Autor Wątek:  Wykolejenie w Szczekocinach  (Przeczytany 154232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maszyner

  • Wiadomości: 18
  • EN57 - cudowna jazda :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #60 dnia: 04 Marca 2012, 11:00:29 »

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #61 dnia: 04 Marca 2012, 11:03:54 »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #62 dnia: 04 Marca 2012, 11:10:43 »
Sygnał zastępczy to zmora naszego Kolejnictwa. Jest często nadużywany

No chyba nie... Zamiast snuć teorie, lepiej się doucz kiedy się go używa.

Wiem kiedy się go używa. Co nie zmienia faktu, że jest moim zdaniem nadużywany np z powodu awarii.
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #63 dnia: 04 Marca 2012, 11:12:18 »
Wiem kiedy się go używa. Co nie zmienia faktu, że jest moim zdaniem nadużywany np z powodu awarii.

No chyba nie, skoro on od tego jest... (używania w przypadku awarii). Użycie Sz jest rejestrowane i musi być odpisane. To nie jest takie hop siup, jak twierdzisz.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 11:13:24 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #64 dnia: 04 Marca 2012, 11:13:20 »
No taaak, przecież lepiej jest nie podawać Sz w przypadku awarii... A jak ci urządzenia nie pozwalają na podanie wolnej to co masz zrobić hmm?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1694
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #65 dnia: 04 Marca 2012, 11:13:58 »
Wlasnie sie dowiedzialem ze w polsce od 22 lat nie kupiono zadnej nowej lokomotywy... TVN24
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5583
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 422
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #66 dnia: 04 Marca 2012, 11:15:43 »
ŻAL
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #67 dnia: 04 Marca 2012, 11:23:52 »
Wlasnie sie dowiedzialem ze w polsce od 22 lat nie kupiono zadnej nowej lokomotywy... TVN24
To źle się dowiedziałeś.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #68 dnia: 04 Marca 2012, 11:24:50 »
To źle się dowiedziałeś.

To była ironia na to, jakie TVN po prostu podaje informacje.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1694
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #69 dnia: 04 Marca 2012, 11:28:52 »
Oczywiscie ze ironia.
Ziomal wytlumacz jak dziala sygnal zastepczy, czy trzeba podawac bloki utwierdzajace itp. Wlasnie z ojcem poklocilem sie na ten temat.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #70 dnia: 04 Marca 2012, 11:31:56 »
Może wyłączcie tę puchę złomu w postaci TV i poczekajcie do ustaleń komisji bo w telewizji nagle się zebrało grono kompletnych idiotów, którzy się nie znają, dwadzieścia lat nie jeździli koleją ale teraz się ekspertami od wszystkiego. 
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 11:39:03 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #71 dnia: 04 Marca 2012, 11:32:26 »
Nic nie trzeba. Wystarczy mrugnąć. W przypadku podania Sz na wykonawczej, dysponująca daje nakaz.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 11:33:44 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline krzywy

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #72 dnia: 04 Marca 2012, 11:32:46 »
Jeśli sygnał zastępczy zezwala na jazdę z prędkością do 40 km/h, to dlaczego w mediach podaje się że składy jechały około 100?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4500
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #73 dnia: 04 Marca 2012, 11:33:31 »
Bo semafor na stacji osłania tylko okręg zwrotnicowy.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #74 dnia: 04 Marca 2012, 11:33:58 »
Sam Sz nie ma nic wspólnego z blokadą. Nie wypowiem się na temat tego konkretnego miejsca, bo nie wiem na jakiej zasadzie tam był w tym czasie prowadzony ruch. Sz nie jest uzależniony od niczego. Jedynie można doraźnie wpływać na blokadę przy jeździe na Sz, ale tutaj przy wyjeździe obydwu składów ta blokada na nic się zdała widać.

Jeśli sygnał zastępczy zezwala na jazdę z prędkością do 40 km/h, to dlaczego w mediach podaje się że składy jechały około 100?

Do 40 jedziesz przez stację. Po wyjeździe na szlak możesz Vmax.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3998
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1041
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #75 dnia: 04 Marca 2012, 11:38:34 »
"Premier mówił ...
Premier podkreślał ...
Premier potwierdził ...
Donald Tusk mówił ...'
czyli sprawozdanie dziennikarzy z katastrofy.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #76 dnia: 04 Marca 2012, 11:39:09 »
Może wyłączcie tę puchę złomu w postaci TV i poczekajcie do ustaleń komisji bo w telewizji nagle się zebrało grono kompletnych idiotów, którzy się nie znają, dwadzieścia lat nie jeździli koleją ale teraz się ekspertami od wszystkiego. 
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #77 dnia: 04 Marca 2012, 11:43:02 »
Problem jest dość poważny. Chodzi mi o to, że nasza kolej to retro. Bardzo często stare urządzenia się psują, co zmusza dyżurnego do podawania sygnału zastępczego. Przecież nie tak dawno bodajże EP09 skasowała EN57 stojącego na peronie, wjeżdżając na sygnał zastępczy. Przez pół roku mój pociąg wjeżdżał na E30 na sygnał zastępczy. Co z tego, że musi być użycie odnotowane, zawsze istnieje możliwość popełnienia błędu. Nie twierdzę, że sygnał zastępczy jest zbędny, lecz twierdzę, że go za często widzę. Powodem jest brak pieniędzy na inwestycje w nowe urządzenia kierowania ruchem kolejowym, a stare ulegają awarii. W niedalekiej przyszłości pojawi się problem z zasilaniem lokomotyw, bo podstacje są przestarzałe, swoją drogą wczoraj poruszył ten problem Furgalski na RK. W ten oto sposób zamyka się błędne koło. Zwróciłem uwagę tylko na problem, jaki widzę. Nikogo nie obarczam winą od tego jest dochodzenie, z którym albo mogę się zgodzić albo nie i tyle.

Cytuj
Do 40 jedziesz przez stację. Po wyjeździe na szlak możesz Vmax.

A dokładniej przepisy E1 rozdział 2:

Cytuj
4) Jazda na sygnał zastępczy "Sz" może odbywać się z szybkością nie wiekszą niż 40 km/h i nie wymaga zatrzymania się przed nim. Maszynista jednak powinien tak regulować szybkość jazdy, aby mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg, w razie nagłego zauważenia przeszkody. Przy wyjeździe na szlak bez blokady samoczynnej jazda z prędkością do 40 km/h obowiązuje w granicach posterunku ruchu.

Edytowano w celu uniknięcia nieporozumień.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 17:05:27 wysłana przez Krzysiek »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6111
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #78 dnia: 04 Marca 2012, 11:49:18 »
W filmie Iwana, taki słup jak na zdjęciach jest w 58:07 i później nie ma podobnego.
t=58m00s

Jednak nie, 59:33 też jest taki, tylko po prawej.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 12:06:38 wysłana przez Ra »

Offline Janek232

  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #79 dnia: 04 Marca 2012, 11:52:43 »
ET22-1105 od strony zderzenia też przestał istnieć, nie ma kabiny i przedsionka.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #80 dnia: 04 Marca 2012, 11:54:37 »
No chyba nie, skoro on od tego jest... (używania w przypadku awarii). Użycie Sz jest rejestrowane i musi być odpisane. To nie jest takie hop siup, jak twierdzisz.

Między Gdańskiem Głównym a Gdańskiem Wrzeszczem nie odpisuja użycie SZ. Ruch po jednym torze, drugi w remoncie.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5583
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 422
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #81 dnia: 04 Marca 2012, 11:55:52 »
...
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 14:33:40 wysłana przez Quark-t »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #82 dnia: 04 Marca 2012, 11:56:00 »
Nieprawidłowo.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #83 dnia: 04 Marca 2012, 11:57:11 »
Dokładnie. Przydałby się wyciąg z RTS, coby rozwiać wątpliwości.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #84 dnia: 04 Marca 2012, 11:59:43 »
No chyba nie, skoro on od tego jest... (używania w przypadku awarii). Użycie Sz jest rejestrowane i musi być odpisane. To nie jest takie hop siup, jak twierdzisz.

Między Gdańskiem Głównym a Gdańskiem Wrzeszczem nie odpisuja użycie SZ. Ruch po jednym torze, drugi w remoncie.

Wszystko jest odpisywane. Oliwa-Sopot też, Orłowo- Gdynia Gł  tak samo, nie spotkałem się jeszcze żeby nie odpisywali Sz.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #85 dnia: 04 Marca 2012, 12:05:50 »
Koledzy odpowiedzmy sobie:  Jak, w XXI wieku, gdzie "lata się na księżyc" mogło dojść do takiej katastrofy?

Tak się składa że ostatnia misja na Księżycu odbyła się w latach 70' XX w. Tak że w XXI wieku na księżyc już się nie lata - w kosmos z resztą też coraz mniej...

Nie oszukujmy się w Polsce na kolei panuje burdel, przyczyny zostawmy komisji, nie spekulujmy. Ważne jest to liczba że wypadków rośnie i przypomina się sytuacja o której pisałem na tym forum kilka lat temu, która działa się w UK po prywatyzacji kolei. Komercja spowodowała spadek bezpieczeństwa i wzrosła liczba wypadków, dodatkowo jak starali się wspomnieć specjaliści w wywiadach na kolei panuje niezdrowy nastrój, ciężej się koncentrować kiedy wisi nad tobą widmo zwolnienia... Pozostaje tylko nadzieje na to że po tej katastrofie coś w końcu ruszy. Choć pewnie jak zwykle po burzy w szklance wody zrobi się cicho :(
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1694
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #86 dnia: 04 Marca 2012, 12:11:18 »
Jesli dobrze widze to jest tam prosty odcinek. Maszynisci powinni widziec siebie z daleka dzieki czemu ta predkosc powinna sie znacznie zredukowac. Wg roznych zrodel tor nr 2 byl zamkniety. Jesli to prawda to maszynisci powinni buyc poinformowani o ruchu po jednym torze wiec jesli dostrzegl swiatla z przeciwka powinien zaczac reagowac.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #87 dnia: 04 Marca 2012, 12:20:49 »
Jednak nie, 59:33 też jest taki, tylko po prawej.

W minucie, którą podałeś są gołe pola. W miejscu katastrofy jest ściana lasu na lewo od składu TLK'i, a także wskaźnik W 6a. 59:33 pasuje jak najbardziej.
Edit: zobacz:
- jest W6a
- jest las po lewej
- jest słup energetyczny po prawej
- miejsce katastrofy km: 21,200
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 12:31:40 wysłana przez Żuk »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #88 dnia: 04 Marca 2012, 12:25:18 »
W tym przypadku dyżurny nie musiał informować mechanika o jeździe na lewy, służył do tego W24. Bardziej ciekawi mnie fakt, że maszynista pośpiecha, który jako pierwszy wyjechał na szlak nie słyszał jak drugi woła sąsiedni posterunek o zastępczy, co już by mogło być impulsem dla maszynisty pierwszego pośpiecha, że coś jest nie tak.

EDIT: 16.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 12:28:57 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #89 dnia: 04 Marca 2012, 12:27:59 »
@Charlie tak jak wczoraj pisaliśmy wieczorem. Burdel na kolei jest niesamowity i pewnie jeszcze długo będzie. Czy po katastrofie w Babach coś się zmieniło?
Pogadali sobie, naobiecywali, że będzie lepiej a tymczasem jest tak samo jak było. To co się dzieje obecnie w Polskim rządzie to jakaś tragedia.
Tak samo na kolei. Na śląsku zwalniają ludzi z PR a stołków w dyrekcji przybywa. Szkoda słów...

Cytuj
Bardziej ciekawi mnie fakt, że maszynista pośpiecha, który jako pierwszy wyjechał na szlak nie słyszał jak drugi woła sąsiedni posterunek o zastępczy, co już by mogło być impulsem dla maszynisty pierwszego pośpiecha, że coś jest nie tak.
Tak jak pisałem w innym wątku. Nagrywanie rozmów przez radio i kamerka z widokiem na szlak rozwiała by jeśli nie wszystkie to choć część z wątpliwości. Po katastrofie w Babach powinni podjąć jakieś naprawdę radykalne kroki, stanąć na głowie aby zacząć to wprowadzać, i nie mówcie mi, że przez ponad pół roku nie dało się nic zrobić, bo w to nie uwierzę.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 12:31:57 wysłana przez Mytnik »