- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: piotrek- w 05 Października 2004, 19:45:03
-
tak sobie kiedyś zaczołem robić sm31, jesli nie do maszyn, to do nebuli
pozatym mam zamiar uzyc jej tez do ts
jeśli chodzi o obiekty, jest prawie skonczona, została jeszcze kabina i pare szczegółów ... i oczywiście textury
chce zrobć równiez kabine, choć chyba do maszyny narazie sie nie przyda, bo mozna jeździc tylko elektrycznymi, ale mam nadzieje, ze nebula wyjdzie w tym roku ( szkolnym 0
tutaj pare screeników
www.ts.kolej.szczecin.pl/3d/sm31-01.JPG
www.ts.kolej.szczecin.pl/3d/sm31-02.JPG
www.ts.kolej.szczecin.pl/3d/sm31-03.JPG
o, a tutaj najstarszy chyab scren, z przed miesiaca, tylko wózki
wozek_sm31_1.gif
screeny sa troche uszkodzone, bo nie chcą sie wysłac całe
-
Witam!!!
Bardzo fajny model - super.
Obawaim sie, że będziesz musiał zoptymalizować wózek na potrzeby Maszyny - za dużo szczegułów.
Przypuszczam, że jak skończysz model będzie naprawdę wypasiony i ucieszy oko - tak trzymać.
-
model bajera bardzo dobry :) wrecz świetny :)
-
Lol mi rowniez sie bardzo podoba!
-
Nie no piękny - sam pamiętam jak w wakacje z pamięci zrobiłem klockowate sm31 :) Poza tym tego to chyba obecna wersja nawet nie pociągnęła - ,,trochę'' za dużo poly :)
-
Porzadna robota. Podoba mi sie.
-
w finalnej wersji lok ma mieć 15 - 18 tys poly ( teraz ma troche wiecej )
też mi sie wydaje, że nie pociągnie
ale nebula napewno, np: w train simulator jest gagarin, co ma 18 tys poly
-
No no fajny model, bardzo mi się podoba. Życze powodzenia w kończeniu modelu. Martwią mnie troche poly może zmniejszył byś detale wózka na wersje do obecnej wersji maszyny a jak będzie nebula to zrobisz wersje z lepszymi wózkami. Jednak nie zniechęcam. Pozdrawiam.
-
Co do ilości poly, to polecam stronę www.gta.pl i wejśc w dział carmanager gta3 lub vice city - niektórzy carmakerzy na jedną felgę dają tyle poly co Ty na całe piękne SM31 (tak offtopic to wg mnie sm31 jest najpiekniejszą lokomotywą :P [tak, tak naprawdę mi się podoba])
-
dyby były jeszcze okna jak w SM03........bo taki fajny
model i brakuje tylko kabina+szyby, bo okna texturowe[...]
-
oczywiscie
bedą okna, kabina itp
to przeciez nieskończony model
-
Piękna ta esemka.. moja ulubiona lokomotywka.. Daj jakieś textury i pokaż siatkę . Tak bez tekstur, to wydaje mi się, że model ma za duże reflektory.
-
jak ktoś ma jakieś fajne fotki na texturki, to chetnie wezme
-
texturing modelu juz prawie ukończiny, brakuje kabiny, szyb i kilku szczegółów
niestety z powodu braku dobrych fotek texturka jest prawie cała zrobiona w corelu i szczególnie z boku wyszła takojako, brakuje na niej kilku szczegółów, króre trzeba jeszcze zrobić
tutaj pare screeników
http://www.bocznica.pnth.net/3d/sm31-t01.jpg
http://www.bocznica.pnth.net/3d/sm31-t02.jpg
http://www.bocznica.pnth.net/3d/sm31-t03.jpg
http://www.bocznica.pnth.net/3d/sm31-t04.jpg
mam tez pare problemów:
na poczatku mój sposób texturowania
- w modiffers daje unwap map
- pojawia sie taka siatka
- w menu mapping daje normal map i z następnego menu: box mapping
czy tak do maszyny mozna texturować, bo nie mam o tym pojecia
aha, ilość szczegółow przo okazji zmniejszyłem z 22 000 do 19 500
i oczywiście mam zamiar dalej optymalizować
bede potrzebował duzo pomocy, bo na konwersji t3d to już w ogóle sie nie znam, tzn, jak kiedyś chciałem coś takiego zrobić, to sie error pokazał. Teraz nawet nie próbuje
nie wiem tez za duzo na temat chierarchii modelu
-
Na screenach lok prezentuje się bardzo zachęcająco!
Życzę powodzenia w dlaszej nad nim pracy!
-
mam tez pare problemów:
na poczatku mój sposób texturowania
- w modiffers daje unwap map
- pojawia sie taka siatka
- w menu mapping daje normal map i z następnego menu: box mapping
czy tak do maszyny mozna texturować, bo nie mam o tym pojecia
Tak, pod warunkiem ze nie uzywasz tekstur typu multi/sub-object, ze tekstury to bitmapy typu diffuse, i ze zaraz przed konwersja calosc zostanie skonwertowana do siatki (convert to editable mesh).
aha, ilość szczegółow przo okazji zmniejszyłem z 22 000 do 19 500
i oczywiście mam zamiar dalej optymalizować
Trzymaj kopie niezoptymalizowanych wersji, bo moze nawet Nebula pozwoli na uzywanie bardzo szczegolowych modeli bez zauwazalnego spadku wydajnosci.
bede potrzebował duzo pomocy, bo na konwersji t3d to już w ogóle sie nie znam, tzn, jak kiedyś chciałem coś takiego zrobić, to sie error pokazał. Teraz nawet nie próbuje
nie wiem tez za duzo na temat chierarchii modelu
Konwersja to uruchomienie skryptu i klikniecie w 'Export to T3D'. Naprawde, nic prostszego. Error sie pokazal bo prawdopodobnie nie skonwertowales calosci do siatki na chwile przed konwersja - po prostu modele nie moga miec zadnych efektow dodanych (jak unwrap UVW lub UVW map). Ale bez obaw, konwertujac do mesha nie usuniesz mapowania.
Hierarchia to kwestia otworzenia New schematic view i tam dolaczenia do siebie poszczegolnych czesci modelu: osi z kolami do wozkow, wozkow do pudla, ogolnie calosc ma byc do pudla podpieta.
-
to znaczy nie rozumien
przed konwersja mam usunąć to co robiłem, czyli unwap map?
kożystałem też troche z booloken, to jest dozwolone, czy nie?
-
Wlasnie nie usuwac - konwersja do editable mesh niejako zintegruje unwrap i inne efekty z modelem, ale nie beda juz one widoczne na liscie po prawej. Tylko w takiej formie model moze byc eksportowany do MaSzyny.
-
czy konwersji: robi sie przez prawy przycisk: conwert to edittable mesh?
jeśli tak, to ja to robie zawsze przed unwarp map
bo mapowanie zawsze zostawiam na koniec
-
Tak, ale po unwrap też musisz skonwertoćwa do editable mesh.
-
dobra, dziś chce zrobic test konwersji
tylko jak skonwertuje ten model do t3d, to co dalej
jak go umieścić na trasie?
i gdzie w ogóle dać ten model
-
plik t3d umieszczasz w katalogu dynamic/pkp/nazwamodelu. Oprucz t3d musisz tam jeszcze umieścić plik mmd i chk oraz tekstury modelu. W twoim przypadku jest to proste bo lokomotywa SM31 juz istnieje w MaSzynie więc wklej swój t3d do dynamic/pkp/sm31 nadpisując istniejący plik. Niezapomnij też o teksturach. W katalogu scenery znajdź plik z rozszeżeniem .scn i otwóż go w notatniku. Znajdź taki wpis:
Firstinit
pod nim są wpisy różnych pociągów.
Jeden znich zamień na taki:
node -1 0 SM31 dynamic PKP\sm31 nazwatekstury411Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
nazwatekstury to nazwa pliku tekstury .tga lub .bmp znajdującego się w katalogu modelu.
-
ojej, to obiekt nie może składac sie z dwóch textur?
nawet nie wiedziałem, że juz jest taka lokomotywa
-
dobra, juz mi działa
bryła bez wózków sie juz wyeksportowała
mam pytanie: chce zrobic przezroczysta szybe, mam tga z kanałem alpha, ale i tak nie jest przezroczysta
czy trzeba ustawić jakąś opcje w 3ds?
-
ojej, to obiekt nie może składac sie z dwóch textur?
nawet nie wiedziałem, że juz jest taka lokomotywa
Model nie tylko może mieć więcej niż jedną teksture ale nawet musi (np. wózki, pudło). Chodzi jednak o to że na ten sam model loka można nałożyć tekstrury loków o różnych numerach które czasem się różnią wyglądem. Żeby nie nadpisywać tekstur to ktoś wpadł na pomysł żeby zmieniać tylko wpis w scenerji ale można zmienić wpis tylko dla jednej tekstury. W takiej sytuacji na teksturze która będzie do zmiany muszą się znajdować wszystkie elemnty które chcemy zmieniać.
Co do tego że SM31 już jest... co z tego że jest...
-
Czemu co z tego, ze jest ? Textura we wpisie nie musi być wcale nazwana - przecież moze gyć. np. PKP/SMO3 none SM03 0.0 headdr.....
..........................................................^....... ^.......^................
Nazwafolderu textura nazwa .mmd i .chk
(Za przykład posłużył kawałek starego wpisu do SM03)
-
Textura we wpisie nie musi być wcale nazwana
Jeśli ma to być tekstura wymienialna to musi być nazwana we wpisię a w pliku .t3d Map: replacableskin.bmp
-
No - jeśli wymienialna. SM03 w starszych wersjach maszyny miało chyba tylko jedną teksturę i to dlatego. Mój ulubiony lok SM31 jest chyba w tylko jednym malowaniu, więc nie wiem, czy jest sens robić wymienne textury (jak zauważyłem na wielu zdjęciach rózni się tylko numer, czasem kolor jest mniej lub bardziej wyblakły).
-
Czasem kolor jest bardziej zielony!! Chcesz fotke na dowód??
-
No - jeśli wymienialna. SM03 w starszych wersjach maszyny miało chyba tylko jedną teksturę i to dlatego. Mój ulubiony lok SM31 jest chyba w tylko jednym malowaniu, więc nie wiem, czy jest sens robić wymienne textury (jak zauważyłem na wielu zdjęciach rózni się tylko numer, czasem kolor jest mniej lub bardziej wyblakły).
A co nie jest twoim ulubionym lokiem, albo wagonem?Prawdopodobnie cos czego nigdy na oczy nie widziales, bo zauwazam ze wszystko co sie tu pojawi jest twoje ulubione:|
-
Bo mi się podobają. Nie ma dla mnie brzydkiej lokomotywy używanej na PKP, co nie zmienia faktu, że najbardziej lubię ST44 i SM31.
CHodziło mi o ten pomarańczowy pasek , który jest chyba wszędzie taki sam (bo w SM42 czasem jest inny). CO do koloru zielonego, to mój bład. Myślałem, ze niektóre egzemplarze są już wyblakłe, albo że to tylko pada cien.
Jeśli Cię, CTL czymś uraziłem to pzrepraszam. Za szybko wpadam w zachwyt, to fakt, ale oprócz St44 i SM31 to chyba o żadnej innej lokomotywie nie mówiłem, ze jest moja ulubiona.. Nie chce się tu z nikim kłócić, bo to nie ma sensu, nie mam zamiaru mieć z kimkolwiek sporów. Czy w takim razie pogodzisz się ze mną CTL ?
-
pierwsze testy w maszynie
lok ma ok 14500 poly
mam sprzet geforce 4 mx, 1 GHz, włączony antyaliasing 4x
www.bocznica.pnth.net/3d/sm31maszyna01.JPG
www.bocznica.pnth.net/3d/sm31maszyna02.JPG
jeszcze nie wszystko skończone,
nie wychodzą mi przezroczyste szyby, jeszcze dach i bok lokomotywy nie jest wykończony
-
Prezentuje się naprawdę wyśmienicie. Dobra robota. Z niecierpliwością czekam na jej ukończenie.
-
Z przezroczystymi szybami sie troche meczylem.
Zglos sie do mnie po wskazowki jezeli chcesz.
Tylko najpierw zainstaluj sobie Adobe Photoshop
-
Piękny jest. Co ciekawe masz tu sporo FPS. Ja pewnie miałbym malutko jak zwykle ;( Poza tym piękne textury, SM31 wygląda jakby się błyszczało..
-
już sobie poradziłem z szybami :)
mam sporo fps, bo to moja traska, na której mam dwa tory , eu07 i sm31
jak wyłączyłem analiasing to mam 60 fps
-
Lokomotywa prwzentuje się wyśmienicie! Z niecierpliwością czekam na ukończenie!
Wyrazy uznania!
-
i teraz następny prolem, jeśli koła mają sie kręcić, o czy wystarczy, że nazywają się ( no jak?) i sa przyporządkowane do obiektu o nazwie ( jakiej?)
czy trzeba cos jeszcze?
aha i jak zrobić, żeby lokomotywa ustawiona na torze sie poruszyła, musze zobaczyć przecież, czy działa
sory, że tyle pytań ...
-
A więc tak:
1. i teraz następny prolem, jeśli koła mają sie kręcić, o czy wystarczy, że nazywają się ( no jak?) i sa przyporządkowane do obiektu o nazwie ( jakiej?)
czy trzeba cos jeszcze?
Koła powinny mieć odpowiednio nazwy: Wheel01 do Wheel06 w Twoim przypadku (to wystarczy do tego żeby się kręciły). Teraz kolejna sprawa jeżeli chodzi o wózki. Powinny one nosić nazwe BOGIE1 i BOGIE2. Już tłumacze dlaczego tak. Nowy plik Eu07.exe obsługuje pochylanie się taboru i skręty wózków na zakrętach i dlatego potrzeba takich nazw aby wszystko działało. Hierarhia powinna wyglądać tak że do wózka o nazwie np. BOGIE1 (który podłączony jest do pudła) odpowiednio podłączone są Wheel01 i Wheel02.
2.aha i jak zrobić, żeby lokomotywa ustawiona na torze sie poruszyła, musze zobaczyć przecież, czy działa
sory, że tyle pytań ...
Masz o tyle dobrze że istnieje już fizyka do Sm31. Jeździć coprawda się nieda ale tworzysz sobie skład np. z ET22 i testujesz. Odezwij się na PM lub GG mam kilka zastrzeżeń co do modelu. Ale jestem pod wrażeniem prac. Pozdrawiam
-
koła juz się kreca, ale wózki cos zabardzo się wychylają
www.bocznica.pnth.net/3d/ojejwozek02.JPG
-
no, to po przerwie wracam do pracy:
krótka prezentacja ( na tylnych barierkach niema textur i dlatego tak się świecą ):
widok z jednej strony:
(http://www.bocznica.pnth.net/3d/prezentacja1_1.jpg)
drugi bok ... na pudle cien dziwnie się załamuje
(http://www.bocznica.pnth.net/3d/prezentacja1_2.jpg)
a tutaj jak slicznie dziala alpha ... tak samo z dużej odległosci:
(http://www.bocznica.pnth.net/3d/prezentacja1_3.jpg)
a tutaj widok z przyszłej kabinki ... tak narazie, to tylko screen
(http://www.bocznica.pnth.net/3d/prezentacja1_4.jpg)
wszystko ma zaledwie 100 kb wiec modemowcy chyba się nie obrażą, że zrobiłem to jako img
-
Totalny opad szczeny. Jak żywa. Bardziej mi się podoba niż ta z TRS2004, która jest zbyt zielona. Ile zajmuje ten model wraz z teksturami, i czy można będzie się zpodziewać wersji beta ?? ;-)
-
Witam!!!
Jestem cierpliwy ,jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy, jestem cierpliwy ........... ;) :)
-
Fakt, aż Ci się ręka trzęsła na klawiaturze, trzymając ctrl+v :)
A model trumny - po prostu wypass :) Tylko gnębi mnie jedna rzecz - czy przypadkiem trumienka nie ma szpryszastych kół???
-
no ma zwykłe koła, chyba nie ma miec szpryszastych kół
a same koła na obwódce poprostu mają takie plamki
jak co, to mozna zmienic textyre koła :)
-
mnie sie też wydaje ze powinna miec koła oszprychowane, po za tym troszke za mocno potraktowałes okna boczne kabiny. Reszta jest bardzo ładna!
-
mam nowy problem
potrzebuje czegos o kabinie sm31
jakas fotka podgladowa, rysunek
-
Kabina w trumnie jest podobna bardzo podobna do kabiny w stonce... ale jak dokładnie wygląda to ci nie powiem:)
-
Model jest zaje..fajny - o wiele lepszy niz ten mój, który gdzies tam stoi na trasie Quarka. Nie moge sie doczekac az bedzie mozna nim pojezdzic ;)
-
Witam!
zerknij sobie na to moze cos sie przyda
http:// www.ksiusiek.kolej.szczecin.pl/tecsm31.html
pozdrawiam
-
Tylko gnębi mnie jedna rzecz - czy przypadkiem trumienka nie ma szpryszastych kół???
Koła są na 100% szprychowe takie jak w SU45 czy SU46 z których zaczerpnięto konstrukcję wozków do SM31.
-
Kabina w trumnie jest podobna bardzo podobna do kabiny w stonce... ale jak dokładnie wygląda to ci nie powiem:)
to jak coś to mogę użyczyć autorowi model kabiny stonki