Autor Wątek:  Zima w Maszynie.  (Przeczytany 4252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zima w Maszynie.
« dnia: 22 Czerwca 2012, 10:32:40 »
Witam. Mam pytanie, chciałbym zmienić na lini61 warunki atmo- a dokładniej, dodać śnieg jak w scenerii Bałtyk. Czy jest to możliwe, a jeżeli tak, w jaki sposób zmienić wpisy. Dziękuje za odpowiedź.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Zima w Maszynie.
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Czerwca 2012, 10:36:52 »
Na serwerze leży program do zmiany pór roku ale czy działa i jak działa to nie wiem.

http://eu07.pl/download/dodatki/
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2012, 10:38:08 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1468
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 440
Odp: Zima w Maszynie.
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Czerwca 2012, 18:47:45 »
Teoretycznie wersje zimowe istnieją, są jednak częścią większego projektu, który wyjdzie prawdopodobnie z kolejną paczką całościową. Stworzenie wersji zimowych jest jednak bardzo proste, każdy może zrobić je sobie w kilka chwil. Na przykładzie scenerii Quark:
Otwieramy po kolei każdy plik należący do konkretnej scenerii (w tym przypadku Quark) edytorem tekstowym i hurtem wymieniamy wpisy zwykłe na zimowe. Wystarczy wzorować się na scenerii Bałtyk Zima. Otwieramy dwa pliki scenerii- w wersji zwykłej i zimowej. Teraz wystarczy porównać zmiany i je wypisać. Przykład:
zwrp25r190;endna zmienia się  na:      zima/snieg;end
zwrot34r300pods-new;end zmienia się na:    zima/zwrot34r300pods-new;end
zwrotl65r1200pods-new;end zmienia się na:  zima/zwrotl65r1200pods-new;end

endmaterial grass   zmienia się na:     endmaterial zima/snieg
endmaterial grassgreen1  zmienia się na:   endmaterial zima/snieg
endmaterial grass4 zmienia się  na:   endmaterial zima/snieg

ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5
zmienia się na:
ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 255.0 255.0 255.0
Oczywiście powyższa lista jest niepełna. Do tego należy wyszukać zmiany we wpisach drzew, torów, reszty teł.
Dla scenerii Quark pliki, w których należy szukać zmian to:
lasek.scn
quarkmceplus2007.scm
qmce2k7_teren.scm
lasy2.inc
Jeśli posiadamy bardziej zaawansowany edytor tekstowy niż Notatnik (np Notepad++), to możemy naraz zmodyfikować wszystkie scenerie, wybierając po prostu do zmiany cały katalog MaSzyny. Ponadto, należy pamiętać, że w ten sposób utracimy zwykłe wersje scenerii. Dlatego też zalecam stworzenie kopii plików scenerii i zmianę ich nazw, na przykład poprzez dopisanie przedrostka "zima_". Przy takim rozwiązaniu trzeba jeszcze tylko poprawić nazwy w pliku .scn scenerii, np z:
include quark/lasy2.inc endna
include quark/zima_lasy2.inc end
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2012, 23:05:47 wysłana przez szczawik »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6321
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 352
Odp: Zima w Maszynie.
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Czerwca 2012, 02:45:39 »
Moim skromnym zdaniem takie podejście do tematu jest troszkę bez sensu. Zamiast namnażać pliki lepiej by było zdefiniować np. katalogi lato i zima oraz umieścić tam odpowiednie wersje tekstur. Wtedy zmianę uzyskiwało by się poprzez podanie katalogu jako parametru, ewentualnie osobnym parametrem można podać kolor diffuse. A idealnie by było wymodelować osobny teren na zimę, bo w normalnych warunkach śnieg ma pewną objętość i zmienia "ukształtowanie terenu". (Wiem, że ostatnia znacząca zima była w 1979 roku i od tego czasu zaznacza się ona u nas tylko symbolicznie.) Może kiedyś się doczekamy odwrotnego profilu szyn, tzn. szyny będą bruzdami w śniegu...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1468
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 440
Odp: Zima w Maszynie.
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Czerwca 2012, 07:00:58 »
Jeśli dodałbyś (Ty lub inna osoba dokonująca takich modyfikacji) do startera opcję ,,zima", która wykorzystywałaby tekstury z osobnego katalogu oraz zmieniała parametry oświetlenia, to oczywiście, zapewne wszyscy będą na tak- to dobre rozwiązanie. Tymczasowo można radzić sobie tak.