- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: EN_Jan.Kiepura w 22 Czerwca 2012, 10:32:40

Tytuł: Zima w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: EN_Jan.Kiepura w 22 Czerwca 2012, 10:32:40
Witam. Mam pytanie, chciałbym zmienić na lini61 warunki atmo- a dokładniej, dodać śnieg jak w scenerii Bałtyk. Czy jest to możliwe, a jeżeli tak, w jaki sposób zmienić wpisy. Dziękuje za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Zima w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 22 Czerwca 2012, 10:36:52
Na serwerze leży program do zmiany pór roku ale czy działa i jak działa to nie wiem.

http://eu07.pl/download/dodatki/
Tytuł: Odp: Zima w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 22 Czerwca 2012, 18:47:45
Teoretycznie wersje zimowe istnieją, są jednak częścią większego projektu, który wyjdzie prawdopodobnie z kolejną paczką całościową. Stworzenie wersji zimowych jest jednak bardzo proste, każdy może zrobić je sobie w kilka chwil. Na przykładzie scenerii Quark:
Otwieramy po kolei każdy plik należący do konkretnej scenerii (w tym przypadku Quark) edytorem tekstowym i hurtem wymieniamy wpisy zwykłe na zimowe. Wystarczy wzorować się na scenerii Bałtyk Zima. Otwieramy dwa pliki scenerii- w wersji zwykłej i zimowej. Teraz wystarczy porównać zmiany i je wypisać. Przykład:
zwrp25r190;endna zmienia się  na:      zima/snieg;end
zwrot34r300pods-new;end zmienia się na:    zima/zwrot34r300pods-new;end
zwrotl65r1200pods-new;end zmienia się na:  zima/zwrotl65r1200pods-new;end

endmaterial grass   zmienia się na:     endmaterial zima/snieg
endmaterial grassgreen1  zmienia się na:   endmaterial zima/snieg
endmaterial grass4 zmienia się  na:   endmaterial zima/snieg

ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5
zmienia się na:
ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 255.0 255.0 255.0
Oczywiście powyższa lista jest niepełna. Do tego należy wyszukać zmiany we wpisach drzew, torów, reszty teł.
Dla scenerii Quark pliki, w których należy szukać zmian to:
lasek.scn
quarkmceplus2007.scm
qmce2k7_teren.scm
lasy2.inc
Jeśli posiadamy bardziej zaawansowany edytor tekstowy niż Notatnik (np Notepad++), to możemy naraz zmodyfikować wszystkie scenerie, wybierając po prostu do zmiany cały katalog MaSzyny. Ponadto, należy pamiętać, że w ten sposób utracimy zwykłe wersje scenerii. Dlatego też zalecam stworzenie kopii plików scenerii i zmianę ich nazw, na przykład poprzez dopisanie przedrostka "zima_". Przy takim rozwiązaniu trzeba jeszcze tylko poprawić nazwy w pliku .scn scenerii, np z:
include quark/lasy2.inc endna
include quark/zima_lasy2.inc end
Tytuł: Odp: Zima w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 23 Czerwca 2012, 02:45:39
Moim skromnym zdaniem takie podejście do tematu jest troszkę bez sensu. Zamiast namnażać pliki lepiej by było zdefiniować np. katalogi lato i zima oraz umieścić tam odpowiednie wersje tekstur. Wtedy zmianę uzyskiwało by się poprzez podanie katalogu jako parametru, ewentualnie osobnym parametrem można podać kolor diffuse. A idealnie by było wymodelować osobny teren na zimę, bo w normalnych warunkach śnieg ma pewną objętość i zmienia "ukształtowanie terenu". (Wiem, że ostatnia znacząca zima była w 1979 roku i od tego czasu zaznacza się ona u nas tylko symbolicznie.) Może kiedyś się doczekamy odwrotnego profilu szyn, tzn. szyny będą bruzdami w śniegu...
Tytuł: Odp: Zima w Maszynie.
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 23 Czerwca 2012, 07:00:58
Jeśli dodałbyś (Ty lub inna osoba dokonująca takich modyfikacji) do startera opcję ,,zima", która wykorzystywałaby tekstury z osobnego katalogu oraz zmieniała parametry oświetlenia, to oczywiście, zapewne wszyscy będą na tak- to dobre rozwiązanie. Tymczasowo można radzić sobie tak.