- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: klimczok_mk w 28 Sierpnia 2012, 20:15:50
-
Witam. Chciałbym zrobić model domu z dachem dwuspadowym. Jest na forum wątek o takim dachu lecz jest mało wytłumaczony. Czy mógłbym prosić o dogłębniejsze wyjaśnienie tej kwestii?
-
- Robimy box o odpowiednich wymiarach.
- Zwiększamy liczbę segmentów wszerz lub wzdłuż.
- Convert to editable mesch.
- Zaznaczamy "środkowe" wierzchołki.
- Przesuwamy do góry.
Gotowe
-
Nie będzie za ciężkie?? Nie lepiej na płaszczyznach??
-
Zapomniałem, żeby napisać, że spód można usunąć. Obecnie nie będzie za ciężkie.
-
@matek123 a jak potem to równo ustawić na spadach?
Nie będzie za ciężkie?? Nie lepiej na płaszczyznach??
Co masz na myśli o tych płaszczyznach?
Dodano: 28 Sierpnia 2012, 21:06:41
Spodu nie można usunąć bo przecież tam będzie tekstura.
-
Że co proszę. @klimczok ten spód Tobie tam będzie zbędny przecież.
-
Podejrzewam Plane.
-
Na upartego od linii też by szło to zrobić.
-
Że co proszę. @klimczok ten spód Tobie tam będzie zbędny przecież.
@pol102 wydał domek ze spodem. Ale jeśli może być bez spodu to ok.
@Sawi uczę się przecież dopiero coś niecoś wiem ale nie wszystko dlatego zagłębiam się w dalsze tajniki 3ds max.
-
Spoko się wie. Ja też ostatnio zacząłem zgłębiać powoli maxa, także nie jesteś sam. Pokaż mi takiego na ziemi co wszystko umie. Proste, nie znajdziesz takiego.
Dodano: 28 Sierpnia 2012, 21:26:58
Dlatego każdy z nas ma różne talenty, by się nawzajem uzupełniać.
-
@matek123 a jak potem to równo ustawić na spadach?
Nie będzie za ciężkie?? Nie lepiej na płaszczyznach??
Co masz na myśli o tych płaszczyznach?
Dodano: 28 Sierpnia 2012, 21:06:41
Spodu nie można usunąć bo przecież tam będzie tekstura.
Chodziło mi o Plane ;)
-
Weźcie jeszcze kiedyś poprawkę na to, że jak będą cienie robione shaderami, to każdy niezamknięty model (tzn. bez spodu) będzie generował nieprawidłowe cienie...
-
Nie róbcie chałtury! Nie żydujcie 8 trójkątów na podbitkę! Jedyny kłopot jaki tworzą domki z dachem dwuspadowym, to kłopot z teksturowaniem szczytów. Zasady robienia domków z dachem dwuspadowym:
1. Budynki tworzymy ze spline.
2. Rysujemy w rzucie z boku, czyli rzutu na szczyt.
3. Wyciągamy to w bryłę.
4. Usuwamy "dach".
5. Robimy boxa - takiego by mieć vertex pointy wzdłuż kalenicy lub gąsiora (jak by nie patrzeć tej samej krawędzi).
6. Box powinien mieć wymiar podstawy domu + 1m na każdą krawędź/ścianę.
7. Ustawiamy go względnie w środku bryły domu.
8. Podnosimy na wysokość murłaty i wyciągamy środkowe vertex pointy na wysokość kalenicy.
Podczas teksturowania należy oddzielać szczyty (trójkąty kalenica - zewnętrzne murłaty) i po oteksturowaniu scalać je spowrotem - nie pytać dlaczego.
-
W sieci znajdziemy wiele darmowych tutoriali video jak modelować. Wystarczy tylko wpisać w wyszukiwarkę: 3D max house modelling i znajdziemy takie coś:
-
Odgrzewam kotleta. A jak uzyskać ten sam kąt dachu dwuspadowego co kąt na boxie z wysuniętymi vortexami?