Autor Wątek:  Elementy dekoracji scenerii  (Przeczytany 20873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #30 dnia: 08 Września 2012, 18:28:54 »
Poprawiłbym mapowanie zakrzywionej powierzchni za pomocą UNWarp czy jakoś tak.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Września 2012, 18:31:12 »
Poprawiłbym mapowanie zakrzywionej powierzchni za pomocą UNWarp czy jakoś tak.

Zgodzę się z Tobą Przemku. Obecne mapowanie jest mocno robocze. Nałożyłem zdjęcia płyty przejazdowej, po niedzieli zaopatrzę się w zdjęcia tego przedmiotu i wykonam docelową teksturę

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #32 dnia: 08 Września 2012, 18:42:13 »
Moim zdaniem rowy nawadniające powinny być tworzone jako teren. Wtedy na kilometrowy odcinek rowów wzdłuż torów wystarczy 5 Faców na szerokość (jak będzie dobre oświetlenie, mapowanie i Smooth, to powinno wyglądać jak idealnie okrągłe) i 3 na długość (żeby nie zanikało). A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Września 2012, 19:14:38 »
A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
Podobnie zrobił dejozbych (coś dawno się nie udzielał), gdy robił ogrodzenie betonowe. Zrobił on pojedyncze przęsło. W praktyce trzeba sobie połączyć kilka przęseł w jeden model i go wyeksportować do t3d.
...wystarczy 5 Faców na szerokość (jak będzie dobre oświetlenie, mapowanie i Smooth, to powinno wyglądać jak idealnie okrągłe)...
Przesadziłeś chyba ;)

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Września 2012, 19:35:12 »
to koryta zakręcają?
A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
Też mi się zdaje, że można na prostych odcinkach połączyć dla uproszczenia w jeden element i że nie trzeba aż tak bardzo się skupiać na idealnej okrągłości. Jeśli natomiast się zdarza miejsce, gdzie  się "zaczyna" ciąg prefabrykatów, tam można dać element o większej ilości ścianek, przechodzący w mniejszą i tak stopniując z np. 7-ciu odcinków odwzorowujących tą krzywej przejść do 3 (pierwszy element dajemy z 7 odcinkami na jednym szczycie i 5 na drugim, kolejny 5-3) i nie będzie widać, że jest uproszczenie, bo cieniowanie nam ładnie wygładzi powierzchnię.
Natomiast co do idealnego wstawiania, to chyba nie jest wielki problem napisać prosty skrypt, który ustawi te korytka (wygeneruje skrypt), tylko pytanie czy jest sens robić to idealnie. W "naturze" też się zdarzają małe odchylenia i właśnie fajnie to wygląda, jak jest nieco nierówno (losowe jakieś przesunięcie, obrót, etc).
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2012, 19:49:32 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Września 2012, 19:56:11 »
Byle by miały logiczny max distance bo 800 obiektów zrobi show.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Września 2012, 20:32:29 »
To nie lepiej zrobić wersje np. pojedyncze, 5 i 10 metrów?
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Września 2012, 20:41:38 »
Przesadziłeś chyba ;)
Za dużo czy za mało? ;) Na screenie widzimy rów, który składa się z pięciu Faców. Kiedyś robiłem z trzech, a w Maszynie wyglądało jeszcze lepiej.


@epoka9.24 - jak już, to 50 i 100. Zresztą jak to połączysz, żeby nie było dziur? Trzeba by to było wstawić w punkcie 0,0,0, później kolejny i przesunąć o X metrów. A w praktyce często bywa tak, że jak przenosisz tory, pojawiają się nullTracki. Tu będziesz miał nullRowy ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #38 dnia: 08 Września 2012, 21:58:44 »
Można by to kłaść jak nasyp... czyli kładziemy linię i generuje się piękny "coś" :)

Offline Cordylus

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #39 dnia: 14 Września 2012, 01:45:32 »
Myślałem nad tego rodzaju pomysłem, co został zastosowany głównie w Trainzie.
Mianowicie miejskie tła. Mamy już tło zastępujące las, jednak miasta - nie.
Ten przykład rozwiązałby problem pustości miast. Z daleka naprawdę robią świetne wrażenie, przy czym są niezwykle lekkie:
http://www.trainz.org/ptt/_download/tla/tla_wielkomiejskie01.jpg
Dodatkowo można by było zrobić dwa warianty tych teł - jedno dzienne i jedno nocne - o podświetlonych oknach.
Kto nie chciałby zobaczyć czegoś takiego w symku:
http://desmond.imageshack.us/Himg510/scaled.php?server=510&filename=chojnynoc1024zc6.jpg&res=landing
Przy zastosowaniu odpowiednich teł jest to całkiem realne!

Proszę poprawić te obrazy tak, by były zgodne z regulaminem.
Rozi


Edit: Poprawiono!
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2012, 10:15:10 wysłana przez Cordylus »

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #40 dnia: 14 Września 2012, 07:17:57 »
Z tymi tłami miast to jest nie głupi pomysł. Jestem za, aby takie rzeczy znalazły się na sceneriach.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Września 2012, 10:34:55 »
Więc ja z tego miejsca chcę złożyć zamówienie na zdjęcia potrzebne do wykonania w/w teł. Ktoś kto mieszka w dużym mieście, ma dużo wolnego czasu, aparat fotograficzny i chęci pomocy jest mile widziany. Ja niestety mieszkam w takiej pipidówie, że nie jest możliwe zdobycie takich ujęć.

Offline zbyszek300

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Września 2012, 12:35:21 »
Cytuj
Dodatkowo można by było zrobić dwa warianty tych teł - jedno dzienne i jedno nocne - o podświetlonych oknach.
.
JA myślę że można by zrobić zapalnie latarni i światła w oknach pod którymś guzikiem klawiatury.Np.Wybieramy misje i literką L zapalamy latarnie i te okna, tą samą gasimy. Prawda ze w sceneriach nocnych jest brak realnego oświetlenia , szczególnie budynków itp.

Offline Cordylus

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #43 dnia: 18 Września 2012, 21:09:28 »
Tekstury budynków najlepiej wziąć z tąd stąd:
http://cgtextures.com/
Są tu darmowe tekstury właśnie do takich zastosowań. Wystarczy wybrać te najbardziej polsko wyglądające - i sprawa załatwiona!

Ort.
ABu
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 00:15:09 wysłana przez ABu »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #44 dnia: 18 Września 2012, 21:11:46 »
Tekstury budynków najlepiej wziąć z tąd:
http://cgtextures.com/
Są tu darmowe tekstury właśnie do takich zastosowań. Wystarczy wybrać te najbardziej polsko wyglądające - i sprawa załatwiona!

Dzięki wielkie. Na pewno się przyda. ;)

Offline Cordylus

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #45 dnia: 25 Września 2012, 01:27:17 »
Zastanwiam się w takim razie co jest największą przyczyną spadku wydajności w otoczeniu.
Czy jest to bardziej wczytywanie nadmiernych ilości tekstur czy nadmierna ilość wielokątów?

Chodzi mi o stworzenie obiektów, które najmniejszym kosztem będą dawały najlepszy efekt. Zwłaszcza jeśli chodzi o roślinność, bo ta w MaSzynie woła o pomstę do nieba...

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy dekoracji scenerii
« Odpowiedź #46 dnia: 25 Września 2012, 06:45:45 »
@Cordylus: Problemem jest to ze dla kazdego obiektu w scenerii mamy osobne wywolanie OpenGL do namalowania go, ZTCP @Ra pracowal nad grupowaniem elementow z ta sama tekstura, nie wiem czy to jest obecnie wlaczone w EXE.