Ankieta

Co wymaga dopracowania w pierwszej kolejności?

Przekładnia hydrauliczna
36 (2.3%)
Sprzęgi (wąskotorowe, ASF z uchem, automatyczne)
20 (1.3%)
Rozświetlanie scenerii światłami pojazdów
235 (14.9%)
Płynna regulacja kranu hamulca
71 (4.5%)
Fizyka ET22
53 (3.4%)
Multiplayer - usunięcie niestabilności
78 (5%)
Modulowanie dźwięku silnika (Patrykos wie jak)
5 (0.3%)
Teksturowanie przejściowe (texture splatting)
13 (0.8%)
Normal mapping - symulacja nierówności
30 (1.9%)
Zapis aktualnego stanu symulacji
158 (10%)
Zewnętrzny dźwięk ruchu wagonów
86 (5.5%)
Wnętrza widoczne z zewnątrz
69 (4.4%)
Sieć trakcyjna jako modele 3D
15 (1%)
Spadki napięć na sieci trakcyjnej
111 (7.1%)
Obwody lokomotyw (program w LD)
90 (5.7%)
Rozruch impulsowy
197 (12.5%)
Różne typy sieci trakcyjnej, np. YC120-2C
7 (0.4%)
Lusterka - renderowane
26 (1.7%)
Zapalanie światła (w kabine, w EZT)
55 (3.5%)
Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji
50 (3.2%)
Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji
0 (0%)
Pulsowanie świateł (tekstura 3D)
8 (0.5%)
Wybór kanału radiowego +/-
33 (2.1%)
Podsypka/podkłady/rozjazdy 3D
12 (0.8%)
Bujanie kamery, odsprężynowanie
39 (2.5%)
Opór składu na łukach
17 (1.1%)
Generatory napisów - wyświetlcze tekstowe
10 (0.6%)
Animacje ruchu parowozów
13 (0.8%)
Animacja dymu
33 (2.1%)
Dodatkowe animacje pojazdów (np. 4 pantografy)
2 (0.1%)
Konfigurowalna mapa klawiatury
2 (0.1%)
Lusterka - dodatkowe widoki z kabiny
0 (0%)

Głosów w sumie: 597

Głosowanie skończone: 25 Października 2012, 22:00:00

Autor Wątek:  Co poprawić w pierwszej kolejności?  (Przeczytany 111691 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1345
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #120 dnia: 23 Września 2012, 00:22:59 »
Co do ludzi i ich animacji to można się na początek pokusić o zmartwychwstanie chodzącego sokisty oraz dodać kilka/-naście nowych tekstur ludzi jako obiekt dynamic. Obecnie ta baza to 2 osobniki (robol i chłop).
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #121 dnia: 23 Września 2012, 00:33:26 »
No właśnie mi chodziło o to, żeby poprawić nieco tę animację, co by sokista nie chodził jak pingwin. Dorobienie przyjemniejszych dla oka animacji ludzików nie jest jakimś szalonym wyczynem. Trudniej jest ułożyć im drogę przebiegu...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Felix_7713

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #122 dnia: 23 Września 2012, 10:33:32 »
1.Dopracowanie sprzęgania i rozsprzęgania taboru,aby ta czynność była łatwiejsza ,n.p. z opuszczonymi patykami, bez konieczności "dociskania".
2.Ułatwić manewry (chociaż w opcji dla początkujących maszynistów), aby n. p. po podczepieniu lokomotywy do nowego składu zawsze była możliwość odblokowania hamulców (bezawaryjność sprężarki ?) i dalsza jazda.
3.Zmniejszyć czas oczekiwania na sygnał odjazdu w miejscach, gdzie przekracza 3 minuty, a tam gdzie Autor koniecznie chce wprowadzić dłuższe czasy oczekiwania: opisać to, aby (szczególnie na początku scenariusza) taki długo świecący na czerwono semafor nie był traktowany jako błąd w symulatorze. 
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2012, 10:35:44 wysłana przez Felix_7713 »
Pozdrawiam.
Felix_7713

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #123 dnia: 23 Września 2012, 10:40:07 »
Cytuj
n.p. z opuszczonymi patykami, bez konieczności "dociskania".
A w realnym rozłączaniu i podłączaniu też nie dociska się lokomotywy do wagonów? No to powodzenia z szarpaniem składem później.
Cytuj
taki długo świecący na czerwono semafor nie był traktowany jako błąd w symulatorze.
Jak za długo, to zerkasz na rozkład, o której odjazd i na zegarek. Wtedy wiadomo, czy błąd czy nie. Ewentualnie, czy nie zapomniałeś o Shift+1 przy starcie.
Cytuj
podczepieniu lokomotywy do nowego składu zawsze była możliwość odblokowania hamulców (bezawaryjność sprężarki ?) i dalsza jazda.
A nie ma tak?

Offline qamil

  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #124 dnia: 23 Września 2012, 11:21:35 »
Powrócę do tematu ludzi.
Mam jednak pewne obawy, że mogłoby to spowodować spadek FPS. Nie wiem czy takie coś dało by radę na słabszym sprzęcie użytkowników symulatora.
Sam to przeszedłem, gdyż od tygodnia mam nowy komputer. Do tej pory w trasach typu krzyżowa musiałem albo zmniejszać rozdzielczość, albo dodawać // przed wpisami lokomotyw AI. Teraz, gdy chyba każda trasa działa z FPS 60+ takiego problemu nie ma i nie wyobrażam sobie tych ograniczeń. Dlatego mam teraz taką sytuację:
I tak sobie kiedyś kupią, a wtedy i tak nie docenią wysiłków włożonych we wspieranie słabszego sprzętu.
Mimo że wcześniej uznawałem poprawki graficzne typu trawa 3d za totalnie bezsensowne. Poza tym, w przypadku ludzi chyba mogłaby istnieć możliwość wyłączenia tak samo jak składów AI, co by rozwiązało wszelkie problemy.

Ludzie w ATS nie są całkiem tępi, bo poza tym, że gromadzą się przy przystanku, to wiedzą gdzie są drzwi, otwierają je sobie, umieją wchodzić po schodach i siadać na fotelach. A jak im się zamknie drzwi przed nosem, to wsiadają najbliższymi, zamiast wlec się do ostatnich. No, może nie umieją obejść tramwaju i przechodzą przez środek...
Masz rację - jako pasażerowie są całkiem okej. Jednak jako ludzie, którzy po wyjściu z tramwaju idą sobie dalej (np. do pracy, do domu, gdziekolwiek) to już nie bardzo. Ale nawet tacy ludzie w Maszynie, którzy chodzą po peronie do czasu przykazdu / odjazdu naszego pociągu byliby przyjemnym widokiem. O wyznaczeniu trasy wyjścia z dworca (po zatrzymaniu się pociągu ludzie wychodzą i wszyscy idą jedną ścieżką na np. kładkę i wyjście do miasta, znikając nam z widoku) nawet obecnie nie marzę.

ludzik pojawia się na stacji, podchodzi do wagonu, wsiada (i w tym momencie znika lub) wchodzi do przedziału i siada tam, albo bardziej złożoną, czyli ludzik jest też modelem obecnym na stacji, który jest w jej przestrzeni animowany** - porusza się do punktu "wymiany", a następnie w owym punkcie wymiany znika ludzik ze stacji, a pojawia się identyczny który jest częścią wagonu, który dalej jest animowany według wagonowych animacji.
Wprowadzenie chodzenia ludzika po wagonie i jego widoczność wymagałoby też dodania "Wnętrza widoczne z zewnątrz" - na obecnym etapie wystarczy, żeby wchodził tylko do przedsionku i po przejściu przez drzwi wejściowe znikał. Chyba, że właśnie dojdą przezroczyste szyby i widoczność środka wagonów (tak jak niegdyś w jednym składzie na Transylwanii, gdzie było się pasażerem) - wtedy to by wyglądało dziwnie.

Odnośnie drugiej części posta Toleina: interakcja maszynisty z pasażerami: racja, to jest obowiązek kierownika pociągu czy też konduktora (nie wiem, nie znam się aż tak) - maszynista słucha tylko gwizdka. W związku z tym przy siedzeniu ciągle w kabinie (bez wciskania F4) widzielibyśmy jedynie czekających na pociąg (tak jak obecnie na niektórych trasach, może z dodatkiem ich ruchu, bo teraz są skamieniali co też nie wygląda przyjemnie), idących do wyjścia z dworca (o czym wcześniej wspomniałem) czy wsiadających do innych pociągów. Jednak chyba każdy podczas służby wirtualnej wciska F4 aby obejrzeć skład, a wtedy lepiej gdyby ktoś do niego wsiadał niż jechał pusty :)
Idiotoodporność (wypadki, rozjeżdżanie ludzi) - od tego jest GTA, gdzie w San Andreas możemy zderzyć dwa pociągi ze sobą czy rozjechać ludzi, jednak nie da się zabronić pobierania symka takim osobom. Tutaj wystarczyłoby info (opcja "Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji") typu "doszło do wypadku kolejowego - koniec symulacji" czy "zabiłeś przechodzącego przez przejście człowieka - koniec symulacji". I tyle.

Co do ludzi i ich animacji to można się na początek pokusić o zmartwychwstanie chodzącego sokisty
No właśnie. Niech ci ludzie chociaż się ruszają, mają proste trasy "w tę i z powrotem", ale nie sterczą zamrożeni. Ten sokista w starym quarku, wyglądał jak wyglądał, ale przynajmniej się ruszał - i tego właśnie brakuje.
Cytuj
(zdarzenie losowe - spóźniony pasażer biegnący do stacji
Wprowadzone w Całkowo 2.0.
Tylko jako dźwięki (czyli brak gwizdka o odjeździe, konieczność czekania czy zatrzymania ruszającego składu), czy również z modelem biegnącego człowieka? Jeśli to drugie, to już jakaś namiastka pasażerów - nawet w Zwierzyńcu sytuacja z podwiezieniem maszynisty wyglądałaby realistyczniej gdyby na prawdę ktoś biegł w stronę kabiny.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #125 dnia: 23 Września 2012, 13:18:00 »
Wiesz, rozróżnić należy trzy rzeczy:
a) same postacie pasażerów, ich animacje, etc,
b) interakcję z pociągiem, czyli wsiadanie do niego, wysiadanie, chodzenie wewnątrz owego, oraz
c) flow pasażerów - mam tu na myśli to co mówisz o zbiorowym poruszaniu się ich w stronę wyjścia z dworca/przystanku, czy przesiadki z jednego pociągu do drugiego.
O ile same ludziki i ich animacje nie są wielkim problemem, trzeba tylko (a może ) stworzyć odpowiednie modele i animacje dla nich, no i przygotować jakieś drogi, po których mieliby się pasażerowie poruszać, to cała reszta wymaga większej pracy programistycznej, ale przede wszystkim koncepcyjnej.
Zadanie (a) ruszy zapewne, jeśli któryś z grafików uzna, że warto poświęcić nieco pracy takiemu projektowi (zapewne przydałyby się jakieś nagrania pod mocap, jeśli ktoś (modelarz) jest zainteresowany, to niech zakłada topic, poszukam jakichś szaleńców-zapaleńców w Warszawie i z chęcią mogę wraz z nimi przygotować takie nagrania).
Natomiast zadania (b) i (c) wymagają, tak jak mówię, pracy koncepcyjnej, czyli przede wszystkim przygotowania odpowiednich algorytmów, a następnie wprowadzenia ich do maszyny (choć oczywiście potrzebne będą też odpowiednie animacje modeli ludzi - np. animacja wspinania się po schodkach do wagonu, etc).
Ale przede wszystkim, jak mi się wydaje, należałoby mierzalnie sprawdzić wpływ obecności większej ilości ludzików na stacji na FPS i od wyników tego badania podejmować się dalszych prac. Bo nakład pracy, jak mi się wydaje, będzie potrzebny spory, a kiepsko by było, gdyby leżało to potem odłogiem, bo najmocniejsze komputery miałyby problemy z udźwignięciem większego ruchu pasażerów.
No i oczywiście zadanie (d) przygotowanie przez scenopisarzy odpowiednich wpisów, żeby te ludziki się na tych stacjach rzeczywiście znalazły i żeby nie było tak, że niezależnie czy przyjeżdżamy na stację o 7 rano, czy o 23, zawsze jest ich tyle samo (ale też częścią tego zadania powinno być przygotowanie konkretnych rozwiązań, żeby taki przykładowy scenopisarz nie musiał programować każdemu ludkowi drogi, po której ma chodzić i wchodzić/wchodzić do wagonu).
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #126 dnia: 23 Września 2012, 17:59:36 »
Tylko jako dźwięki (czyli brak gwizdka o odjeździe, konieczność czekania czy zatrzymania ruszającego składu), czy również z modelem biegnącego człowieka? Jeśli to drugie, to już jakaś namiastka pasażerów - nawet w Zwierzyńcu sytuacja z podwiezieniem maszynisty wyglądałaby realistyczniej gdyby na prawdę ktoś biegł w stronę kabiny.
Tylko jako dźwięk - najpierw jest odjazd, potem losowo z pewnym opóźnieniem konduktor prosi o zatrzymanie, bo ktoś biegnie, po czym informuje, że można jechać. Zaimplementowane jest to dla każdego przystanku i stacji, z tymże prawdopodobieństwo jest dużo większe na głównych stacjach. Co do modeli - w całym Całkowie 2.0 nie uznałem za stosowne robienie pasażerów na stacjach, bo większość misji polega przynajmniej na zrobieniu kółka - ergo ten sam przystanek mijamy dwa razy, głupio by było, gdyby widzieć za każdym razem tych samych czekających pasażerów.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #127 dnia: 23 Września 2012, 18:19:09 »
Powinno już działać ukrywanie modeli, chyba że ktoś zepsuł. Także po dojechaniu do przystanku można by pasażerów anihilować.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 573
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 92
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #128 dnia: 23 Września 2012, 18:31:41 »
A może ktoś pokusiłby się o modele... kolejarzy? Wiecie, śliczna młodziutka dyżurna ruchu czy stojący z chorągiewką szpakowaty dróżnik po czterdziestce...

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #129 dnia: 23 Września 2012, 21:33:42 »
A może ktoś pokusiłby się o modele... kolejarzy? Wiecie, śliczna młodziutka dyżurna ruchu czy stojący z chorągiewką szpakowaty dróżnik po czterdziestce...
Trochę się z tego tematu robi koncert życzeń. Wymodeluj sobie swoją "śliczną, młodziutką dyżurną ruchu" wtedy będziesz zamiast skupiać się na jeździe to będziesz patrzał na nią. Dawajcie tu jakieś sensowne propozycje, które wspomagałyby symulację. Czy ta piękna pani dyżurna jest tak bardzo potrzebna do Symulatora?
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2012, 21:36:52 wysłana przez mikol »
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #130 dnia: 23 Września 2012, 21:39:22 »
Największy sens ma rozruch impulsowy. Co to daje - nowe modele, więcej lokomotyw do prowadzenia. To daje większe perspektywy. Po tym będzie potrzeba nowszej infrastruktury itp. itd.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #131 dnia: 23 Września 2012, 21:39:36 »
Powinno już działać ukrywanie modeli, chyba że ktoś zepsuł. Także po dojechaniu do przystanku można by pasażerów anihilować.
W sumie racja, tylko znowu - w misjach osobowych trzebaby mieć różne zestawy pasażerów na różne wizyty na danym przystanku (4 zatrzymania = 4 zestawy pasażerów), odkrywać je i zakrywać, co robi się jednak nieco kłopotliwe. Tak naprawdę tego typu bajery będą miały sens dopiero, gdy będzie oprzyrządowanie w exe (losowe pojawianie się i znikanie pasażerów na obszarze zdefiniowanego peronu, ewentualny ruch etc.), choć akurat nie jestem znowu taki pewien, czy jest to aż tak istotna sprawa, żeby się nią zajmować tak zaraz.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #132 dnia: 23 Września 2012, 21:46:20 »
Największy sens ma rozruch impulsowy. Co to daje - nowe modele, więcej lokomotyw do prowadzenia. To daje większe perspektywy. Po tym będzie potrzeba nowszej infrastruktury itp. itd.
Dlatego też postanowiłem zweryfikować swoje głosy, "popieram teraz" rozświetlanie scenerii światłami pojazdów, rozruch impulsowy oraz zapis aktualnego stanu symulacji. Gdyby dopracowane zostały przynajmniej dwa pierwsze wybory, realność symulatora znacznie by podskoczyła.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #133 dnia: 23 Września 2012, 22:13:50 »
Realność to podskoczy przy 3 ale innych opcjach - światła, impulsowy i obwody lokomotywy (LD). Wtedy będą działały wszystkie przełączniki w maszynach i lokomotywy jeszcze realniej.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #134 dnia: 23 Września 2012, 22:19:26 »
Serio? Tak ważne dla realizmu są światła (poza tym sprecyzujcie - czy chodzi wam o animowane tekstury świateł, np. dla semaforów, czy też może o dynamiczne oświetlenie na scenerii, zakładam, że o pozycję numero duo), a spadki napięcia w sieci trakcyjnej już nie?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #135 dnia: 23 Września 2012, 22:20:56 »
W tej kwestii i tak każdy będzie miał swoje zdanie na ten temat. Jeden woli światła, drugi zapis symulacji, trzeci jeszcze coś a czwarty znowu coś innego. Niektórym chyba więcej przyda się rozkład jazdy napisany czerwoną czcionką (tak sugeruję z niektórych postów w tym wątku) niż obwody lokomotywy (LD) czy światła na scenerii. To jest właśnie taka kwestia sporna o której rozstrzygnięciu zadecyduje większa liczba głosów w ankiecie na dany wybór.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #136 dnia: 27 Września 2012, 01:07:52 »
Usunąłem pozycję Lusterka - dodatkowe widoki z kabiny (82 głosy na 531 głosujących), ponieważ zostało to już zrealizowane w wersji 374 EU07.EXE. Dodatkowe widoki włącza się klawiszami [Ctrl] + strzałka w lewo albo prawo. Dodatkowe dwie strzałki (góra/dół) są zarezerwowane do zbliżenia (np. na amperomierze lub manometry, będzie to zależne od kabiny) albo poszerzenia widoku przez maksymalne odsunięcie się do tyłu. Opublikowane będzie raczej dopiero, gdy scenerie będą już dostosowane do wersji 372...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #137 dnia: 27 Września 2012, 01:22:21 »
Dziękuję.
Solo oración!

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #138 dnia: 27 Września 2012, 18:44:29 »
1. Dlaczego w PC11 zniknęła opcja "Zmiana pory dnia"?
2. Najlepiej rozwijać Symulator od samych podstaw, a na samym końcu dopracowywać najmniejsze szczególiki.
Pozdrawiam, Artur.

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #139 dnia: 27 Września 2012, 18:55:57 »
Ad 2. Teraz się pisze aplikacje tak, żeby można je było później wzbogacać o nowe funkcje, bez konieczności przekopywania całego kodu. Ra porządkuje kod (a może dokonany? uporządkował).

Offline Hadomik

  • Wiadomości: 61
  • SM42-1236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #140 dnia: 29 Września 2012, 10:25:59 »
Uważam, że nie ma sensu zaczynanie nowego projektu (rozruch impulsowy), dopóki obecny nie jest dopracowany. Obwody lokomotyw, spadki napięć w sieci, czy fizyka lokomotyw spalinowych (w końcu trzeba odróżnić sterowanie spalinówkami od  sterowania elektrykami)-to są obecnie najważniejsze sprawy.
Odnośnie spalinowozów: dziwie się, że jeszcze nikt o nich nie wspomniał. Sterowanie tymi maszynami jest rozwiązane bardzo prowizorycznie, a kiedy wyjdzie Całkowo_v2, to będzie się chciało pojeździć taką lokomotywą i poczuć "spalinowy klimat":)

I jeszcze coś, co mi przyszło do głowy "na poczekaniu", aby przekonać do swojego zdania nieprzekonanych: nawet, jeśli będzie zrobiony rozruch impulsowy, to trzeba będzie dopracować modele zewnętrzne lokomotyw, które mamy obecnie w symku (Traxx, CD 163), nie mówiąc już o zrobieniu kabin. A kabiny na początku nie będą takie szczegółowe jak obecnie kabina siódemki, byka, kibla itp. O materiały będzie ciężko, bo takich lokomotyw jest w Polsce mało, większość ma rozruch oporowy, który w Maszynie i tak jest niedopracowany. Dlatego jeszcze raz apeluje o głosowanie na Obwody lokomotyw (program w LD) oraz Spadki napięć na sieci trakcyjnej.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2012, 11:02:12 wysłana przez Hadomik »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #141 dnia: 29 Września 2012, 10:58:30 »
No i dlatego powstaje DP2.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #142 dnia: 29 Września 2012, 11:28:00 »
No dobra, ale obwody lokomotyw ogarniać będzie w dużej mierze @Ra. Tzn. on musi zbudować, czy też wdrożyć cały system za obsługę tego odpowiedzialny. Druga część tego zadania, to przygotowanie samych obwodów w tym języku, a tym zająć się musi bliżej nieokreślony ktoś. Tak więc też jest to, jakby nie patrzeć, otwieranie nowego projektu.
Z kolei rozruch impulsowy jest w pewnym sensie elementem projektu obwodów LD i tak samo ktoś będzie musiał ten element przygotować, przynajmniej takie jest moje zrozumienie tego zagadnienia, może się mylę.
Poza tym, może nie powinienem tego pisać, bo ten temat, jak mi się wydaje, generuje bardzo pozytywne poruszenie w środowisku i nagle okazuje się, że coś się dzieje już oraz nowe cosie zaczynają się dziać od zaraz, natomiast panowie, pomijając ten efekt, wydaje mi się, że przeceniacie nieco znaczenie tej ankiety. Nie jest do końca tak, że jeśli ta czy inna pozycja wygra, to nagle sztab rzuci wszystko inne i zabierze się za realizację 3 pierwszych pozycji, czy coś w ten deseń. Jeśli fakt, że propozycja wprowadzenia rozruchu impulsowego będzie na górze listy, zmotywuje kogoś do przygotowania symulacji owego, to bardzo dobrze, ja sam głosuję na tą pozycję, bo według mnie to może pomóc w rozwoju oraz przyciągnąć do MaSzyny nowych użytkowników, którzy być może włożą coś od siebie w dalszy jej rozwój, a także zmniejszy to trochę w pewnym sensie przepaść pomiędzy MaSzyną a konkurencyjnymi projektami, choćby własnie w zakresie dostępnych pojazdów trakcyjnych.

W sumie, ja chciałbym dodać taką para-propozycję (tak @szogun, amber amelinium), mianowicie co chciałbym żeby zostało poprawione - chciałbym, żeby było więcej scenerii, najlepiej realistycznych. I od razu wytłumaczę w czym rzecz, żeby się ktoś nie obraził - wiem, że kilka osób podejmuje trud pracy nad odświeżaniem w nowych standardach starych scenerii bądź budowaniem ich od podstaw, chodzi mi bardziej o to, żeby uwagę sztabu zwrócić na rozwój narzędzi do tworzenia scenerii. Ra-edit (edytor Rainsted) dalej niedomaga w zakresie funkcjonalności, co do innych projektów edytorów, to szczerze powiedziawszy w ogóle nie orientuję się w zakresie co jest tworzone i na jakim jest etapie rozwoju, natomiast uważam, że jest potrzeba, żeby w tą stronę ruszyć z rozwojem. Co prawda z Ra-edita korzysta chyba zaledwie kilka osób, ale osoby te (a przynajmniej jedna z nich) siedzą na długich kilometrach torowisk, z drugiej strony pojawiają się całkiem słuszne zresztą ruchy w stronę stworzenia zespołów które miałyby zająć się tworzeniem modeli dekoracyjnych dla potrzeb tych scenerii realistycznych, brakuje tylko poniekąd narzędzi do wstawienia tych modeli (z tego co się orientuje, Ra-editowi brakuje np. możliwości tworzenia terenu, co z kolei utrudnia wstawianie modeli np. budynków, które de facto muszą być uwiązane do gruntu). A nie trzeba chyba mówić, że nowe scenerie realistyczne mają potencjał przyciągnięcia do symulatora nowych użytkowników.
Poza tym, miejmy nadzieję, pojawią się w końcu całe sieci kolejowe, zamiast pojedynczych tras, co może wygeneruje jakiś rozkładowy ruch pociągów, a wtedy dopiero robi się prawdziwa symulacja.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2012, 11:53:13 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 573
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 92
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #143 dnia: 29 Września 2012, 14:18:47 »
A dużym problemem byłyby krople deszczu na szybie/szron w zimie i działające wycieraczki?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1345
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #144 dnia: 29 Września 2012, 14:37:28 »
Działające wycieraczki podobno można już zrobić, nie śledzę na bieżąco zmian w exe.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #145 dnia: 29 Września 2012, 14:58:59 »
Jako tako animację ruchu wycieraczki można zrobić, która będzie podpięta pod universal.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 573
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 92
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #146 dnia: 29 Września 2012, 18:38:42 »
Nie nie nie. Chodzi o działanie wycieraczek jak np. wiatraczka w SU45 i 46. Właczam ", przestaje lać - wyłączam '.

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #147 dnia: 29 Września 2012, 18:40:06 »
Nie nie nie. Chodzi o działanie wycieraczek jak np. wiatraczka w SU45 i 46. Właczam ", przestaje lać - wyłączam '.

To jest właśnie universal. W SU45 jest także odtwarzacz MP3 :D

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #148 dnia: 29 Września 2012, 20:25:30 »
Husarz, nie wiesz co on ma na myśli.

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 573
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 92
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #149 dnia: 30 Września 2012, 10:03:18 »
Nie chodzi mi o ręczne majtanie jedną wycieraczką w tę i nazad tylko włączam i wyłączam jak wiatraczek, a wycieraczki chodzą same w tę i z powrotem.