Autor Wątek:  Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07  (Przeczytany 14680 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« dnia: 28 Sierpnia 2012, 20:51:03 »
Jak donosi info kolej http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=16712 pojawił się sabotażysta nakłaniający maszynistów do wyłączania przetwornic wirujących lokomotyw, ze względu na ochronę słuchu. Jest to obraz kompletnej głupoty i smutnej rzeczywistości dnia powszedniego. Najgorsze jest, to że płacimy później za to wszyscy.
W treści wątku, pojawia się bezprawnie nalepiana naklejka ,,sabotażysty".
Cytuj
W związku z poszukiwaniem "zdolnego" maszynisty, który zajeździł na lokomotywie parę silników a naprawa których nie została zakwalifikowana jako gwarancyjna powstaje pytanie - jaki to nieodpowiedzialny pracownik IC namawia maszynistów IC do prowadzenia pociągów z wyłączeniem z pracy na lokomotywie przedniej przetwornicy?
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2012, 23:14:06 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 102
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:02:04 »
No to co to był za maszynista-idiota, który nie zna podstaw o lokomotywie, na której jeździ?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9135
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 657
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:06:50 »
Chwilunia panowie. Ja nie raz słyszałem, że podobno maszynista gdy jest za głośno wyłącza przetwornice i sprężarkę, więc jak to w końcu jest? Właśnie z powodu hałasu.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1307
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:10:35 »
Przecież jak wyłączy się przetwornice to sprężarka wtedy nie działa i przy hamowaniu i spadku ciśnienia w przewodzie głównym sprężarka nie pompuje powietrza.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 102
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:14:20 »
A na siódemce od sprzęgniętych z przetwornicami wentylatorów jest chłodzenie par silników. Więc może Sawi, wyłaczają na postoju?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:28:13 »
Każda przetwornica chłodzi parę silników trakcyjnych. O ile, przy niskim prądzie nic wielkiego stać się nie powinno, o tyle zagrożenie powstaje przy wysokich prądach. Taka nalepka może wprowadzić w dezorientację niejednego maszynistę, który uwierzy w jej treść.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2404
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:30:31 »
Dziwną praktyką stosowaną przez niektórych jest wyłączanie przetwornicy znajdującej się zaraz za kabiną. Podobnie jest z wyłączaniem przetwornic zaraz po zatrzymaniu co jest totalną głupotą ponieważ właśnie wtedy dochodzi do powolnych uszkodzeń izolacji silników trakcyjnych. Silnik po pracy ma określoną temperaturę, gdy nagle pozbawimy ten kawał metalu chłodzenia, ciepło z uzwojeń momentalnie przechodzi na izolację w której tworzą się mikropęknięcia. Na jakiejś politechnice jeden z profesorów wyliczył, że każde wyłączenie przetwornic zaraz po zatrzymaniu*, a co za tym idzie wyłączenie chłodzenia silników trakcyjnych powoduje skrócenie żywotności izolacji silnika o połowę.
Hałas hałasem ale nie wolno zarzynać lokomotyw. Tym bardziej, że można kupić stopery do uszu i słychać w nich zarówno rozmowy w kabinie, pracę maszyny jak i radiotelefon.

*mowa oczywiście o intensywnej pracy przed zatrzymaniem
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2012, 21:31:51 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 593
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:33:40 »
Jak jeżdżę z mechanikami na bykach to często na postoju wyłączają przetwornice, bo nie ma potrzeby trzymania jej uruchomionej.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2012, 21:35:20 wysłana przez epoka9.24 »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5583
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 422
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:43:37 »
Skrajny idiotyzm. Odnośnie wyłączania przetwornic, dawno nie zaobserwowałem takiej praktyki (może z rok temu podczas podmiany maszynistów jeden wyłączył przetwornicę zaraz po zatrzymaniu, ale biorąc pod uwagę że wjeżdżał z wybiegu to raczej nie miało wpływu). Jako ciekawostka - fragment informacji z kabiny ET42:
Cytuj
MASZYNISTO!!!
W okresie intensywnych mrozów oraz gwałtownej odwilży wentylatory silników trakcyjnych winny bezwzględnie pracować:
- podczas prowadzenia pociągu, jazdy luzem, pracy manewrowej oraz w trakcie postoju (zawsze, niezależnie od warunków atmosferycznych),
(...)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 102
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:45:18 »
Jak jeżdżę z mechanikami na bykach to często na postoju wyłączają przetwornice, bo nie ma potrzeby trzymania jej uruchomionej.
Zaraz po zatrzymaniu? No to 2 posty wyżej...

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Sierpnia 2012, 22:18:00 »
Często tak bywa - nie tylko na kolei, że kombinatorstwo ma krótkie nogi. Kiedy coś się stanie to jest płacz - ale w ten czas nie ma miejsca dla pobłażania dla tych artystów. Należy karać i jeszcze raz karać.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2882
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 224
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Sierpnia 2012, 22:34:44 »
Kompletnego Downa trzeba mieć, żeby przez ~6 godzin jeździć na wyłączonej przetwornicy za kabiną prowadzącą (i to na jednej lokomotywie, gdzie najczęściej lokomotywy w połowie pracy się zmienia). Natomiast, prawdą jest że przetwornica nie powinna być wyłączona bezpośrednio po zatrzymaniu pociągu, zwłaszcza przy postojach 2-3 minutowych (bo to kompletnie sensu nie ma), ale można ją unieruchomić przy postoju 15-20 minutowym. Stosuje się to właśnie po to, żeby nie hałasować niepotrzebnie w peronach np. na takim Krakowie Głównym, Wrocławiu Głównym, Warszawie Centralnej, gdzie jednak ten dźwięk się niesie po peronach.
@mechatronik, ale jednak nie zgodzę się z Twoją wypowiedzią. Dla silników trakcyjnych na siódemce jest zwiększony margines termalny dla izolacji. Fakt faktem, ma to już swoje lata, ale jest całkiem spore grono maszynistów, którzy przy dłuższych postojach przetwornice wyłączają.
Argument: co lokomotywa to inne silniki, co silniki to inna ich izolacja. Każda teoria ma dwa końce. Stosując taką praktykę, jaką przyjął tamten "maszynista" to do zarżnięcia silników rzeczywiście bardzo blisko.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2012, 22:46:10 wysłana przez ST44-003 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2404
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Sierpnia 2012, 23:07:59 »
@mechatronik, ale jednak nie zgodzę się z Twoją wypowiedzią. Dla silników trakcyjnych na siódemce jest zwiększony margines termalny dla izolacji. Fakt faktem, ma to już swoje lata, ale jest całkiem spore grono maszynistów, którzy przy dłuższych postojach przetwornice wyłączają.
Tak, tylko, że ten "margines termalny" jak to nazwałeś tyczy się sytuacji gdy mamy zapewnione chłodzenie a silnik pracuje. Nagłe pozbawienie chłodzenia gorącego silnika niszczy izolację, jedną szybciej drugą wolniej -ale niszczy.
Gdybyś znał budowę maszyn elektrycznych wiedziałbyś jak złożonym procesem jest rozpływ energii cieplnej.
Wyłączenie chłodzenia po wzmożonej pracy silników trakcyjnych jest porównywalne z wyłączeniem silnika spalinowego przy wysokiej temperaturze cieczy w układzie chłodzenia. Raz nic się nie stanie, dwa, pięć dziesięć a za dwudziestym strzeli tuleja. Wcześniejsze ignorowanie podstawowych zasad eksploatacji pojazdu stopniowo prowadzi do poważnej awarii.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2882
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 224
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Sierpnia 2012, 23:23:48 »
@mechatronik, wystarczy mi fizyka od tego na której poświęciliśmy tej tematyce sporo czasu ;)
Wszystko też zależy od sytuacji. Na manerwach da się jechać 20 km/h przy wyłączonych wiatrakach, bo nie ma takich wysokich prądów i silnikom się większa krzywda nie dzieje. Ale jest różnica też, między wjazdem w stacje na wybiegu i wyłączeniem przetwornic (na postoju 15-20 minutowym) a ostrym, długotrwałym rozruchem, zatrzymaniu i jednoczesnym wyłączeniu przetwornic.
Poza tym, to samo można powiedzieć o blokach oporowych. Przy ostrych mrozach stosuje się wyłączenie wentylatorów oporów (na siódemkach), żeby grzać szafy żeby nie zamarzły. Tu też można zarzucić że się psuje wóz, ale co gorze: startować pasażerem bez włączonych wiatraków (przy mrozie -25*C) i grzaniem szafy żeby nie zdechła po drodze, czy jazda na wiatrakach i dojechaniu do stacji docelowej na której wóz zamarznie po jego chwilowym unieruchomieniu np. przy zmianie obsady?
Wszystko zależy od sytuacji, od obciążenia pociągu, od rozruchu, etc etc etc.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1166
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Sierpnia 2012, 23:46:38 »
Kiedyś maszynista znał wszystkie tajniki, a raczej rozumiał dlaczego robi tak a nie inaczej, co to powoduje, kiedy jakieś działanie jest pomocne a kiedy szkodliwe. A teraz czasami jak się coś zapytasz mechanika dlaczego robi się tak a nie inaczej to odpowie "bo tak robią wszyscy", "bo tak jest w przepisach" itp.

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Sierpnia 2012, 10:21:48 »
 
Kiedyś maszynista znał wszystkie tajniki, a raczej rozumiał dlaczego robi tak a nie inaczej, co to powoduje, kiedy jakieś działanie jest pomocne a kiedy szkodliwe. A teraz czasami jak się coś zapytasz mechanika dlaczego robi się tak a nie inaczej to odpowie "bo tak robią wszyscy", "bo tak jest w przepisach" itp.

Niekiedy zdarza się, że wie się od mechanika więcej niż ona sam.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Sierpnia 2012, 10:33:00 »
Wg. mnie podczas napraw nie tylko powinni montować klimatyzację, ale pchać izolacje w tylną ścianę kabiny to by nie dochodziło ww. przypadku.

Cytuj
Niekiedy zdarza się, że wie się od mechanika więcej niż ona sam.
Wtedy można poznać że mechanik przechodził tylko szkolenia, bez technikum czy jakieś tam szkoły.
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2012, 10:34:03 wysłana przez Tyrystor »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Sierpnia 2012, 11:41:57 »
Cytat: szogun
Odnośnie wyłączania przetwornic, dawno nie zaobserwowałem takiej praktyki (może z rok temu podczas podmiany maszynistów jeden wyłączył przetwornicę zaraz po zatrzymaniu, ale biorąc pod uwagę że wjeżdżał z wybiegu to raczej nie miało wpływu).
Kilka razy byłem w Jeleniej Górze na stacji przy wjeździe IR Galicja (ET22+zwykle 4 wagony). Za każdym razem krótko po przyjeździe maszyniści wyłączali przetwornice i oblot składu robili przy wyłączonych.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Sierpnia 2012, 21:20:50 »
Jak się nie znajo to niech nie odłączajo... przypomniał mi się pewien tekst z L053....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Sierpnia 2012, 21:23:02 »
Generalnie jak jedzie luzem, czy jakimś lekkim towarem to sobie można odłączyć przednią przetwornicę RAZEM Z pierwszą parą silników, mocy będzie mniej, ale za to się silników nie uszkodzi, jak ktoś tak bardzo dba o narządy słuchowe ;).

Offline darigrad

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Sierpnia 2012, 22:03:20 »
Panowie przetwornic nie należy wyłączać zgodnie z instrukcją prowadzenia. Pozwolę odejść w nieco innym kierunku. Znacie lokomotywę ET21- tam przetwornic nie ma tylko wentylatory, opory rozruchowe bardzo często się paliły na wzniesieniach przy ciężkim pociągu. Więc z praktyki wiem, że na eu07 nie warto wyłączać przetwornic to jest słaba lokomotywa. Natomiast na jej większej siostrze ET41 bardzo często przy lekkim i krótkim pociągu wyłączam pierwszą przetwornicę zaraz za kabiną (o ile jest taka możliwość), zostają jeszcze trzy. Co do "ruska" to wiemy, że jeżeli wyłączymy wentylatory w sekcji, z której prowadzimy pociąg to sekcja ta nie ciągnie (jest taki mały przełącznik z lewej strony pulpitu maszynisty), więc silniki nie są obciążone. Bardzo dobra praktyka latem przy lekkich pociągach. Oczywiście zimą i przy opadach nie stosuje się takich praktyk. Osobiście na bykach i siódemkach nie wyłączam przetwornic. Pozdrawiam wszystkich.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Sierpnia 2012, 07:40:47 »
Natomiast na jej większej siostrze ET41 bardzo często przy lekkim i krótkim pociągu wyłączam pierwszą przetwornicę zaraz za kabiną (o ile jest taka możliwość), zostają jeszcze trzy.

A nie lepiej przenieść napięcie z tylnej sekcji i jechać tylko na jedną (tylną) sekcję?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1166
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Sierpnia 2012, 07:43:08 »
Jak na ET21 nie ma przetwornic ? To jak są zasilane obwody NN?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Sierpnia 2012, 08:45:06 »
ET21 posiada 2 silniki wentylatorów, które napędzają 2 dmuchawy. Każda dmuchawa chłodzi 3 silniki trakcyjne. Jest to silnik szeregowy na napięcie 3 000V i mocy 16,4 kW (1300 obr/min). W czasie pracy w szereg z silnikiem włączone są opory o oporności 28 Ohm, każdy silnik elektryczny napędza prądnicę samowzbudną bocznikową o napięciu 110V - 4,5kW. W czasie pracy wentylatorów, wirnik prądnicy uzyskuje obroty.
Tak więc nie ma przetwornic, są prądnice, które uzależnione są od pracy wentylatorów. Tak więc jeden..
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Sierpnia 2012, 10:57:35 »
No to przecież przetwornica siódemki to również taki zespół silnik+prądnica, i na wale silnika dodatkowo osadzony wentylator silników trakcyjnych. Różnica w opisie wyłącznika - w sputniku "wentylator" a w siódemce "przetwornica", ale "filozofia" tego zespołu jest taka sama.

Offline bprog

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #25 dnia: 30 Sierpnia 2012, 11:03:53 »
Taka ciekawostka: wczoraj wieczorem EP07-10xx z TLK 83512 wjechała i odjechała ze stacji Szczecin Dąbie z całkowicie wyłączonymi przetwornicami.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Sierpnia 2012, 11:34:07 »
Ciekawe co na to baterie :-/

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2301
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #27 dnia: 30 Sierpnia 2012, 11:41:08 »
Uwierz, że nic.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #28 dnia: 30 Sierpnia 2012, 13:40:15 »
Wierzę - autentycznie byłem ciekawy :-)

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Sierpnia 2012, 17:23:40 »
Za to gorzej z izolacją tychże silników. Kiedyś pisałem coś na temat mojego stanowiska wobec jazdy równoległej na wszystkich bokach, że jest to zarzynanie maszyny (ale to moja opinia). Dołączmy do tego przypadku delikwenta, który wyłączy przetwornicę..
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2012, 17:27:17 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.