Autor Wątek:  Wykolejenie w Szczekocinach  (Przeczytany 177456 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #121 dnia: 04 Marca 2012, 14:12:45 »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #122 dnia: 04 Marca 2012, 14:26:01 »
Informacja potwierdzona przez prokuratorów maszyniści żyją.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #123 dnia: 04 Marca 2012, 14:26:29 »
TVN24
 Obaj maszynisci przezyli. Prokuratura potwierdza.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #124 dnia: 04 Marca 2012, 14:27:12 »
Więc udało im się uciec do maszynowni. To cud, że przeżyli!
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Makrov

  • Wiadomości: 110
  • ET41-105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #125 dnia: 04 Marca 2012, 14:33:21 »
Powiem tylko jedno, nie ustawała we mnie nadzieja że przeżyją udało im się! Bogu podziękować!
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światła pociągu. Maszynista widzi trzech debili na torach.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #126 dnia: 04 Marca 2012, 14:33:59 »
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofy_kolejowe_w_Polsce
W latach 1990-2006 było 7 wypadków(katastrof), w których zginęło 24 osoby, a 182 zostały ranne.
W latach 2007-teraz było 7 wypadków, w których zginęło 25 osób(licząc 15 os. z wczoraj) i 213 osób było rannych.
Pozwolę sobie skomentować: Niepokojący jest fakt wzrostu liczby wypadków oraz rannych/zabitych, szczególnie mając na uwadze, że przez ostatnie 10 lat znacząco spadła liczba osób dojeżdżająca pociągami(na rzecz busów/samochodów). Cokolwiek by nie było przyczyną tej wczorajszej katastrofy to należy mieć na uwadze, że wzrost wypadków nie wziął się "z powietrza". Owszem, te średnio 2,5 osoby rocznie, które giną wypadku kolejowym są nikłym promilem przy ok 7 tysiącach zmarłych w wypadkach samochodowych, ale jednak jest to dające do myślenia.
Solo oración!

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #127 dnia: 04 Marca 2012, 14:37:13 »
Żuk ustalił, że miejsce zdarzenia jest na ~21.0 km. Starzyny są na ~ 30.0 km, natomiast idąc ku malejącemu kilometrażowi dojdziemy do: Szczekocin, Węgrzynów Stary, Mstyczów, Marcinowice, Kozłów. Powierzchownie przeglądając film dochodzę do wniosku, że najbliższym posterunkiem (przed miejscem zdarzenia), gdzie są semafory nie są Sprowy. Linia też się nie krzyżuje, a nawet gdyby, to "odpowiedzialność" spadła by na jakiś podg. Kto mi wytłumaczy o co chodzi z tą notką od Iwana?
Zacytuję z innego forum:
Cytuj
Szlak pomiędzy dwoma posterunkami zapowiadawczymi Kozłowem, a Starzynami ma ok 32 km, podzielony jest na dwa odstępy, mniej więcej w połowie tego szlaku znajduje się nowo otwarty prowizoryczny posterunek miejscowy Sprowa, który jest zdalnie sterowany z posterunku Kozłów (mieści się w prowizorycznym zbudowanym kontenerze)

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #128 dnia: 04 Marca 2012, 14:38:05 »
Widać kompetencie wychodzące w mediach i w sumie tu na forum. Jak to już z 5 osób zdążyło to samo napisać "Obaj maszyniści przeżyli". Ktoś tu wogóle zwrócił uwagę, że TLKa winna być obsadzona dwoma osobami drużyny trakcyjnej tj. maszynista i pomocnik? Tak więc moje pytanie brzmi, co z pomocnikiem?

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #129 dnia: 04 Marca 2012, 14:38:30 »
Czy na szlaku dwutorowym z blokadą liniową dwukierunkową (tu półsamoczynną) dyżurny ruchu ma obowiązek informować maszynistów o zamknięciu sąsiedniego toru? Maszynista mógł nie słyszeć rozmowy z pociągiem z przeciwnego kierunku który jest wyprawiany na "Sz". Jeżeli ruchem pociągów na tym szlaku kierował zdalnie jeden i ten sam dyżurny i wyprawia pociągi na "Sz" to odpowiedź nasuwa się sama. Czy obsada tego posterunku była właściwa? Rejestrowanie obrazu z przedpola lokomotyw przy takich zniszczeniach chyba nic nie da, chyba że urządzenie rejestrujące będzie w kabinie przeciwnej. Kiedyś "Sz" na podg był zakazany i nie było go na Starzynach.

Offline Matell

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #130 dnia: 04 Marca 2012, 14:40:35 »
Niema potwierdzenia, że maszyniści żyją.

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #131 dnia: 04 Marca 2012, 14:41:08 »
Niema potwierdzenia, że maszyniści żyją.
Tak mowia, ale potwierdzenie jest.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #132 dnia: 04 Marca 2012, 14:41:37 »
Prokurator potwierdził, że 2 maszynistów żyje, tylko nie powiedział z jakiego pociągu.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #133 dnia: 04 Marca 2012, 14:42:12 »
Niema potwierdzenia, że maszyniści żyją.
Tak mowia, ale potwierdzenie jest.
Jednak nie :/ wybaczcie za blad.

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #134 dnia: 04 Marca 2012, 14:42:40 »
Prokurator potwierdził, że 2 maszynistów żyje, tylko nie powiedział z jakiego pociągu.
Teraz się wyparł. Powiedział ze miał te informacje od służb i nic nie wie na ten temat.
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #135 dnia: 04 Marca 2012, 14:43:54 »
Prokurator potwierdził, że 2 maszynistów żyje, tylko nie powiedział z jakiego pociągu.
To bylo wstepne dochodzenie. wiec nei ma jak narazie potwierdzenia faktu ze obaj maszynisci zyja czy to z byka czy ep :/

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #136 dnia: 04 Marca 2012, 14:48:14 »
W telewizji nie wygląda to tak strasznie, kto był na miejscu zrozumie o czym napisałem.
Pozdrawiam

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #137 dnia: 04 Marca 2012, 14:49:09 »
Czy na szlaku dwutorowym z blokadą liniową dwukierunkową (tu półsamoczynną) dyżurny ruchu ma obowiązek informować maszynistów o zamknięciu sąsiedniego toru? Maszynista mógł nie słyszeć rozmowy z pociągiem z przeciwnego kierunku który jest wyprawiany na "Sz". Jeżeli ruchem pociągów na tym szlaku kierował zdalnie jeden i ten sam dyżurny i wyprawia pociągi na "Sz" to odpowiedź nasuwa się sama. Czy obsada tego posterunku była właściwa? Rejestrowanie obrazu z przedpola lokomotyw przy takich zniszczeniach chyba nic nie da, chyba że urządzenie rejestrujące będzie w kabinie przeciwnej. Kiedyś "Sz" na podg był zakazany i nie było go na Starzynach.

Jak jest blokada 2 kierunkowa to nie ma po co informować. Nie wydaje się rozkazu N. Sz-ty zabronione na podg?? Od kiedy? Fakt, są przepisy, ale za "zgodą naczelnika" czy kogoś tam można było wstawić i 99,999% podg ma Sz-ta. Nie znam
podg w Polsce bez Sz-tów. Jedynie podg Gaj i Rudzice małą wyłączone pod niewłaściwym (zarządzenie po jakimś wypadku)

Jakie rozmowy o wyprawieniu na Sz? Dyżurny mógł podać i nie mówić mechowi, że będzie gnał na Sz-ta.
Co do obsady, to czemu by miała nie być właściwa? Jeden dyżurny podał Sz-ta w Sprowej, drugi w Starzynach....
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 14:51:40 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #138 dnia: 04 Marca 2012, 14:50:47 »
Wszystko jest odpisywane. Oliwa-Sopot też, Orłowo- Gdynia Gł  tak samo, nie spotkałem się jeszcze żeby nie odpisywali Sz.

Na GG przebywałem pare dni w nastawni przy wyłączaniu urządzeń od torów SKM i ani razu nie odpisywali użycia SZ.


O ile są urządzenia które wykryją i pokażą leżący w ziemi kabel elektryczny, o tyle światłowodu nie da się tak zlokalizować. W pewnych sytuacjach nawet najlepsza technika nie pomoże.

Stosuje się zakopane w ziemi odpowiedni taśmy ostrzegające, światlowody prowadzone są w rurach ochronnych. Pozatym takie instalacje są odpowiednio naniesiona na mapki geodezyjne, przy dzisiejszej technice pomiaru GPS róznice miedzy mapka a faktycznym ułozeniem kabla to kilka centrymetrów.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 15:01:13 wysłana przez MuNiO »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #139 dnia: 04 Marca 2012, 14:53:42 »
W telewizji nie wygląda to tak strasznie, kto był na miejscu zrozumie o czym napisałem.
To wygląda strasznie tylko trzeba trochę w życiu przeżyć.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #140 dnia: 04 Marca 2012, 14:56:24 »
Czy na szlaku dwutorowym z blokadą liniową dwukierunkową (tu półsamoczynną) dyżurny ruchu ma obowiązek informować maszynistów o zamknięciu sąsiedniego toru?

Nie. Blokada dwukierunkowa jest podstawą prowadzenia ruchu w takim przypadku. Dodatkowo przy wyjeździe na tor lewy świeci się wskaźnik W24. Nie potrzeba wprowadzać telefonicznego zapowiadania pociągów. Jednakże tutaj samo wysyłanie pociągów na Sz przez dwa różne posterunki ruchu (nie sterowane przez tę samą osobę) znaczy tyle, że blokady w tym momencie nie używano i było wprowadzone TZP. Po prostu dyżurny musiałby być - mówiąc kolokwialnie - kretynem, żeby wypuścić na Sz pociąg, gdy nie ma TZP i nie ma pozwolenia na blokadzie. Że o wypuszczaniu pociągu na tor lewy przy otwartych obydwu torach nie wspomnę. Dyżurni między sobą musieli się nie dogadać. Dlaczego tak się stało oraz dlaczego mimo ewentualnego braku łączności z sąsiednim posterunkiem pociąg został wyprawiony - zbada PKBWK.

Cytuj
Maszynista mógł nie słyszeć rozmowy z pociągiem z przeciwnego kierunku który jest wyprawiany na "Sz".

Fakt. Dla PKBWK dochodzi kwestia, czy dla IR był dyktowany rozkaz N (oba tory czynne, tylko kwestia blokady niepewna).
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 15:01:26 wysłana przez ZiomalCl »

Offline figurrr

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #141 dnia: 04 Marca 2012, 15:05:44 »
Prokuratura jednak dementuje informacje o tym, że mechanicy na pewno przeżyli, straszny chaos informacyjny panuje.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #142 dnia: 04 Marca 2012, 15:07:11 »
Nie dziw się.
Pozdrawiam

Offline samja

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #143 dnia: 04 Marca 2012, 15:07:28 »

Offline malły

  • Wiadomości: 40
  • ORZYSZ
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #144 dnia: 04 Marca 2012, 15:35:17 »
Patrząc na ten schemat wydaje się że zawinił posterunek Starzyny nie kierując pociągu na tor nr 2  przez rozjazdy nr. 3 i 4, zatrzymując w razie potrzeby pociąg IR 13126  przed semaforem ,,D".
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=89124192&postcount=584
Chciałbym iść do nieba ze względu na klimat, ale... w piekle tylu znajomych...

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #145 dnia: 04 Marca 2012, 15:44:57 »
tor 2 był zamknięty. Mówią, że dla potrzeb pociągu sieciowego.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #146 dnia: 04 Marca 2012, 15:47:34 »
Mówili tak na początku. PLK później zdementowała tę informację twierdząc, że zamknięcie z sieciowym było szlak wcześniej.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 16:13:10 wysłana przez ZiomalCl »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #147 dnia: 04 Marca 2012, 15:50:46 »
Patrząc na ten schemat wydaje się że zawinił posterunek Starzyny nie kierując pociągu na tor nr 2  przez rozjazdy nr. 3 i 4, zatrzymując w razie potrzeby pociąg IR 13126  przed semaforem ,,D".
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=89124192&postcount=584

Może pociąg  TLK miał jechać do Starzyn prosto, a IR zatrzymać się pod D w Sprowej i wjechać na "swój tor"....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #148 dnia: 04 Marca 2012, 16:07:09 »
Żal wszystkich poszkodowanych i ich rodzin i nikt chyba nie chciałby być na miejscu dyżurnych ruchu. Chyba się nie porozumieli jak trzeba.

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #149 dnia: 04 Marca 2012, 16:11:30 »
Zdjęcia tej dziewiątki jak i wagonów wyglądają makabrycznie.
http://w357.wrzuta.pl/obraz/2kU0wWRZbE8/kolej