Autor Wątek:  Dach dwuspadowy  (Przeczytany 6408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Dach dwuspadowy
« dnia: 28 Sierpnia 2012, 20:15:50 »
Witam. Chciałbym zrobić model domu z dachem dwuspadowym. Jest na forum wątek o takim dachu lecz jest mało wytłumaczony. Czy mógłbym prosić o dogłębniejsze wyjaśnienie tej kwestii?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2012, 20:40:15 »
  • Robimy box o odpowiednich wymiarach.
  • Zwiększamy liczbę segmentów wszerz lub wzdłuż.
  • Convert to editable mesch.
  • Zaznaczamy "środkowe" wierzchołki.
  • Przesuwamy do góry.
Gotowe
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpnia 2012, 20:52:20 »
Nie będzie za ciężkie?? Nie lepiej na płaszczyznach??

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:03:12 »
Zapomniałem, żeby napisać, że spód można usunąć. Obecnie nie będzie za ciężkie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:04:24 »
@matek123 a jak potem to równo ustawić na spadach?
Nie będzie za ciężkie?? Nie lepiej na płaszczyznach??
Co masz na myśli o tych płaszczyznach?

  Dodano: 28 Sierpnia 2012, 21:06:41
Spodu nie można usunąć bo przecież tam będzie tekstura.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2012, 21:06:41 wysłana przez klimczok_mk »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:09:09 »
Że co proszę. @klimczok ten spód Tobie tam będzie zbędny przecież.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:09:24 »
Podejrzewam Plane.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:10:11 »
Na upartego od linii też by szło to zrobić.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:14:04 »
Że co proszę. @klimczok ten spód Tobie tam będzie zbędny przecież.
@pol102 wydał domek ze spodem. Ale jeśli może być bez spodu to ok.
@Sawi uczę się przecież dopiero coś niecoś wiem ale nie wszystko dlatego zagłębiam się w dalsze tajniki 3ds max.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2012, 21:17:19 wysłana przez klimczok_mk »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:21:51 »
Spoko się wie. Ja też ostatnio zacząłem zgłębiać powoli maxa, także nie jesteś sam. Pokaż mi takiego na ziemi co wszystko umie. Proste, nie znajdziesz takiego.

  Dodano: 28 Sierpnia 2012, 21:26:58
Dlatego każdy z nas ma różne talenty, by się nawzajem uzupełniać.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2012, 21:27:29 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Sierpnia 2012, 21:54:20 »
@matek123 a jak potem to równo ustawić na spadach?
Nie będzie za ciężkie?? Nie lepiej na płaszczyznach??
Co masz na myśli o tych płaszczyznach?

  Dodano: 28 Sierpnia 2012, 21:06:41
Spodu nie można usunąć bo przecież tam będzie tekstura.

Chodziło mi o Plane ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Sierpnia 2012, 22:14:51 »
Weźcie jeszcze kiedyś poprawkę na to, że jak będą cienie robione shaderami, to każdy niezamknięty model (tzn. bez spodu) będzie generował nieprawidłowe cienie...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Września 2012, 14:00:13 »
Nie róbcie chałtury! Nie żydujcie 8 trójkątów na podbitkę! Jedyny kłopot jaki tworzą domki z dachem dwuspadowym, to kłopot z teksturowaniem szczytów. Zasady robienia domków z dachem dwuspadowym:
1. Budynki tworzymy ze spline.
2. Rysujemy w rzucie z boku, czyli rzutu na szczyt.
3. Wyciągamy to w bryłę.
4. Usuwamy "dach".
5. Robimy boxa - takiego by mieć vertex pointy wzdłuż kalenicy lub gąsiora (jak by nie patrzeć tej samej krawędzi).
6. Box powinien mieć wymiar podstawy domu + 1m na każdą krawędź/ścianę.
7. Ustawiamy go względnie w środku bryły domu.
8. Podnosimy na wysokość murłaty i wyciągamy środkowe vertex pointy na wysokość kalenicy.

Podczas teksturowania należy oddzielać szczyty (trójkąty kalenica - zewnętrzne murłaty) i po oteksturowaniu scalać je spowrotem - nie pytać dlaczego.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Września 2012, 04:40:05 »
W sieci znajdziemy wiele darmowych tutoriali video jak modelować. Wystarczy tylko wpisać w wyszukiwarkę: 3D max house modelling i znajdziemy takie coś:


Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Dach dwuspadowy
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Października 2012, 22:34:15 »
Odgrzewam kotleta. A jak uzyskać ten sam kąt dachu dwuspadowego co kąt na boxie z wysuniętymi vortexami?