Autor Wątek:  Prace nad teksturami hanysa  (Przeczytany 130998 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PX48-28

  • Wiadomości: 238
  • PR-o maniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #120 dnia: 12 Listopada 2012, 18:15:34 »
Jeszcze należało by dodać że to nie jest taka jak na IC.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #121 dnia: 12 Listopada 2012, 18:24:04 »
A czy to ma jakiś sens wgl. ? Siódemka to siódemka. Rozumiem że tam ma małe modyfikację, ale jeżeli ogólna bryła pulpitu oraz kabiny się nie zmieniła to po co tworzyć kolejny model oraz tekstury dla jednej czy tak dwóch lokomotyw, zważywszy na to iż też nie ma materiałów na ową kabinę.  Więc wpierw zróbcie zdjęcia kabiny EU07-185 czy 133 i  ten czas się coś wymyśli.

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #122 dnia: 12 Listopada 2012, 18:27:07 »
A co z kabinami EU07-15XX? O ile pamiętam @Rozi się deklarował.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #123 dnia: 12 Listopada 2012, 18:34:19 »
Co do EU07-15xx to pewna osoba sie ją zajęła. Nie powiem kto ponieważ nie zostałem upoważniony do udzielania tej że informacji. Natomiast Rozi nie dał zaś odpowiedzi czy się ją zajmie czy nie, aczkolwiek się zadeklarował. Ale tylko na deklaracji się zakończyło. Odzewu do dzisiaj nie dostałem, ba materiały wszystkie wysłałem lecz bez odpowiedzi.

  Dodano: 12 Listopada 2012, 18:34:52
Chyba powinienem zostać rzecznikiem Symulatora Pojazdów MaSzyna :D

Offline mati189

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #124 dnia: 13 Listopada 2012, 17:23:48 »
Piękna czekolada właśnie sie zastanawiałem czy ktoś robi tą teksture

Nie dokończyłeś wypowiedzi.
/ Zuk
« Ostatnia zmiana: 17 Listopada 2012, 19:29:16 wysłana przez mati189 »

Offline PanTraxx

  • Wiadomości: 137
  • Czasami jest inaczej niż myślisz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #125 dnia: 13 Listopada 2012, 21:33:47 »
Hej, dlaczego na teksturze @hanysa jest EU07-185 z innymi światłami niż w realu??

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #126 dnia: 13 Listopada 2012, 21:35:34 »
Bo to wersja robocza zapewne jeszcze.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline PanTraxx

  • Wiadomości: 137
  • Czasami jest inaczej niż myślisz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #127 dnia: 13 Listopada 2012, 21:36:46 »
Aha, no bo @hanys brał czoło z innej EU07?

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #128 dnia: 13 Listopada 2012, 21:37:27 »
Aha, no bo @hanys brał czoło z innej EU07?
Robił to na modelu 4e.
Model EU07-185 oraz EU07-133 czekoladki właśnie są już na ukończeniu. Teraz tylko trzeba czekać na oficjalną publikację zmodyfikowanej 4e :D
« Ostatnia zmiana: 13 Listopada 2012, 21:39:13 wysłana przez klimczok_mk »

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #129 dnia: 13 Listopada 2012, 22:37:07 »
Ja bym jeszcze rozjaśnił czołownice. Jest za ciemna.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #130 dnia: 20 Listopada 2012, 20:50:20 »
No. Siódemki czekoladowe czekają na oficjalną publikację modelu więc jak na razie odstawiam je na bocznicę, i będą nabierały tam mocy prawnej :P A teraz wyciągam loka z krzaczków. Mianowicie chodzi o EP09-036 w malowaniu UEFA EURO 2012 "Irlandia". Pisałem już w tym wątku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22372.msg318967.html#msg318967 odnośnie prośby na fotki tej oto dziewiątki. Niestety według zapowiedzi kilku userów jak na razie nikt się nie zgłosił. Postanowiłem wiec skontaktować się z autorem tej fotki w załączniku w powyższym linku i mnie bardzo zdziwiło że autor posiada również fotki z innej perspektywy tej oto dziewiątki. otóż nie dokładnie na teksturę, ale bynajmniej mam cały malunek flagi na tym loku!. Jeden krok już mamy do stworzenia tekstury. Przyznam szczerze. Gdyby miał obrabiać tą fotkę rok temu to bym nie podołał zadaniu, ale dzięki wam, użytkownikom, którzy bardzo wspierają teksturowców z tekstury na teksturę nabieramy więcej możliwości manualnych odnośnie obróbki fotografii. Po wysłaniu przez autora fotografii czyli Karola Engler'a któremu bardzo dziękuję za udostępnienie bardzo obszernej dokumentacji fotograficznej tego loka, która daje mi możliwość znów działania do odtworzenia tego loka, udało mi się wyciągnąć z fotografii ze skosa bardzo ładny materiał na teksturę. Oto poniżej przedstawiam owy kawałek flagi. Skompletowanie pozostałych boków będzie  sprawą błachą, więc oto mała zapowiedź ;) Pozdrawiam

  Dodano: 21 Listopada 2012, 16:07:01
Tekstura już skompletowana. Na tygodniu pokażę efekty prac.

  Dodano: 21 Listopada 2012, 16:38:23
A co tam. Nie będą owijał w bawełnę. Tekstura jest już na ukończeniu. Dzisiaj ślę do testów; )
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2012, 16:38:24 wysłana przez hanys »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #131 dnia: 21 Listopada 2012, 17:10:29 »
Oficjalny screen EP09-036 ;) Lok leci do testów :D Więc za jakiś czas i do publikacji :D

Offline oscyp

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #132 dnia: 21 Listopada 2012, 18:14:46 »
Wszystko pięknie, tylko jakiś pan jest widoczny w przedniej szybie, ale mi tam nie będzie przeszkadzał :D.
Masz jeszcze jakieś zdjęcia na inne tekstury EP09 w barwach Euro?
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2012, 18:19:46 wysłana przez oscyp »
Pozdrawiam

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #133 dnia: 21 Listopada 2012, 18:30:53 »
Mam Chorwację, lecz jednego boku brakuje mi.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #134 dnia: 21 Listopada 2012, 18:37:29 »
Zależy którego, w Chorwacji spokojnie da się zrobić bok od strony żaluzji poprzez retusz.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #135 dnia: 21 Listopada 2012, 19:38:58 »
Eh. Sory. Materiały mam :P Ten bok od żaluzji mogę przecież od 018 Holandii. ;) Wiec kolejnym lokiem będzie Chorwacja.

Offline inoworclawpkp

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #136 dnia: 21 Listopada 2012, 21:09:13 »
A kolo reflektorów zmieniłeś bo na screenie jest niebieskie.

Offline Kamil3

  • Wiadomości: 37
  • CT Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki w Katowicach
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #137 dnia: 21 Listopada 2012, 21:17:19 »
A kolo reflektorów zmieniłeś bo na screenie jest niebieskie.
W rzeczywistości też są niebieskie.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #138 dnia: 21 Listopada 2012, 21:20:28 »
A kolo reflektorów zmieniłeś bo na screenie jest niebieskie.
Ludzie ogarnijcie się wreszcie? ! Ile jeszcze PW czy postów napiszecie że bok reflektorów jest niebieski. Nie pojmujecie tego że oklejone lokomotywy EP09 sp. PKP Intercity na pewien okres czasu zostały tylko oklejone na bokach, czole oraz drzwiach? Reszta elementów nie została oklejona takich jak : czołownica, ostoja, poręcze, różne detale na czole, boki reflektorów i inne różne pierdoły. Więc jaki to ma sens zmieniania tych detali, które są prawidłowo zrobione? W załączniku pokazuje tobie jak byś nie wierzył mi że te detale nie zostały oklejone. . . Kolejne posty będą zgłaszane administracji jako "Post nie wnoszący nic nowego do tematu".
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2012, 08:01:15 wysłana przez hanys »

Offline inoworclawpkp

  • Wiadomości: 125
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #139 dnia: 21 Listopada 2012, 21:21:05 »
Rzeczywiście u siebie na zdjęciach też widzę:)

Offline lalek

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #140 dnia: 22 Listopada 2012, 20:49:43 »
Cześć.

Hanys, przepraszam, ale nie zauważyłem wcześniej na forum msts-a. Jeżeli potrzebujesz jakiś zdjęć euro dziewiątek, to udostępnię Ci wszystko co mam. Dużą część z tego mam już złożoną i mniej lub bardziej obrobioną, także drobny retusz i można nakładać. Rozpisałem się o tym dziś rano na forum msts-a.

Jakby co, to wiesz gdzie mnie szukać.

Przy okazji - gdyż jestem tu w zasadzie gościem, który od święta zajrzy - chciałem pogratulować Ci prac, które są naprawdę świetne.
Pozdrawiam

PS. Jeżeli ktoś jeszcze potrzebuje jakiś materiałów, pomocy, czy tekstur które ja robię do msts-a i chciałby je przełożyć do maszyny, to zapraszam.
W stopce zostawiam swój mail.
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2012, 20:51:21 wysłana przez lalek »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #141 dnia: 22 Listopada 2012, 21:09:55 »
Oo. A jednak można na kogoś liczyć. A wiec PW poleciało, i mam nadzieję że grono dziewiątek się poszerzy ;)

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #142 dnia: 23 Listopada 2012, 14:25:22 »
Przy okazji jakie to nr dziewiątek :D?
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 550
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #143 dnia: 27 Listopada 2012, 11:30:39 »
"Świat Kolei 6/2012"
Cytuj
Numery Lokomotyw EP09 PKP IC "Euro 2012"
EP09-010 - Hiszpania
EP09-018 - Holandia
EP09-020 - Chorwacja
EP09-022 - Grecja
EP09-023 - Portugalia
EP09-026 - Włochy
EP09-032 - Szwecja
EP09-036 - Irlandia
EP09-042 - Francja
EP09-044 - Anglia

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #144 dnia: 27 Listopada 2012, 14:25:12 »
Dopisz jeszcze jest EP09-034, też była oklejona w Anglie. W załączniku moje zdjęcie z 3 sierpnia.
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2012, 17:39:07 wysłana przez epoka9.24 »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 550
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #145 dnia: 28 Listopada 2012, 11:55:23 »
@epoka9.24 Ja to cytowałem za artykułem w Świecie Kolei z czerwca tego roku.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #146 dnia: 23 Grudnia 2012, 17:56:17 »
Tekstura wagonu 120a "oliwka". Poniżej przedstawiam Wam wagon osobowy zwany "bonanzą" o oznaczeniu Bp 21-18 315-4 120a ze st. Leszno należący do sp. Przewozy Regionalne. Podczas tworzenia tekstury napotkałem kilka bubli w modelu. Między innymi zniekształcenie tekstury czoła wagonu. Lecz zniekształcenia zminimalizowałem. Co do modelu. Wycisnąłem z niego ostatnie poty aby wyglądał mniej więcej ładnie na tym modelu. Nie było łatwe, idealny też nie jest. Choć nowy model bądź małe poprawki by się przydały. Pozwolę sobie opisać modyfikacje, które w tym wagonie (wagonach 111a tak samo) bym widział i nie co by to urealniło go w jakimś stopniu. A więc. W załączniku na screenie o nazwie "120a_modyfikacje.jpg" oraz "120a_modyfikacje_cz2.jpg" zaznaczyłem elementy, który by trzeba było odświeżyć do realnego wyglądu.

Według zaznaczonych elementów kolejno:
"120a_modyfikacje.jpg"
1. Dodanie wnęki między wagonowej, analogicznie przesunięcie tekstury z drzwiami bardziej do wnętrza pudła.
2. Dodanie tekstury czołownicy, w tym elementów mocujących bufor do pudła wagonu.
3. Modyfikacja bufora do rzeczywistego kształtu, oraz dodanie tekstury z której ma pobierać w teksturze danego wagonu, a nie z innej jak dotychczas.
4. Elementy te powinny pobierać teksturę z czoła tekstury naniesionej na układ tekstur, chociażby tak jak kolega kilanziom zastosował w swoich modelach dla Trainza.
5. Dodanie na układzie tekstury górnej części czoła.

"120a_modyfikacje_cz2.jpg"
6. Możliwość usunięcia na danym wagonie poręczy w taki sposób jak obecnie jest zastosowanie w lokomotywach. Czyli dodanie przeźroczystości na dany kwadracik.
7. Dodanie tekstury schodów. Obecnie jest cała tex szaro/czarna, która nieładnie wygląda.
8. Dodanie tekstury wnęki pod drzwiami.

Jeszcze bym dodał iż można było by zrobić nowy układ tekstur w tym układ dachu w jednej ciągłości, a nie podzielony na części oraz kopiowany kilkakrotnie co znowu zmniejsza pole do popisu oraz do odtworzenia realności.

Powyższa wiadomość to tylko sugestie dla osoby/osób, które by były zainteresowane modyfikacją wagonów typu 120a oraz 111a/2a. Otóż na forum widnieje temat FLOYDa który prezentował nowy model wagonu 111a, który wygląda bardzo porządnie zrobiony, lecz jakoś temat ucichł. I tutaj oto wielka prośba dla modelarzy, czy by znalazła się osoba, która by poddała się liftingowi tych oto wagonów.?? Jeżeli by owe modyfikacje weszły w życie jestem zobowiązany stworzyć liczne grono tekstur wagonów 111a/2a, które mam zaś pod dostatkiem. A owe modele kompletnie zniechęcają do tworzenia nowych tekstur.

Z poważaniem "hanys".

  Dodano: 23 Grudnia 2012, 18:04:20
P.S. Widzę że trolle się jakoś ogarnęły i przestały działać na niekorzyść symulatora MaSzyna przez moje zaalarmowanie w tym temacie. Widzę że poskutkowało. I tak ma być ;)!
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2012, 11:31:39 wysłana przez hanys »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #147 dnia: 23 Grudnia 2012, 18:39:48 »
@Hanys, tu jest pytanie, co się bardziej opłaca: poprawki czy nowy model? Jest parę rzeczy które przydało by się pododawać do modeli. Na przykład, do bonanz i do starszej wersji wagonów WR przydały by się zawory od ogrzewania parowego (nie tak całkiem dawno bo z może rok temu widziałem odstawione na płaszowie wraki wagonów WR które jeszcze je miały).
Druga rzecz: @FLOYD prezentował nowego bautzena. Szkoda że temat umarł, bo model był/jest kozacki. :)
Swoją drogą, gdzie Ty wyczaiłeś taką piękną bonanzę? :)
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2012, 18:40:51 wysłana przez ST44-003 »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6074
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2053
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #148 dnia: 23 Grudnia 2012, 18:42:01 »
Co prawda @hanysem nie jestem, ale raczej opłaca się od zera.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #149 dnia: 23 Grudnia 2012, 18:42:40 »
Kolega kilanziom przesłał mi materiały na tekstury. No wiec mówię. Jeżeli nie wchodzi w grę nowy model, to i reanimacja starych też by mogła by być. Nie mówię nie. Bo tylko kilka rzeczy poprawić co powyżej opisałem i było by spoko :D ;)

  Dodano: 23 Grudnia 2012, 18:43:52
Co prawda @hanysem nie jestem, ale raczej opłaca się od zera.
Ale też nie każdy ma czas oraz chęci na stworzenie modelu od zera. A modyfikacje obecnych wagonów nie jest aż tak pracochłonna jak stworzenie nowego modelu od zera.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2012, 18:43:52 wysłana przez hanys »