Autor Wątek:  Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)  (Przeczytany 144097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #270 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:22:35 »
To zależy, gdzie jest grupa towarowa. Drugi tor od prawej powinien być pociągnięty prosto.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #271 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:26:33 »
Grupa towarowa to tylko ten jeden tor. A z resztą, screeny. 1 to górna część schematu, 2 - dolna.

Obecnie stacja prezentuje się tak. Dodałem położenie peronów.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 14:29:09 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #272 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:30:36 »
A te 3 ślepe tory, to do czego są?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #273 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:31:10 »
Do "nocowania" EZT-ów. Odstawcze.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #274 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:36:18 »
Ten tor 3 odstawczy (u góry) to taki ni w pięć ni w dziesięć. Jak dolne będziemy mieli zajęte to nic tam dłuższego nie wstawisz ani z niego nie wyciągniesz. Jaką przewidujesz długość użyteczną?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #275 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:42:02 »
Na schemacie nie przedstawiłem, ale jest tak jak poniżej.

Cytuj
Jaką przewidujesz długość użyteczną?
Tzn? Każdy tor odstawczy ma ok. 220-230 metrów, "wstawka" między nimi ma jakieś 250. Wzorowałem się na długościach torów dla EZT-ów na stacji w Pruszkowie (węzeł warszawski).
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #276 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:56:42 »
Wg. mnie tak powinno to wyglądać jeśli chodzi o stacje i drogi ochronne. Przynajmniej z mojej perspektywy mamy wszystkie drogi ochronne teraz i jest bezpiecznie.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2012, 14:58:25 wysłana przez oko »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #277 dnia: 31 Sierpnia 2012, 14:58:26 »
Dziwnie wyglądają tory odstawcze na tak małej stacji. Na ogół stacje raczej mają rozbudowaną część towarową...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline inoworclawpkp

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #278 dnia: 31 Sierpnia 2012, 15:00:43 »
U mnie, np. na postojową EZT zjeżdża sie trochę za stacje i jest ona oddalona.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #279 dnia: 31 Sierpnia 2012, 22:14:53 »
Ja zrobiłem zdjęcia, kolega @SKP teksturę, tak się to teraz prezentuje. Oryginał - peron 7. Warszawa Zachodnia.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #280 dnia: 31 Sierpnia 2012, 22:22:13 »
Przy semaforze ustawionym z lewej strony toru w stacji powinien być po prawej stronie W15.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #281 dnia: 31 Sierpnia 2012, 22:24:21 »
Tak, wskaźników jeszcze nie kładłem.

O godz. 18.00 miał być skład węgla, o 21. była już elektrociepłownia ;) Pododaję takie różne rzeczy aby móc napisać jakiś ciekawy scenariusz. AI się rozwija, widzę wiele możliwości. Planuję na innej stacji użyć całej scenerii "E.Dobre".
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2012, 00:25:24 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #282 dnia: 01 Września 2012, 23:56:57 »
Ja powoli ogarniam temat skatalogowania sieci trakcyjnej, wkrótce założę wątek w Devs.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #283 dnia: 02 Września 2012, 21:51:44 »
IMO lepiej tworzyc stacje z istniejacych juz stacji w rzeczywistosci. Latwiej i realniej (nie trzeba kombinowac z mysleniem, no i w miare to wyglada).
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #284 dnia: 02 Września 2012, 21:57:00 »
Przy semaforze ustawionym z lewej strony toru w stacji powinien być po prawej stronie W15.

Dobra uwaga, no i odległość semaforów od rozjazdu 50 i 100 metrów... ;)
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2012, 21:59:04 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #285 dnia: 06 Września 2012, 14:13:01 »
Była już poruszana kwestia peronów w Mocznikach? Chodzi mi o ich odległość od torowiska. Z tego co wiadomo w starych Mocznikach gdy składem zatrzymujemy się na p.o czy stacjach to między schodkami do wagonu/EZT jest z 1.5 metra odległości.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #286 dnia: 06 Września 2012, 14:29:55 »
Dobra uwaga, no i odległość semaforów od rozjazdu 50 i 100 metrów... ;)
Od ukresu. Są ukresy w ogóle?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #287 dnia: 06 Września 2012, 14:39:00 »
Ukresów brak.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #288 dnia: 06 Września 2012, 15:18:50 »
Ukresy można bardzo łatwo zrobić w 3ds maxie. Dla obu torów trzeba zaznaczyć "Display Mesh" na wartość 3,5m. W miejscu przecięcia się ostatnich linii jest około 3,5m (żeby poprawić dokładność trzeba ustawić Sides na większą liczbę, około 50). Tym samym sposobem można zrobić, aby drzewa nie wchodziły w skrajnię toru.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #289 dnia: 07 Września 2012, 19:42:55 »
W hali peronowej trzeba wymienić perony na road i zmienić im environment z flat na np. tunnel (żeby były oświetlone tak jak tory na hali). Jak dasz radę to też przydałoby się fragment terenu pod halą wyciąć, po czym zmienić teksturę trawy na coś innego (koniecznie ze zmniejszonym Ambient, wtedy będzie sympatycznie ;) ).
« Ostatnia zmiana: 07 Września 2012, 19:47:03 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #290 dnia: 07 Września 2012, 19:47:59 »
Wiesz, myślę nad rozwiązaniem, jakie widziałem na screenach w Rochowicach, czyli teren kolejowy na nasypie, powyżej budynków. Ale nad tym będę musiał dłużej przysiąść. Oczywiście perony wymienię.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #291 dnia: 23 Września 2012, 23:50:31 »
Przez szkołę prace niewątpliwie zwolniły. Dla dociekliwych powiem, że gdy zobaczyłem budynki robione przez kolegów @Rozi'ego i @pol'a, od razu wypierdzieliłem całe otoczenie "Moczników" (główna stacja) i przymierzam się do zrobienia go na nowo. Poruszał ktoś temat zrobienia wielkomiejskiego tła. Podrzucę jakoś na dniach zdjęcia Warszawy zrobione z mostów (głównie Siekierkowskiego i Łazienkowskiego, podejrzyjcie sobie na Google Earth jak to może wyglądać) aby dodać na scenerię.

Coś takiego jak w załączniku.

  Dodano: 29 Września 2012, 19:36:49
Posiada ktoś jakieś proste plany tworzenia nasypów kolejowych? Na oko nie chciałbym robić.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2012, 19:36:49 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #292 dnia: 30 Września 2012, 01:19:01 »
Pytanie jak rozumiem nie ma się nijak do zdjęcia (bo tam jest ofkorz wał przeciwpowodziowy).
Z tego co się orientuję, to jest kwestia raczej bardziej zawiła, bo zależy to od dalszych czynników (to jak się projektuje drogi się uwzględnia przy robotach ziemnych).
Tak zupełnie teoretycznie można zastosować przykładowy tangens 1:1,5 (taki się przewija w wielu przekrojach z PLK), tak jak w załączniku, choć nie wiem jakie to ma przełożenie na praktykę.

P.S. W załączniku jest przekrój normalny dla toru prostego w ramach projektu budowlanego odcinka A1 modernizowanej części linii e65 - LCS Iława.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4114
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1304
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #293 dnia: 30 Września 2012, 05:46:01 »
Cytuj
Pytanie jak rozumiem nie ma się nijak do zdjęcia (bo tam jest ofkorz wał przeciwpowodziowy).
Zdjęcie dotyczy pierwszej części wiadomości.

  Dodano: 01 Października 2012, 22:09:22
Dzisiejsze dwie godzinki (z przerwą na wyjście do sklepu po colę i kolację) na skrinach. Przemyślałem sprawę i wywalam wszystko to, co zrobiłem dotychczas (wraz ze stacjami, przestudiowałem już drogi ochronne). Powiecie pewnie, że zmarnowałem te ponad 2 miesiące pracy. Otóż nie. Nauczyłem się wiele liftingując tę scenerię. Już pewne jest też, że trzeba będzie napisać nowe scenariusze. Z tego miejsca chciałbym uprzedzić wszystkie osoby tworzące scenariusze, że nie będą one kompatybilne z nową wersją scenerii. Ale piszcie śmiało, jeszcze wiele paczek przed nami, zanim większa liczba osób ujrzy scenerię. Również chcę powiedzieć, że jest zapotrzebowanie na bloki z wielkiej płyty.
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2012, 22:09:24 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #294 dnia: 01 Października 2012, 22:22:56 »
Zaprojektuj inny układ torowy póki jeszcze możesz. Nie rób tak jak w Mocznikach było, tylko niech Cię poniesie fantazja. I pamiętaj, żeby robić większe łuki. Te o r=500 m co były to tak średnio.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #295 dnia: 01 Października 2012, 22:25:41 »
Zaprojektuj inny układ torowy póki jeszcze możesz. Nie rób tak jak w Mocznikach było, tylko niech Cię poniesie fantazja. I pamiętaj, żeby robić większe łuki. Te o r=500 m co były to tak średnio.
Halę można zrobić po wrocławsku, po takim zabiegu.
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2012, 22:28:42 wysłana przez pol102 »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #296 dnia: 01 Października 2012, 22:34:17 »
Na Rochowicach taka jest, Driver24 też robił coś takiego, tylko jeszcze to jest na warsztacie. Nie ma co dublować roboty.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #297 dnia: 01 Października 2012, 22:35:52 »
Wiesz, myślę nad rozwiązaniem, jakie widziałem na screenach w Rochowicach, czyli teren kolejowy na nasypie, powyżej budynków. Ale nad tym będę musiał dłużej przysiąść. Oczywiście perony wymienię.
Fajnym pomysłem jest odwrotne podejście. Idealny przykład to wjazd do Bydgoszczy od strony Trzcińca. Torowisko poniżej terenu i domy kawałek obok. Oszczędność i jakość ;) Poszukam zdjęć i jak znajdę to zaprezentuję.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #298 dnia: 01 Października 2012, 22:36:31 »
Brakuje czegos takiego w stylu stacji Poznan Glowny, ciekawe mogloby to wygladac.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #299 dnia: 01 Października 2012, 22:36:40 »
Zaprojektuj inny układ torowy póki jeszcze możesz. Nie rób tak jak w Mocznikach było, tylko niech Cię poniesie fantazja.
A najlepiej zrób nową scenerię, bo po co masz się czymś sugerować, jeśli będzie nowy teren, nowy układ torowy i trzeba będzie pisać nowe scenariusze.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni