- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: szogun w 18 Września 2012, 19:47:39

Tytuł: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: szogun w 18 Września 2012, 19:47:39
Ad. smugi, masz pojęcie ile FPSów żre ten "hit jutuba"?
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: Ra w 18 Września 2012, 19:50:02
Ile by nie żarł, zrobić można. Najwyżej będą używać tylko posiadacze wypasionego sprzętu.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: szogun w 18 Września 2012, 19:52:38
Aktualnie może nie byłoby tragicznie, kiedyś testowałem tamtego EXEka no i wydajność była (w sumie to jej nie było) z tymi smugami, po Twoich optymalizacjach nie powinno być tak źle.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: oko w 18 Września 2012, 20:22:05
No panowie...ma być realnie to i sprzęt musi być mocny. Ktoś ma słabego kompa jeździ bez sieci. Mam mocnego, mam sieć. Mam słabego śmigam z normalnymi światłami, mam mocnego mam nowe smugi. To chyba normalne, że w raz z realnością rosną wymagania...
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: szogun w 18 Września 2012, 20:22:52
To chyba normalne, że w raz z realnością rosną wymagania...
Nie powiedziałbym.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: oko w 18 Września 2012, 20:25:59
@Szogun, wy jesteście specami od tego ja tylko wymyślam co można by zrobić. Luknij np: gra "czołgi" stary comodore 64 to pociągnął w 2D. Teraz ta przykładowa gra jest mega realistyczna i potrzebuje kompa z prockiem Core Duo. Nie mów mi tylko, że lepiej by było tracić czas na tworzenie gry mega realistycznej tak żeby na Comodore chodziła..Po to technika idzie na przód żeby ja wykorzystywać a nie dostosowywać programy do starych kompów..
A z ciekawości te smugi jakie mają minimalne wymagania? 2x2,8 procek i 3GB pociągną to?
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 18 Września 2012, 20:28:44
No panowie...ma być realnie to i sprzęt musi być mocny.
@oko bez obrazy, ale zaczynasz trochę wyginać mózgiem. Nie każdego stać na wypasionego kompa.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: szogun w 18 Września 2012, 20:29:38
Trzeba znaleźć równowagę pomiędzy mega jakością a wydajnością. Sorry że robię smaka, ale spójrz - urywa co nieco nie? A wydajnościowo mój grat daje radę. Dowód na to że można wydajnie a HQ.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: oko w 18 Września 2012, 20:30:08
Zgadza się. Masz racje. Dlatego jestem za tym żeby były opcje jak są teraz, lepsze smugi i gorsze, tak aby każdy mógł odpowiednio do sprzętu dostosować symka. @Szogun czyli wychodzi na to, że jesteś taki "mózg" , że Maszynę potrafił byś odpalić na Commodore 64. To szacun..to po co ja takiego kompa kupowałem...;)  Pewnie, że robi wrażenie..tylko myślałem, że tak się nie da o....:)
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: szogun w 18 Września 2012, 20:34:28
Ze skrajności w skrajność. Smugi niech sobie będą nowe, ale pod warunkiem że w ini będzie parametr newlightgleam yes/no, inna sprawa czy po przeniesieniu tego na aktualne źródła nic się nie sypnie.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: Ra w 18 Września 2012, 21:43:45
Sorry że robię smaka, ale spójrz - urywa co nieco nie?
Do poprawy kolory świateł na semaforze. ;)

A z ciekawości te smugi jakie mają minimalne wymagania?
Zetnie FPS o połowę, bo jest to renderowane dwa razy: raz normalnie i raz rozświetlone. Aczkolwiek obecny regulator obetnie promień scenerii, żeby zwiększyć wydajność. Jeśli masz 60 FPS albo więcej na wersji 355, to u Ciebie zadziała dobrze.

Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 18 Września 2012, 22:03:32
Aczkolwiek obecny regulator obetnie promień scenerii, żeby zwiększyć wydajność.
W nocy to i tak wsio rawno. Gorzej, jeśli byłaby to sceneria poranna lub wieczorna.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 19 Września 2012, 16:11:40
Spotlight semaforów powinno być widoczne tak samo daleko, jak obecnie reflektory lokomotyw.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: Ra w 19 Września 2012, 16:37:34
A nie są? O ile pamiętam, ograniczenie w reflektorach wynikało z maksymalnej odległości do aktualizacji submodeli pojazdu, ustawionej na 400m.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: AIR w 27 Września 2012, 09:57:42
Obecnie spotlight semaforów widać z odległości 1km, a lokomotyw z mniejszej.
Swoją drogą nie dało by się zwiększyć tych odległości, aby było widać z kilku kilometrów tak jak jest w rzeczywistości? Który parametr za to odpowiada bo może sam bym pozmieniał?
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: InterCity w 27 Września 2012, 10:49:01
Według mnie, nie ma co się sugerować tym kto jaki ma komp tworząc wypasione scenerie. Czytając codziennie to forum, i patrząc kto jaki ma sprzęt, widzę że ponad połowa jedzie na jakiś zabytkach prehistorycznych, płacząc o każdy pojedynczy FPS stracony bo coś ma wyglądać lepiej. Rozwiązanie takie żeby obie strony, (lepsze i słabe kompy) były po równi zadowolone, jest tylko jedno. Odpowiednie menu graficzne typu on/off które występuje teraz w niemal to każdej grze.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: Ra w 27 Września 2012, 10:58:26
Który parametr za to odpowiada bo może sam bym pozmieniał?
Odległość po node powinna być -1. Również w modelach trzeba ustawić MaxDistance: -1, przy czym to już trzeba robić z głową.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: AIR w 27 Września 2012, 20:58:27
No tak tylko teraz pojawia się problem z otwieraniem plików modeli binarnych *.E3D zarówno lokomotyw jak i semaforów.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 27 Września 2012, 21:17:34
Po to chyba jest zostawiona paczka T3d. Można pobrać każdy "główny" podkatalog folderu models, i każdy folder lokomotywy oddzielnie.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: AIR w 27 Września 2012, 23:10:37
Racja zapomniałem o tej paczce.
Z lokomotywami już sobie poradziłem osiągnąłem zamierzony efekt, natomiast głowice semaforów są teraz białe bez tekstury. Mam wrażenie, że do E3D przekonwertowało się tylko część modeli tzn. w folderze jest więcej plików T3D niż E3D czy to może być powodem białych semaforów?

A tak w ogóle to usunięty jest link do tej paczki. Lokomotywy kiedyś pobierałem dlatego miałem na dysku, a co do semaforów to MaxDistance pozmieniałem na plikach T3D ze starej paczki. Może to jest powodem braku tekstury?
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: Ra w 27 Września 2012, 23:38:40
Wersja 372 nie zrobi poprawnych E3D, jeśli nazwy submodeli nie będą pisane małymi literami (przynajmniej nadrzędnych). Brak tekstury raczej nie powinien wynikać z umieszczenia w T3D tekstury z rozszerzeniem, ponieważ rozszerzenia powinny być automatycznie obcinane. Być może jest kwestia ukośników, które są inaczej interpretowane. Jeśli chcesz wyprodukować pliki E3D ze wszystkich posiadanych T3D, to uruchom z parametrem: eu07.exe -e3d
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Września 2012, 23:42:02
No tak, tylko przy modyfikacjach plików t3d trzeba usunąć te stare wygenerowane e3d.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: AIR w 28 Września 2012, 00:02:19
Oczywiście, że zawsze usuwam stare E3D.
Wpis "-e3d" do eu07.ini nie spowodował konwersji wszystkich plików T3D do E3D, i to nie tylko w folderze z semaforami :/
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 28 Września 2012, 00:14:10
A parametr convertmodels w eu07.ini ustawiłeś na 2?
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: AIR w 28 Września 2012, 08:05:18
Sawi  naturalnie, że ustawiłem ponieważ część modeli się przekonwertowała, oraz lokomotywy tak jak pisałem wyżej udało mi się pozmieniać z powodzeniem.
Zresztą nie tylko próbowałem ustawić ten parametr na 2, ale też na 1 oraz tak jak Ra doradził na -e3d.
Tytuł: Odp: Dyskusja na temat nowych smug
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 28 Września 2012, 08:20:54
Oczywiście, że zawsze usuwam stare E3D.
Wpis "-e3d" do eu07.ini nie spowodował konwersji wszystkich plików T3D do E3D, i to nie tylko w folderze z semaforami :/

@AIR: nie chodzi o wpis do eu07.ini, odpalasz eu07.exe z linii polecen z argumentem -e3d, bez nazwy scenerii.