Autor Wątek:  Prace nad teksturami hanysa  (Przeczytany 135688 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Prace nad teksturami hanysa
« dnia: 02 Maja 2012, 19:51:03 »
Witam.
Od kilku dni zajmuję się tworzeniem tekstury lokomotywy w barwach na EURO 2012 czyli EP09-022 w barwach narodowych Grecji. Otóż z pierwszego rzutu oka widać że model jest w porządku i nie trzeba ingerować w jego model 3D. Otóż według mnie troszkę w tym modelu trzeba było by nieco pozmieniać. A oto detale, które prosił bym o zmodyfikowanie/usunięcie:
1. Patrz Zał2-wozki. Jak widać wózki nijak nie pasują do pudła modelu. Tekstury wózków pobierają się z dwóch osobnych tekstur:
-tex 104e-wozek.tga/.dds znajdująca się w folderze ep09_v1 oraz -tex koloalst.tga/.dds znajdująca się w tej ścieżce : główny_folder/textures/tabor
2. Patrz Zał3-zaluzje. Otóż z żaluzjami jest ten sam problem co w punkcie 1. Tekstura żaluzji jak widać jest inna niż na pudle lokomotywy. Tekstura żaluzji znajduje się w folderze ep09_v1 o nazwie zaluzje.tga/.dds
3. Patrz Zał4-oznaczenia. Otóż przy rozdzielczości 2048x2048 tekstury oznaczeń na modelu są niezbędne i również znajdują się w osobnej teksturze znajdującej się w folderze ep09_v1 o nazwie literki.tga/.dds
To było by chyba wszystko co. Więc zatem chciałbym się zapytać czy ktoś z forumowiczów, którzy znają się na modelowaniu był by zainteresowany w pomocy mi w tych 3 kwestiach które wypisałem, i czy nie ma żadnych problemów aby takową modernizację lokomotywy zrobić i potem ją nazwać jako 104e_4 - która zaś oznaczała by wersję "4". Chcę również zrobić teksturę EP09-018 "Holandia", w której te zastosowanie było by też wskazane, a nawet tą modernizację można też zastosować do wszystkich malunków lokomotywy EP09 czy to IC czy Holandia, Grecja, Hiszpania i etc.

Serdecznie pozdrawiam i liczę na pomoc z waszej strony :)
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2012, 13:04:32 wysłana przez hanys »

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Maja 2012, 19:54:41 »
Może i ta wiadomość nic nie wniesie ale z tymi wózkami to chyba do "Fabryki snów".

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maja 2012, 11:23:34 »
Żaluzje to nie jest problem, z tą teksturą o tyle masz łatwo, że bierzesz Fotoszopa albo Gimpa (co tam używasz) i retuszujesz żaluzje przedłużając pasy. Różnica z tego co widzę to (jak na realne warunki) kilka cm więc osobiście ja nie widzę żadnego problemu.

  Dodano: 03 Maja 2012, 11:27:26
Chociaż przeczytałem Twój post któryś raz i już nie wiem czy aby chodzi Ci o to, że nakładając teksturę lokomotywy żaluzje nie stykają się z tą teksturą?
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2012, 11:27:26 wysłana przez filip2h »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Maja 2012, 11:30:08 »
Ja myślę, że raczej tu chodzi o to iż owe żaluzje i reszta w/w elementów znajdują się w oddzielnych plikach zamiast na całej teksturze. Przez co @hanys'owi to utrudnia robotę. Taka ingerencja wymagała by pewnie zmiany mapowania coś czuję.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2012, 11:33:53 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Maja 2012, 11:50:20 »
Ja myślę, że raczej tu chodzi o to iż owe żaluzje i reszta w/w elementów znajdują się w oddzielnych plikach zamiast na całej teksturze. Przez co @hanys'owi to utrudnia robotę. Taka ingerencja wymagała by pewnie zmiany mapowania coś czuję.

Tak Sawi o to mi chodzi. Gdyby tekstury były by w jednej teksturze to nie było by żadnego problemu, ale że są w osobnych plikach tekstur to trochę komplikuje to sprawę :)

@filip2h. Przecież to jest wiadome że to trzeba zretuszować, ale chciałem pokazać wam że żaluzje różnią się od tych, które model pobiera z tekstury zaluzje.tga/.dds :)
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2012, 11:57:39 wysłana przez hanys »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Maja 2012, 21:41:11 »
Układu tekstury zmieniać nie będziemy, bo trzeba by wszystko od nowa robić. Żaluzje widzę, że się jakoś bardzo nie różnią od tych na Twojej teksturze, więc nie ma co kombinować, po prostu zamaż te co są na tex. Co do napisów, to jeśli są czytelne na tex, to można usunąć te literki z modelu, jeśli nie, to niestety trzeba iść na kompromis. Tak autor modelu to zaplanował i bez gruntownych przeróbek się nie obejdzie. Natomiast jeśli chodzi o wózki, to jak masz materiał, możesz zrobić ładniejszą teksturę, bo ta jest średniej jakości i można by ją podmienić. Koła w nowej PC będą ciemniejsze.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Maja 2012, 15:20:18 »
Układu tekstury zmieniać nie będziemy, bo trzeba by wszystko od nowa robić. Żaluzje widzę, że się jakoś bardzo nie różnią od tych na Twojej teksturze, więc nie ma co kombinować, po prostu zamaż te co są na tex.

No jak nie ma innego wyjścia to też tak uczynię.

Co do napisów, to jeśli są czytelne na tex, to można usunąć te literki z modelu, jeśli nie, to niestety trzeba iść na kompromis. Tak autor modelu to zaplanował i bez gruntownych przeróbek się nie obejdzie.

Tak są wystarczająco czytelne, i też są w różnych miejscach rozmieszczone niż na pudle. Jest jeszcze jedno wyjście, usunąć literki w pliku literki.tga/.dds ale co za tym idzie na reszcie teksturach EPok, które powstały owe literki znikną.

Natomiast jeśli chodzi o wózki, to jak masz materiał, możesz zrobić ładniejszą teksturę, bo ta jest średniej jakości i można by ją podmienić. Koła w nowej PC będą ciemniejsze.

Jak znajdzie się takowa osoba, która sfotografowała by mi fajne czarniutkie wózki to mógłbym podołać się temu wyzwaniu. Otóż podmieniłem sobie na własny użytek tex wózków, na odcienie szarości i trochę kontrastu dodałem i już lepiej się prezentuje model :)

No i jeszcze jedno zapomniałem. Tej epoce można było by też dodać nowe węże powietrza, które szogun ma we swoich wyrobach.

Jeszcze jedno pytanko. Ponieważ wdrażam się do maszyny i chciałem się zapytać, czy jak bym nieco przyciemnił te wentylatory to chyba nic by się nie stało?
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2012, 15:27:11 wysłana przez hanys »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Maja 2012, 16:03:34 »
...
Tak są wystarczająco czytelne, i też są w różnych miejscach rozmieszczone niż na pudle. Jest jeszcze jedno wyjście, usunąć literki w pliku literki.tga/.dds ale co za tym idzie na reszcie teksturach EPok, które powstały owe literki znikną.
...
Czy te napisy w obecnych malowaniach są w tych samych miejscach zawsze?
Co do wózków to też będą w PC ciemniejsze.
O jakie wentylatory chodzi?
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2012, 16:06:18 wysłana przez adsim »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Maja 2012, 16:21:31 »
Zobacz adsim w pierwszej wiadomości w załączniku Zał4-oznaczenia że nie zawsze są w tych samych miejscach ale blisko siebie.
O wentylatory które są po drugiej stronie modelu który pokazałeś :)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Maja 2012, 16:27:59 »
Aha, o te żaluzje Ci chodzi:). Podeślij mi plik jaki chcesz użyć w zamian, sprawdzę jak wygląda z resztą tex i jak będzie ok, to dorzucę go nawet do PC.
Co do napisów, to widzę, że tabelka z nastawami hamulca jest w innym miejscu, ale cała reszta napisów pokrywa się. Takie małe przesunięcia nie mają przecież żadnego wpływu na jakość tekstury.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Maja 2012, 16:29:09 »
Ale też są innego odcienia. Te co się nakładają są czysto białe a na modelu są szare o to mi chodzi.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Maja 2012, 16:36:19 »
To zrób swoją wersję tych napisów i sprawdź, czy na innych teksturach na  model 104e_3 będzie dobrze wyglądać. Jeśli tak, to się podmieni i poprzesuwa trochę te napisy.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Maja 2012, 20:11:53 »
Zrobiłem i tak: Żaluzję mogą być i pasują na reszcie, a napisy nie. W EP09-006 i EP09-005 jak widać nie pasują i zlewają się w pudle.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Maja 2012, 16:20:23 »
Na tych żaluzjach jest coś białego, czy mi się wydaje? Nie chciałbym tworzyć osobnego modelu tylko ze względu na napisy. Nie dało by się ich ciut dopasować kolorystycznie żeby były uniwersalne? Te napisy i żaluzje przypisało by się tylko do wersji 104e_3, czyli tej z halogenami, reszty by się nie ruszało.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Maja 2012, 16:35:38 »
Z żaluzjami jest wszystko w porządku. No gnębią mnie ciągle te napisy. Bo jak dam w sam raz do EP09-006 czy EP09-005 to zaś w EP09-022 nie pasuje, a jak dam na odwrót to znowu w innych nie pasuje, a jak zaś zostawię tak jak jest to bardzo dziwnie wygląda to w malowaniu Grecji. No to trudno będzie wyglądać tak jak jest, tylko że w testach na te napisy nie zwracajcie uwagi...

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Maja 2012, 16:44:56 »
Na 006 i 047 nie patrz, bo to osobne modele. Można by te napisy zostawić na teksturze, będą mniej ostre, ale będą zawsze pasować. Tylko w takim wypadku trzeba by poprawić pozostałe 2 fioletowe tekstury i nanieść na nie napisy.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Maja 2012, 17:03:30 »
Na dłuższą metę można wprowadzić przesuwanie/ukrywanie poszczególnych submodeli z poziomu MMD. Trzeba tylko opracować format wpisu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Maja 2012, 17:18:34 »
Na dłuższą metę można wprowadzić przesuwanie/ukrywanie poszczególnych submodeli z poziomu MMD. Trzeba tylko opracować format wpisu.

Oj, tego to już nie dam rady zrobić :P Nie ogarniam tego więc lipka z leksza :)

  Dodano: 17 Maja 2012, 17:16:26
Witam. Z racji tego iż wyszła już nowa PC11 więc prezentuje EP09-022 w PC11. Otóż tak doszedłem do wniosku iż pójdę na kompromis i wymażę oznaczenia na modelu i będzie po sprawię. Otóż według mnie EP09-022 jest już gotowa do odjazdu. Wózki jak zapowiadaliście są teraz fajne ciemne, zostawiłem również te żaluzje na pudle.  I również za ten czas, na który oczekiwałem na nową PC11 to zrobiłem spuciora ET21-541 (foto. Hadomik). Jeżeli nie będzie żadnych przeszkód to dziś albo jutro wyślę te dwie tekstury do testów. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2012, 17:16:32 wysłana przez hanys »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Maja 2012, 17:58:59 »
A ja widzę błąd ;) Od kiedy to ET21 mają węża na 8 atm? ;>

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Maja 2012, 18:06:42 »
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/11830675.jpg Kwestia tylko zmiany tekstury na CTLowską 70, dorobienie gniazd i będzie ok ;)
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2012, 18:08:24 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Maja 2012, 18:14:39 »
A ja widzę błąd ;) Od kiedy to ET21 mają węża na 8 atm? ;>

Tak już w modelu jest. Ja ci nic nie poradzę :)

  Dodano: 17 Maja 2012, 18:14:53
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/11830675.jpg Kwestia tylko zmiany tekstury na CTLowską 70, dorobienie gniazd i będzie ok ;)

Jak będą foty to czemu nie :)

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Maja 2012, 19:18:00 »
ET21-70 stoi od dłuższego czasu (parę miesięcy) na torze bocznym Łódź Dąbrowa, zjazd do EC-4.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Maja 2012, 21:33:59 »
Jak ma ktoś możliwość sfotografowania jej to proszę sfotografować bo spuciorów jest mało dla Maszyny :) A odnośnie  powyższych tekstur. Jakieś zastrzeżenia ?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Maja 2012, 21:47:38 »
A odnośnie  powyższych tekstur. Jakieś zastrzeżenia ?
Chcesz zastrzeżenia, to daj do testów :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2479
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1094
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Maja 2012, 21:49:30 »
No jak na razie to tylko tak na oko ze screena coś wyłapać ;) Jutro wyślę na testy. Pozdrawiam

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Maja 2012, 23:41:56 »
Jak ma ktoś możliwość sfotografowania jej to proszę sfotografować bo spuciorów jest mało dla Maszyny :)
O tak, sputników w symku jak na lekarstwo to prawda. W związku z tym apel do wszystkich zmieńmy to, bo jak wiemy wcześniej czy później pójdą w odstawkę kwestia czasu. Przynajmniej niech w Maszynie jeżdżą. Aparaty w dłoń i do dzieła.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1347
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #26 dnia: 19 Maja 2012, 12:31:31 »
Co do EP09-022 - byłem dziś w jej kabinie na ''paradzie'' lokomotyw na p.o. Warszawa Stadion i jedyne czym się różni od kabiny @Rozi'ego to innym nastawnikiem jazdy (kierownica jak od samochodu) i naklejkami na Haslerze (z m.in. numerem elektrowozu). Czy jest sens przerobienia kabiny (o zmianę tego nastawnika i tekstury haslera) aby uzyskać cały elektrowóz? Materiał oczywiście mam :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #27 dnia: 19 Maja 2012, 12:33:21 »
Idąc tym tropem powinniśmy przerabiać kabiny dla każdej osobnej lokomotywy.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1347
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #28 dnia: 19 Maja 2012, 12:39:25 »
Nie. Po prostu skoro jest okazja i materiał to pomyślałem że można by coś takiego zrobić.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Prace nad teksturami hanysa
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Maja 2012, 13:06:24 »
Pewnie kiedyś tak będzie, że będą odwzorowane konkretne kabiny, różniące się szczegółami. Obecny system modeli temu nie sprzyja, gdyż nie ma możliwości składania kabin z poszczególnych elementów. Teoretycznie można by w E3D zapisać kilka alternatywnych nastawników i wybierać odpowiedni z poziomu MMD.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni