Autor Wątek:  lokomotywa sm31  (Przeczytany 29242 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« dnia: 05 Października 2004, 19:45:03 »
tak sobie kiedyś zaczołem robić sm31, jesli nie do maszyn, to do nebuli
pozatym mam zamiar uzyc jej tez do ts
jeśli chodzi o obiekty, jest prawie skonczona, została jeszcze kabina i pare szczegółów ... i oczywiście textury
chce zrobć równiez kabine, choć chyba do maszyny narazie sie nie przyda, bo mozna jeździc tylko elektrycznymi, ale mam nadzieje, ze nebula wyjdzie w tym roku ( szkolnym 0
tutaj pare screeników
www.ts.kolej.szczecin.pl/3d/sm31-01.JPG
www.ts.kolej.szczecin.pl/3d/sm31-02.JPG
www.ts.kolej.szczecin.pl/3d/sm31-03.JPG
o, a tutaj najstarszy chyab scren, z przed miesiaca, tylko wózki
wozek_sm31_1.gif

screeny sa troche uszkodzone, bo nie chcą sie wysłac całe
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Października 2004, 20:05:19 »
Witam!!!
Bardzo fajny model - super.
Obawaim sie, że będziesz musiał zoptymalizować wózek na potrzeby Maszyny - za dużo szczegułów.
Przypuszczam, że jak skończysz model będzie naprawdę wypasiony i ucieszy oko - tak trzymać.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Października 2004, 20:26:53 »
model bajera bardzo dobry :) wrecz świetny :)
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline maciek_1988

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Października 2004, 16:31:16 »
Lol mi rowniez sie bardzo podoba!

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Października 2004, 19:10:12 »
Nie no piękny - sam pamiętam jak w wakacje z pamięci zrobiłem klockowate sm31 :) Poza tym tego to chyba obecna wersja nawet nie pociągnęła - ,,trochę'' za dużo poly :)
Pozdrawiam serdecznie!

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Października 2004, 19:34:19 »
Porzadna robota. Podoba mi sie.
Pozdrawiam,
Winger

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Października 2004, 19:48:16 »
w finalnej wersji lok ma mieć 15 - 18 tys poly ( teraz ma troche wiecej )
też mi sie wydaje, że nie pociągnie
ale nebula napewno, np: w train simulator jest gagarin, co ma 18 tys poly
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Października 2004, 21:42:25 »
No no fajny model, bardzo mi się podoba. Życze powodzenia w kończeniu modelu. Martwią mnie troche poly może zmniejszył byś detale wózka na wersje do obecnej wersji maszyny a jak będzie nebula to zrobisz wersje z lepszymi wózkami. Jednak nie zniechęcam. Pozdrawiam.
www.et22.pl - zapraszam

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Października 2004, 20:16:02 »
Co do ilości poly, to polecam stronę www.gta.pl i wejśc w dział carmanager gta3 lub vice city - niektórzy carmakerzy na jedną felgę dają tyle poly co Ty na całe piękne SM31 (tak offtopic to wg mnie sm31 jest najpiekniejszą lokomotywą :P [tak, tak naprawdę mi się podoba])
Pozdrawiam serdecznie!

Offline ikarusjelcz

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
    • BYDBUS - zabytkowe autobusy - http://bydbus.cba.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: lokomotywa sm31
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Października 2004, 23:28:46 »
dyby były jeszcze okna jak w SM03........bo taki fajny
model i brakuje tylko kabina+szyby, bo okna texturowe[...]
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2009, 00:45:26 wysłana przez ikarusjelcz »
- BYDBUS - zabytkowe autobusy - http://bydbus.cba.pl -

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Października 2004, 16:06:43 »
oczywiscie
bedą okna, kabina itp
to przeciez nieskończony model
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Października 2004, 18:05:29 »
Piękna ta esemka.. moja ulubiona lokomotywka.. Daj jakieś textury i pokaż siatkę . Tak bez tekstur, to wydaje mi się, że model ma za duże reflektory.
Pozdrawiam serdecznie!

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Października 2004, 21:06:53 »
jak ktoś ma jakieś fajne fotki na texturki, to chetnie wezme
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Października 2004, 21:49:49 »
texturing modelu juz prawie ukończiny, brakuje kabiny, szyb i kilku szczegółów
niestety z powodu braku dobrych fotek texturka jest prawie cała zrobiona w corelu i szczególnie z boku wyszła takojako, brakuje na niej kilku szczegółów, króre trzeba jeszcze zrobić
tutaj pare screeników
http://www.bocznica.pnth.net/3d/sm31-t01.jpg
http://www.bocznica.pnth.net/3d/sm31-t02.jpg
http://www.bocznica.pnth.net/3d/sm31-t03.jpg
http://www.bocznica.pnth.net/3d/sm31-t04.jpg

mam tez pare problemów:
na poczatku mój sposób texturowania
- w modiffers daje unwap map
- pojawia sie taka siatka
- w menu mapping daje normal map i z następnego menu: box mapping
czy tak do maszyny mozna texturować, bo nie mam o tym pojecia

aha, ilość szczegółow przo okazji zmniejszyłem z 22 000 do 19 500
i oczywiście mam zamiar dalej optymalizować

bede potrzebował duzo pomocy, bo na konwersji t3d to już w ogóle sie nie znam, tzn, jak kiedyś chciałem coś takiego zrobić, to sie error pokazał. Teraz nawet nie próbuje
nie wiem tez za duzo na temat chierarchii modelu
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Października 2004, 15:27:56 »
Na screenach lok prezentuje się bardzo zachęcająco!
Życzę powodzenia w dlaszej nad nim pracy!

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Października 2004, 15:53:53 »
Cytat: "piotrek-"
mam tez pare problemów:
na poczatku mój sposób texturowania
- w modiffers daje unwap map
- pojawia sie taka siatka
- w menu mapping daje normal map i z następnego menu: box mapping
czy tak do maszyny mozna texturować, bo nie mam o tym pojecia


Tak, pod warunkiem ze nie uzywasz tekstur typu multi/sub-object, ze tekstury to bitmapy typu diffuse, i ze zaraz przed konwersja calosc zostanie skonwertowana do siatki (convert to editable mesh).

Cytuj
aha, ilość szczegółow przo okazji zmniejszyłem z 22 000 do 19 500
i oczywiście mam zamiar dalej optymalizować


Trzymaj kopie niezoptymalizowanych wersji, bo moze nawet Nebula pozwoli na uzywanie bardzo szczegolowych modeli bez zauwazalnego spadku wydajnosci.

Cytuj
bede potrzebował duzo pomocy, bo na konwersji t3d to już w ogóle sie nie znam, tzn, jak kiedyś chciałem coś takiego zrobić, to sie error pokazał. Teraz nawet nie próbuje
nie wiem tez za duzo na temat chierarchii modelu


Konwersja to uruchomienie skryptu i klikniecie w 'Export to T3D'. Naprawde, nic prostszego. Error sie pokazal bo prawdopodobnie nie skonwertowales calosci do siatki na chwile przed konwersja - po prostu modele nie moga miec zadnych efektow dodanych (jak unwrap UVW lub UVW map). Ale bez obaw, konwertujac do mesha nie usuniesz mapowania.

Hierarchia to kwestia otworzenia New schematic view i tam dolaczenia do siebie poszczegolnych czesci modelu: osi z kolami do wozkow, wozkow do pudla, ogolnie calosc ma byc do pudla podpieta.
Pozdrawiam,
Winger

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Października 2004, 16:29:38 »
to znaczy nie rozumien
przed konwersja mam usunąć to co robiłem, czyli unwap map?
kożystałem też troche z booloken, to jest dozwolone, czy nie?
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Października 2004, 16:37:24 »
Wlasnie nie usuwac - konwersja do editable mesh niejako zintegruje unwrap i inne efekty z modelem, ale nie beda juz one widoczne na liscie po prawej. Tylko w takiej formie model moze byc eksportowany do MaSzyny.
Pozdrawiam,
Winger

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Października 2004, 17:10:58 »
czy konwersji: robi sie przez prawy przycisk: conwert to edittable mesh?
jeśli tak, to ja to robie zawsze przed unwarp map
bo mapowanie zawsze zostawiam na koniec
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Października 2004, 17:29:35 »
Tak, ale po unwrap też musisz skonwertoćwa do editable mesh.

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Października 2004, 11:10:44 »
dobra, dziś chce zrobic test konwersji
tylko jak skonwertuje ten model do t3d, to co dalej
jak go umieścić na trasie?
i gdzie w ogóle dać ten model
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Października 2004, 12:33:36 »
plik t3d umieszczasz w katalogu dynamic/pkp/nazwamodelu. Oprucz t3d musisz tam jeszcze umieścić plik mmd i chk oraz tekstury modelu. W twoim przypadku jest to proste bo lokomotywa SM31 juz istnieje w MaSzynie więc wklej swój t3d do dynamic/pkp/sm31 nadpisując istniejący plik. Niezapomnij też o teksturach. W katalogu scenery znajdź plik z rozszeżeniem .scn i otwóż go w notatniku. Znajdź taki wpis:
Firstinit
pod nim są wpisy różnych pociągów.
Jeden znich zamień na taki:
node -1 0 SM31 dynamic PKP\sm31 nazwatekstury411Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

nazwatekstury to nazwa pliku tekstury .tga lub .bmp znajdującego się w katalogu modelu.

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Października 2004, 12:36:47 »
ojej, to obiekt nie może składac sie z dwóch textur?
nawet nie wiedziałem, że juz jest taka lokomotywa
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Października 2004, 15:58:12 »
dobra, juz mi działa
bryła bez wózków sie juz wyeksportowała
mam pytanie: chce zrobic przezroczysta szybe, mam tga z kanałem alpha, ale i tak nie jest przezroczysta
czy trzeba ustawić jakąś opcje w 3ds?
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Października 2004, 18:53:05 »
Cytat: "piotrek-"
ojej, to obiekt nie może składac sie z dwóch textur?
nawet nie wiedziałem, że juz jest taka lokomotywa


Model nie tylko może mieć więcej niż jedną teksture ale nawet musi (np. wózki, pudło). Chodzi jednak o to że na ten sam model loka można nałożyć tekstrury loków o różnych numerach które czasem się różnią wyglądem. Żeby nie nadpisywać tekstur to ktoś wpadł na pomysł żeby zmieniać tylko wpis w scenerji ale można zmienić wpis tylko dla jednej tekstury. W takiej sytuacji na teksturze która będzie do zmiany muszą się znajdować wszystkie elemnty które chcemy zmieniać.

Co do tego że SM31 już jest... co z tego że jest...

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #25 dnia: 30 Października 2004, 19:22:55 »
Czemu co z tego, ze jest ? Textura we wpisie nie musi być wcale nazwana - przecież moze gyć. np. PKP/SMO3 none SM03 0.0 headdr.....
..........................................................^....... ^.......^................
                                            Nazwafolderu textura  nazwa .mmd i .chk
(Za przykład posłużył kawałek starego wpisu do SM03)
Pozdrawiam serdecznie!

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Października 2004, 19:30:41 »
Cytat: "TruckeR"
Textura we wpisie nie musi być wcale nazwana

Jeśli ma to być tekstura wymienialna to musi być nazwana we wpisię a w pliku .t3d Map: replacableskin.bmp

Offline TruckeR

  • Wiadomości: 309
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #27 dnia: 30 Października 2004, 19:35:16 »
No - jeśli wymienialna. SM03 w starszych wersjach maszyny miało chyba tylko jedną teksturę i to dlatego. Mój ulubiony lok SM31 jest chyba w tylko jednym malowaniu, więc nie wiem, czy jest sens robić wymienne textury (jak zauważyłem na wielu zdjęciach rózni się tylko numer, czasem kolor jest mniej lub bardziej wyblakły).
Pozdrawiam serdecznie!

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #28 dnia: 30 Października 2004, 19:38:58 »
Czasem kolor jest bardziej zielony!! Chcesz fotke na dowód??

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
lokomotywa sm31
« Odpowiedź #29 dnia: 31 Października 2004, 02:33:53 »
Cytat: "TruckeR"
No - jeśli wymienialna. SM03 w starszych wersjach maszyny miało chyba tylko jedną teksturę i to dlatego. Mój ulubiony lok SM31 jest chyba w tylko jednym malowaniu, więc nie wiem, czy jest sens robić wymienne textury (jak zauważyłem na wielu zdjęciach rózni się tylko numer, czasem kolor jest mniej lub bardziej wyblakły).


A co nie jest twoim ulubionym lokiem, albo wagonem?Prawdopodobnie cos czego nigdy na oczy nie widziales, bo zauwazam ze wszystko co sie tu pojawi jest twoje ulubione:|