Autor Wątek:  Jak tam prace nad modelami?  (Przeczytany 189756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #420 dnia: 20 Kwietnia 2013, 02:20:22 »
Ja bym to ujął w następujący sposób: to co robisz, to jest łatanie dziury. Bo ktoś ten system zbudował x lat temu i po dziś dzień nikt nie stworzył kompleksowego pakietu tekstur, który by uzupełniał część techniczną zawartą w programie.
Bo wszystkich tekstur nie da się wykonać. Tyle będziesz miał tekstur, co stacji w Polsce. W każdym razie, zamierzam wydać rozjazdy z 3-4 teksturami podsypek, do tego pasujące tekstury torów. Czy to jest mało? Teraz nie ma niczego sensownego w MaSzynie jeśli chodzi o tory. I bądź ostrożny z zarzucaniem komuś łatania dziur, bo wystarczy sobie wyobraźić sytuację, w której stwierdzi się, że przygotowanie 20 tekstur na drzewa jest bezsensu, bo można wymodelować drzewa razem z wszystkimi liśćmi. Chyba nie możesz zrozumieć, że w grach, życiu czy nawet w nauce, trzeba częto iść na kompromis. Adsim kiedyś powiedział takie fajne słowa, że teksturą można zdziałać cuda. Ja go popieram. Cudo, w dodatku wydajne.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #421 dnia: 21 Kwietnia 2013, 04:18:37 »
Mi się wydaje, że ty też nieco przerysowujesz sytuację, stwierdzeniami typu "Tyle będziesz miał tekstur, co stacji w Polsce." Mi to osobiście pachnie nieco takim tanim populizmem. Oczywiście, że każdego kamyczka nie jestem w stanie realistycznie odwzorować, zresztą nie jest to zupełnie moim celem - od kamyczków jest tekstura, miejmy nadzieję, że kiedyś pojawią się również normal mapy, czy inne, bardziej zaawansowane rozwiązania. A pisząc o braku tekstur miałem na myśli fakt, że brakuje tekstur dla niektórych zupełnie typowych rozjazdów (nie jestem wielkim specem w tej dziedzinie, więc nie będę pokazywał konkretnie palcem, swoje zdanie opieram na doniesieniach z różnych źródeł, głównie od twórców scenerii), a nawet jeśli jakieś są, to pasujące zupełnie do niczego (witamy w świecie rozjazdów L34 i ich kuzynów).
Ty dalej twórz swoje cuda, ja będę tworzył dalej to co tworzę, nie dostrzegam tu żadnego konfliktu. Ty żyj dalej w świecie czterech trójkątów, ja będę dalej marzył o drzewach 3000 poly, kto wie? może kiedyś moje marzenia się ziszczą. Natomiast stwierdzenia, że ignoruję argumenty drugiej strony, a następnie ignorowanie moich nie uważam za drogę w kierunku konsensusu, także zakończmy może dyskusję.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #422 dnia: 21 Kwietnia 2013, 05:01:29 »
Dyskusji nie kończmy, bo od tego mamy forum i za to je lubimy :) Obydwa podejścia w/g mnie są fajne - Benek żyjący potrzebą chwili chce zrobić swój projekt, na który wszyscy czekają. W obliczu "zimy" jeśli chodzi o pomoc, sam wymodelował sobie całkiem zgrabny model, który podnosi obecną jakość. Tolein podszedł do sprawy całościowo, bardzo dokładnie. Też fajnie - ale to jeszcze potrwa. Dopinguję każdemu z Was z calego serca w sprawie płodzenia swoich dzieł, które rozświetlą pomroczność jasną symulatora :)
Obydwa podejścia są słuszne - pierwsze: dochodzić do celu małymi krokami, wprowadzać małe ale widoczne zmiany i drugie: od podstaw zaprojektować bazę na wieloletnią przyszłość.
Patrząc na obecną jakość - obydwaj macie swoją "działkę do obrobienia". My - naród, będziemy wdzięczni za każdy produkt lepszy od obecnego.
Szkoda tylko że tak mało team'ów się zawiązuje. To chyba nasza polska domena (wada i zaleta jednocześnie) - bycie indywidualistą...
« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2013, 05:04:01 wysłana przez popatrz »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #423 dnia: 21 Kwietnia 2013, 11:04:17 »
...Ty żyj dalej w świecie czterech trójkątów, ja będę dalej marzył o drzewach 3000 poly, kto wie?
Poczytaj sobie ten temat. Nie jest obszerny, ale może Ci da do myślenia: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7160.msg73150.html#msg73150

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #424 dnia: 21 Kwietnia 2013, 11:22:24 »
Tolein nadmierne przesadzanie w drugą stronę też nie jest dobre. Trzeba znaleźć złoty środek. Gdzieś widziałem rendery Twojego zaworu FV4a. Wszystko ładnie zrobione, widać sporo wysiłku włożyłeś, żeby z taką dokładnością wymodelować taki model ale nie w tym rzecz bo po nałożeniu na niego tekstur nie będzie widać różnicy pomiędzy obecnym modelem a Twoim. Nie myśl, że znowu się Ciebie czepiam ale czasami wkładanie zbyt wielu trójkątów w niezauważalne elementy ma swoje minusy.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #425 dnia: 21 Kwietnia 2013, 12:18:25 »
Tzn. może pozwólcie mi wyprostować jeden detal - ja nie modeluję w maxie, ani w niczym takim, w sumie to ja w ogóle nie modeluję - ja kreślę w AutoCADzie. Kreślę. Generalnie kreślenie polega na tym, że się nie używa tylko kresek prostych, ale również różnego rodzaju łuków - wycinków okręgów, elips, paraboli, hiperboli, generalnie różnych krzywych stożkowych. I AutoCAD służy właśnie do kreślenia. Dlatego rendery które wrzucam "z warsztatu", są w pełni zaokrąglone (na tyle na ile acad jest ustawiony na okrągłość a nie kanciastość wyświelania), tzn. w rysunku 3d w AutoCADzie wykorzystywane są b-spline'y. Natomiast przy samej konwersji rysunku .dwg do 3dsmaxa następuje aproksymacja tych płaszczyzn wielokątami, jeśli natomiast efekt takiej konwersji nie jest zadowalający, to kreślę w AutoCADzie ten sam obiekt ponownie, ale już bez zaokrągleń, tylko samodzielnie aproksymując krzywe łamanymi, co w efekcie daje pełną kontrolę nad liczbą trójkątów.
Co się zaś tyczy FV4A, to ja szczerze powiem, że nawet nie wiem jakie i jakiej jakości są modele w MaSzynie, kran robiłem na prośbę yB, który, jak podejrzewam, chce na jego bazie wykonać sobie formę do odlewu kranu, celem rozbudowania pulpitu symulatora. Jeśli ktoś chciałby ten model wykorzystać, to ja nie widzę przeszkód, kwestia polycountu też jest jak najbardziej do dogadania, natomiast wygenerowana bryła na pewno będzie w 99% trzymała wymiary (zgodnie z rysunkiem) prawdziwego zaworu i to jest główna zaleta tego trybu pracy.
« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2013, 12:19:44 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #426 dnia: 21 Kwietnia 2013, 16:26:43 »
Natomiast stwierdzenia, że ignoruję argumenty drugiej strony, a następnie ignorowanie moich nie uważam za drogę w kierunku konsensusu, także zakończmy może dyskusję.
Ja Twoich argumentów nie ignoruję. Uważam że podejście, w którym zakładasz że:
...wygenerowana bryła na pewno będzie w 99% trzymała wymiary (zgodnie z rysunkiem)...
kosztem wydajności jest drogą donikąd. Przynajmniej w obecnych czasach, gdy komputery są jakie są. Z obecnym podejście bardziej się nadajesz na projektanta niż modelarza, bo nie widzę byś uwzględniał optymalizację modelu. Zresztą sam mówisz, że kreślisz, a nie modelujesz.

Obydwa podejścia są słuszne - pierwsze: dochodzić do celu małymi krokami, wprowadzać małe ale widoczne zmiany...
Moje podejście jest takie, by zrobić scenerię od A do Z, najdokładniejszą ze wszystkich obecnych i z klimatem. Zrobić ją głównie samemu i zgodnie z przepisami, wymiarami, poprawym zagospodarowaniem przestrzennym terenu. Rozjazdy, to tylko kropla w morzu potrzeb. Jednak jak już je robię, to chętnie dam reszcie, bo nie mogę patrzeć na to co jest w MaSzynie.
Szkoda tylko że tak mało team'ów się zawiązuje. To chyba nasza polska domena (wada i zaleta jednocześnie) - bycie indywidualistą...
Żeby stworzyć team, to trzeba rozmawiać i podawać rzeczowe argumenty, za i przeciw. Kolega, który projektuje mi stację, też zwraca uwagę na bardzo wiele rzeczy. Czasem go uświadamiam, że coś trzeba zrobić bardziej prosto niż jemu się wydaje (akurat on nie zna się na modelowaniu, za to jest encyklopedią jeśli chodzi o tworzenie realnych sieci kolejowych) albo zrezygnować z pewnych elementów lub je uprościć. I zawsze nam się udaje dojść do rozwiązania. Tak samo dobrze układa się współpraca z CTL-em. Wszystko zależy od ludzi i wiedzy, którą się wymieniają.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #427 dnia: 21 Kwietnia 2013, 16:41:55 »
Nie pamiętam od dawien dawna, żadnego projektu zespołowego. Były jakieś tam przebłyski ale to też były chwilówki. To jest chyba najważniejsza przeszkoda przy tworzeniu scenerii realistycznych - zebranie gości pojętnych w geodezji, grafice 3D, fotografii, speców od obsługi Rainsted...

Rainsted, nie reinsted.
adsim
« Ostatnia zmiana: 21 Kwietnia 2013, 18:23:43 wysłana przez adsim »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #428 dnia: 21 Kwietnia 2013, 16:47:03 »
To jest chyba najważniejsza przeszkoda przy tworzeniu scenerii realistycznych - zebranie gości pojętnych w geodezji, grafice 3D, fotografii, speców od obsługi reinsted...
Po prostu nie wszyscy się tym chwalą. Kaliska też nie była robiona przez 1 osobę w 100%.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #429 dnia: 25 Kwietnia 2013, 14:04:15 »
No to ja się pochwalę i przy okazji powiem, że gdyby tylko komputery mogły takie drzewka z każdym liściem ogarniać :) mój płynnie ciągnie jak na razie tylko jedno hehe :P

394 784 trójkącików :D
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #430 dnia: 25 Kwietnia 2013, 15:43:10 »
Teraz spróbuj to zmapować, bo bez 3dsowych tekstur to jest niezła misja :p
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #431 dnia: 27 Kwietnia 2013, 10:51:32 »
No wkońcu zrobiłem texturę do tego podkładu :), ale gdyby jednak znalazł się by ktoś chętny do textur, ktoś komu przygotowanie jednej takiej texturki nie zajmuje 2 dni jak mi :P.

No, a modeli dużo przygotowanych mamy na składzie, teraz tylko tex i można praktycznie śmigać po tym w maszynce...

ps. A co do drzewka to wystarczy jakaś texturka liści i generator z blendka sobie to odpowiedni sam poukłada za kliknięciem :), a pnia tak dużo znowu nie jest żeby ręcznie tego nie zrobić. Ale to i tak, takie rzeczy to w sferze marzeń heh.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2013, 10:54:21 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #432 dnia: 27 Kwietnia 2013, 11:58:54 »
Skończyłem. Rozjazd jest kompletny na tyle, na ile planowałem. Elementy poprawnie się animują. Teraz zostało mi do zrobienia 31 odmian tego rozjazdu...

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #433 dnia: 27 Kwietnia 2013, 13:07:08 »
Do poprawy jest Smooth napędów, latarni... Przy niebie a'la sunsket będzie lipa.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #434 dnia: 27 Kwietnia 2013, 13:45:22 »
Tzn. użyć smooth 1? W każdym razie na złej podrozjazdnicy jest latarnia. Powinna być na 4, a nie na 3. To też muszę poprawić.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2210
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #435 dnia: 27 Kwietnia 2013, 14:11:52 »
Tzn. użyć smooth 1?
Chodzi Ci o tą tabelkę z przyciskami?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #436 dnia: 27 Kwietnia 2013, 14:22:38 »
Zapewne tak, wszak to numer grupy.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #437 dnia: 27 Kwietnia 2013, 14:22:46 »
Tzn. użyć smooth 1? W każdym razie na złej podrozjazdnicy jest latarnia. Powinna być na 4, a nie na 3. To też muszę poprawić.
Najprościej zaznaczyć wszystkie trójkąty dla których trzeba smooth ustawić i kliknąć Auto Smooth pod tabelką. Jak będzie wszystko na 1 to kwadrat będzie oświetlany jak kula.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #438 dnia: 27 Kwietnia 2013, 20:14:55 »
Panowie bez obrazy. Ale po co pchacie te latarnie uparcie ;] Owszem. Przy napędach elektrycznych znajdują się one w przypadku urządzeń elektromechanicznych oraz jeżeli są niezorganizowane lub zamykane przebiegi manewrowe ;)
Mam nadzieję, że wyjdą wersje bez?

PS. Moje niedopatrzenie - widzę, że ma powstać 31 odmian ;)
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2013, 20:16:21 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #439 dnia: 28 Kwietnia 2013, 10:41:51 »
Są rozjazdy z napędem elektrycznym i latarnią. Jest ich mniej, ale są, np. tutaj: http://www.transportszynowy.pl/kolnapwsk1.html Będą zwrotki bez latarń oraz z napędem ręcznym. I jeszcze mam zrobić sterowane napędem pędniowym od nastawni.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #440 dnia: 07 Maja 2013, 02:30:37 »
Powoli, ale idzie.

Edit: godziny później... :D
Edit2: po jaśniejszej stronie życia
Edit3: kroczek bliżej do końca...
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2013, 04:30:36 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #441 dnia: 08 Maja 2013, 03:09:46 »
Modele, które tworzy @Tolein są świetne i fajnie że ktoś się podjął tematu żelastwa, ale nie o to mi chodzi. Przewidziano jakie mogą być problemy, niedogonienia itp. jeżeli tworzone torowiska będą użyte do tworzenia tras?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #442 dnia: 08 Maja 2013, 11:39:50 »
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Oczywistą oczywistością jest spora liczba trójkątów - na chwilę obecną "żelaztwo" zajmuje kilka tysięcy trójkątów, podkłady w rozjazdach też są oszczędne (model sp06a to 20 trójkątów), ale do tego dojdą jeszcze dociski, także cały rozjazd sumarycznie będzie dodawać sporo trójkątów, co może być problemem na słabszych komputerach i zapewne obniży fps.
Z tym że ja na to nie patrzę w ten sposób - w puli przygotowanych przez nas modeli torowiska mamy podkłady z przytwierdzeniami typu SB czy SKL, które w najwyższej fazie LoD mają ok. 1300 trójkątów/podkład, natomiast tworząc elementy rozjazdów (przytwierdzenia) dążymy do tego samego mniej więcej poziomu, tzn. żeby pojedynczy docisk miał taką ilość trójkątów, która po złożeniu jednej kompletnej podrozjazdnicy z przytwierdzeniami zajmowała podobną ilość co kompletny podkład. Z tym że przytwierdzenia rozjazdowe jeszcze mamy na poziomie alfa, ciągle je opracowujemy i przy niektórych, np. przy koziołkach podiglicowych, może się to nie do końca udać.
A może nie zrozumiałem i kolega pyta o inne niedogodności?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #443 dnia: 08 Maja 2013, 13:18:03 »
Tolein, najlepiej pokaż jakiś przykładowy element torowiska. Przykładem niech będzie plik z TD, w którym zamiast obecnych torów są te, które zrobiliście. To rozwieje wszelkie wątpliwości. Każdy sobie sprawdzi wydajność u siebie i będziesz nawet orientacyjnie wiedział czy Wasze modele będą się cieszyć popularnością.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #444 dnia: 08 Maja 2013, 13:28:52 »
Wielkie dzięki @Benku za dobrą radę, ale jednak chyba podziękujemy.
Po pierwsze, przykładowe podkłady można sobie zobaczyć w Quarku, ułożone tam przez jegomościa kryjącego się za nickem @Ra.
Po drugie, mam już troszkę dość ludzi, którzy żądają wręcz, żebym się z nimi podzielił tym, co zrobiłem, a po odpowiedzi odmownej obrzucony zostaję wiązką epitetów komplementujących mój egoizm i upór w utrudnianiu życia innym oraz blokowaniu rozwoju symulatora.
Docelowo planowane jest wdrożenie wszystkich tych modeli do programu, tak żeby zastąpiły dotychczasowe torowisko. Także, drogi @Benku, nie zastanawiam się wcale nad problemem popularności tworzonych przez nas modeli.
Tzn. nie zrozummy się źle, ja nie zamierzam nikogo zmuszać do korzystania z tego, raczej chodzi o stworzenie mechanizmów, które pobierać będą spoza programu modele i umieszczać je według z góry określonych zasad w załadowanej scenerii. Natomiast sam model (np. podkładu) można będzie zmienić, edytując czy podmieniając plik na inny, albo usunąć w ogóle (tak, żeby podkłady nie ładowały się wcale).
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #445 dnia: 08 Maja 2013, 13:45:10 »
No cóż, po Twojej wypowiedzi nie widzę sensu pokazywania screenów elementów torowych: nie dzielimy się, nie czekamy na żadne uwagi, bo wszystko jest zrobione z dokładnością do nanometra, i na dodatek nie chcemy wbudzić popularności i zainteresowania.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #446 dnia: 08 Maja 2013, 13:53:42 »
Ja nie zamieszczam tych modeli screenów w celach marketingowych. Ja je tu zamieszczam, bo np. siedzę od 15 godzin nad krzyżownicą, w końcu udało mi się osiągnąć zamierzony efekt i chciałbym podzielić się tym faktem ze światem. Moi kumple mają "pociągi", za przeproszeniem, w rzyci, ojciec się ze mnie śmieje, że powinienem był iść na kolejarza, a Jeżyk o tej porze kiedy ja kończę zazwyczaj już śpi, także sory, ale zostaje mi tylko forum. ;-)
Z resztą od tego ten wątek chyba jest? Czy może się mylę?

Benek

Odsyłam Sz. P. Redaktora do odpowiedniego artykułu, niech się dokształci.
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629839

Reg. zakazy 25.
Nadal nie masz racji. Przytoczony przez Ciebie przykład nie mówi o wyjątkach, kiedy to zdanie można zacząć małą literą. Owszem, kiedyś była taka zasada, że zdania rozpoczynano małą literą, dokładnie tak jak jest w przytoczonym przypadku. To jednak był okres przedwojenny. Obecnie znak zapytania kończy zdanie. Proszę sobie zapamiętać tę zasadę i stosować ją na forum.
Benek


To znaczy, mam rozumieć, że PWN się myli? Poradnia językowa PWN również się myli? Niebieski kolor czcionki automatycznie czyni autorytetem i pozwala osądzać i usuwać wszystkie niepodobające się nam posty, nie podając żadnych źródeł potwierdzających nasz punkt widzenia? Genialne.
Sz. P. Redaktor chyba również nie do końca zrozumiał istotę sprawy - nie polemizuję z tym, iż zdanie należy rozpoczynać z wielkiej litery, pragnę jednak zauważyć, iż pytajnik nie jest znakiem interpunkcyjnym periodycznym, nie służy de facto do kończenia zdania, służy natomiast do wyrażenia ładunku emocjonalnego bądź jako środek prozodyczny, zastępując jednocześnie inne znaki interpunkcyjne w większości przypadków ich zbiegu, stąd popularne użycie pytajnika na końcu zdania pytającego, gdzie zastępuje kropkę, błędem jest natomiast, w moim rozumieniu, utożsamianie pytajnika z końcem zdania.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2013, 18:33:07 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #447 dnia: 08 Maja 2013, 14:01:17 »
Dlatego uwierz, że czasami lepiej dać sobie spokój z modelowaniem po 15 godzin. Lepiej iść na piwo z kumplami albo z dziewczyną na spacer zamiast sypać epitetami na 3dsa bądź na to, że znowu się coś nie zgadza.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #448 dnia: 08 Maja 2013, 14:17:03 »
Dziękuję, @Patrykosie, że kwestionujesz moje życiowe wybory. : D Dzień ten, jak dotąd staje się coraz ciekawszy.
Odpowiem Ci w ten sposób, być może niejedna osoba uzna to co robię za głupotę (biorąc pod uwagę poświęcony czas), natomiast ja dzieki temu projektowi wiele się nauczyłem o obsłudze AutoCADa, także nie uważam tego czasu za stracony. Poza tym mało w swoim życiu mam takich rzeczy, za które się zabrałem i je dokończyłem, także jest to poniekąd dodatkowa motywacja.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jak tam prace nad modelami?
« Odpowiedź #449 dnia: 08 Maja 2013, 14:21:18 »
Nie kwestionuję, po prostu podpowiadam. Czasami nie warto przejmować się rolą bo i tak Cię opie… ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.