Autor Wątek:  Generator wysięgników rurowych  (Przeczytany 5059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Generator wysięgników rurowych
« dnia: 06 Sierpnia 2012, 22:20:07 »
Co tu dużo pisać - tworzy się powoli. W obecnej chwili generator tworzy prawie-kompletną bryłę obiektu na podstawie podanych danych.
Załączam readme oraz mniej-więcej aktualnego screena.

Ostatnie screeny dzięki uprzejmości Surgeona.
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpnia 2012, 11:11:23 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Generator wysięgników rurowych
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Sierpnia 2012, 22:25:47 »
I jeszcze screen z symka.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Generator wysięgników rurowych
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Września 2012, 14:10:23 »
Aktualny postęp prac - średni LoD. Poly w okolicach 1100.

Uprzedzając pytania - nie wiem skąd to dziwaczne cieniowanie. W plik t3d jest (a przynajmniej tak mi się wydaje) dobrze. Prawdopodobnie coś się sypie przy konwersji w rainstedzie albo w zmodelerze.
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2012, 14:11:36 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Generator wysięgników rurowych
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Września 2012, 14:27:01 »
Gdyby to był blender wystarczyło by recalculate mesh normals, w 3ds nie wiem ale problemem jest odwrócenie płaszczyzn czyli gdy w 10 poly wszystkie są ustawione do góry normals'em z przodu, wygląda dobrze ale gdy jedna na górze ma tylnie normals wszystko się syfi. Chyba dobrze wytłumaczyłem- mogą też być inne powody, ale ten raczej najbardziej prawdopodobny.
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2012, 14:28:46 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Generator wysięgników rurowych
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Września 2012, 14:30:03 »
Przecież ja tego nie robię w 3dsie. 3ds jest tylko wygodnym narzędziem do podglądu wygenerowanej bryły.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Generator wysięgników rurowych
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Września 2012, 14:45:30 »
@Tolein: w skrócie - symulator generuje wektory normalne, dlatego to dobrze wygląda w .t3d :-)

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Generator wysięgników rurowych
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Września 2012, 14:49:46 »
Ja nie wiem czy ktokolwiek mnie tu rozumie (czuję się teraz trochę emo). Chodzi mi o to, że w pliku t3d wygenerowane są (przez GENERATOR) odpowiednie wpisy w zakresie wektorów cieniowania, zgodne (o ile mi wiadomo) ze specyfikacją naszego formatu t3d.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Generator wysięgników rurowych
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Września 2012, 14:53:30 »
W T3D nie ma wektorów, są tylko maski wygładzania. Jedna maska powinna być na pręty (np. 1) a druga na obrączki (np. 2). Wtedy każdy element będzie gładki a na styku będzie kant.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Generator wysięgników rurowych
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Września 2012, 15:14:05 »
Dokładnie to obrączka składa się z trzech segmentów (na ukośniku jest akurat nieco inaczej, ale trzyma się to tej samej zasady), więc cylinder który jest rurą ma maskę 1, ścianka która położona jest w płaszczyźnie prostopadłej do osi rury (zaznaczone na czerwono) ma maskę 0 i wreszcie sama obrączka też ma maskę 1. I dalej znów "ścianka obrączki" ma maskę 0 i kolejny segment rury ma maskę 1. Dzięki temu obrączka i rura powinny być gładkie, natomiast krawędzie opaski ostre. Ścianki opaski nie wymagają też wygładzania, bo znajdują się w tej samej płaszczyźnie, dlatego też może tam nie być maski w ogóle (maska 0).
W izolatorze z kolei kolejne segmenty mają tą samą maskę (1), a jeśli przejście między segmentami nie ma być wygładzone, to kolejne segmenty mają inną maskę (2).
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2012, 15:17:24 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."