździ bez sieci. Mam mocnego, mam sieć. Mam słabego śmigam z normalnymi światłami, mam mocnego mam nowe smugi. To chyba normalne, że w raz z realnością rosną wymagania...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Września 2012, 20:22:52 »
To chyba normalne, że w raz z realnością rosną wymagania...
Nie powiedziałbym.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Września 2012, 20:25:59 »
@Szogun, wy jesteście specami od tego ja tylko wymyślam co można by zrobić. Luknij np: gra "czołgi" stary comodore 64 to pociągnął w 2D. Teraz ta przykładowa gra jest mega realistyczna i potrzebuje kompa z prockiem Core Duo. Nie mów mi tylko, że lepiej by było tracić czas na tworzenie gry mega realistycznej tak żeby na Comodore chodziła..Po to technika idzie na przód żeby ja wykorzystywać a nie dostosowywać programy do starych kompów..
A z ciekawości te smugi jakie mają minimalne wymagania? 2x2,8 procek i 3GB pociągną to?
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2012, 20:28:53 wysłana przez oko »

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Września 2012, 20:28:44 »
No panowie...ma być realnie to i sprzęt musi być mocny.
@oko bez obrazy, ale zaczynasz trochę wyginać mózgiem. Nie każdego stać na wypasionego kompa.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Września 2012, 20:29:38 »
Trzeba znaleźć równowagę pomiędzy mega jakością a wydajnością. Sorry że robię smaka, ale spójrz - urywa co nieco nie? A wydajnościowo mój grat daje radę. Dowód na to że można wydajnie a HQ.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Września 2012, 20:30:08 »
Zgadza się. Masz racje. Dlatego jestem za tym żeby były opcje jak są teraz, lepsze smugi i gorsze, tak aby każdy mógł odpowiednio do sprzętu dostosować symka. @Szogun czyli wychodzi na to, że jesteś taki "mózg" , że Maszynę potrafił byś odpalić na Commodore 64. To szacun..to po co ja takiego kompa kupowałem...;)  Pewnie, że robi wrażenie..tylko myślałem, że tak się nie da o....:)
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2012, 20:33:57 wysłana przez oko »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Września 2012, 20:34:28 »
Ze skrajności w skrajność. Smugi niech sobie będą nowe, ale pod warunkiem że w ini będzie parametr newlightgleam yes/no, inna sprawa czy po przeniesieniu tego na aktualne źródła nic się nie sypnie.
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2012, 20:36:09 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 167
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Września 2012, 21:43:45 »
Sorry że robię smaka, ale spójrz - urywa co nieco nie?
Do poprawy kolory świateł na semaforze. ;)

A z ciekawości te smugi jakie mają minimalne wymagania?
Zetnie FPS o połowę, bo jest to renderowane dwa razy: raz normalnie i raz rozświetlone. Aczkolwiek obecny regulator obetnie promień scenerii, żeby zwiększyć wydajność. Jeśli masz 60 FPS albo więcej na wersji 355, to u Ciebie zadziała dobrze.

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Września 2012, 22:03:32 »
Aczkolwiek obecny regulator obetnie promień scenerii, żeby zwiększyć wydajność.
W nocy to i tak wsio rawno. Gorzej, jeśli byłaby to sceneria poranna lub wieczorna.
Solo oración!

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4425
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 211
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Września 2012, 16:11:40 »
Spotlight semaforów powinno być widoczne tak samo daleko, jak obecnie reflektory lokomotyw.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 167
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Września 2012, 16:37:34 »
A nie są? O ile pamiętam, ograniczenie w reflektorach wynikało z maksymalnej odległości do aktualizacji submodeli pojazdu, ustawionej na 400m.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 648
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 504
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Września 2012, 09:57:42 »
Obecnie spotlight semaforów widać z odległości 1km, a lokomotyw z mniejszej.
Swoją drogą nie dało by się zwiększyć tych odległości, aby było widać z kilku kilometrów tak jak jest w rzeczywistości? Który parametr za to odpowiada bo może sam bym pozmieniał?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline InterCity

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Września 2012, 10:49:01 »
Według mnie, nie ma co się sugerować tym kto jaki ma komp tworząc wypasione scenerie. Czytając codziennie to forum, i patrząc kto jaki ma sprzęt, widzę że ponad połowa jedzie na jakiś zabytkach prehistorycznych, płacząc o każdy pojedynczy FPS stracony bo coś ma wyglądać lepiej. Rozwiązanie takie żeby obie strony, (lepsze i słabe kompy) były po równi zadowolone, jest tylko jedno. Odpowiednie menu graficzne typu on/off które występuje teraz w niemal to każdej grze.
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2012, 20:56:20 wysłana przez InterCity »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 167
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Września 2012, 10:58:26 »
Który parametr za to odpowiada bo może sam bym pozmieniał?
Odległość po node powinna być -1. Również w modelach trzeba ustawić MaxDistance: -1, przy czym to już trzeba robić z głową.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 648
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 504
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Września 2012, 20:58:27 »
No tak tylko teraz pojawia się problem z otwieraniem plików modeli binarnych *.E3D zarówno lokomotyw jak i semaforów.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5780
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1844
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Września 2012, 21:17:34 »
Po to chyba jest zostawiona paczka T3d. Można pobrać każdy "główny" podkatalog folderu models, i każdy folder lokomotywy oddzielnie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 648
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 504
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Września 2012, 23:10:37 »
Racja zapomniałem o tej paczce.
Z lokomotywami już sobie poradziłem osiągnąłem zamierzony efekt, natomiast głowice semaforów są teraz białe bez tekstury. Mam wrażenie, że do E3D przekonwertowało się tylko część modeli tzn. w folderze jest więcej plików T3D niż E3D czy to może być powodem białych semaforów?

A tak w ogóle to usunięty jest link do tej paczki. Lokomotywy kiedyś pobierałem dlatego miałem na dysku, a co do semaforów to MaxDistance pozmieniałem na plikach T3D ze starej paczki. Może to jest powodem braku tekstury?
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2012, 23:25:34 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 167
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Września 2012, 23:38:40 »
Wersja 372 nie zrobi poprawnych E3D, jeśli nazwy submodeli nie będą pisane małymi literami (przynajmniej nadrzędnych). Brak tekstury raczej nie powinien wynikać z umieszczenia w T3D tekstury z rozszerzeniem, ponieważ rozszerzenia powinny być automatycznie obcinane. Być może jest kwestia ukośników, które są inaczej interpretowane. Jeśli chcesz wyprodukować pliki E3D ze wszystkich posiadanych T3D, to uruchom z parametrem: eu07.exe -e3d
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9212
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 740
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Września 2012, 23:42:02 »
No tak, tylko przy modyfikacjach plików t3d trzeba usunąć te stare wygenerowane e3d.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 648
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 504
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Września 2012, 00:02:19 »
Oczywiście, że zawsze usuwam stare E3D.
Wpis "-e3d" do eu07.ini nie spowodował konwersji wszystkich plików T3D do E3D, i to nie tylko w folderze z semaforami :/
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2012, 00:03:49 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9212
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 740
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Września 2012, 00:14:10 »
A parametr convertmodels w eu07.ini ustawiłeś na 2?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 648
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 504
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Września 2012, 08:05:18 »
Sawi  naturalnie, że ustawiłem ponieważ część modeli się przekonwertowała, oraz lokomotywy tak jak pisałem wyżej udało mi się pozmieniać z powodzeniem.
Zresztą nie tylko próbowałem ustawić ten parametr na 2, ale też na 1 oraz tak jak Ra doradził na -e3d.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dyskusja na temat nowych smug
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Września 2012, 08:20:54 »
Oczywiście, że zawsze usuwam stare E3D.
Wpis "-e3d" do eu07.ini nie spowodował konwersji wszystkich plików T3D do E3D, i to nie tylko w folderze z semaforami :/

@AIR: nie chodzi o wpis do eu07.ini, odpalasz eu07.exe z linii polecen z argumentem -e3d, bez nazwy scenerii.