Autor Wątek:  Półprzezroczystość tekstury  (Przeczytany 4349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tom23

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Półprzezroczystość tekstury
« dnia: 08 Czerwca 2012, 21:56:03 »
Witam,chciałbym stworzyć półprzezroczystą teksturę,np tafla wody w zbiorniku i albo kolorową szybę.Czy ktoś jest w stanie pomóc,pokierować udzielając w punktach "step by step" ?

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Czerwca 2012, 21:59:21 »
Nie ma w tym nic skomplikowanego. Otwierasz teksturę GIMPem i zmieniasz krycie (suwak w prawym doku).
http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2012, 22:00:41 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline tom23

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Czerwca 2012, 22:22:44 »
Nie ma w tym nic skomplikowanego. Otwierasz teksturę GIMPem i zmieniasz krycie (suwak w prawym doku).
http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html
i do pliku TGA z konwersją do DDS ?

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Czerwca 2012, 22:32:10 »
Zapisujesz GIMPem do pliku *.tga. ZTCW, GIMP nie wspiera DDS (być może są jakieś pluginy), możesz jednak teksturę *.tga otworzyć za pomocą programu IrfanView, a w nim odbić pionowo obraz i zapisać plik z rozszerzeniem *.dds.


Oczywiście podałem programy, z których korzystam osobiście. Jednak są też inne sposoby: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.0.html
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2012, 22:33:48 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline tom23

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Czerwca 2012, 22:48:31 »
Otwieram w GIMPie,funkcja "gumka" maże teksturę gdzie suwak gumki jest ustawiony w połowie,widać szachownice i zapisuje z kanałem alpha czy bez ? I w 3ds Maxie  będzie widać tą przezroczystość czy dopiero po załadowaniu scenerii ?
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2012, 22:52:10 wysłana przez tom23 »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Czerwca 2012, 22:53:19 »
Nie lubię odpowiadać przez PW, albowiem komuś innemu też może się to przydać.
Posłużyłem się screenem z dobrychprogramów, gdyż mam starszą wersję GIMPa.
Aby tekstura była półprzeźroczysta, musisz zmienić Krycie (załóżmy, że do 50%). Zaznaczyłem na screenie, w którym miejscu możesz tego dokonać. Nic więcej nie musisz robić. Później zapisujesz plik z rozszerzeniem TGA.
W GMAXie tego nie widać, ale tam nie ma opcji render... Na pewno w symulatorze będzie to widoczne.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2012, 22:55:53 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline tom23

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Czerwca 2012, 23:10:31 »
Nie wiem co jest grane,im większa przezroczystość w GIMPie tym jaśniejszy kolor w obiekcie w scenerii.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2012, 23:11:48 wysłana przez tom23 »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Czerwca 2012, 23:12:31 »
Pokaż screena. Najprawdopodobniej prześwituje Ci inny obiekt.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Czerwca 2012, 23:13:12 »
Tej nowej wersji tego programu nie polecam. Jak dla mnie zdecydowanie starsza jest lepsza. Wiadome są gusta i guściki.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tom23

  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Czerwca 2012, 23:21:10 »
Już ogłupiałem,teraz mi wyświetla komunikat w GIMPie "Wtyczka TGA nie obsługuje przesunięć,rozmiarów ani krycia warstw,w innym formacie jest możliwość zapisu ?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Półprzezroczystość tekstury
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Czerwca 2012, 23:21:16 »
Możesz spróbować klasycznym programem TGATool 2. Tam było o tyle łatwiej, że samemu tworzyłeś maskę w odcieniach szarości (czarny kolor - 100% przeźroczystości, biały kolor - 0%), przez co mogłeś regulować przeźroczystość fragmentów tekstury. Program prosty w obsłudze - na początek możesz w nim spróbować swoich sił.