Autor Wątek:  Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)  (Przeczytany 144072 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #210 dnia: 14 Sierpnia 2012, 22:21:51 »
Skoro nikt nie dba o prawidłowe zasilanie sieci, to chyba nie ma większego sensu, żeby odpowiednio je oznaczać?
Czekam na ten Twój temat z propozycjami co poprawić w MaSzynie w dalszej kolejności. Ja sieć zaproponuję na pierwszym miejscu (nie chodzi o modele).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #211 dnia: 16 Sierpnia 2012, 19:48:09 »
Pierwsza stacja za Mocznikami, pod wjazdem.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2012, 21:30:07 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #212 dnia: 16 Sierpnia 2012, 22:32:41 »
Zatkało, wszystkich :)

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #213 dnia: 16 Sierpnia 2012, 22:33:50 »
Da rade cos zrobic z tymi swiecacymi drzewami? U siebie mam podobny problem..
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #214 dnia: 16 Sierpnia 2012, 22:38:32 »
Tzn. jak ja pamiętam to kwestia słońca, tutaj akurat świeci z tej strony. "Sunset018". Na "blueclouded...." jest normalnie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #215 dnia: 16 Sierpnia 2012, 22:47:26 »
Da rade cos zrobic z tymi swiecacymi drzewami? U siebie mam podobny problem..
Problem oświetlenia. Jedynie grzebanie w exe ratuje.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #216 dnia: 16 Sierpnia 2012, 22:51:46 »
Da rade cos zrobic z tymi swiecacymi drzewami? U siebie mam podobny problem..
Problem oświetlenia. Jedynie grzebanie w exe ratuje.
Mnie to wygląda na normalnie działające oświetlenie, z tym, że widać akurat stronę, na którą pada światło. Chyba, że mówicie o czymś innym.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #217 dnia: 16 Sierpnia 2012, 22:52:23 »
O tym.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #218 dnia: 16 Sierpnia 2012, 22:58:55 »
Mnie to wygląda na normalnie działające oświetlenie, z tym, że widać akurat stronę, na którą pada światło. Chyba, że mówicie o czymś innym.
Tak, ale nie uwzględnia się tego, że drzewo stoi w cieniu innych. I świeci jakby wróciło z Czarnobyla. Ze Szczawikiem doszliśmy do wniosku, że najlepiej używać albo pochmurnych pogód, albo nocnych pór.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #219 dnia: 16 Sierpnia 2012, 23:01:35 »
Dajcie już spokój z tymi nocami.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Mechu12

  • Wiadomości: 44
  • ET22-1209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #220 dnia: 17 Sierpnia 2012, 09:14:42 »
Co jak co ale fotka jest piękna ;) Za niedługo dojdziemy do realizmu trainza.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #221 dnia: 17 Sierpnia 2012, 09:45:02 »
No z tymi drzewami to jest zonk tego typu, że oświetla się to plane które powinno być w cieniu.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #222 dnia: 17 Sierpnia 2012, 09:47:00 »
[...]realizmu trainza.
Kolega widzę w poetę się bawi, dobrze! dobrze! brakuje nam ostatnio wielkiego wieszcza. ;)
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #223 dnia: 17 Sierpnia 2012, 10:49:31 »
Da rade cos zrobic z tymi swiecacymi drzewami? U siebie mam podobny problem..
Problem oświetlenia. Jedynie grzebanie w exe ratuje.
Według mnie to tylko kwestia rozbicia drzewa na przód, tył, lewo, prawo w osobnych triangle_strip, ewentualnie dla uzyskania FPS można by pokombinować z triangles.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #224 dnia: 17 Sierpnia 2012, 11:37:18 »
Przybył 1FPS na EC Dobre przy triangles, niby teraz powinny się poprawnie oświetlać. Przy okazji wyeliminowałem krzyże nad roślinnością.
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2012, 11:41:33 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #225 dnia: 17 Sierpnia 2012, 11:52:03 »
Ale delta 1 fps na zasadzie zmiana z 6 na 7fps, z 20 na 21 fps, czy z 60 na 61fps? : D
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #226 dnia: 17 Sierpnia 2012, 11:53:39 »
Jeżeli działa regulacja promienia wyświetlania, to można tylko odnieść FPS do liczby wyświetlanych sektorów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #227 dnia: 17 Sierpnia 2012, 11:56:44 »
Ale delta 1 fps na zasadzie zmiana z 6 na 7fps, z 20 na 21 fps, czy z 60 na 61fps? : D
Z 16 na 17 ;p Z tym że tam znowu nie są tak gęsto drzewa jak na nadchodzących sceneriach, tam może być większa różnica. Na EC gdy pojawiały się drzewa w polu widzenia kamery miałem drastyczny spadek FPSu, teraz przebiega to mniej inwazyjnie.
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2012, 12:14:55 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #228 dnia: 17 Sierpnia 2012, 12:36:22 »
Przed chwilą sam to sprawdziłem, wzrost z 10 na 11, drzewa są prawidłowo oświetlone.

Offline jorgos

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #229 dnia: 17 Sierpnia 2012, 16:48:21 »
Kiedy to w przybliżeniu będzie wydane?

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #230 dnia: 17 Sierpnia 2012, 18:15:10 »
Jak skończy całą scenerię..
Pierwszy post mówi sam, za siebie ile jest do zrobienia..
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21679.msg298385.html#msg298385
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2012, 18:49:19 wysłana przez Maxiu »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #231 dnia: 19 Sierpnia 2012, 18:33:41 »
Nasyp jako plejn, dzięki @Benek za nakierowanie :) Wg. mnie sposób nieco wygodniejszy od tworzenia terenu sposobem Shapes > Line > Delanuay Mesh itd...

Info - przebudowanie układu 2-3 stacji jest nieuniknione, niestety.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2012, 23:34:33 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #232 dnia: 21 Sierpnia 2012, 10:42:25 »
Mam pytanie co dotyczące filmiku, który zamieściłeś kilka postów wcześniej. Wjazd do Mocznik jest na prawdę fajny, ale czar pryska, kiedy dociera się na samą stację. Z terenów zurbanizowanych błyskawicznie przechodzi się w zieloną pustynię. Prace nad tą częścią są zakończone, czy brak materiałów na zrobienie tej części scenerii?
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2012, 12:46:18 wysłana przez BLAcKboY »
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #233 dnia: 21 Sierpnia 2012, 12:42:17 »
Cytuj
Prace na d tą częścią są zakończone...?
Nie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline MaK_86

  • Wiadomości: 18
  • Dyżurny Ruchu - Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #234 dnia: 21 Sierpnia 2012, 14:12:08 »
Witam. Pozwolę sobie dodać swoje 3 grosze.

W okolicach linii kolejowych (przynajmniej w okolicach Szczecina), w bezpośrednim sąsiedctwie torów można spotkać głównie 4 "krajobrazy".

I - Rośliny. Różnego rodzaju drzewa, szplalery, krzaki oraz "zielonorośla" o różnych, czasem wręc abstrakcyjnym kształcie.
II - Pola, łąki uprawne i nieużytki, oraz różnego rodzaju krajobrazy płaskie.
III - Garaże. Najczęściej blaszaki, poustawiane w grupach, oraz pojedyńczo.
IV - Salony samochodowe, szroty, złomowiska oraz różnego rodzaju przedsięwzięcia pozyskiwania złomu z samochodów.

O ile, I oraz II jest w MaSzynie regularnie, to III i IV już nie. Szczerze powiem, że brakuje tego rodzaju budynków.
Zdaje sobie sprawę, że jeżeli chodzi o otoczenie, to jeszcze wiele brakuje na sceneriach. Ale nie sądze, żeby garaże mocno zamuliły symulacje.

Kończąc. Jeżeli chodzi o modelowanie, to moje pojęcie jest żadne. A może nawet mniej. Piszę, aby rzucić pomysłem, sugestią, propozycją.

Pozdrawiam i (nie)cierpliwie oczekuje publikacji Moczników_v2.  :)

Słuszność niektórzy mają - bynajmniej to nie przynajmniej.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2012, 17:26:45 wysłana przez ZiomalCl »
Mała własna galeria kolejowa
http://maku.szczecin.pl

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6264
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2184
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #235 dnia: 21 Sierpnia 2012, 17:33:52 »
Kończąc. Jeżeli chodzi o modelowanie, to moje pojęcie jest żadne. A może nawet mniej. Piszę, aby rzucić pomysłem, sugestią, propozycją.
Możesz też rzucić też zdjęciami, a od pomysłów nic się nie zrobi.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #236 dnia: 21 Sierpnia 2012, 17:44:00 »
macius5991 nie potrzebujesz jakiejś pomocy przy tej scenerii? W razie czego mogę ci zrobić jakieś modele itp.

Offline MaK_86

  • Wiadomości: 18
  • Dyżurny Ruchu - Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #237 dnia: 21 Sierpnia 2012, 18:55:05 »
Możesz też rzucić też zdjęciami, a od pomysłów nic się nie zrobi.

Jeżeli chodzi o blaszaki, nie ma problemu :)
Co prawda nie wiem, jak dokładnie fotografować celem modelowania, ale na dniach postaram się wrzucić porcję zdjęć blaszaków.
Mała własna galeria kolejowa
http://maku.szczecin.pl

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #238 dnia: 21 Sierpnia 2012, 19:23:33 »
Na forum jest poradnik na temat fotografowania.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« Odpowiedź #239 dnia: 21 Sierpnia 2012, 20:31:57 »
macius5991 nie potrzebujesz jakiejś pomocy przy tej scenerii? W razie czego mogę ci zrobić jakieś modele itp.
Zamiast sie pytac, czy ktos nie potrzebuje jakis obiektow, po prostu je zrobcie i wystawiajcie - NA PEWNO beda wykorzystane, jak nie w tych, to w przyszlych sceneriach.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.