Autor Wątek:  Dyżurny ruchu się nie odzywa.  (Przeczytany 27497 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Marca 2012, 20:31:13 »
Czasem (częściej na towarowych) na posterunkach, na których zmienia się kanał robi się tak, że nie podaje się wjazdu, dopóki się pociąg nie zgłosi.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #31 dnia: 23 Marca 2012, 22:22:46 »
Prosty przykład: jadąc sobie spokojnie w nocy, pewien posterunek powitał nas semaforem z wyświetlonym sygnałem S-13 (jazda z prędkością 40km/h, potem stój), po czym... bach "Stój"... bach "Zastępczy". Dyżurny nawet się nie kwapił żeby podać nam nie tyle rozkaz N, co powód zmiany sygnału. Co ciekawe, wyjazd był podany normalnie.

Wjeżdżałeś z toru prawego na posterunek z semaforami wyjazdowymi i chciałeś na to rozkaz N? Coś Ci się chyba pomieszało...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Marca 2012, 22:41:16 »
Może taka sytuacja nastąpić (sygnał zastępczy na wjeździe dla toru właściwego i rozkaz pisemny N na minięcie wyjazdowego) w przypadku, gdy semafor wyjazdowy jest zepsuty.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2012, 22:43:35 wysłana przez szczawik »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #33 dnia: 23 Marca 2012, 22:43:21 »
Może taka sytuacja nastąpić (sygnał zastępczy na wjeździe i rozkaz pisemny N) w przypadku, gdy semafor wyjazdowy jest zepsuty.
Ty też mieszasz pojęcia. Na WJAZD z toru PRAWEGO nie dostaniesz rozkazu N.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #34 dnia: 23 Marca 2012, 22:45:30 »
Tak się składa, ze mam nagraną taką sytuację (wjazd na zastępczy po otrzymaniu rozkazu pisemnego N na minięcie wyjazdowego po torze prawym). Jeśli sobie życzysz, mogę zaraz przystosować nagranie do chwilowej publikacji.;)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #35 dnia: 23 Marca 2012, 22:50:08 »
(wjazd na zastępczy po otrzymaniu rozkazu pisemnego N na minięcie wyjazdowego po torze prawym).
Wjazd odbył się na sygnał zastępczy, a WYJAZD odbywał się na rozkaz N - czyli na tor lewy: na nieprzystosowaną blokadę, lub wystąpiła niemożność podania sygnału zezwalającego, lub brak W24, itp, itd...
Na WJAZD na stację z toru PRAWEGO rozkazu N NIE OTRZYMASZ.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2012, 23:01:22 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #36 dnia: 23 Marca 2012, 22:55:26 »
Cytuj
Wjazd odbył się na sygnał zastępczy, a WYJAZD odbywał się na rozkaz N - czyli na tor lewy na nieprzystosowaną blokadę, lub bez W24.
Z wjazdem zgadza się, na sygnał zastępczy. Wyjazd odbył się na rozkaz pisemny N na tor prawy z powodu nieczynnego semafora wyjazdowego.
Cytuj
Na WJAZD na stację z toru PRAWEGO rozkazu N NIE OTRZYMASZ.
Zgadza się.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2012, 22:57:17 wysłana przez szczawik »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #37 dnia: 23 Marca 2012, 22:58:52 »
Wyjazd odbył się na rozkaz pisemny N na tor prawy z powodu nieczynnego semafora wyjazdowego.

Rozkaz N dotyczy jazd po torze lewym - na wyjazd na tor prawy dyktuje się rozkaz S.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #38 dnia: 23 Marca 2012, 22:59:43 »
Wyjazd odbył się na tor prawy. To jak, może jednak przygotuję ten materiał?;)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #39 dnia: 23 Marca 2012, 23:02:12 »
Wystarczy, że powiesz gdzie to było.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #40 dnia: 23 Marca 2012, 23:03:50 »
Była to Łódź Kaliska Towarowa, z Łodzi Kaliskiej do Łodzi Chojen.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Marca 2012, 23:04:46 »
No to z tego co pamiętam tam jest blokada dwukierunkowa, nie wiem po co ten N...
Dobrze pamiętałem - SS.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2012, 23:09:18 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #42 dnia: 23 Marca 2012, 23:13:24 »
Zgadza się, blokada dwukierunkowa (była w tym przypadku działająca). A dzieje prawdopodobnie dlatego, iż od Łodzi Kaliskiej (skąd był wyjazd) prowadzi jeden tor. To i tak już poza właściwym tematem.:)
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2012, 23:14:33 wysłana przez szczawik »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #43 dnia: 23 Marca 2012, 23:15:31 »
Była to Łódź Kaliska Towarowa, z Łodzi Kaliskiej do Łodzi Chojen.
Przypadkiem to nie było w trakcie zamknięć jak robili tory? Jak możesz to wytnij datę, numer poc i nazwisko podeślij nagranie.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #44 dnia: 23 Marca 2012, 23:18:44 »
Nie, była to awaria semafora wyjazdowego V12. Już po ukończeniu robót.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #45 dnia: 24 Marca 2012, 08:20:38 »
Cytuj
Z tego co wiem, okoliczności wypadku były nieco inne: pośpieszny "Silesia" wpadł w tył osobowego, stojącego w peronie. Zeznania co do widzianych sygnałów obu maszynistów były sprzeczne, mechanik z osobowego mówił o S1, z pośpiesznego, że miał sygnał "droga wolna", jechał więc ze sporą prędkością.
Przeczytaj dokładnie to co wyżej napisałem, pomyśl i dopiero później napisz. Wymieniłem jedną z nieprawidłowości, którą stwierdzono, a nie zasadniczą przyczynę wypadku. Przykład może wprost nie dotyczy wątku, ale świadczy o bardzo ważnym znaczeniu łączności radiowej.
Cytuj
Nie, była to awaria semafora wyjazdowego V12. Już po ukończeniu robót.
Hmm..ale dalej nie wiemy dlaczego został podyktowany rozkaz N i po co został jeszcze do tego podany zastępczy?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #46 dnia: 24 Marca 2012, 10:48:42 »
Proste w R1 jest napisane. Jak mechanik stoi pod sem. i Dyż. Ruchu się nie odzywa, to mechanik ma pdawać sygnały dzwiekowe albo osobiscie udać się na nastawnie. Na szlaku to już gorzej wiec należy wywoływać inne posterunki przyległe.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #47 dnia: 24 Marca 2012, 11:05:59 »
Proste w R1 jest napisane.
Tak po prawdzie to R1 już nie ma ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #48 dnia: 24 Marca 2012, 11:57:01 »
Wyjazd odbył się na rozkaz pisemny N na tor prawy z powodu nieczynnego semafora wyjazdowego.

Rozkaz N dotyczy jazd po torze lewym - na wyjazd na tor prawy dyktuje się rozkaz S.

Jak masz blokadę dwukierunkową to na lewy też dyktujesz S....
Mowa oczywiście o pominięciu semafora...
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2012, 11:59:00 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #49 dnia: 24 Marca 2012, 12:02:43 »
Przepraszam Ir-1 ;) A maszyniscie słyszeli może, że mają zlikwidować rozkazy i ma być 1 druk? Na pouczeniach nam mówili wczoraj.

Kolego wyżej źle na maxa mówisz. "N" dyktujesz!!! bo nie podajesz W24 i musi być "N" jak pomijasz.. Odsyłam do Ir-1 dział 52 pkt. 7 i 8!!
Zawsze na tor lewy nie zależnie od blokady jeżeli mechanika nie można poinformować wskaźnikiem W24 o jeździe na tor lewy dyktujesz "N". Nie spotkałem się, żeby był wypalony W24 a semafor na stój... odrazu "N" dyktujemy.
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2012, 12:12:00 wysłana przez oko »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #50 dnia: 24 Marca 2012, 12:25:01 »
…słyszeli może, że mają zlikwidować rozkazy i ma być 1 druk?
Czemu nie zwłaszcza, że coś w podobie istnieje i jest w użyciu od jakiegoś czasu ;) Kwestia w jakiej formie zrobią te w bloczkach. Zawsze można dać druk dwustronny…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #51 dnia: 24 Marca 2012, 16:38:48 »
Kwestia w jakiej formie zrobią te w bloczkach. Zawsze można dać druk dwustronny…
Ma to wejsc od czerwca lub od wrzesnia.
Forma? Jeszcze nad tym mysla ale bedzie to A4 albo A5 :D

Cytuj
Jak masz blokadę dwukierunkową to na lewy też dyktujesz S....
Mowa oczywiście o pominięciu semafora...
No kto jak kto ale kolega nie powinien sie tak osmieszac :P

Offline kronika13

  • Wiadomości: 54
  • kolej na kolej ;-)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #52 dnia: 24 Marca 2012, 19:04:34 »
Cytuj
Z tego co wiem, okoliczności wypadku były nieco inne: pośpieszny "Silesia" wpadł w tył osobowego, stojącego w peronie. Zeznania co do widzianych sygnałów obu maszynistów były sprzeczne, mechanik z osobowego mówił o S1, z pośpiesznego, że miał sygnał "droga wolna", jechał więc ze sporą prędkością.
Przeczytaj dokładnie to co wyżej napisałem, pomyśl i dopiero później napisz. Wymieniłem jedną z nieprawidłowości, którą stwierdzono, a nie zasadniczą przyczynę wypadku. Przykład może wprost nie dotyczy wątku, ale świadczy o bardzo ważnym znaczeniu łączności radiowej.
Cytuj
Nie, była to awaria semafora wyjazdowego V12. Już po ukończeniu robót.
Hmm..ale dalej nie wiemy dlaczego został podyktowany rozkaz N i po co został jeszcze do tego podany zastępczy?
Jeśli chciałeś uzasadnić wagę łączności radiowej, zwłaszcza w niekorzystnych warunkach pogodowych - wszystko w porządku, ale okoliczności wypadku podałeś niezgodnie z faktami, łatwo było je sprawdzić. Nie napisałam swojej uwagi, by się czepiać Ciebie, lecz zauważ, że pośpiech (tego dnia pociąg ów miał spóźnienie) prowadzącego "Silesię" okazał się zgubny, gdyby skonsultował co widzi przez radio, do wypadku pewnie by nie doszło. To samo mamy na myśli?
kronika13

Węgrom gratulujemy Ikarusa, a Polakom Solarisa ;-)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #53 dnia: 24 Marca 2012, 19:20:16 »
Kiedyś mieliśmy takie sytuację, że Dyżurni na drogowym się nie odzywali. To albo telefonem dzwoniliśmy, albo wycieczki do nastawni wykonywaliśmy i jakoś szło to ogarnąć. Zależy też kto służby ma, bo bywało, że dyżurni niektórzy mieli wylane, a niektórzy od razu się odzywali i puszczali na szlak/bocznicę.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #54 dnia: 24 Marca 2012, 22:15:13 »
Po prostu dyżurni często mają wyłączone radio drogowe, w tym cała rzecz ;)

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #55 dnia: 24 Marca 2012, 22:26:38 »
Jeżeli po kilkukrotnym wywoływaniu słychać ciszę w eterze należy wdrożyć hamowanie nagłe, wcisnąć Radio-Stop i osygnalizować czoło sygnałem ,,Alarm".

To z każdego radia można włączyć Radio-Stop? Ja byłem święcie przekonany, że tylko nastawnia może to robić.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #56 dnia: 24 Marca 2012, 22:32:50 »
Jeżeli po kilkukrotnym wywoływaniu słychać ciszę w eterze należy wdrożyć hamowanie nagłe, wcisnąć Radio-Stop i osygnalizować czoło sygnałem ,,Alarm".

To z każdego radia można włączyć Radio-Stop? Ja byłem święcie przekonany, że tylko nastawnia może to robić.
No coments...

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #57 dnia: 24 Marca 2012, 22:35:01 »
To z każdego radia można włączyć Radio-Stop? Ja byłem święcie przekonany, że tylko nastawnia może to robić.
Tak, z każdego.
No coments...
Nie każdy musi wszystko wiedzieć :) wyluzuj.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #58 dnia: 25 Marca 2012, 08:34:19 »
Jeżeli dyżurny ruchu nie zgłasza się, wywołanie dyżurnego następnego posterunku ruchu lub tylnego, jak najbardziej wskazane. Łączność własną można sprawdzić jeszcze z kierownikiem pociągu. W każdym razie podjecie prób nawiązania łączności z dyżurnym ruchu posterunku, do którego zmierza pociąg innymi środkami łączności kiedy ten nie zgłasza się i nikt z sąsiednich posterunków nie zna przyczyny jego nieobecności w eterze (łączność przewodowa sprawna lecz brak odzewu) oraz do najbliższego posterunku technicznego daleko lub go nie ma (np. LCS) rozmowa z dyżurnym ruchu tylnego posterunku może nam wyjaśnić sytuację ruchową, ale przy założeniu, że na szlaku obowiązuje jeden i ten sam kanał radiołączności pociągowej jest nadzieja, że jesteśmy słyszalni. Ale nie jest to pewne, bo nikt nie ma obowiązku być ciągle na podsłuchu. Więc wciskając wszystkie przyciski selektywnego wywołania po kolei z krótkim komunikatem do wszystkich na szlaku .... o sytuacji pozwoli na zabezpieczenie własnego pociągu. Jeżeli mamy kierownika poc. ten może osłaniać pociąg z końca i też ma możliwość zatrzymania nadjeżdżającego pociągu. Ciekawe było tutaj stwierdzenie o W28 przed wjazdem. Taki przypadek możliwy jest tylko przed posterunkiem linii bez radiołączności a posterunek już taką łączność posiada. Są przypadki organizowania radiołączności pociągowej, gdzie na szlaku mamy doczynienia z dwoma różnymi kanałami dla przeciwnych kierunków tego samego szlaku dwutorowego. Nawet przedstawiciele zakładów PLK twierdzą, że to jest powszechne dla szlaków przed dużymi stacjami węzłowymi w całym kraju. Przy takiej organizacji bez złamania przepisów wywołanie w tył nie da rezultatu, bo jak mówią, dyżurni ruchu nie mogą mieć za dużo urządzeń radiowych. Wystarczy, że będzie miał łączność tylko z pociągami, które wjeżdżają na posterunek. Pociąg, który wyjechał już ich nie obchodzi. Np. Ostrów Wlkp. jest wyposażony tylko w jedno radio z kanałem 2. A zmiana kanału (W28) może być tylko na stacji węzłowej i posterunkach odgałęźnych z wyjątkiem jak wyżej.
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2012, 09:39:49 wysłana przez marzena »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Dyżurny ruchu się nie odzywa.
« Odpowiedź #59 dnia: 25 Marca 2012, 12:25:45 »
Cytuj
pośpiech (tego dnia pociąg ów miał spóźnienie) prowadzącego "Silesię" okazał się zgubny, gdyby skonsultował co widzi przez radio, do wypadku pewnie by nie doszło. To samo mamy na myśli?
Raczej pospieszny ze Szklarskiej, który zatrzymał się przed ostatnim sbl wskazującym sygnał ,,Stój". Gdyby spytał się dyżurnego (zgodnie z przepisami) o przyczynę zajętości odcinka, kolega jadący za nim z pewnością usłyszałby, że ma przed sobą pociąg.
Polecam przestudiować Rozporządzenie MI o wypadkach i poważnych wypadkach kolejowych. Szczególnie temat protokół ustaleń końcowych, gdzie komisja zobowiązana jest wymienić przyczyny wypadku i okoliczności w jakich one powstały.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.