- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Tolein w 06 Sierpnia 2012, 22:20:07

Tytuł: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 06 Sierpnia 2012, 22:20:07
Co tu dużo pisać - tworzy się powoli. W obecnej chwili generator tworzy prawie-kompletną bryłę obiektu na podstawie podanych danych.
Załączam readme oraz mniej-więcej aktualnego screena.

Ostatnie screeny dzięki uprzejmości Surgeona.
Tytuł: Odp: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 06 Sierpnia 2012, 22:25:47
I jeszcze screen z symka.
Tytuł: Odp: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 12 Września 2012, 14:10:23
Aktualny postęp prac - średni LoD. Poly w okolicach 1100.

Uprzedzając pytania - nie wiem skąd to dziwaczne cieniowanie. W plik t3d jest (a przynajmniej tak mi się wydaje) dobrze. Prawdopodobnie coś się sypie przy konwersji w rainstedzie albo w zmodelerze.
Tytuł: Odp: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 12 Września 2012, 14:27:01
Gdyby to był blender wystarczyło by recalculate mesh normals, w 3ds nie wiem ale problemem jest odwrócenie płaszczyzn czyli gdy w 10 poly wszystkie są ustawione do góry normals'em z przodu, wygląda dobrze ale gdy jedna na górze ma tylnie normals wszystko się syfi. Chyba dobrze wytłumaczyłem- mogą też być inne powody, ale ten raczej najbardziej prawdopodobny.
Tytuł: Odp: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 12 Września 2012, 14:30:03
Przecież ja tego nie robię w 3dsie. 3ds jest tylko wygodnym narzędziem do podglądu wygenerowanej bryły.
Tytuł: Odp: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 12 Września 2012, 14:45:30
@Tolein: w skrócie - symulator generuje wektory normalne, dlatego to dobrze wygląda w .t3d :-)
Tytuł: Odp: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 12 Września 2012, 14:49:46
Ja nie wiem czy ktokolwiek mnie tu rozumie (czuję się teraz trochę emo). Chodzi mi o to, że w pliku t3d wygenerowane są (przez GENERATOR) odpowiednie wpisy w zakresie wektorów cieniowania, zgodne (o ile mi wiadomo) ze specyfikacją naszego formatu t3d.
Tytuł: Odp: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: Ra w 12 Września 2012, 14:53:30
W T3D nie ma wektorów, są tylko maski wygładzania. Jedna maska powinna być na pręty (np. 1) a druga na obrączki (np. 2). Wtedy każdy element będzie gładki a na styku będzie kant.
Tytuł: Odp: Generator wysięgników rurowych
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 12 Września 2012, 15:14:05
Dokładnie to obrączka składa się z trzech segmentów (na ukośniku jest akurat nieco inaczej, ale trzyma się to tej samej zasady), więc cylinder który jest rurą ma maskę 1, ścianka która położona jest w płaszczyźnie prostopadłej do osi rury (zaznaczone na czerwono) ma maskę 0 i wreszcie sama obrączka też ma maskę 1. I dalej znów "ścianka obrączki" ma maskę 0 i kolejny segment rury ma maskę 1. Dzięki temu obrączka i rura powinny być gładkie, natomiast krawędzie opaski ostre. Ścianki opaski nie wymagają też wygładzania, bo znajdują się w tej samej płaszczyźnie, dlatego też może tam nie być maski w ogóle (maska 0).
W izolatorze z kolei kolejne segmenty mają tą samą maskę (1), a jeśli przejście między segmentami nie ma być wygładzone, to kolejne segmenty mają inną maskę (2).