- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: EN_Jan.Kiepura w 22 Sierpnia 2012, 08:30:24

Tytuł: Tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: EN_Jan.Kiepura w 22 Sierpnia 2012, 08:30:24
Mówiliśmy o parowozach ją chce zapytać o tramwaj. Nie wiem jak to wygląda od strony fizyki exe. Konsola 105 Na produkowany w chorzowie ma silniki szeregowe prądu stałego, natomiast rozruch jest tutaj samoczynny, oporowy. Dlatego pytam bo mógłbym zrobić zdjęcia kilku modeli a także zdjęcie linii tramwajowej w częstochowie mamy tylko dwie linie a przejazd najdłuższej to około 45 minut co wy na to?
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Sierpnia 2012, 08:31:58
Zamiast pytać działaj.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: EN_Jan.Kiepura w 22 Sierpnia 2012, 08:34:42
@sawi ją tylko chciałem się dowiedzieć czy poprostu fizyka da radę. Ją w MPK robię w częstochowie więc zdjęcia, filmy trasy do zrobienia mogę wykonać bez problemu. Zdjęcia modeli też
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Sierpnia 2012, 08:41:13
Odpowiem tak, skoro Tomek poradziłby robić asynchrony nie czekając na fizykę, to w tym przypadku jest podobnie tak myślę.

  Dodano: 22 Sierpnia 2012, 08:42:29
Czyli reasumując do dzieła.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Sierpnia 2012, 12:02:04
Jedynym większym problemem dla fizyki jest obecnie stałe napięcie sieci na poziomie 3400V. Istotnym zagadnieniem dla tramwaju jest kwestia przezroczystości szyb, ale to też da się obejść, korzystając z własności plików E3D.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: ABu w 22 Sierpnia 2012, 13:44:02
Z reguły tramwaje jeżdżą po miastach. Do w miarę rozsądnej symulacji ruchu miejskiego jest nam bardzo daleko, bo też i nie do tego symulator był stworzony. O ile w ruchu kolejowym można samochody potraktować z pewnym przymrużeniem oka i dużymi uproszczeniami, o tyle w symulacji tramwaju trzebaby zrobić to bardzo dokładnie, tworząc modele ruchu po drogach miejskich.

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że fizyka tramwaju jest tu najmniejszym problemem.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 23 Sierpnia 2012, 09:58:35
Nie do końca bym się z tym zgodził.
Fakt, że tramwaje uczestniczą w ruchu miejskim - dużo pojazdów, pieszych itp., jednak MaSzyna, to symulator pojazdów szynowych. Zrobienie prostej scenerii, gdzie torowisko jest w 90-100% wydzielone nie jest ogromnym wyzwaniem (sam zacząłem trochę dłubać przy trasie częstochowskiej linii tramwajowej). Jeśli chodzi o ruch miejski - eventy, przede wszystkim. Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie działają tzw. dziury (pojazd znika bez nulltracku), ale można je zastosować i wyzwalać na danych odcinkach jezdni w momencie, gdy tramwaj przejeżdża przez tor do którego event jest przypisany.
Mam świadomość, że z tym byłoby dużo pracy, ale pamiętajmy, że jeszcze 5 lat temu nikt nie marzył o tym co mamy dzisiaj w symku, a przecież kiedyś znajdzie się eventowy zapaleniec, który będzie chciał spróbować swoich sił w takim wyzwaniu.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 23 Sierpnia 2012, 10:03:28
Mam świadomość, że z tym byłoby dużo pracy, ale pamiętajmy, że jeszcze 5 lat temu nikt nie marzył o tym co mamy dzisiaj w symku, a przecież kiedyś znajdzie się eventowy zapaleniec, który będzie chciał spróbować swoich sił w takim wyzwaniu.

Tym bardziej teraz, kiedy jest Event Generator. Krzyśku, dużo pracy trzeba by w niego włożyć by rozwinąć go o funkcje generowania eventów dla ruchu miejskiego? Czy nie ma różnicy i event z obecnego interfejsu generatora będzie pasował dla tramwaju?
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: SKP w 23 Sierpnia 2012, 10:42:23
To najmniejszy problem. Jeśli będzie model i INC np. sygnalizatora, to to żaden problem, żeby dodać "na wprost", "stój", itd.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Exe w 23 Sierpnia 2012, 11:12:30
Może dało by rade coś z ATS-a wyciągnąć?
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 23 Sierpnia 2012, 13:18:43
Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze. Uważam, że w MaSzynie jest na tyle dużo innych, ważnych do realizacji projektów związanych z pociągami, że kwestia tramwajów powinna być odstawiona na bliżej nieokreślony, dłuższy okres czasu. Owszem, modele tramwajów, słupów trakcyjnych, szyn tramwajowych, przystanków etc. można zrobić, ale jako dodatek do scenerii kolejowych.

Ostatnio w którymś temacie ktoś poruszył ciekawą kwestię, że w symulatorze coraz lepiej wygląda kwestia związana z roślinnością - dużo drzew, trawa, lasy - to wszystko cieszy oko. Niemniej wjeżdżamy na wielką stację węzłową (np. Dębica czy Sandomierz na L053), a tam... pustynia. Skoro jest to stacja końcowa, węzłowa w dodatku, to i więcej budynków powinno się w pobliżu znajdować, co by odwzorować miejski klimat. No i jak znalazł wpasowałby w to wszystko... tramwaj. Ot np. wiadukt nad torami kolejowymi, a tam jeden pas zarezerwowany na drogę z latarniami, a drugi pas dla linii tramwajowej + stojący na przystanku tramwaj. Tyle i aż tyle, jeśli chodzi o tramwaje w MaSzynie.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Ra w 23 Sierpnia 2012, 13:30:40
Uważam, że w MaSzynie jest na tyle dużo innych, ważnych do realizacji projektów związanych z pociągami, że kwestia tramwajów powinna być odstawiona na bliżej nieokreślony, dłuższy okres czasu.
Przecież nie mamy ani zatrudnionych pracowników, ani nikt odgórnie nie organizuje czasu użytkownikom. Tramwaje może zrobić ktoś, kto i tak nie zrobił by nic innego i nie będą one zrobione kosztem czegoś ważniejszego. Jeśli ktoś chce zrobić model tramwaju, to nie ma potrzeby, by się z tym wstrzymywał.

Do w miarę rozsądnej symulacji ruchu miejskiego jest nam bardzo daleko, bo też i nie do tego symulator był stworzony. O ile w ruchu kolejowym można samochody potraktować z pewnym przymrużeniem oka i dużymi uproszczeniami, o tyle w symulacji tramwaju trzebaby zrobić to bardzo dokładnie, tworząc modele ruchu po drogach miejskich.
Co nie przeszkadza temu, że już teraz można w ciągu kilku dni narysować torowisko małej sieci, wstawić przystanki, napisać parę rozkładów, puścić tramwaje (albo cokolwiek z silnikiem) i obserwować, jakie dalsze problemy się pojawią. Na pewno nie ma jeszcze sygnalizacji świetlnej dla skrzyżowań drogowych ani sygnalizacji tramwajowej i coś w tym zakresie trzeba by wymyśleć.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 23 Sierpnia 2012, 13:59:19
Kiedyś w Maszynie mieliśmy tramwaj bodaj 105Na. W którejś ze starych paczek się przewinął.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Ra w 23 Sierpnia 2012, 14:01:12
Tak, wyglądał okropnie, nie trzymał wymiarów i chyba nie miał nic działającego (np. świateł).
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: Artur PKP w 27 Sierpnia 2012, 23:10:11
Skoro pociągi AI reagują na sygnały na semaforach to chyba można zrobić to samo z innymi pojazdami.
Tytuł: Odp: tramwaj w maszynie
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 29 Sierpnia 2012, 18:35:53
Skoro pociągi AI reagują na sygnały na semaforach to chyba można zrobić to samo z innymi pojazdami.
Czy tramwaj czy pociąg, i tak by działał na takiej samej zasadzie, bo to będzie obiekt szynowy, więc AI nie jest problemem.