Ankieta

Co wymaga dopracowania w pierwszej kolejności?

Przekładnia hydrauliczna
36 (2.3%)
Sprzęgi (wąskotorowe, ASF z uchem, automatyczne)
20 (1.3%)
Rozświetlanie scenerii światłami pojazdów
235 (14.9%)
Płynna regulacja kranu hamulca
71 (4.5%)
Fizyka ET22
53 (3.4%)
Multiplayer - usunięcie niestabilności
78 (5%)
Modulowanie dźwięku silnika (Patrykos wie jak)
5 (0.3%)
Teksturowanie przejściowe (texture splatting)
13 (0.8%)
Normal mapping - symulacja nierówności
30 (1.9%)
Zapis aktualnego stanu symulacji
158 (10%)
Zewnętrzny dźwięk ruchu wagonów
86 (5.5%)
Wnętrza widoczne z zewnątrz
69 (4.4%)
Sieć trakcyjna jako modele 3D
15 (1%)
Spadki napięć na sieci trakcyjnej
111 (7.1%)
Obwody lokomotyw (program w LD)
90 (5.7%)
Rozruch impulsowy
197 (12.5%)
Różne typy sieci trakcyjnej, np. YC120-2C
7 (0.4%)
Lusterka - renderowane
26 (1.7%)
Zapalanie światła (w kabine, w EZT)
55 (3.5%)
Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji
50 (3.2%)
Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji
0 (0%)
Pulsowanie świateł (tekstura 3D)
8 (0.5%)
Wybór kanału radiowego +/-
33 (2.1%)
Podsypka/podkłady/rozjazdy 3D
12 (0.8%)
Bujanie kamery, odsprężynowanie
39 (2.5%)
Opór składu na łukach
17 (1.1%)
Generatory napisów - wyświetlcze tekstowe
10 (0.6%)
Animacje ruchu parowozów
13 (0.8%)
Animacja dymu
33 (2.1%)
Dodatkowe animacje pojazdów (np. 4 pantografy)
2 (0.1%)
Konfigurowalna mapa klawiatury
2 (0.1%)
Lusterka - dodatkowe widoki z kabiny
0 (0%)

Głosów w sumie: 597

Głosowanie skończone: 25 Października 2012, 22:00:00

Autor Wątek:  Co poprawić w pierwszej kolejności?  (Przeczytany 102627 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #60 dnia: 19 Września 2012, 21:06:07 »
Zachcianki na sam koniec: światła na semaforach pulsujące jak w rzeczywistości oraz przyciski "radiotelefoniczne" o których pisał SKP, co by wprowadzić większą interakcję.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Września 2012, 21:11:37 »
Wtrące swoje trzy grosze, jeśli mogę coś zaproponować, to chciał bym żeby wprowadzono wyświetlane komunikaty. Przykładowo zatrzymujemy się pod s1 na stacji końcowej - po 15/20 sekundach wyskakuje komunikat "Koniec misji", dochodzi do wykolejenia - "Skład się wykoleił", itd, itp. Nie proponuję wcale komunikatów o aktualnej pogodzie, czy o wydarzeniach z kraju, tylko czysto informacyjne. Koniec misji, Wykolejenie, itd. Oszczędzi to później wielu niepotrzebnych wątków w pomocy doraźnej, bo użytkownik przekroczył prędkość, skład mu się wykoleił, on o tym nie wie i pisze w pomocy doraźnej, że ma problem i stawia wszystkich na równe nogi, bo on ma problem, a tak - jeśli wyświetli się komunikat o wykolejeniu - koleś spuści głowę i uruchomi symulacje ponownie.
Istnieje event exit, który zamyka symulację. Poprawnie działa dopiero na najnowszym EXE. Gdyby ktoś chciał wypróbować jego obecne działanie, może to zrobić na TD dopisawszy na początku td.scn:
event keyCtrl09 exit none endeventi wcisnąwszy SHIFT+9.

Co prawda nie umożliwia do wyświetlania komunikatu, ale po przejechaniu S1 można podać odpowiedni komunikat przez radio po czym automatycznie wyłączyć symulację.

Co do mojego pomysłu, to ostatnio dowiedziałem się (ehh, te nieuporządkowane informacje...), że istnieje event Addvalues, więc pozostaje tylko kwestia dorobienia wyświetlania kanału. Proszę o dopisanie do ankiety eventu, który wyświetla dowolny łańcuch znaków pod F1/F2/F3.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 21:16:16 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline wiaterek

  • Wiadomości: 2
  • Grafik 3D - Gloria Victis Game
    • Zobacz profil
    • Blog po godzinach...
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Września 2012, 21:21:21 »
Witam jestem na forum od niedawna. Interesuje się trochę projektem i tu nasunęło mi się kilka pytań, ale o tym za chwile.
 Wydaje mi się, że jednymi z ważniejszych zmian to zapis stanu symulacji, komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji czy nawet Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji.

Dlaczego? Nie każdy może poświęcić tyle czasu wolnego aby ukończyć misje, komunikaty znacznie urozmaiciły i uprościły symulacje, wiedziałbym, przynajmniej kiedy coś zrobiłem źle i mam koniec misji.

Da się zmienić sieć trakcyjną? Żeby nie była taka cienka.
Tak da się, wystarczy odpowiednio zmieniona tekstura (dodanie cieniowania, a nie zwykła czarna linia) + normalmapa. Efekt grubości murowany, a to nadal ten sam plane.

Teraz pytania odnośnie technologi w Symulatorze, głównie skierowane do programistów projektu lub osób które są zaznajomione w temacie.

1.Czy stosujecie Oclussion Culling na wczytanych scenach? Jeśli nie, to może warto się zastanowić nad tym rozwiązaniem. Wraz z systemem LODów które posiadacie zmniejszyło by ilość wyświetlanej geometrii.

2.Scena jest wczytywana "NA RAZ" i potem się już nic nie doczytuje w trakcie symulacji czy obiekty i tekstury są ładowane dynamicznie?
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 21:29:46 wysłana przez wiaterek »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #63 dnia: 19 Września 2012, 21:22:20 »
Proszę o dopisanie do ankiety eventu, który wyświetla dowolny łańcuch znaków pod F1/F2/F3.
Co do tekstu, to problemem są spacje. A pomysł jest póki co mało konkretny.

  Dodano: 19 Września 2012, 21:30:22
Da się zmienić sieć trakcyjną? Żeby nie była taka cienka.
Tak da się, wystarczy odpowiednio zmieniona tekstura + normalmapa
Najpierw trzeba by zrobić model 3D. Na razie jest to rysowane liniami.

1.Czy stosujecie Oclussion Culling na wczytanych scenach? Jeśli nie, to może warto się zastanowić nad tym rozwiązaniem. Wraz z systemem LODów które posiadacie zmniejszyło by ilość wyświetlanej geometrii.
Nie, obiekty są wybierane za pomocą mapy 2D. Ze względu na różnorodność obiektów wydaje mi się to być niewykonalne. Scena nie jest rozbierana na pojedyncze trójkąty, które można by było jakoś sortować.

2.Scena jest wczytywana "NA RAZ" i potem się już nic nie doczytuje w trakcie symulacji czy obiekty i tekstury są ładowane dynamicznie?
Prawie wszystko jest wczytywane na początku. Wyjątkiem są kabiny, które mogą się doczytać w trakcie symulacji, co jednak zajmuje zauważalny kwant czasu. Można też doczytywać ładunki wagonów. Wczytywanie w trakcie symulacji wymaga solidnej reorganizacji zarządzania teksturami i modelami.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 21:30:22 wysłana przez Ra »

Offline wojciech

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #64 dnia: 19 Września 2012, 21:35:28 »
Moja propozycja może nie być wykonywalna na obecnym silniku graficznym tj. wykonanie widoku w technologii 3d sbs czyli obraz obok obrazu dla jednego i drugiego oka. Niektóre telewizory/karty graficzne są wyposażone w sterownik zmieniający taki obraz na 3d częstotliwościowe i w okularach filtrujących klatkę na zmianę dla prawego i lewego oka tworzą się oba obrazy w lewym i prawym a efekt jest rewelacyjny. Kolejna propozycja tyczy się pewnego błędu w sceneriach jaki zauważyłem ,mianowicie brakuje słupów odporowych w liniach wysokiego napięcia ,wszystkie są podwieszane. Pozdrawiam

Offline wiaterek

  • Wiadomości: 2
  • Grafik 3D - Gloria Victis Game
    • Zobacz profil
    • Blog po godzinach...
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #65 dnia: 19 Września 2012, 21:38:09 »
Aha, rozumiem, że scena wraz z ustawionymi obiektami to jeden scalony model? Trochę szkoda, może w przyszłości warto pomyśleć, nad taką mocną reorganizacją.  Da to większą możliwość zarządzania co ma być na scenie, a co nie i dodatkowo wzrośnie mocno wydajność.

Najpierw trzeba by zrobić model 3D. Na razie jest to rysowane liniami.

Przyjrzę się dokładniej jak powstaje grafika do symulatora i może sam skuszę się coś zrobić.

« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 21:41:52 wysłana przez wiaterek »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #66 dnia: 19 Września 2012, 21:40:59 »
Aha, rozumiem, że scena wraz z ustawionymi obiektami to jeden scalony model? Trochę szkoda, może w przyszłości warto pomyśleć, nad taką mocną reorganizacją.  Da to większą możliwość zarządzania co ma być na scenie, a co nie i dodatkowo wzrośnie mocno wydajność.
Nie, jest podział na modele, każdy semafor domek itp, to oddzielny model. Jedynie jest wczytywanie modeli podczas uruchamiania symulatora. Ustawiane są po wpisach współrzędnych względem punktu 0 0 0.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #67 dnia: 19 Września 2012, 21:42:39 »
Przy długich scenariuszach (np. ten, który ma wyjść z nowym Całkowem, około 6h) przydałaby się opcja zapisania aktualnego przebiegu symulacji.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #68 dnia: 19 Września 2012, 21:45:05 »
Co do tekstu, to problemem są spacje. A pomysł jest póki co mało konkretny.
IMHO pomysł jest w porównaniu z innymi dość konkretny. Jeśli chcesz więcej szczegółów, to proszę bardzo.
Składnia:
event nazwa showtext nazwapliku endeventNazwapliku byłaby nazwą pliku .txt znajdującego się w katalogu Scenery. Chyba wczytanie takiego pliku, zapisanie do zmiennej w jakiejś kolekcji, a następnie przy wywołaniu tego eventu wyświetlenie tego pod F1 byłoby możliwe? Podałem konkrety - pomysł + uproszczony (i to bardzo) algorytm, do Ciebie @Ra należałaby tylko ocena tego i ewentualne wdrożenie do symka.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #69 dnia: 19 Września 2012, 21:52:16 »
IMHO pomysł jest w porównaniu z innymi dość konkretny. Jeśli chcesz więcej szczegółów, to proszę bardzo.
Powinno to wyglądać tak:
1. Co tak naprawdę chcemy uzyskać?
2. Jakimi metodami można to osiągnąć?
4. Jakie są wady i zalety poszczególnych rozwiązań?
3. Która z możliwych metod da najmniej ograniczeń i będzie najbardziej spójna z resztą struktur?

Ta ankieta nie jest dobrą okazją na tego typu zmiany.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #70 dnia: 19 Września 2012, 22:13:35 »
Ktoś tu wspomniał o łączeniu się EN57 z EU07 i innymi. Otóż jest to prawda ponieważ przy odpowiedniej prędkości i zderzeniu się da się sprzężyć EN57/ED72 z EU07 i innymi. Nie wiem dlaczego tak jest, czy to zamierzone działanie czy tylko drobna niedoróbka.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 22:18:31 wysłana przez Tyrystor »

Offline Cordylus

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #71 dnia: 19 Września 2012, 23:06:16 »
Można wprowadzić stałą siatkę np. 5m jak w Trainz, przygotować tekstury na to (powinny być dostępne darmowe do takich zastosowań)
Wystarczy wejść na http://cgtextures.com/, w wyszukiwarkę wpisać "ground" i jest cała masa darmowych tekstur do takich właśnie zastosowań!

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #72 dnia: 19 Września 2012, 23:11:26 »
IMHO pomysł jest w porównaniu z innymi dość konkretny. Jeśli chcesz więcej szczegółów, to proszę bardzo.
Powinno to wyglądać tak:
1. Co tak naprawdę chcemy uzyskać?
2. Jakimi metodami można to osiągnąć?
4. Jakie są wady i zalety poszczególnych rozwiązań?
3. Która z możliwych metod da najmniej ograniczeń i będzie najbardziej spójna z resztą struktur?

Ta ankieta nie jest dobrą okazją na tego typu zmiany.
Dostaniesz cały schemat blokowy, tylko nie wiem jakie są inne (w miarę logiczne) metody uzyskania zamierzonego celu.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 23:13:31 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #73 dnia: 19 Września 2012, 23:24:17 »
Nie podoba mi się użycie oddzielnych plików na każde zdanie. Ogólnie to trzeba by przemyśleć temat "konsoli", żeby dało się tam wyświetlać rozkład jazdy, opis scenerii, rozkazy, listy dialogowe, czy nawet mapki. I dopiero jak będzie na "konsolę" pomysł, zająć się jej wypełnianiem.

Offline Hadomik

  • Wiadomości: 61
  • SM42-1236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #74 dnia: 19 Września 2012, 23:31:06 »
Z mojej strony dodam tak:
-podkłady oraz różne typy przytwierdzeń szyn do podkładów 3D
-wymodelowane elementy rozjazdów: cięgła napędu elektrycznego, dziób krzyżownicy i szyny skrzydełkowe, "siodełka" po których poruszają się iglice, a także dodane kierownice
-nowy profil i nowe tekstury podsypek, gdyż obecne są bardzo słabe, a podkłady często są niewymiarowe (zwykle zbyt cienkie)-patrz załącznik
-bardziej realistyczna symulacja "bujania" kamery (obecnie ruchy są chaotyczne, często zbyt gwałtowne, za duże). Można by także pomyśleć (ale to raczej daleka przyszłość) o uzależnieniu bujania od stanu torowiska (teraz tak samo buja na starych, spróchniałych podkładach, jak na nowiutkich, betonowych). Poza tym lepiej by było, gdyby "bujał" się cały pojazd, a nie tylko kabina. W starej ankiecie była chyba opcja odzwierciedlenia amortyzacji. Jeszcze inaczej można by to uzyskać przez "pokrzywienie" torowiska, fachowo nazywa się to nierównościami w planie i profilu (coś takiego jest na L053 w dwóch miejscach: na pierwszym posterunku odgałęźnym za Dębicą oraz za Turowem, w miejscu, gdzie jest ograniczenie do 20km/h)
-bardziej realistyczny sposób uruchamiania i unieruchamiania pojazdu trakcyjnego (razem z czynnościami wykonywanymi w przedziale maszynowym i wszelakich szafach WN i NN)
-fizyka w EN57 (zwłaszcza hamulec, szybkość przyrostu i obniżania się ciśnienia w cylindrze ham. oraz przyspieszenie, według mnie na równoległej jest zbyt duże)
-przy przechodzeniu z kabiny do kabiny nie powinny wyłączać się jakiekolwiek urządzenia, jeżeli chcemy przechodzić to sami powinniśmy wyłaczyć co trzeba.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 23:33:25 wysłana przez Hadomik »

Offline blondasek

  • Wiadomości: 50
  • Lubię placki. I EU06.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #75 dnia: 19 Września 2012, 23:45:07 »
Nie wiem dlaczego głosujecie na oświetlenie w symulatorze, gdzie na pierwszym miejscu powinna być fizyka pojazdów. Po SPKS odwzorowanie jazdy ET22 i EN57 powinno być na pierwszym miejscu. Zapis w symulacji, jeżeli nie jest taki trudny [nie mam pojęcia, jak to wygląda od strony technicznej], może być wcześniej, jednak oświetlenie? Serio?

P.s. pozdrawiam wszystkich, właśnie dołączyłem do forum, po długim czasie pasożytowania.
66105 odjazd.

Offline InterCity

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #76 dnia: 19 Września 2012, 23:45:23 »
Z mojej strony, chciałbym kiedyś zobaczyć klikalny cały kokpit. Typowałem na :

- Obwody lokomotyw (program w LD)
- Spadki napięć na sieci trakcyjnej
- Przekładnia hydrauliczna

Reszta wydaje mi się małostkowa, patrząc na wyniki ankiety faktycznie jakby głosowały same dzieci.
« Ostatnia zmiana: 20 Września 2012, 00:52:45 wysłana przez InterCity »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #77 dnia: 19 Września 2012, 23:46:00 »
Hmm, zaczyna nam się robić trochę Trainz. Rozkłady, opis scenerii, rozkazy - ok. Ale możesz mi wytłumaczyć jaka będzie rola pozostałych elementów? Maszynista w kabinie nie ma mapy. Lista dialogowa, rozumiem że to ma być coś a'la obsługa radia, tylko czy za bardzo nie będzie to rozpraszało użytkownika?

Skoro jest projekt takiej konsoli, obsługę radia na razie zrobię tak jak planowałem od początku przez SHIFT+... (nie można tego zrobić bez SHIFT-a, bo pod tymi klawiszami jest ustawianie kamery) i nie będę Cię męczył z tym wyświetlaniem tekstu. Btw, to można zrobić jeden plik i podawać tylko nr linii, by coś wyświetlić.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #78 dnia: 19 Września 2012, 23:50:34 »
Z mojej strony dodam tak:
-podkłady oraz różne typy przytwierdzeń szyn do podkładów 3D
-wymodelowane elementy rozjazdów: cięgła napędu elektrycznego, dziób krzyżownicy i szyny skrzydełkowe, "siodełka" po których poruszają się iglice, a także dodane kierownice
-nowy profil i nowe tekstury podsypek, gdyż obecne są bardzo słabe, a podkłady często są niewymiarowe (zwykle zbyt cienkie)-patrz załącznik
-bardziej realistyczna symulacja "bujania" kamery (obecnie ruchy są chaotyczne, często zbyt gwałtowne, za duże). Można by także pomyśleć (ale to raczej daleka przyszłość) o uzależnieniu bujania od stanu torowiska (teraz tak samo buja na starych, spróchniałych podkładach, jak na nowiutkich, betonowych). Poza tym lepiej by było, gdyby "bujał" się cały pojazd, a nie tylko kabina. W starej ankiecie była chyba opcja odzwierciedlenia amortyzacji. Jeszcze inaczej można by to uzyskać przez "pokrzywienie" torowiska, fachowo nazywa się to nierównościami w planie i profilu (coś takiego jest na L053 w dwóch miejscach: na pierwszym posterunku odgałęźnym za Dębicą oraz za Turowem, w miejscu, gdzie jest ograniczenie do 20km/h)
-bardziej realistyczny sposób uruchamiania i unieruchamiania pojazdu trakcyjnego (razem z czynnościami wykonywanymi w przedziale maszynowym i wszelakich szafach WN i NN)
-fizyka w EN57 (zwłaszcza hamulec, szybkość przyrostu i obniżania się ciśnienia w cylindrze ham. oraz przyspieszenie, według mnie na równoległej jest zbyt duże)
-przy przechodzeniu z kabiny do kabiny nie powinny wyłączać się jakiekolwiek urządzenia, jeżeli chcemy przechodzić to sami powinniśmy wyłaczyć co trzeba.

Gdzieś już pisałem, jeśli dostanę model podkładu to wypalę normal mapę i zobaczycie 3D ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #79 dnia: 20 Września 2012, 00:04:28 »
-bardziej realistyczny sposób uruchamiania i unieruchamiania pojazdu trakcyjnego (razem z czynnościami wykonywanymi w przedziale maszynowym i wszelakich szafach WN i NN)
-przy przechodzeniu z kabiny do kabiny nie powinny wyłączać się jakiekolwiek urządzenia, jeżeli chcemy przechodzić to sami powinniśmy wyłaczyć co trzeba.
Zawiera się w Obwody lokomotyw (program w LD).

-fizyka w EN57 (zwłaszcza hamulec, szybkość przyrostu i obniżania się ciśnienia w cylindrze ham. oraz przyspieszenie, według mnie na równoległej jest zbyt duże)
Z hamulcami czekamy do SPKS. Przyspieszenie może być zbyt duże ze względu na 3400V w sieci, patrz Spadki napięć na sieci trakcyjnej. Przy 2200V nie poszalejesz.


Maszynista w kabinie nie ma mapy. Lista dialogowa, rozumiem że to ma być coś a'la obsługa radia, tylko czy za bardzo nie będzie to rozpraszało użytkownika?
Ale ma lepszą orientację w terenie. Zapis tekstowy radia do jazdy z wyłączonym dźwiękiem i dla obcokrajowców.

Skoro jest projekt takiej konsoli, (...)
Projektu nie ma, trzeba to dopiero wymyślić.

(nie można tego zrobić bez SHIFT-a, bo pod tymi klawiszami jest ustawianie kamery)
Poważnie?

Btw, to można zrobić jeden plik i podawać tylko nr linii, by coś wyświetlić.
To już lepiej.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #80 dnia: 20 Września 2012, 00:41:15 »
Jak czytam o tych napisach, listach i informacjach na ekranie, to przychodzi mi na myśl tylko jedno - to już nie będzie symulator. To będzie gra dla zakochanych w Traiz oraz leniwych. Po co cokolwiek umieć skoro wszystko się nam wyświetli w konsoli? Tym sposobem chyba lepiej nic nie robić niż zabierać największy atut tego projektu - realizm!

Offline dandzione

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #81 dnia: 20 Września 2012, 07:18:26 »
Hm no mi narazie brakuje zapisu, bo nie zawsze mam czas dłuższe misje ukończyć, no i informacja m.in. o końcu też była by świetna.
I jedna z bardziej irytujących rzeczy to drganie kamery (np. ruszam z miejsca a kamera drga niczym szalona)

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #82 dnia: 20 Września 2012, 08:06:05 »
Co do list dialogowych - zamiast osobnego pliku na kazdy tekst jeden plik z tekstami i we wpisie offset (numer linii) i ilosc linii do wyswietlenia.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 646
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 497
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #83 dnia: 20 Września 2012, 09:11:41 »
Dla mnie fają sprawą by było słyszeć dźwięk "curve" kiedy na rozjazdach jedziemy w bok z prędkością np powyżej 25-30km/h.
Myślę, że nie ma sensu tego wymieniać w ankiecie bo pewnie nie będzie dużym problemem to zrobić dla kogoś, kto tylko wie jak to zmienić.

Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

guest4368

  • Gość
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #84 dnia: 20 Września 2012, 09:22:51 »
Na maszynowych sceneriach pełno jest rozjazdów 1:9 r300, podczas gdy w rzeczywistości te rozjazdy przeznaczone są do jazdy w bok 50km/h. Na stacjach stosuje się 1:9 r190 stąd może wynikać brak owego zgrzytu.

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #85 dnia: 20 Września 2012, 09:54:24 »
Nie wiem jak bardzo wpływa na prowadzenie długiego pociągu opór przy pokonywaniu łuków, ale może dało by się to odzwierciedlić w MaSZynie ?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #86 dnia: 20 Września 2012, 11:03:25 »
Po co cokolwiek umieć skoro wszystko się nam wyświetli w konsoli?
Jak się wyświetli, to łatwiej się nauczyć. Różnicę między symulatorem a grą zaobserwowałem wyraźnie w RailWorks3: Train Simulator 2012. W jednej ze scenerii jest pomiędzy stacjami semafor, na którym jest S1 aż do pewnej godziny. Tarcza przed nim informuje o tym S1, a z jej wysokości nie widać semafora. I teraz jeśli pojedziesz zgodnie ze wskazaniami tarczy i semafora, to przed nim staniesz, a wtedy nie zdążysz dojechać zgodnie z rozkładem. Aby nie stracić punktów, musisz wiedzieć w którym momencie S1 zmienia się na S2 i jechać trochę wolniej, żeby minąć semafor chwilę po tej zmianie (nie ma wtedy szans na zatrzymanie się, jeśli S1 by się paliło nadal). Z hamowaniem i ponownym ruszaniem nie zdążysz zachować rozkładu (strata punktów). Gra się zaczyna w momencie, kiedy kombinujesz jak nie stracić punktów, kosztem sensu jazdy zgodnie z sygnałami.

Offline 07-078

  • Wiadomości: 37
  • EU07-078
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #87 dnia: 20 Września 2012, 14:36:55 »
Ja osobiście uważam, że największy nakład sił i środków należy przeznaczyć na realizm uruchamiania lokomotyw. "MaSZyna. symulator pojazdów szynowych" to symulator, który ma przedstawić jak najbardziej realistycznie fizykę owych pojazdów. Jeśli mamy już tabor, który nie odbiega od awangardy dzisiejszych symulatorów w dziedzinie grafiki (może nawet deklasuje niektóre z nich) to trzeba zrównać fizykę do tego poziomu. Mi osobiście brakuje procedury uruchamiania elektrowozu na "sucho" (załączenie baterii, itd.)
Woj. Podkarpackie

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #88 dnia: 20 Września 2012, 14:59:35 »
Gra się zaczyna w momencie, kiedy kombinujesz jak nie stracić punktów, kosztem sensu jazdy zgodnie z sygnałami.
Zawsze możesz się zgłosić do dyżurnego - od tego co powie zależy czy będziesz hamował czy zwalniał (bo np. powie "wjazd będzie za pół minuty, przejazd musi się zamknąć"). Wtedy to dopiero będzie realne, bo w rzeczywistości nie masz nigdy wjazdu o tej samej, określonej godzinie, zawsze będzie jakiś +/-. Możesz się zagapić i zapomnieć się zgłosić, przez co stracisz te punkty lub po prostu będziesz miał opóźnienie.
Cytuj
Poważnie?
Tak. Kody klawiszy brałem z tej strony (druga tabela). Kod dla Backspace'a działał, co świadczy o tym, że te dane są poprawne. Natomiast kody dla 1..0 nie działały (od 30 do 39). OIDP, to wyjątkiem była ósemka (kod 38), dla której działa się normalna akcja, w innych wypadkach nic się nie działo, a zero przenosiło w inne miejsce. Nie zmyślam, mówię jak jest.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 217
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #89 dnia: 20 Września 2012, 15:43:15 »
Jestem trochę zdziwiony, że jak dotąd jestem dopiero drugim użytkownikiem który zagłosował za animacją dymu:) A tych spalinowozów trochę jest bo pewnie o ten dym chodzi he he. Przydały by się kłęby spalin przy starcie gagara lub stonki no ale... wiem, wiem...

Po za tym jak dla mnie najbardziej brakuje tego dźwięku przejeżdżających wagonów i widoków wnętrza kabin i przedziałów:)
.