Autor Wątek:  Tramwaj w maszynie  (Przeczytany 10665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tramwaj w maszynie
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 08:30:24 »
Mówiliśmy o parowozach ją chce zapytać o tramwaj. Nie wiem jak to wygląda od strony fizyki exe. Konsola 105 Na produkowany w chorzowie ma silniki szeregowe prądu stałego, natomiast rozruch jest tutaj samoczynny, oporowy. Dlatego pytam bo mógłbym zrobić zdjęcia kilku modeli a także zdjęcie linii tramwajowej w częstochowie mamy tylko dwie linie a przejazd najdłuższej to około 45 minut co wy na to?
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2012, 12:54:59 wysłana przez EN_Jan.Kiepura »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9186
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Sierpnia 2012, 08:31:58 »
Zamiast pytać działaj.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Sierpnia 2012, 08:34:42 »
@sawi ją tylko chciałem się dowiedzieć czy poprostu fizyka da radę. Ją w MPK robię w częstochowie więc zdjęcia, filmy trasy do zrobienia mogę wykonać bez problemu. Zdjęcia modeli też

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9186
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Sierpnia 2012, 08:41:13 »
Odpowiem tak, skoro Tomek poradziłby robić asynchrony nie czekając na fizykę, to w tym przypadku jest podobnie tak myślę.

  Dodano: 22 Sierpnia 2012, 08:42:29
Czyli reasumując do dzieła.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2012, 08:43:03 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Sierpnia 2012, 12:02:04 »
Jedynym większym problemem dla fizyki jest obecnie stałe napięcie sieci na poziomie 3400V. Istotnym zagadnieniem dla tramwaju jest kwestia przezroczystości szyb, ale to też da się obejść, korzystając z własności plików E3D.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Sierpnia 2012, 13:44:02 »
Z reguły tramwaje jeżdżą po miastach. Do w miarę rozsądnej symulacji ruchu miejskiego jest nam bardzo daleko, bo też i nie do tego symulator był stworzony. O ile w ruchu kolejowym można samochody potraktować z pewnym przymrużeniem oka i dużymi uproszczeniami, o tyle w symulacji tramwaju trzebaby zrobić to bardzo dokładnie, tworząc modele ruchu po drogach miejskich.

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że fizyka tramwaju jest tu najmniejszym problemem.
ABu

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1705
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Sierpnia 2012, 09:58:35 »
Nie do końca bym się z tym zgodził.
Fakt, że tramwaje uczestniczą w ruchu miejskim - dużo pojazdów, pieszych itp., jednak MaSzyna, to symulator pojazdów szynowych. Zrobienie prostej scenerii, gdzie torowisko jest w 90-100% wydzielone nie jest ogromnym wyzwaniem (sam zacząłem trochę dłubać przy trasie częstochowskiej linii tramwajowej). Jeśli chodzi o ruch miejski - eventy, przede wszystkim. Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie działają tzw. dziury (pojazd znika bez nulltracku), ale można je zastosować i wyzwalać na danych odcinkach jezdni w momencie, gdy tramwaj przejeżdża przez tor do którego event jest przypisany.
Mam świadomość, że z tym byłoby dużo pracy, ale pamiętajmy, że jeszcze 5 lat temu nikt nie marzył o tym co mamy dzisiaj w symku, a przecież kiedyś znajdzie się eventowy zapaleniec, który będzie chciał spróbować swoich sił w takim wyzwaniu.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Sierpnia 2012, 10:03:28 »
Mam świadomość, że z tym byłoby dużo pracy, ale pamiętajmy, że jeszcze 5 lat temu nikt nie marzył o tym co mamy dzisiaj w symku, a przecież kiedyś znajdzie się eventowy zapaleniec, który będzie chciał spróbować swoich sił w takim wyzwaniu.

Tym bardziej teraz, kiedy jest Event Generator. Krzyśku, dużo pracy trzeba by w niego włożyć by rozwinąć go o funkcje generowania eventów dla ruchu miejskiego? Czy nie ma różnicy i event z obecnego interfejsu generatora będzie pasował dla tramwaju?

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Sierpnia 2012, 10:42:23 »
To najmniejszy problem. Jeśli będzie model i INC np. sygnalizatora, to to żaden problem, żeby dodać "na wprost", "stój", itd.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Sierpnia 2012, 11:12:30 »
Może dało by rade coś z ATS-a wyciągnąć?
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Sierpnia 2012, 13:18:43 »
Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze. Uważam, że w MaSzynie jest na tyle dużo innych, ważnych do realizacji projektów związanych z pociągami, że kwestia tramwajów powinna być odstawiona na bliżej nieokreślony, dłuższy okres czasu. Owszem, modele tramwajów, słupów trakcyjnych, szyn tramwajowych, przystanków etc. można zrobić, ale jako dodatek do scenerii kolejowych.

Ostatnio w którymś temacie ktoś poruszył ciekawą kwestię, że w symulatorze coraz lepiej wygląda kwestia związana z roślinnością - dużo drzew, trawa, lasy - to wszystko cieszy oko. Niemniej wjeżdżamy na wielką stację węzłową (np. Dębica czy Sandomierz na L053), a tam... pustynia. Skoro jest to stacja końcowa, węzłowa w dodatku, to i więcej budynków powinno się w pobliżu znajdować, co by odwzorować miejski klimat. No i jak znalazł wpasowałby w to wszystko... tramwaj. Ot np. wiadukt nad torami kolejowymi, a tam jeden pas zarezerwowany na drogę z latarniami, a drugi pas dla linii tramwajowej + stojący na przystanku tramwaj. Tyle i aż tyle, jeśli chodzi o tramwaje w MaSzynie.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2012, 13:20:00 wysłana przez mk1992 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Sierpnia 2012, 13:30:40 »
Uważam, że w MaSzynie jest na tyle dużo innych, ważnych do realizacji projektów związanych z pociągami, że kwestia tramwajów powinna być odstawiona na bliżej nieokreślony, dłuższy okres czasu.
Przecież nie mamy ani zatrudnionych pracowników, ani nikt odgórnie nie organizuje czasu użytkownikom. Tramwaje może zrobić ktoś, kto i tak nie zrobił by nic innego i nie będą one zrobione kosztem czegoś ważniejszego. Jeśli ktoś chce zrobić model tramwaju, to nie ma potrzeby, by się z tym wstrzymywał.

Do w miarę rozsądnej symulacji ruchu miejskiego jest nam bardzo daleko, bo też i nie do tego symulator był stworzony. O ile w ruchu kolejowym można samochody potraktować z pewnym przymrużeniem oka i dużymi uproszczeniami, o tyle w symulacji tramwaju trzebaby zrobić to bardzo dokładnie, tworząc modele ruchu po drogach miejskich.
Co nie przeszkadza temu, że już teraz można w ciągu kilku dni narysować torowisko małej sieci, wstawić przystanki, napisać parę rozkładów, puścić tramwaje (albo cokolwiek z silnikiem) i obserwować, jakie dalsze problemy się pojawią. Na pewno nie ma jeszcze sygnalizacji świetlnej dla skrzyżowań drogowych ani sygnalizacji tramwajowej i coś w tym zakresie trzeba by wymyśleć.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Sierpnia 2012, 13:59:19 »
Kiedyś w Maszynie mieliśmy tramwaj bodaj 105Na. W którejś ze starych paczek się przewinął.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Sierpnia 2012, 14:01:12 »
Tak, wyglądał okropnie, nie trzymał wymiarów i chyba nie miał nic działającego (np. świateł).

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Sierpnia 2012, 23:10:11 »
Skoro pociągi AI reagują na sygnały na semaforach to chyba można zrobić to samo z innymi pojazdami.
Pozdrawiam, Artur.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: tramwaj w maszynie
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Sierpnia 2012, 18:35:53 »
Skoro pociągi AI reagują na sygnały na semaforach to chyba można zrobić to samo z innymi pojazdami.
Czy tramwaj czy pociąg, i tak by działał na takiej samej zasadzie, bo to będzie obiekt szynowy, więc AI nie jest problemem.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%