- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: PanMechanik w 04 Września 2012, 15:02:30

Tytuł: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 04 Września 2012, 15:02:30
Witam serdecznie. Postanowiłem spróbować swoich sił w tworzeniu elementów dekoracyjnych, które będzie można wstawiać w scenerię. Na pierwszy ogień poszła tablica "Miejsce sprawdzania paliwa". Poniżej screeny.

Jednak nie obeszło się bez problemów, otóż - na screenie trzecim ująłem tył tablicy. I tutaj pytanie, w jaki sposób nałożyć teksturę na tylną część tablicy? Jak nakładam "normalnym sposobem" to zmienia mi teksturę przodu tablicy. Czy problem leży tutaj, że usunąłem tylną powierzchnię boxa i próbuję nałożyć dwie tekstury na jedną powierzchnię? Jak to rozwiązać?
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: joey w 04 Września 2012, 15:05:35
Zaznacz tę ścianę i wybierz detach i potem nałóż na to odpowiednią teksturę.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 04 Września 2012, 15:24:00
Zaznacz tę ścianę i wybierz detach i potem nałóż na to odpowiednią teksturę.

Nie za bardzo. Mamy wtedy kolejny submodel. Edytujesz model do editable poly, na panelu z prawej włączasz zaznaczanie płaszczyzn. Zaznaczasz tylną ścianę i wybierasz z listy modyfikator Unwrap UVW i mapujesz.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Września 2012, 20:04:40
Zrób lepiej tą tabliczkę z dwóch plane, bo tak jak robisz z boxa to będziesz miał na bocznych ścinach niepotrzebne trójkąty.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: szlaban w 04 Września 2012, 20:23:48
Jeśli jesteś zainteresowany zdjęciami innych znaków mogę się w łikend przejechać na stację, tam trochę stoi ich koło nastawni i zdjęcia porobić.

@Szlaban jest to ostatnie ostrzeżenie byś się poprawił. Korespondowałem z Tobą wczoraj, obiecywałeś poprawę. Póki co jej nie widać. Popraw ten post, powstawiaj przecinki i kropki.
Rozi
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Września 2012, 20:24:32
Poważnie? That was joke? Takie porady kojarzą mi się z "komuno WRÓĆ!". Zobacz mój krzyż św Andrzeja albo tabliczkę.
Czy ta tabliczka co ją robi ma grubość taką jak podał? A z resztą i tak jak ktoś prowadzi lokomotywe to nie rozglada się za tabliczkami i nie patrzy z daleka i nie mówi ''o ta tabliczka jest za chuda chyba zrobiona z plane, a powinna być z boxa''.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 04 Września 2012, 21:09:49
Tyle, że tej tabliczki nie postawimy przy magistrali Vmax=160km/h tylko na jakiejś bocznicy gdzie każdy element jest oglądany z bliska. Moim zdaniem na takich rzeczach nie powinno się oszczędzać.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 04 Września 2012, 22:05:20
Poważnie? That was joke? Takie porady kojarzą mi się z "komuno WRÓĆ!". Zobacz mój krzyż św Andrzeja albo tabliczkę.
Czy ta tabliczka co ją robi ma grubość taką jak podał? A z resztą i tak jak ktoś prowadzi lokomotywe to nie rozglada się za tabliczkami i nie patrzy z daleka i nie mówi ''o ta tabliczka jest za chuda chyba zrobiona z plane, a powinna być z boxa''.
Wszystko ma jakąś grubość... a nie daj Boże gdzieś jest zagięty narożnik... Jeśli te 16tri robi Ci różnicę to nie modeluj - nie męcz się na siłę.

  Dodano: 04 Września 2012, 22:05:41
Tyle, że tej tabliczki nie postawimy przy magistrali Vmax=160km/h tylko na jakiejś bocznicy gdzie każdy element jest oglądany z bliska. Moim zdaniem na takich rzeczach nie powinno się oszczędzać.
I tego się trzymajmy.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Września 2012, 22:44:08
Wszystko ma jakąś grubość... a nie daj Boże gdzieś jest zagięty narożnik... Jeśli te 16tri robi Ci różnicę to nie modeluj - nie męcz się na siłę.
Nie męczę się na siłę to jest dla mnie przyjemność coś zrobić do symulatora, a jeżeli ty coś robisz i cię to wręcz ''męczy'' to sam odpuść sobie. I najlepiej niech każdy robi to co lubi i jak coś konkretnego zrobi niech daje to do testu. A tam dowie się co jest źle i co jest do poprawki.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 04 Września 2012, 23:13:58
Zamiast stawać okoniem posłuchaj starszych, nie staluj się, nie denerwuj się. Przyjmij za dogmat, że 16tri to nic. Rób porządnie, odwzorowuj wszystkie szczegóły bo obniżyć jakość zawsze można, ale podwyższyć już niekoniecznie.

  Dodano: 04 Września 2012, 23:18:27
Przykład masz nawet tu:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=20708.0;attach=43551;image
Ja widzę, że blacha jest zaginana, a Ty?

  Dodano: 04 Września 2012, 23:19:50
Jak teksturować:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.msg90693.html#msg90693
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 05 Września 2012, 22:39:49
Jestem za tym aby nie oszczedzac na tego typu modelach. Znaki drogowe nie sa plaskie. Jestem za pelnym modelowaniem profili blach :D

http://allegro.pl/tablica-drogowskaz-znak-drogowy-strzalka-i2518451597.html

To tak jakby te sloneczniki mialy byc plaskie http://q.matinf.pl/-dev/EDITOR2012/editor-033.jpg
Wyobrazacie sobie plaskie pole slonecznikowe? Ja nie :<
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 05 Września 2012, 23:03:46
To tak jakby te sloneczniki mialy byc plaskie http://q.matinf.pl/-dev/EDITOR2012/editor-033.jpg

I -45 FPS przy 2 000 000 tris w jednym miejscu :)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 05 Września 2012, 23:08:16
http://q.matinf.pl/-dev/EDITOR2012/editor-054.jpg
Az 12FPS przy 17mln tri. Odpowiednio gospodarujac maxdist mozna zdzialac cuda ;d
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Benek w 05 Września 2012, 23:10:01
Ale to tak robisz, by porobić sobie screeny czy to kiedyś będzie publiczne? Ja te piękne drzewa widziałem już rok temu i póki co cisza :)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 05 Września 2012, 23:14:11
Jak wroce (bo w hiszpanii jestem) i kupie taki sprzet jak ma ZiomalCL a moze lepszy  to zrobie jeszcze lepszy motyw i dopiero wtedy Wam dam do zabawy =). A tak na powaznie to marzy mi sie katalog modeli wlasnych. Bardzo chailbym to wszytsko co mam uporzadkowac i wystawic...
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 05 Września 2012, 23:30:03
Czy to ten mityczny edytor><?  Czy co to jest><? Najwyzsza pora, bo RAINSTED nie robi trenu terenu a 3ds Max nie do wszystkich dostepny jest :P

Moderator @libertyn prosił, byś zaczął pisać starannie. Ja też o to proszę.
Rozi
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 05 Września 2012, 23:35:06
Jedynie do wstawiania modeli statycznych sie nadaje na obecna chwile. Co dalej be dzie rozwijane - nie wiem :)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Matz32 w 05 Września 2012, 23:37:22
Czyli drzewka,trawa,domki i inne modele ale bez możliwości tworzenia  terenu ? A jest jakaś możliwość dania  podkładu ?

Popraw tę wiadomość.
Rozi
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 05 Września 2012, 23:39:40
Nie bardzo :)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 05 Września 2012, 23:42:37
Ale ince wstawia już dobrze :) nawet te wieloelementowe.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 05 Września 2012, 23:44:24
Ogarnales to??? :D
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 05 Września 2012, 23:45:33
Ogarnales to??? :D
Już przed Twoim wyjazdem, tylko komponent od podglądu miniatur trzeba wyrzucić.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: queuedEU w 05 Września 2012, 23:46:56
Czyli nie jestes pewien do konca ... Z tego co pamietam to z tym komponentem sie nie odpalal edytor...
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 05 Września 2012, 23:50:30
Ale rotacja hasała już dobrze, wystarczyło tylko przypilnować nazewnictwa w tymczasowym/roboczym t3d wieloelementowego inca.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 05 Września 2012, 23:51:52
Zrób lepiej tą tabliczkę z dwóch plane, bo tak jak robisz z boxa to będziesz miał na bocznych ścinach niepotrzebne trójkąty.

A nie będzie przypadkiem mrygać? Poza tym usuwanie ścianek z modeli to "dzień dobry" dla mozolnego poprawiania wszystkiego później, jak wejdą shadery.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 05 Września 2012, 23:54:23
Mruganie wynikało chyba z ustawienia 2 elementów w tej samej płaszczyźnie, i to w taki sposób że jeden jest w drugim lub drugi w pierwszym... chyba.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 06 Września 2012, 00:38:54
Dwie płaszczyzny się pokrywające i zwrócone do siebie stroną nieoteksturowaną.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 06 Września 2012, 16:32:46
No to jedziemy dalej. Kolejną dekoracją, nad którą pracuję, jest skrzynka z bezpiecznikami(?) (nie zaglądałem do środka, więc mogę się mylić).

  Dodano: 06 Września 2012, 19:51:20
Skrzynka gotowa. ;)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: joey w 06 Września 2012, 20:04:37
Popraw mapowanie - masz białe linie na krawędziach.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 06 Września 2012, 22:23:46
Popraw mapowanie - masz białe linie na krawędziach.

Mapowanie poprawione. Teraz tylko czekam na Maćka, bo chcę go podpytać do jakiego katalogu umieścić ten model (on zajmuje się katalogiem modeli, więc niech decyduje), jak ustawię strukturę katalogów to wrzucę w test.

  Dodano: 08 Września 2012, 18:25:54
W dalszej kolejności prezentuję koryto przeznaczone do konstrukcji kanałów odwadniających.

Doszedłem do wniosku, że nie będę wrzucał w test po jednym modelu, tylko zrobię ich naście i wrzucę wszystkie za jednym razem.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Benek w 08 Września 2012, 18:28:54
Poprawiłbym mapowanie zakrzywionej powierzchni za pomocą UNWarp czy jakoś tak.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 08 Września 2012, 18:31:12
Poprawiłbym mapowanie zakrzywionej powierzchni za pomocą UNWarp czy jakoś tak.

Zgodzę się z Tobą Przemku. Obecne mapowanie jest mocno robocze. Nałożyłem zdjęcia płyty przejazdowej, po niedzieli zaopatrzę się w zdjęcia tego przedmiotu i wykonam docelową teksturę
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 08 Września 2012, 18:42:13
Moim zdaniem rowy nawadniające powinny być tworzone jako teren. Wtedy na kilometrowy odcinek rowów wzdłuż torów wystarczy 5 Faców na szerokość (jak będzie dobre oświetlenie, mapowanie i Smooth, to powinno wyglądać jak idealnie okrągłe) i 3 na długość (żeby nie zanikało). A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Benek w 08 Września 2012, 19:14:38
A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
Podobnie zrobił dejozbych (coś dawno się nie udzielał), gdy robił ogrodzenie betonowe. Zrobił on pojedyncze przęsło. W praktyce trzeba sobie połączyć kilka przęseł w jeden model i go wyeksportować do t3d.
...wystarczy 5 Faców na szerokość (jak będzie dobre oświetlenie, mapowanie i Smooth, to powinno wyglądać jak idealnie okrągłe)...
Przesadziłeś chyba ;)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 08 Września 2012, 19:35:12
to koryta zakręcają?
A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
Też mi się zdaje, że można na prostych odcinkach połączyć dla uproszczenia w jeden element i że nie trzeba aż tak bardzo się skupiać na idealnej okrągłości. Jeśli natomiast się zdarza miejsce, gdzie  się "zaczyna" ciąg prefabrykatów, tam można dać element o większej ilości ścianek, przechodzący w mniejszą i tak stopniując z np. 7-ciu odcinków odwzorowujących tą krzywej przejść do 3 (pierwszy element dajemy z 7 odcinkami na jednym szczycie i 5 na drugim, kolejny 5-3) i nie będzie widać, że jest uproszczenie, bo cieniowanie nam ładnie wygładzi powierzchnię.
Natomiast co do idealnego wstawiania, to chyba nie jest wielki problem napisać prosty skrypt, który ustawi te korytka (wygeneruje skrypt), tylko pytanie czy jest sens robić to idealnie. W "naturze" też się zdarzają małe odchylenia i właśnie fajnie to wygląda, jak jest nieco nierówno (losowe jakieś przesunięcie, obrót, etc).
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 08 Września 2012, 19:56:11
Byle by miały logiczny max distance bo 800 obiektów zrobi show.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 08 Września 2012, 20:32:29
To nie lepiej zrobić wersje np. pojedyncze, 5 i 10 metrów?
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 08 Września 2012, 20:41:38
Przesadziłeś chyba ;)
Za dużo czy za mało? ;) Na screenie widzimy rów, który składa się z pięciu Faców. Kiedyś robiłem z trzech, a w Maszynie wyglądało jeszcze lepiej.


@epoka9.24 - jak już, to 50 i 100. Zresztą jak to połączysz, żeby nie było dziur? Trzeba by to było wstawić w punkcie 0,0,0, później kolejny i przesunąć o X metrów. A w praktyce często bywa tak, że jak przenosisz tory, pojawiają się nullTracki. Tu będziesz miał nullRowy ;)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 08 Września 2012, 21:58:44
Można by to kłaść jak nasyp... czyli kładziemy linię i generuje się piękny "coś" :)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Cordylus w 14 Września 2012, 01:45:32
Myślałem nad tego rodzaju pomysłem, co został zastosowany głównie w Trainzie.
Mianowicie miejskie tła. Mamy już tło zastępujące las, jednak miasta - nie.
Ten przykład rozwiązałby problem pustości miast. Z daleka naprawdę robią świetne wrażenie, przy czym są niezwykle lekkie:
http://www.trainz.org/ptt/_download/tla/tla_wielkomiejskie01.jpg
Dodatkowo można by było zrobić dwa warianty tych teł - jedno dzienne i jedno nocne - o podświetlonych oknach.
Kto nie chciałby zobaczyć czegoś takiego w symku:
http://desmond.imageshack.us/Himg510/scaled.php?server=510&filename=chojnynoc1024zc6.jpg&res=landing
Przy zastosowaniu odpowiednich teł jest to całkiem realne!

Proszę poprawić te obrazy tak, by były zgodne z regulaminem.
Rozi

Edit: Poprawiono!
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 14 Września 2012, 07:17:57
Z tymi tłami miast to jest nie głupi pomysł. Jestem za, aby takie rzeczy znalazły się na sceneriach.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 16 Września 2012, 10:34:55
Więc ja z tego miejsca chcę złożyć zamówienie na zdjęcia potrzebne do wykonania w/w teł. Ktoś kto mieszka w dużym mieście, ma dużo wolnego czasu, aparat fotograficzny i chęci pomocy jest mile widziany. Ja niestety mieszkam w takiej pipidówie, że nie jest możliwe zdobycie takich ujęć.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: zbyszek300 w 16 Września 2012, 12:35:21
Cytuj
Dodatkowo można by było zrobić dwa warianty tych teł - jedno dzienne i jedno nocne - o podświetlonych oknach.
.
JA myślę że można by zrobić zapalnie latarni i światła w oknach pod którymś guzikiem klawiatury.Np.Wybieramy misje i literką L zapalamy latarnie i te okna, tą samą gasimy. Prawda ze w sceneriach nocnych jest brak realnego oświetlenia , szczególnie budynków itp.
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Cordylus w 18 Września 2012, 21:09:28
Tekstury budynków najlepiej wziąć z tąd stąd:
http://cgtextures.com/
Są tu darmowe tekstury właśnie do takich zastosowań. Wystarczy wybrać te najbardziej polsko wyglądające - i sprawa załatwiona!

Ort.
ABu
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 18 Września 2012, 21:11:46
Tekstury budynków najlepiej wziąć z tąd:
http://cgtextures.com/
Są tu darmowe tekstury właśnie do takich zastosowań. Wystarczy wybrać te najbardziej polsko wyglądające - i sprawa załatwiona!

Dzięki wielkie. Na pewno się przyda. ;)
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: Cordylus w 25 Września 2012, 01:27:17
Zastanwiam się w takim razie co jest największą przyczyną spadku wydajności w otoczeniu.
Czy jest to bardziej wczytywanie nadmiernych ilości tekstur czy nadmierna ilość wielokątów?

Chodzi mi o stworzenie obiektów, które najmniejszym kosztem będą dawały najlepszy efekt. Zwłaszcza jeśli chodzi o roślinność, bo ta w MaSzynie woła o pomstę do nieba...
Tytuł: Odp: Elementy dekoracji scenerii
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 25 Września 2012, 06:45:45
@Cordylus: Problemem jest to ze dla kazdego obiektu w scenerii mamy osobne wywolanie OpenGL do namalowania go, ZTCP @Ra pracowal nad grupowaniem elementow z ta sama tekstura, nie wiem czy to jest obecnie wlaczone w EXE.