Autor Wątek:  Zachowanie maszynisty  (Przeczytany 10914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Zachowanie maszynisty
« dnia: 21 Lipca 2012, 21:11:28 »
Może mi ktoś wyjaśnić zachowanie mechanika tego składu? Nie widział zwierzyny na torach? Nie powinien w jakiś sposób zareagować?
Cytuj
http://www.sadistic.pl/sarna-pociag-vt127735.htm

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lipca 2012, 21:19:44 »
Mógł skręcić
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipca 2012, 21:24:49 »
Oczywiście tak. W sumie sam sobie odpowiedziałem, że kwestią jest podejście każdego człowieka. Wiadomo, że nie ma możliwości wyhamowania takim kolosem ale podanie np. sygnału baczność nie było możliwe w tym przypadku aby przestraszyć zwierzynę?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lipca 2012, 21:29:02 »
Oczywiście tak. W sumie sam sobie odpowiedziałem, że kwestią jest podejście każdego człowieka. Wiadomo, że nie ma możliwości wyhamowania takim kolosem ale podanie np. sygnału baczność nie było możliwe w tym przypadku aby przestraszyć zwierzynę?
Możliwe, a może maszynista był myśliwym i ugadał się z chłopakami, że oni przegonią ją na tory a on dokończy robotę?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Kamil3

  • Wiadomości: 37
  • CT Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki w Katowicach
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lipca 2012, 21:30:16 »
A może po prostu chciał ją uderzyć i wziąć n.p na obiad... Dużo razy spotkałem się z takimi przypadkami. I nie były to też sarny ale i dziki itp...

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lipca 2012, 21:32:46 »
Oczywiście, a za nim jechała drezyna aby zabrać zwierzynę. Następnie wszyscy pojechali na szopę i tam dokończyli robotę. Temat do zamknięcia i wywalenia bo podjęcie go tutaj było pomyłką.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Lipca 2012, 21:33:27 »
Taka zwierzyna  po przejechaniu musi zostać zbadana...
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Lipca 2012, 21:37:26 »
Oczywiście tak. W sumie sam sobie odpowiedziałem, że kwestią jest podejście każdego człowieka. Wiadomo, że nie ma możliwości wyhamowania takim kolosem ale podanie np. sygnału baczność nie było możliwe w tym przypadku aby przestraszyć zwierzynę?
Tego typu zwierzyna przy daniu sygnału trąbką jeszcze częściej wbiega na tory. Podobnie nocą strasznie ciągnie je do świateł.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Lipca 2012, 21:40:38 »
Tego typu zwierzyna przy daniu sygnału trąbką jeszcze częściej wbiega na tory. Podobnie nocą strasznie ciągnie je do świateł.
O takie wyjaśnienie mi właśnie chodziło. Dziękuję za konkretną informację oraz poszerzenie zakresu mojej wiedzy. Ostatnio miałem do czynienia z wyhamowaniem składu aby nie rozjechać zwierzyny. Skład został wyhamowany po wcześniejszym użyciu dosyć długiego sygnału. Stąd też powstało moje pytanie.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Lipca 2012, 21:53:28 »
Generalnie to raz mechanik specjalnie zatrzymał skład (z 20km/h) żeby przepuścić rodzinę łabędzi. W sumie symaptyczny gest, bo jakby zrobił z tego mielone to by nie było czego karmić na stawach!
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Filyp129

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Lipca 2012, 00:33:15 »
To mógł chociaż, odstraszyć sarnę bo tak pod skład mogła wejść.
Najlepsze Symulatory

1.Train Simulator 2015
2.MaSzyna 08.13

Skończyłem z MaSzyna 08.13??? Teraz tylko Train Simulator 2015!!!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9179
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 705
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Lipca 2012, 07:06:47 »
Tia jasne. Zatrąbiłby zwierzę by było w szoku, znieruchomiało przez chwilę, lub samo weszło na tory i nieszczęście gotowe.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2169
  • Wszyscy ze wsi, ja jeden z Pilawy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 351
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Lipca 2012, 07:39:58 »
To jest kwestia zachowania maszynisty, jak wyczuć sytuację. Lokomotywa posiada 2 tonową syrenę. Niski ton jest właśnie do odstraszania zwierząt. W zaistniałej sytuacji miał odpowiednią ilość czasu, aby zastosować krótki sygnał (nie Rp1).
Sarna po prostu zaczęła obserwować kamerzystę, który odwrócił jej uwagę.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Lipca 2012, 09:10:29 »
Niski ton jest właśnie do odstraszania zwierząt.
W teorii…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Lipca 2012, 18:50:30 »
Dzika zwierzyna powinna się płoszyć sama, a szum pociągu słychać dopiero z bliska. Inaczej idziemy w kierunku absurdów, że ktoś się poparzył kawą, bo na kubku nie było napisane, że może być gorąca...

Offline zbyszek300

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Lipca 2012, 19:35:49 »
Ten film pokazuje zachowania maszynistów, gdzie zwierzyna wchodzi na tory.http://www.youtube.com/watch?v=YUI6W9DkOLE&feature=related

Offline TheArejon

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 171
  • I like horn ST44!
    • Zobacz profil
    • Youtube
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Lipca 2012, 19:52:45 »
Kiedyś z opowiadań dziadka niestety jest już na emeryturze, jechał z ok. 40km/h składem EZT, były to ciężkie lata 70-80, wtargnęła mu przed czołem pociągu sarna, wyhamował skład, zwierzę daleko nie odleciało leżało w rowie, jako, że nie było dużo naruszone - została uderzona w głowę szybko załadował ją do jednostki i w jakiś sposób po służbie przetransportował do domu, kilka dni później odbyła się wielka uczta. W tamtych czasach trzeba było dużo kombinować o dobre jedzenie, nie dodałem, że szybciej zostało mięso sprawdzone przez znajomego weterynarza tak jak u kolegi niżej :)
« Ostatnia zmiana: 24 Lipca 2012, 11:44:25 wysłana przez TheArejon »
Kolejowa Galeria TheArejon'a thearejon.cba.pl

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Zachowanie maszynisty
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Lipca 2012, 00:26:35 »
Kolega opowiadał jak jeszcze w "dobrych czasach" wzięli z drugim maszynistą ich planową ET41 po naprawie z jakiegoś ZNTK. Zdążyli wyjechać i po ok 30 min trafili kilka dzików. Długo się nie zastanawiając pozbierali co się dało i do najbliższego posterunku jeden jechał a drugi oprawiał zwierzynę w maszynowni. Zatrzymali się przy dysponującej i do dyżurnego, że mają defekt i muszą wracać. Na to on, że nie ma takiej opcji. Kolega zaprosił więc dyżurnego na pojazd a tam świeżutkie piękne blachy na podłodze i ściany poulewane krwią i dodatkowo nieprawdopodobny smród. Wtedy było tylko "ahaaaa, toż to naprawdę poważny defekt macie, ale żeby was wrócić musiałbym coś z tego nieszczęścia mieć". Ugadali się. Kolega przedzwonił z nastawni na warsztat, żeby oczekiwali powrotu łamańca.
Po powrocie już czekał gość żeby zawieźć mięso do znajomego weterynarza celem przebadania. W książce odpisali uszkodzenie jakiegoś podzespołu i grało. Warsztat wymył maszynownię z krwi i resztek i o sprawie było cicho. Oczywiście każdy otrzymał swoja dolę ;)
Takich historii jest mnóstwo. Nie raz namawiałem kolegów do ich opisania ale jakoś im się do tego nie garnie -a szkoda :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76