Autor Wątek:  Projekt 750mm  (Przeczytany 211509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Projekt 750mm
« dnia: 23 Sierpnia 2012, 22:30:06 »
Pochwalony:D
Rozwiewam wasze wątpliwości. Nauczyłem się modelować w gmaxie i związku z tym tworze od podstaw, na tą chwile tabor. Na pierwszy ogień idzie Bxhpi A208P (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Lyck_-_EKW2.JPG taki ;D). Aktualnie tworze bryłę modelu (teraz ma 648 poly). Myślę, że projekt może zaciekawić.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Sierpnia 2012, 22:34:37 »
Robisz na podstawie planów czy na oko?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Sierpnia 2012, 22:37:00 »
Część informacji biorę z wiki i z zdjęć (można powiedzieć że tak pół na pół na oko)
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Sierpnia 2012, 22:40:02 »
Na oko "to babka umarła". Bez planów nic nie ruszysz z podwoziem. O ile pudło może i by się dało, ale z tolerancją do kilku/kilkunastu centymetrów, tak kabiny ani podwozia nie wymodzisz. Do wózków musisz mieć plany.

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Sierpnia 2012, 22:45:51 »
Tyle trójątów na samo pudło i to w dodatku tak mało szczegółowe?
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2012, 22:49:53 wysłana przez joey »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 938
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 730
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Sierpnia 2012, 22:49:28 »
Zacznij od domków.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Sierpnia 2012, 23:17:34 »
Zalezy o jakiego Bxhpi chodzi, jesli zolto czerwony to moze byc problem, do oliwki mam gdzies plany (oba wagony sa obfocone na tex). Tylko jeszcze jedna kwestia, wagony bez konia (czyt. Lxd2/Lyd2)nie zdadza sie na wiele poza dekoracja.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Sierpnia 2012, 23:25:17 »
http://www.sgkk.pl/galeria/kolej/364/ tym się zajmuje czyli A208P. Na 1Aw i 3Aw przyjdzie czas później. Poza tym A208P ma takie same wymiary jak Mbxd2.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Sierpnia 2012, 10:37:39 »
Z tym jest problem, bo A20DP ma sprzęgi w zagłębieniach, a jak szukałem to znajdowałem tylko długość ze zderzakami. Sam 4 (jak nie więcej) razy podchodziłem do zrobienia tego modelu. Z 3Aw byłby mniejszy problem, mamy zdjęcia, plany to paręnaście minut szukania w internecie. Wystawiłem kiedyś sprzęgi orczykowe do testu, jednak nikt się nie odzywał, poza tym były tylko w formacie gmax. I proszę nauczcie się pisać, wagon ma oznaczenie A20DP, a nie A208P, oraz jest MBxd2.

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Sierpnia 2012, 10:46:58 »
Pogadaj z chłopakami z Trainza tam wszystko jest wymiarowe.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Sierpnia 2012, 10:50:21 »
Ja bym jednak był za tym żeby na dzień dobry zrobić 3Aw.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Sierpnia 2012, 10:56:03 »
3Aw również się podejmowałem, mogę udostępnić źródła (gmax). Zrobione jest tylko pudło i wywietrzniki.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Sierpnia 2012, 09:35:45 »
Moje spostrzeżenia dotyczące projektu w gmaxie.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Marca 2013, 00:25:20 »
Trzeba odkopać :)
A więc projekt nie upadł (tylko moje zdolności modelarskie były nie najlepsze), ale teraz już się polepszyły (w miarę :)) i trzeba pokazać. I tak, o to co mam w planie robić pod ten projekt:
-lok. Lxd2 - który właśnie tworze (zalacznik1)
-wagony Bxhpi produkcji Faur-a
-jakieś wagony towarowe np. węglarki, pługi itp.
Jak na razie tak to wygląda i co jaki czas (którego coraz mniej na prace) będę publikował tutaj stan prac z poszczególnych projektów. Mam również propozycje, żeby w tym temacie publikować wszelkie "na warsztacie wąskotorowe". Również zwracam się z prośbą o zdjęcia na tekstury wszystkiego co jest powiązane z wąskim torem (loki, wagony, kabiny, oraz infrastruktura)
To na razie na tyle, pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 00:37:54 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Marca 2013, 00:27:56 »
Lxd2 w symulatorze chyba istniała? 'Hejnał' ją zrobił, nim z hukiem nie wyfrunął z tego forum...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Marca 2013, 00:29:09 »
Tak ale ta jest tworzona pod dzisiejsze standardy. Stawiam w niej na dokładność a nie oszczędność poly.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Marca 2013, 00:38:01 »
Przydały by się transportery, można by normalnotorowe wagony wozić... Kiedyś podobno ktoś zrobił, ale nie udało mi się ich znaleźć.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Marca 2013, 00:39:14 »
Do transporterów mam plany, tylko jak by się ładowało te wagony na nie.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Marca 2013, 00:41:54 »
Będą transportery, to się pomyśli...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Marca 2013, 00:44:08 »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Marca 2013, 10:19:25 »
Trzeba odkopać :)
A więc projekt nie upadł (tylko moje zdolności modelarskie były nie najlepsze), ale teraz już się polepszyły (w miarę :)) i trzeba pokazać.

Z daleka widać, że model jest strasznie dziurawy. Dodatkowo z ilu brył ty robisz ten model? Pudło, to powinna być jedna bryła, a nie 15, chyba że gmax ma jakieś inne właściwości.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Marca 2013, 11:34:55 »
Robię z wielu ponieważ lepiej mi się wtedy dach tworzy.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Marca 2013, 11:36:42 »
No i dodatkowo robisz sobie więcej pracy, bo masz pełno dziur. Wątpię, że będzie Ci się chciało później to wszystko łatać.

EDIT. Taka mała porada. Dodatkowo, jeżeli masz tylko jeden submodel, możesz sobie zaoszczędzić co najmniej 50% czasu (zależy od lokomotywy) aż do 75%.
W przypadku twojej lokomotywy, możesz zaoszczędzić połowę czasu, w przypadku tej co ja tworzę, wykonuję tylko 1/4 a resztę odbijam symetrycznie. Przykład:
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 11:43:17 wysłana przez Rozi »

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Marca 2013, 11:50:45 »
Ja podobnie robię. Takim sposobem zrobiłem przedziały silnikowe i akumulatorowe, ściany kabiny i dach

Edit: Poza tym  3DS max ma taką przyjazną funkcje że można połączyć kilka boxów w jedną bryłę
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 12:13:21 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Marca 2013, 12:15:23 »
Edit: Poza tym  3DS max ma taką przyjazną funkcje że można połączyć kilka boxów w jedną bryłę

Boxy będą połączone w jeden submodel, ale nadal będą dziurawe. Tutaj chodzi o połączenie wierzchołków między boxami.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Marca 2013, 12:16:38 »
Wiem teraz to poprawiam

Edit: 13:38, 13 marca :) Tymczasem reflektorki już na swoim miejscu, oraz model lekko poprawiony.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 13:39:24 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6268
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2190
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Marca 2013, 14:56:22 »
Łączysz wierzchołki, które "powinny" być jednym opcją Weld?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Marca 2013, 15:08:43 »
Twój model ma chyba lekko zachwiane proporcje, zerknij na to (modelowane na tych samych rysunkach).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Marca 2013, 15:21:16 »
Też modelujesz Lxd2 pod MaSZyne?

Edit: Poprawiłem, pudło było za niskie
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 15:25:04 wysłana przez TGVkamil »
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt 750mm
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Marca 2013, 15:27:54 »
Na wiosnę jestem gotów robić zdjęcia na tekstury z EKW. Termin nieznany, zamówienia na PW razem ze szczegółami.
Są Lyd1, zimna Lxd2, Px48, letniaki, 1aw i wiele innych. Pytania o istnienie takiego pojazdu na EKW proszę kierować na PW.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2013, 15:29:35 wysłana przez karolmaszynista »