Autor Wątek:  Kasacja ET40  (Przeczytany 57394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #60 dnia: 10 Października 2012, 19:28:28 »
Najlepiej to te ktora byla na chodzie, ale na to chyba za pozno juz.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #61 dnia: 10 Października 2012, 19:32:29 »
No, raczej z 47 nic już nie będzie http://rail.phototrans.eu/14,72262,0.html

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #62 dnia: 10 Października 2012, 19:43:07 »
No widzialem te zdjecie. Szkoda mi tych maszyn ikona Bydgoszczy idzie w niepamiec. Mam na vhs film opisujący te lokomotywy zrobiony przez kolege F.Sieradzkiego jako prace dyplomowa TK Bydgoszcz. Ponadto nie uwierze w to ze z tylu sztuk nie zlozy sie jednej albo chociaz jednego czlonu co by na chodzie byl.
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2012, 19:44:29 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #63 dnia: 10 Października 2012, 19:54:40 »
Może i by się dało, ale reszta loków jak 43 w barwach Cargo, stoi koło szopy, a przetarg jest na kasację 22 sztuk.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #64 dnia: 10 Października 2012, 20:41:37 »
Nie wiem która to jednostka była, ale najsmutniejsze jest to, że jedna jednostka o własnych siłach przyjechała na pocięcie. To jest totalnie chore.

ET40-47.

Jestem w szoku, szkoda że nie pomyślano o sprzedaży. 

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #65 dnia: 10 Października 2012, 20:50:58 »
Cytuj
Jestem w szoku, szkoda że nie pomyślano o sprzedaży. 

... Albo zachowaniu wlasnie tego egzemplaza.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #66 dnia: 10 Października 2012, 21:18:26 »
Cargo nie dopuści przecież do konkurencji sprzedając loki. Ale przez to MK obrywają...

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #67 dnia: 10 Października 2012, 21:18:46 »
Mnie to nie dziwi. Bo nie od dziś wiadomo, że tam gdzie duża mamona sentymenty idą na bok. Liczy się dla nich tylko kasa.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #68 dnia: 10 Października 2012, 21:42:38 »
Cargo nie dopuści przecież do konkurencji sprzedając loki.
Rzeczywiście… CARGO tnąc ET40 zrobiło prywaciarzom tak na złość, że coś strasznego… ET42 w Lotosie nie jeżdżą a firma działa dalej. To już nie te czasy gdy prywatni zaczynali jeździć i za wszelką cenę szukali taboru. Po co im ET40 jak do wyboru są dragony, vectrony, traxxy i gro innych maszyn. Tutaj ktoś z CARGO miał ewidentnie interes w tym żeby je pociąć. Zastanówcie się po co przeniesiono je do Tarnowskich Gór. Gdyby stały w zapasie w Bydgoszczy nie zostałyby zniszczone i rozkradzione bo tam kolejarze pilnowaliby maszyn dzięki, którym przez lata mieli pracę. Tak samo gdyby ET42 wyrzucili z ZWK w inny rejon kraju nie byłoby już co zbierać. Czterdziestki postanowiono wyrzuć jak najdalej właśnie po to by doszczętnie zgniły i zostały rozkradzione tak żeby nie opłacało się ich później robić.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #69 dnia: 10 Października 2012, 21:59:57 »
Mam głupie wrażenie, że jeśli dojdzie do zachowania jednej lokomotywy to trafi do Bydgoszczy. Od zawsze Bombowce były kojarzone z Bydgoszczą gdzie stacjonowały.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #70 dnia: 10 Października 2012, 23:30:27 »
Cytuj
Czterdziestki postanowiono wyrzuć jak najdalej właśnie po to by doszczętnie zgniły i zostały rozkradzione tak żeby nie opłacało się ich później robić.
To jest brutalny cios w plecy... Jeżeli PKP ma się opierać na "sabotażu" własnego taboru to dlaczego je wysłała w ... daleko żeby gniły i tylko robić okazję dla złomiarzy, zwolnień z pracy za niedopilnowanie i ściągać uwagę innych? Najlepiej zgromadzić i pozbyć się bez uprzedzania i ciąć na następny dzień.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #71 dnia: 11 Października 2012, 00:46:09 »
Zachowają jeden egzemplarz

Po informacji i przyszłości lokomotyw serii ET40 pojawił się pomysł, by jedną z nich zachować dla przyszłych pokoleń i miłośników kolei. Pomysł prawdopodobnie zostanie zrealizowany. – Jest wola, aby jeden egzemplarz udostępnić pasjonatom kolei. PKP Cargo podjęło starania aby jedną lokomotywę ET 40 zachować dla potomnych. Na razie jesteśmy na etapie analiz taboru ET40 i nie podjęliśmy jeszcze decyzji co do wyboru egz. ET 40 i jego przyszłości - mówi Przybylski.



Nie wiadomo obecnie, który dokładnie egzemplarz ET40 zostanie zachowany i gdzie będzie przebywał. – Jest za wcześnie aby wskazać miejsce, w którym będzie można oglądać lokomotywę, albo jej numer – kończy Przybylski.

http://www.rynek-kolejowy.pl/35852/ET40_ida_na_zlom_Jedna_uratuja.htm

W takich momentach powraca mi wiara w ludzi. Szkoda, że to nie będzie ET40-41, gdyby ją zachowano to można by zrobić to samo co z ET22-121, że się przemaluje na pomarańczowo i zmieni na EP40. Ważne, że chociaż ktoś się znalazł, żeby pomyśleć chociaż o jednej jednostce.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #72 dnia: 11 Października 2012, 09:28:09 »
Niedługo zaczniemy pisać żeby wszystkiego po 1 zostawić :) Tak samo w Skansenie w Petersburgu, gdzie możemy zobaczyć tabor od A do Z Kolei Rosyjskich. Szczerze to szkoda że nie będzie to właśnie 41, Mogliby chociaż 01 oszczędzić.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #73 dnia: 11 Października 2012, 22:16:27 »
Cytuj
Mam głupie wrażenie, że jeśli dojdzie do zachowania jednej lokomotywy to trafi do Bydgoszczy.

I mam nadzieje ze wlasnie tak sie stanie. Oby w oryginalnym malowaniu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
« Ostatnia zmiana: 18 Października 2012, 21:13:16 wysłana przez PanMechanik »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #75 dnia: 18 Października 2012, 21:10:27 »
A nie możesz podać linków do strony gigabyta po prostu?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #76 dnia: 18 Października 2012, 21:25:28 »
Jak oni mogą tak niszczyć swoją historie, szkoda że włade PKP Cargo są w stosunku do tych maszyn bezduszne.
Mie tylko korci jedno, czemu sprawnej ET40 nie przekazali Chabówce?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #77 dnia: 18 Października 2012, 21:28:59 »
No tak, Cargo jest strasznie złe że nie zostawiło maszyn żeby gniły po wsze czasy w krzakach, złomiarze częstowali się tym co tylko są w stanie wywieźć i spieniężyć, no i nie zapominajmy o pielgrzymkach mikoli którzy oddadzą wszystko za zdjęcie z ETeCzterdzieści.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Eisenmann

  • Wiadomości: 218
  • Eisenbahn und Maschinen Fan
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #78 dnia: 18 Października 2012, 22:29:44 »
.

Offline Pawel205

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #79 dnia: 18 Października 2012, 23:26:36 »
Nikt się z tym nie będzie bawił, pogniotą, przepalą i tyle. Może trochę szkoda, że sprawne loki idą pod palnik ale jak kasują np. gagariny, stonki itp to nikt nie płacze. Cargo mając zapas taboru nie będzie przecież trzymać ich w nieskończoność a jak dobrze pamiętam to ET40 nie należały do niezawodnych. Nie dziwię się, że Cargo nie sprzedało tych lokomotyw prywatnym przewoźnikom - przecież dzięki temu wsparliby konkurencję, która z chęcią kupi dodatkowy tabor, naprawi i dalej będzie go eksploatować np. gnijący SUG -> 3E w PMT.  Chcecie "nową" kolej? To dajcie "starej" odejść.
« Ostatnia zmiana: 19 Października 2012, 21:56:56 wysłana przez Pawel205 »

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #80 dnia: 18 Października 2012, 23:35:59 »
Panowie, dla nas, mikoli jest to sentyment, a dla władz jest to tylko maszyna zajmująca tor na bocznicy. Bezużyteczna i nikomu nie potrzebna. Kiedy stoi, to nie zarabia, a jak się ją potnie i sprzeda to troszkę kasy wpadnie. Żadne nasze lamęty nie pomogą i nie uratują tych maszyn przed palnikiem. Pieniądz jest ważniejszy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #81 dnia: 18 Października 2012, 23:52:55 »
Jakby pieniądz był ważniejszy, to by je sprzedali w całości, np. do Czech. Tu ważniejsze jest coś innego, ale co, to nie wiem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #82 dnia: 18 Października 2012, 23:56:58 »
Może i racja. Całkiem możliwe, że o to:
Tutaj ktoś z CARGO miał ewidentnie interes w tym żeby je pociąć. Zastanówcie się po co przeniesiono je do Tarnowskich Gór. Gdyby stały w zapasie w Bydgoszczy nie zostałyby zniszczone i rozkradzione bo tam kolejarze pilnowaliby maszyn dzięki, którym przez lata mieli pracę. Tak samo gdyby ET42 wyrzucili z ZWK w inny rejon kraju nie byłoby już co zbierać. Czterdziestki postanowiono wyrzuć jak najdalej właśnie po to by doszczętnie zgniły i zostały rozkradzione tak żeby nie opłacało się ich później robić.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #83 dnia: 19 Października 2012, 00:02:23 »
Czyli ostatecznie o kasę. Dziwne. Trochę błędne koło, jak to na kolei.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #84 dnia: 19 Października 2012, 09:29:09 »
Jakby pieniądz był ważniejszy, to by je sprzedali w całości, np. do Czech.

W jakim celu? Jako eksponaty muzealne? Myślisz, że czesi nie mają swoich truposzy na bocznicach? Raczej jeszcze te od polaków nie są im potrzebne. Z tego co wiem, z tych pociętych, tylko jedna była sprawna. Reszta to bezużyteczny złom, którego władze cargo chciały pozbyć się za wszelką cenę.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #85 dnia: 19 Października 2012, 10:44:51 »
Jeśli coś zniszczysz, to nigdy się nie dowiesz, za ile ktoś mógłby to kupić. Czy przewoźnicy drogowi niszczą swoje samochody, jak nie są im potrzebne, czy je sprzedają?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #86 dnia: 19 Października 2012, 11:48:02 »
Cóż, głupotą jest cięcie taboru w imię utrudnienia życia konkurencji; niestety wywalczyły to związki zawodowe... Konkurencja i tak kupuje tabor gdzie indziej - prywaciarze zamiast na maxa przeciążać E181/2 mogliby jeździć ET40. Zamiast dostać grosze za złom mogliby je sprzedać drożej. No ale niestety, już nigdy nie usłyszymy ich charakterystycznego wycia.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #87 dnia: 19 Października 2012, 11:53:45 »
Jeśli coś zniszczysz, to nigdy się nie dowiesz, za ile ktoś mógłby to kupić. Czy przewoźnicy drogowi niszczą swoje samochody, jak nie są im potrzebne, czy je sprzedają?

Jarku, wiadomo, że nikt nie kupi sześćdziesięcioletniego grata, który stoi na wpół zgnitych felgach. Samochód, który nadaje się do dalszej eksploatacji jest sprzedawany, a w przypadku przewyższenia kosztów naprawy nad wartością pojazdu i przywrócenia do jazdy nikomu nie opłaca się sprzedawać tego innemu przewoźnikowi. Dajmy na to (czysto teoretycznie i przykładowo) za taką lokomotywę ET40 sprzedaną na złom cargo zarobiło 80 tysięcy (przykładowo), a innemu przewoźnikowi sprzedało by ją (w stanie niezdolnym do jazdy) za 100 tysięcy (również przykładowo). Przewoźnik, który wydał 100 tysięcy na takiego truposza musi wydać trzy razy tyle, ażeby taką lokomotywę usprawnić i przywrócić do jazdy. Teraz już wiesz dlaczego cargo nie bawi się w handel truposzami? Bo wątpię w to by znalazł się klient, który był by zachwycony z zakupu i jeszcze rączkę pocałował. 4e, M62, ST44 czy ET22 są to lokomotywy, które są znane na różnego typu warsztatach i przywrócenie wymienionych do jazdy było by o wiele prostsze (i może nawet tańsze) niż w przypadku ET40. Tym bardziej, że ET40 do bezawaryjnych nie należały. Jest to wiekowa konstrukcja i nikt nie zaryzykował by kupna takiego pojazdu, w który musiał by włożyć set tysięcy bez gwarancji, że będzie on bezawaryjnie pełnił swoją służbę.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #88 dnia: 19 Października 2012, 12:03:33 »
Twoja argumentacja mnie nie przekonuje. Był przetarg? Nie. To skąd wiadomo, że nikt? Poza tym, Cargo nie jest firmą, która dorobiła się swojego majątku od zera i na ryzyko właściciela. Jeżeli ktoś się dorobił czegoś sam, może sobie z tym zrobić co chce. Ale jeśli ktoś nie dba o majątek, bo nieodpowiednio podzielono dobro narodowe, to już jest coś nie tak.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kasacja ET40
« Odpowiedź #89 dnia: 19 Października 2012, 12:07:47 »
Twoja argumentacja mnie nie przekonuje. Był przetarg? Nie. To skąd wiadomo, że nikt? Poza tym, Cargo nie jest firmą, która dorobiła się swojego majątku od zera i na ryzyko właściciela. Jeżeli ktoś się dorobił czegoś sam, może sobie z tym zrobić co chce. Ale jeśli ktoś nie dba o majątek, bo nieodpowiednio podzielono dobro narodowe, to już jest coś nie tak.

To ja mam propozycję,  zadzwoń do rzecznika prasowego spółki PKP Cargo i zapytaj dlaczego seria ET40 idzie pod palnik. Wtedy będziesz przekonany informacją z pierwszej ręki.