Autor Wątek:  Prace nad teksturami hanysa  (Przeczytany 131030 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #180 dnia: 06 Marca 2013, 19:48:54 »
Tak, pędzle w programach graficznych.
Tak, to smuga dodana ręcznie. Kolejna tex, to Bdhpumn o numerach 5051 26-08 127-8 st. Gliwice. Prawdopodobnie już został pocięty na żyletki. Ów wagon sfotografowałem na grupie ŚZPR w Raciborzu, dokładny miesiąc przed wózką do pocięcia bądź do oczekiwania do pocięcia. Dodam jeszcze że te bohuny co stały w Raciborzu miały sprawną całą elektrykę jak i równierz ogrzewanie. Tym wagonom jednak tylko naprawa rewizyjna brakowała aby dopuścić można je było do ruchu.

  Dodano: 07 Marca 2013, 18:00:20
Żeby wagonom niemieckim nie było smutno to postanowiłem zrobić traxxa DB.
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2013, 18:00:21 wysłana przez hanys »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #181 dnia: 07 Marca 2013, 18:07:30 »
No Patryk traxa DB pierwsza klasa. Wagonom na pewno nie będzie już smutno.
Czyli na nasze MaSzynowe szlaki powoli wkraczają zagraniczne spółki kolejowe ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #182 dnia: 07 Marca 2013, 18:07:50 »
No to już nie pozostaje nic innego, jak tylko dać 15kV@16.7Hz w druty, żeby mógł sobie pojeździć...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #183 dnia: 07 Marca 2013, 18:14:53 »
No to już nie pozostaje nic innego, jak tylko dać 15kV@16.7Hz w druty, żeby mógł sobie pojeździć...
Oraz fizykę asynchronów. Kabina się tworzy ale coś koledzy z węgier ucichli?

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #184 dnia: 07 Marca 2013, 18:16:13 »
No to już nie pozostaje nic innego, jak tylko dać 15kV@16.7Hz w druty, żeby mógł sobie pojeździć...
A on nie jest dwu systemowy?
A no nie jest sprawdziłem po numerze.
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2013, 18:19:32 wysłana przez klimczok_mk »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #185 dnia: 07 Marca 2013, 18:22:20 »
No to już nie pozostaje nic innego, jak tylko dać 15kV@16.7Hz w druty, żeby mógł sobie pojeździć...
A on nie jest dwu systemowy?
A no nie jest sprawdziłem po numerze.
Po pantach można to też stwierdzić, bo ma jedną parę.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #186 dnia: 07 Marca 2013, 21:05:54 »
Całkiem eleganckie teksturki, wjeżdżaj szybko nimi do testu :)
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #187 dnia: 07 Marca 2013, 22:35:40 »
Najpierw musze nieszczęsnego spuciora poprawić. . . . Co do piętrusów, to tak jak zapowiadałem, będą one publikowane w paczkach PL & DE. Niemieckich przewiduje z 3-4 nowe tex. Z polskich tak samo. Bo nie ma chętnych żeby je sfotografować :/

  Dodano: 08 Marca 2013, 18:25:51
Tak wiec co do traxxa DB to jest już ukończony i lada dzień poleci do testów. Poniżej przedstawiam jak się prezentuje z niemieckimi wagonami.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 18:25:58 wysłana przez hanys »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #188 dnia: 08 Marca 2013, 18:41:54 »
Tylko brak nam fizyki do tych maszyn.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #189 dnia: 08 Marca 2013, 18:43:23 »
No niestety. Może w przyszłości coś w tym kierunku się zmieni. Ale tekstury prowadzące przez AI mogą być. :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #190 dnia: 08 Marca 2013, 18:47:42 »
Czekanie na fizykę nie ma sensu. Pamiętam, że nawet @ZiomalCl wspominał jakiś czas temu by śmiało brać się z loki z rozruchem tyrystorowym.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #191 dnia: 08 Marca 2013, 18:55:35 »
Czekanie na fizykę nie ma sensu. Pamiętam, że nawet @ZiomalCl wspominał jakiś czas temu by śmiało brać się z loki z rozruchem tyrystorowym.
No więc to też robię, i tworzę teksturki ;) W planach jest ich więcej, lecz co mi z tego jak kabiny nie ma. A koledzy z Węgier jakoś ucichli z tym tematem.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #192 dnia: 08 Marca 2013, 19:15:43 »
Czekanie na fizykę nie ma sensu. Pamiętam, że nawet @ZiomalCl wspominał jakiś czas temu by śmiało brać się z loki z rozruchem tyrystorowym.
Ale rozruch tyrystorowy to to samo co impulsowy.
Rozruch tyrystorowy, inaczej impulsowy polega na tym, że prędkość obrotowa silników szeregowych prądu stałego regulowana jest za pomocą przerywaczy prądu stałego (tzw. chopperów). Przerywacze te umożliwiają rozruch bezrezystancyjny, sprowadzający się do okresowego włączania i wyłączania napięcia zasilającego silniki (impulsy rzędu kilkuset Hz). Załączenie tyrystora dodatnim impulsem powoduje, że na silnikach pojawia się napięcie w przybliżeniu równe napięciu zasilania. Ujemny impuls powoduje odłączenie źródła zasilania i skokowe zmniejszenie się napięcia do 0.

To, jakie średnie napięcie pojawi się na silnikach, zależy właśnie od czasu przewodzenia prądu przez tyrystor. Dlatego też w takim obwodzie wyeliminowane zostały opory rozruchowe.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #193 dnia: 08 Marca 2013, 19:54:16 »
Ale rozruch tyrystorowy to to samo co impulsowy.

Sawiemu chodziło o impulsowy, napisał tylko tyrystorowy dla odmiany.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #194 dnia: 08 Marca 2013, 20:06:28 »
@Sawi dokładnie miał to na myśli:
Niech robią ludzie kabiny do pojazdów z rozruchem asynchronicznym i nie czekają na exe. Mówię poważnie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #195 dnia: 08 Marca 2013, 20:24:08 »
Czyli trzeba robić kabiny do traxxa itp pojazdów o takim rozruchu nie czekając na fizykę.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #196 dnia: 08 Marca 2013, 20:31:32 »
Czyli trzeba robić kabiny do traxxa itp pojazdów o takim rozruchu nie czekając na fizykę.
W razie charakterystyki pojazdu oraz foty na tex kabiny posiadam.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 20:32:42 wysłana przez hanys »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #197 dnia: 08 Marca 2013, 21:21:06 »
To jeżeli posiadasz materiały to proponuję utworzyć wątek o tym i wszystkie posty o fizyce przenieść do niego. Może ktoś się znajdzie chętny na zrobienie fizyki.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #198 dnia: 08 Marca 2013, 21:36:37 »
Publikowanie oficjalnie tych danych mija się z celem. Ponieważ te dane dostałem po znajomości, i po znajomości zaufanej osobie tylko je udostępnię, aby nie wpadły w niepowołane ręce. Aczkolwiek z necie tylko można znaleźć instrukcję tylko ;)

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #199 dnia: 08 Marca 2013, 22:03:48 »
To jak ktoś jest zainteresowany to wiadomo do kogo się zgłosić.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #200 dnia: 09 Marca 2013, 01:02:41 »
Miałem w głowie uproszczony projekt fizyki do takiego loka. W nastawnik władować >100 pozycji prowizorując płynny rozruch, ale doszedłem do wniosku że dalej nie ma to sensu.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #201 dnia: 15 Marca 2013, 18:15:08 »
Po długim grzebaniu i tworzeniu od nowa mapowania i układu tex skończyłem prawie już model ES64F4 E189 Siemensa. Otóż krótko i na temat. Poszukuję osoby która by wdrożyła ów model do symulatora.
-dodanie animowanych pantografów;
-dodanie zaświeconych reflektorów;
-dodanie cienia pod pudła;
-dodanie uniwersalnych węży powietrza oraz sprzęgu;
-dodanie animowanych buforów;
-wymodelowanie wózka;

Pytanie dlaczego ja tego nie zrobię skoro grzebię przy tym modelu. Otóż ja  w zasadzie modelować nie potrafię oraz tych rzeczy co powyżej napisałem. Mogę dostarczyć materiały fotograficzne oraz pomierzyć wózki, ponieważ codziennie E189 witają w mojej wiosce.  Model posiada 29353 polygonów. W układzie tekstury jest sporo miejsca na wstawienie tekstury wózków.

Czy ktoś by się znalazł chętny?

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 550
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #202 dnia: 21 Marca 2013, 14:06:28 »
Patryk, a co z teksturą pograficionego Bedehapunka?

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #203 dnia: 21 Marca 2013, 14:08:07 »
Patryk, a co z teksturą pograficionego Bedehapunka?
Mam też inne zajęcia niż robienie tekstur.

Usuwanie wpisów Administracji mimo upomnień -> moderacja.
AtapiCl
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2013, 19:26:29 wysłana przez hanys »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #204 dnia: 21 Kwietnia 2013, 17:42:04 »
EU07E-162 na bazie fotografii kolegi PX48-28.

Offline PMT

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #205 dnia: 24 Kwietnia 2013, 20:19:04 »
Coś trochę blado wygląda jak na niedawno odpicowaną.
Proponuję Ci nieco podkręcić kontrast - spójrz na efekty w załączniku.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2013, 20:20:53 wysłana przez PMT »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #206 dnia: 24 Kwietnia 2013, 20:22:28 »
Coś trochę blado wygląda jak na niedawno odpicowaną.
Proponuję Ci nieco podkręcić kontrast - spójrz na efekty w załączniku.
Prace jeszcze nie są na etapie końcowym. To dopiero ogólny zarys. Zawsze na końcu podkręcam kolory ;)

  Dodano: 30 Kwietnia 2013, 14:37:40
EU07E-162 została ukończona. Tekstura znajdzie się w paczce 4e-refresh. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2013, 17:28:37 wysłana przez adsim »

Offline piotrek0804

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #207 dnia: 30 Kwietnia 2013, 16:23:02 »
Zmień jeszcze ślizgacze, bo są nie takie jak powinny :) Na Twojej EU07-538 też zauważyłem ten błąd.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #208 dnia: 30 Kwietnia 2013, 17:00:29 »
Tekstura znajdzie się w paczce 4e-refresh.
Tak gwoli ścisłości, paczki 4E-refreshed nie będzie, model znajdzie się w następnej wersji MaSzyny.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #209 dnia: 30 Kwietnia 2013, 17:06:55 »
Tekstura znajdzie się w paczce 4e-refresh.
Tak gwoli ścisłości, paczki 4E-refreshed nie będzie, model znajdzie się w następnej wersji MaSzyny.
Cóż, co chwilę zmieniasz plany, to skąd mam wiedzieć ?