Autor Wątek:  Prace nad teksturami hanysa  (Przeczytany 128849 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4049
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #30 dnia: 19 Maja 2012, 13:56:40 »
Mimo wszystko zdjęcia wrzucę, może w przyszłości się przydadzą.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #31 dnia: 05 Czerwca 2012, 16:27:29 »
Witam. Ja mam takie pytanie. Otóż ponieważ posiadam od Kajetana Orlińskiego zarąbiste fotografie siódemki EU07-133 (4e). Otóż w Maszynie widnieje już taka EU07-133, lecz tex jest z 2010 roku. Otóż tekstura ta nijak nie jest podobna, do obecnego loka. Pod względem np. jasnością, kontrastem i ogólnym widoku. Dodając jeszcze obecny lok 133 jest z Icków obecnie. Miniaturka obecnej 133:
Patrz "zal1"
Miniaturka z Maszyny:
Patrz "zal2"

Otóż moje pytanie jest takowe. Czy jest takowa możliwość aby zaktualizować teksturę, bądź opublikować ją jako Vol 2. ? Ponieważ mam już obrobione fotografie i kwestia ich tylko nałożenie i spasowanie z bryłą. Dlaczego pytam? Otóż nie chciałbym robić daremnego futru i potem usłyszeć negatywną opinię po skończeniu i natrudzeniu się w odwzorowaniu jej i co za tym idzie zmarnowany cenny czas, na który zaś mogłem zagospodarować na inną lokomotywę. Otóż ten lok spośród kilkunastu, które mi dostarczył Kajetan (m0ke) jakoś wpadł mi w oko i pragnął bym  go odwzorować do Maszyny. Lokomotywa ta obecnie jest w stanie nie używalności i została sprzedana TS Opole. Patrz "EU07-133_1"

Serdecznie pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi odpowiednich osób.

Regulamin obowiązki 2 --- poglądowe obrazki proszę umieścić jako załącznik do wiadomości.

Kamils
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2012, 13:19:10 wysłana przez hanys »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #32 dnia: 05 Czerwca 2012, 16:42:31 »
Trochę dziwny pomysł, ale jak masz ochotę to rób. Tylko że z tego co widzę, ta lokomotywa będzie się nadawać jedynie do postawienia jako szrot na bocznym torze. Poza tym, chyba trochę przedobrzyłeś z nasyceniem kolorów.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #33 dnia: 05 Czerwca 2012, 16:46:41 »
[...] Poza tym, chyba trochę przedobrzyłeś z nasyceniem kolorów.

Fotografie są w 100% bez modyfikacji oraz dopieszczeń. Takie jakie zostały zrobione takie nałożyłem. Mogę ci nawet oryginały podesłać jak byś nie chciał mi uwierzyć ;>
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2012, 16:49:39 wysłana przez hanys »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #34 dnia: 05 Czerwca 2012, 16:53:52 »
Dużo zależy od ustawień aparatu. Z resztą wiesz, że farba z czasem blednie na lokomotywie, a tu wygląda jakby była świeżo pomalowana. Spójrz na zdjęcie, które dałeś na końcu poprzedniego swojego postu. Tam kolory wyglądają bardziej realnie.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #35 dnia: 05 Czerwca 2012, 17:01:49 »
Zawsze idzie mu nieco nasycenia, jaskrawości odjąć ;)

  Dodano: 05 Czerwca 2012, 17:16:32
Teraz tak doszedłem do wniosku iż, po co robić tekstury kolejnych tych samych siódemek, jak można przecież nowe zrobić, których jeszcze nie ma. Mam tyle materiału przecież że coś się da zrobić. Haha. z tą 133 to może chyba se odpuszczę. adsim dzięki :P
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2012, 17:16:32 wysłana przez hanys »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5600
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #36 dnia: 05 Czerwca 2012, 17:59:03 »
Na chwilę obecną 4E jest wystarczająco dużo, potrzeba loków które mają mało tekstur.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #37 dnia: 05 Czerwca 2012, 19:06:13 »
Patryś a nie wydukałbyś coś z mojej 123E?
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #38 dnia: 05 Czerwca 2012, 19:39:57 »
Na razie Wojtuś nie :) Właśnie dzisiaj chce dać do testów siódemkę EP07-338 i sklejam (i mam zamiar wydać, ale nie wiem czy dojdzie do skutku) siódemkę EU07-304. Ale chciałbym coś zrobić co jest takie inne, np. kolejne malowanie EP09  w barwach ojro ;) Co wciąż czekam na fotografię:)

  Dodano: 05 Czerwca 2012, 19:43:28
Cień jest nie tak, bo przez przypadek uruchomiłem wersje RAINSTED, na której mam zły cień.
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2012, 19:43:28 wysłana przez hanys »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #39 dnia: 05 Czerwca 2012, 19:44:41 »
Zrób 303e z klimą na dachu:).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #40 dnia: 05 Czerwca 2012, 19:52:11 »
Eh. Ja bym tu raczej nie robił koncertu życzeń bo zaraz Trolle zlecą się i co :P :) Ale wiesz. Fotki odpowiednie będą (bo jestem zleksza wybredny) to będzie z klimą :PP

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Czerwca 2012, 17:16:07 »
Na razie Wojtuś nie :) Właśnie dzisiaj chce dać do testów siódemkę EP07-338 i sklejam (i mam zamiar wydać, ale nie wiem czy dojdzie do skutku) siódemkę EU07-304. Ale chciałbym coś zrobić co jest takie inne, np. kolejne malowanie EP09  w barwach ojro ;) Co wciąż czekam na fotografię:)

Kurczę, chyba na marne zrobiłeś tą teksturę. Sam zobacz.

http://www.garnek.pl/execute/21329121/ep07-338
« Ostatnia zmiana: 10 Czerwca 2012, 17:17:50 wysłana przez Exe »
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5577
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1762
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Czerwca 2012, 18:27:28 »
Przynajmniej za x lat nie będzie żalu, że nie ma jakiejś lokomotywy w historycznym malowaniu.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #43 dnia: 10 Czerwca 2012, 18:38:34 »
Na razie Wojtuś nie :) Właśnie dzisiaj chce dać do testów siódemkę EP07-338 i sklejam (i mam zamiar wydać, ale nie wiem czy dojdzie do skutku) siódemkę EU07-304. Ale chciałbym coś zrobić co jest takie inne, np. kolejne malowanie EP09  w barwach ojro ;) Co wciąż czekam na fotografię:)

Kurczę, chyba na marne zrobiłeś tą teksturę. Sam zobacz.

http://www.garnek.pl/execute/21329121/ep07-338

No ja wiem że znów zielona jest. W czym problem ;) ? Będzie z dopiskiem EP07-338-ic  :D Bo -hist nie może być bo historyczne jest zielone ;) Eh. Ah te icki mieszają w tych siódemkach ;)

Offline TheArejon

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 171
  • I like horn ST44!
    • Zobacz profil
    • Youtube
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Czerwca 2012, 18:47:12 »
No i dobrze. Kolejna siódemka 442 ukończyła naprawę rewizyjną w Zakładzie Północnym PKP IC
Kolejowa Galeria TheArejon'a thearejon.cba.pl

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Czerwca 2012, 18:49:36 »
@Exe. Popraw linka bo dostaniesz ostrzeżenie jak ja :PP

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Czerwca 2012, 14:46:27 »
Taka mała zapowiedź. Fotki by Piotr Kilanowski (aka. kilanziom - user PTT Trainz). Już za niedługo wraz z Traxxem czerwonym 185 HGK będzie dostępny. Pozdrawiam i życzę udanych i spokojnych wakacji.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #47 dnia: 30 Czerwca 2012, 15:02:33 »
To jest wagon Goerlitz?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #48 dnia: 30 Czerwca 2012, 15:14:50 »
Tak, Görlitz74.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #49 dnia: 30 Czerwca 2012, 15:30:09 »
W sumie to nigdy mu się nie przyglądałem w DE, wydaje mi się że posiadają też wagony sterownicze. Szkoda że w PL niema żadnego sterowniczego.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Czerwca 2012, 15:33:44 »
Tak. Mają wagony sterownicze (patrz zal1 i zal2). Wagon niemiecki praktycznie jest identyczny do naszego, tylko że nie ma kilku detali, które w modelu szoguna można usunąć poprzez nałożenie alphy na dany element (jeżeli znajduje się poza obrębem głównej tekstury). Ja kolega queuedEU wróci do Polski to można było by się z nim potem dogadać czy by nie przerobił czoło wagonu sterowniczego Bombardiera KMów na ten niemiecki. Kwestia zmodyfikowania czoła. Lecz potem wnętrze by musiał zlikwidować albo przerobić. Bo materiał na pudło zewnętrzne posiadam. A tak na marginesie, to jeżeli Polscy przewoźnicy (PRy) mądrzejsi byli, to spokojnie mogli by odkupić i wyremontować wagony sterownicze, które stoją odstawione, tak jak w Mukran (Niemcy) na bocznicy gdzie jest ich tam kilka sztuk. A tak dla chętnych przesyłam widok na tył piętrusa DB. Można zauważyć że jest dalej model uchwytów do przesuwania drzwi. Próbowałem czy tex pobiera się za takich małych kwadracików, ale niestety nie. Tekstura chyba pobiera się z tekstury tyłu wagonu. Szogun powinien wiedzieć z którego kawałka uchwyty pobierają tex. Bo ja szczerze to nie wiem.
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2012, 16:06:12 wysłana przez hanys »

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5600
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #51 dnia: 30 Czerwca 2012, 16:15:52 »
Bo ja akurat po takim czasie pamiętam... Wszystko jest na kwadratach pod teksturą zderzaka.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Czerwca 2012, 16:29:53 »
Eh. Przepraszam. Mój błąd. Musiałem najwidoczniej zapomnieć o jednym kwadraciku. Już wszystko gra. ;) Dzisiaj najprawdopodobniej wagon trafi do testów. ;)

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #53 dnia: 30 Czerwca 2012, 17:47:07 »
Jak dla mnie jeżeli jest możliwość "urealnienia" stanu któregoś z pojazdów już dostępnych, co więcej jest ktoś komu się "chce" - powinno stanowczo się to robić ;-) Masz tu moje błogosławieństwo więc działaj ;-)

Zapewne większość osób korzystających z walorów Maszyny to "rajdowcy", którzy zasiadają za nastawnikiem i grzeją maszynę ile to wejdzie nie zwracając znaczącej uwagi na to czym jadą... Ale jest też garstka osób (w tym ja), które przykładają uwagę czym jadą, jak jadą i gdzie jadą, którzy realizm w stanie jaki jest traktują bardzo poważnie. Dla wielu np ET22-555 to po prostu ET22, ja wnikliwie analizuję i zapisuje wszelkie informację na jej temat i odpuszczam jazdę "żółtą" ET22-555, skoro od tamtego czasu do dnia dzisiejszego miała już ze 2 rewizje - była i zielona i obecnie jest niebieska (numer i seria lokomotywy strikte przykładowa)...
www.et22.pl - zapraszam

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2416
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 963
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #54 dnia: 30 Czerwca 2012, 19:58:08 »
Ja za to zwracam dużo na realizm modelu i na jego odwzorowaniu do realnego stanu (jeżeli model 3D na to pozwala). Ponieważ na Forum Trainza spotkałem się z takim czymś że niektórzy userzy (obecnie trolle) chcieli aby model był bardzo upaćkany, czy bardziej czysty. I właśnie takie coś mnie skłoniło aby odzwierciedlać realny stan danego modelu. Nie ważne czy ma być czystszy czy brudniejszy. Po prostu ma być realny. I tego się trzymam. A więc też wielkie dzięki dla szoguna, to iż zastosował takie możliwości aby można zrobić z jednego modelu kilka wersji. Co w Trainz tego jednak nie można zastosować. :)

Edyta:
Jeszcze jedna kwestia. Odnośnie świateł końcowych. Otóż wagon DB ma gdzie indziej usadowione tarcze KP. I bez ingerencji w 3D nie uzyskamy jednak realnego stanu świateł KP. Ja był bym jednak za tym iż żeby skasować tekstury tych świateł. Co sądzicie o tym?
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2012, 14:38:45 wysłana przez hanys »

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4049
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #55 dnia: 01 Lipca 2012, 15:01:16 »
Hmm... o ile wcześniej nie mieliśmy tekstur KP, dziś uważam to za pewnego rodzaju niepisany standard, którego powinniśmy przestrzegac. Niewątpliwie dodaje to realizmu. Powinniśmy zwracac uwagę na takie szczegóły.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #56 dnia: 01 Lipca 2012, 15:05:37 »
Przydały by się jeszcze tabliczki KP na każdej lokomotywie.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5600
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #57 dnia: 01 Lipca 2012, 15:07:13 »
Ten pomysł już był omawiany, generalnie w większości lokomotyw jest to bezsensowne.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #58 dnia: 01 Lipca 2012, 15:14:46 »
Ja nie widzę tu żadnego bezsensu. Ciągnę loka na zimno na końcu składu to jak mam mu końcówki zapalić? Albo dajmy na to pociąg lokomotywowy i jedna lub kilka na zimno i co bez końcówek? Gdzie tu realizm?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5600
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 465
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #59 dnia: 01 Lipca 2012, 15:32:07 »
Ile jest takich sytuacji w symku? Nie będziemy przerabiać całego taboru na potrzeby jakichś wyjątkowych składów, poza tym chociażby w takiej ET22 są 3 miejsca w których można umieścić SKP, zależnie od tego czy ma obudowy zderzaków i czy są uchwyty na poręczach czołowych. A więc mamy tu konieczność modyfikacji modeli i w niektórych przypadkach tekstur, o ile taka wymiana sprzęgów powietrznych to była prosta sprawa to tu jest masa roboty.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2012, 15:33:16 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio