Autor Wątek:  Wykolejenie w Szczekocinach  (Przeczytany 165948 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #330 dnia: 05 Marca 2012, 21:44:06 »
Mój tata jak ogląda wiadomości to chwyta się za głowę i pod nosem tylko powie japier$%*^.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #331 dnia: 05 Marca 2012, 21:51:59 »
A najgorsze w tym wszystkim jest to, że ludzie łykają wszystko to co powiedzą w telewizji albo napiszą w gazecie pokroju FAKT.

I różnego rodzaju infografiki na fejsie czy innych portalach mówiące o tym że od 20 lat nie kupiono ani jednej nowej lokomotywy itd...
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #332 dnia: 05 Marca 2012, 22:07:42 »
Oglądam teraz  TTV, i nie wiem co oni mają w mózgach ale teraz można wywnioskować, że katastrofa ble, a sprawa żałoby narodowej...to jest chore!
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #333 dnia: 05 Marca 2012, 22:08:34 »
Jakiego sieciowca? Prace na tym odcinku nie były prowadzone.
A takiego sieciowca, o którym my byliśmy informowani przez kilka godzin. Skoro odcinek był niedawno remontowany to zapewne mechanik przywykł, że coś tam sobie dłubią jacyś sieciowcy/drogowcy.
Solo oración!

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #334 dnia: 05 Marca 2012, 22:13:26 »
Jakiego sieciowca? Prace na tym odcinku nie były prowadzone.
A takiego sieciowca, o którym my byliśmy informowani przez kilka godzin. Skoro odcinek był niedawno remontowany to zapewne mechanik przywykł, że coś tam sobie dłubią jacyś sieciowcy/drogowcy.
A czy mechanik nie powinien być uprzedzony o robotach na torze po którym nie jedzie? Jeśli są prowadzone roboty torowe na sąsiednim torze to musi być uprzedzony rozkazem o tych robotach. Jeśli nie był uprzedzony i nie było takiego rozkazu szczególnego to już jest podejrzana sytuacja jeśli pojawiają się światła lokomotywy na tym samym szlaku.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 22:15:11 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #335 dnia: 05 Marca 2012, 22:16:52 »
Jeśli są prowadzone roboty torowe na sąsiednim torze to musi być uprzedzony rozkazem o tych robotach. Jeśli nie był uprzedzony i nie było takiego rozkazu szczególnego to już jest podejrzana sytuacja jeśli pojawiają się światła lokomotywy na tym samym szlaku.

Podeprzyj to twierdzenie dowodami (jakiś wyciąg z instrukcji, albo coś). Bo na chwile obecną, to mówisz o swoim "widzimisię".

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #336 dnia: 05 Marca 2012, 22:23:31 »
A czy mechanik nie powinien być uprzedzony o robotach na torze po którym nie jedzie? Jeśli są prowadzone roboty torowe na sąsiednim torze to musi być uprzedzony rozkazem o tych robotach. Jeśli nie był uprzedzony i nie było takiego rozkazu szczególnego to już jest podejrzana sytuacja jeśli pojawiają się światła lokomotywy na tym samym szlaku.
Przeczytaj sobie wiadomości w tym wątku mniej więcej od 285
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20773.msg266633.html#msg266633
Wszystko Ci wyjaśnią maszyniści jak to jest w praktyce wszystko.
Solo oración!

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #337 dnia: 05 Marca 2012, 22:31:21 »
Jeśli są prowadzone roboty torowe na sąsiednim torze to musi być uprzedzony rozkazem o tych robotach. Jeśli nie był uprzedzony i nie było takiego rozkazu szczególnego to już jest podejrzana sytuacja jeśli pojawiają się światła lokomotywy na tym samym szlaku.

Podeprzyj to twierdzenie dowodami (jakiś wyciąg z instrukcji, albo coś). Bo na chwile obecną, to mówisz o swoim "widzimisię".
Paragraf 57 instrukcji Ir-1. Nie raz widziałem jak na szlaku dwutorowym na jednym torze były prowadzone roboty  i maszynista zawsze dawał sygnał Rp1 przed miejscem robót na sąsiednim torze. Czyli musiał być uprzedzony rozkazem szczególnym "O".
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 22:38:58 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #338 dnia: 05 Marca 2012, 22:40:27 »
Albo tylko informacją ustną przez radio.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #339 dnia: 05 Marca 2012, 22:48:06 »
No, tak. Tylko tutaj miałeś czynnik ludzki - oba tory były czynne, nie był wprowadzony ruch jednotorowy dwukierunkowy. Mało tego - tu nie było robót. No i dochodzi kwestia zawiłości przepisu. Jasno nie wynika, czy w przypadku gdy blokada jest przystosowana do ruchu dwukierunkowego rozkaz O należy podyktować. Czasami wystarczyłaby prosta korekta (zmienić szyk zdania np.), by sprawa była jasna.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 22:52:50 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #340 dnia: 05 Marca 2012, 22:54:40 »
No, tak. Tylko tutaj miałeś czynnik ludzki - oba tory były czynne, nie był wprowadzony ruch jednotorowy dwukierunkowy. Mało tego - tu nie było robót.
No tak, ale chodzi mi o to, że jeśli nie było robót i nie było rozkazu szczególnego , pociąg jechał po torze niewłaściwym i maszynista zobaczył z jakiejś odległości światła przeciwnej lokomotywy, czy w takim przypadku nie powinien pomyśleć, ze coś jest nie tak? W końcu maszynista musi być przewidujący a ludziom i urządzeniom nie można na 100 procent ufać.
T.N

Offline D1Accord

  • Wiadomości: 102
  • Maszynista w Icc.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #341 dnia: 05 Marca 2012, 22:59:33 »
Witam. Czytając te wszystkie informacje na temat tej katastrofy nurtuje mnie tylko jedno dlaczego pociągi były wyprawiane na sygnał zastępczy. Czy w przypadku wyprawienia na sygnał zastepczy na tym odcinku niedziałała półsamoczynna blokada liniowa? A podanie Sz było własnie tym spowodowane?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #342 dnia: 05 Marca 2012, 23:01:34 »
No tak, ale chodzi mi o to, że jeśli nie było robót i nie było rozkazu szczególnego , pociąg jechał po torze niewłaściwym i maszynista zobaczył z jakiejś odległości światła przeciwnej lokomotywy, czy w takim przypadku nie powinien pomyśleć, ze coś jest nie tak? W końcu maszynista musi być przewidujący a ludziom i urządzeniom nie można na 100 procent ufać.

I tak nie miałbyś tej pewności, że to właśnie po Twoim torze są te światła. Zanim się zorientujesz, to i tak będzie za późno.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #343 dnia: 05 Marca 2012, 23:04:00 »
W końcu maszynista musi być przewidujący a ludziom i urządzeniom nie można na 100 procent ufać.
Z resztą - nawet jakby próbował się ratować, jesli prędkość zbliżania, wypadkowa, prawie 200km/h - w pare  sekund co zrobisz? Zdążysz kran na godz 6 albo klapę, i tyłek podnieść z fotela?. Zanim dolecisz do drzwi maszynowego masz zderzenie.
To już chyba lepiej zostać i paciorek zmówić jesli ktoś wierzący. zdążysz tylko pomyśleć "Ojcze nasz" .
W 09-tce nawet ucieczka do maszynowni wiele nie dała, jak maszynownia wylądowała w miejscu gdzie powinna być kabina.
Wywiad (nagranie znajomego)  z emerytowanym maszynistą.
http://hufi.wrzuta.pl/audio/6B3RLBsDdnC/wywiad_z_emerytowanym_mechanikiem
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 23:12:54 wysłana przez Grzegorz KK »
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #344 dnia: 05 Marca 2012, 23:27:45 »
Tak w ogóle to znaleźli lub zidentyfikowali ciało drugiego maszynisty z PiCu?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #345 dnia: 05 Marca 2012, 23:28:10 »
Jak często w Polsce jest prowadzony ruch po włosku/francusku (lewym torem w obu kierunkach)?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Munkustrap

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #346 dnia: 05 Marca 2012, 23:29:49 »
Ziomal, Grzegorz - chyba koledze Tomnordowi chodziło mniej więcej o to o co ja pytałem wcześniej. Dlaczego mechanik nie dostaje za każdym razem informacji o pojazdach, które ewentualnie będzie mijał jadąc po lewym torze. Człowiek, który kieruje ruchem, chyba wie o wszystkim co jedzie, lub stoi na torach na danym odcinku. Gdyby mech jadący niewłaściwym torem wiedział, że nie czekają go żadne niespodzianki - to widząc z daleka jakiekolwiek światła być może mógłby dać kran na szóstą od razu i jakoś sensowniej wyhamować (a nie dopiero jak się zorientuje, że to coś jedzie mu na czołowe). Wiem, że to się kupy może nie trzymać, ale nie wiem jak to logiczniej napisać.

Z drugiej strony tak teraz myślę, że nawet jeżeli zacząłby hamować, to i tak ten z naprzeciwka by w niego wjechał, więc w sumie sam już nie wiem. Poza tym pozostaje kwestia w którym momencie zobaczył światła i na ile to jego (przezorne - nazwijmy to) hamowanie by pomogło.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 23:35:30 wysłana przez Munkustrap »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #347 dnia: 05 Marca 2012, 23:46:37 »
Mamy przecież symulator i nawet AI jeżdżące wg rozkładu. Ułożyć tory wg mapy to nie jest duży problem. Nawet teren w tej okolicy nie jest jakoś mocno skomplikowany. I będzie można sobie wtedy sprawdzić, w którym momencie widać, że pociąg z przeciwka jedzie po tym samym torze i co da się wtedy zrobić.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #348 dnia: 06 Marca 2012, 01:01:13 »
To może ktoś odpowie. Dlaczego maszynista EP-09 prowadzącej pociąg TLK z Przemyśla do Warszawa dostał sygnał zastępczy Sz. Przecież tak patrząc mógł dostać normalny sygnał wolnej drogi.
Teraz jak to jest, czy dyżurni dwuch sąsiędnich posterunków się nie porozumiewaja. Przecież chyba wiedzieli jaki pociąg z jakiego kierunku pojedzie.
Tak z historii.
Najpierw było berło. Maszynista z posterunku A brał berło i przewoził do postrunku B. Nastepnie maszynista z posterunku B przewoził go na posterunek A. Na odcinku było tylko jedno berło.
Następnie były telefony i jeden dzwonił do drugiego.

Offline Edward666

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #349 dnia: 06 Marca 2012, 01:08:00 »
Ra: Nie do końca, każdy ma różną odległość widzenia. I te odległości są różne czasem o kilkaset procent. Luźno przybliżając na podstawie odległości od tablicy okulistycznej ze słynnym "E" to brak wady wzorku jest określany na 1, zwiększając liniowo odległość mam wzrok koło 7-8. Czyli jak ktoś z wadą wzroku 0,8 widzi lokomotywę z kilometra to ja teoretycznie powinienem ją widzieć z 10 km. Ciemność komplikuje jeszcze bardziej sprawę.

Światło na skrzyżowaniach rozpoznaję z 2 kilometrów, znaki drogowe 550-800 m w zależności od znaku.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2012, 01:10:21 wysłana przez Edward666 »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #350 dnia: 06 Marca 2012, 08:01:35 »
Jeśli nie był uprzedzony i nie było takiego rozkazu szczególnego to już jest podejrzana sytuacja jeśli pojawiają się światła lokomotywy na tym samym szlaku.
Pociąg roboczy zjeżdżający do stacji również miałby na czole sygnał Pc1 (zarówno z przodu jak i z tyłu), więc światła na torze prawym nie są niczym dziwnym.

Prostując inne nieścisłości - na Sz 40 km/h obowiązuje w obrębie CAŁEGO posterunku, a nie tylko do ostatniego rozjazdu. EP09 nie zdążyła złapać 120, gdyż dopiero co rozpoczęła przyśpieszać po Sz na Sprowie. Rozkazów szczególnych nie ma, są pisemne. A obowiązku informowania rozkazami o pracach na sąsiednich torach nie ma.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2012, 08:02:56 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #351 dnia: 06 Marca 2012, 09:08:32 »
Pociąg roboczy zjeżdżający do stacji również miałby na czole sygnał Pc1 (zarówno z przodu jak i z tyłu), więc światła na torze prawym nie są niczym dziwnym.
Ale tam nie było żadnego pociągu roboczego.
Jak to jest maszynista dostaje sygnał zastępczy Sz na semaforze i co. Odrazu rusza. Czy musi dostać pisemny rozkaz, lub potwierdzenie przez radiotelefon.
Pociąg IR Warszawa - Kraków prowadzony przez ET-22 wjechał na niewłaściwy tor. Czy maszynista został poinformowany, że wjeżdża na niewłaściwy tor. Jeżeli tak to w jaki sposób jest to w tym przypadku rozwiązane.
W mediach podali, że pociąg jadący niewłaściwym torem powinien mieć zapalone jedno światło czerwone Pc2. Jak to jest w tym konkretnym przypadku.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #352 dnia: 06 Marca 2012, 09:13:22 »
Jak to jest maszynista dostaje sygnał zastępczy Sz na semaforze i co. Odrazu rusza. Czy musi dostać pisemny rozkaz, lub potwierdzenie przez radiotelefon.
Po to jest właśnie sygnał zastępczy żeby nie dyktować rozkazu. Dlatego użycie tego sygnału zawsze wiąże się z pewnym niebezpieczeństwem i dlatego też jego użycie rejestrowane jest przez np licznik z którego stanu dyżurny się rozlicza.
W mediach podali, że pociąg jadący niewłaściwym torem powinien mieć zapalone jedno światło czerwone Pc2. Jak to jest w tym konkretnym przypadku.
Mnie jeszcze za pomocnika maszyniści z większym stażem uczyli, że nieważne jaka jest blokada na odcinku, dobrze oświetlać się Pc2 -tak dla własnego bezpieczeństwa. Oczywiście mowa gdy jedziemy torem lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Kolega też poradził mi, że jadąc nocą zostawić sobie oświetlony przedział maszynowy żeby w razie niebezpieczeństwa przy ucieczce nie pozabijać się o wystające elementy. Raz uratowało mu to życie jak pospiesznym (jeszcze za czasów jednej kolei) przyłożył w naczepę samochodu ciężarowego.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2012, 09:20:25 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #353 dnia: 06 Marca 2012, 09:17:43 »
Dziś rano mówili, że nie wiadomo, czy ze Szprowy wyjechał na Sz-ta. Jeżeli więc blokada działała, to co dyżurny ze Starzyn myślał, że jedzie na tor obok i doraźnie obsłużył blokadę nie po tym torze, na który fizycznie pojechał pociąg?

Sz w Starzynach był wymuszony brakiem kontroli położenia rozjazdu. Ale że dyżurny nie popatrzył na grunt, albo na pullpit ? Przecież musiała się zaświecić jeszcze izolacja między wjazdem, a głowicą. Chyba, że to też było uszkodzone, ale żeby nie popatrzeć na grunt jak mi pociąg jedzie? W takiej sytuacji? Czyżby popatrzył w dziennik "O jechała SAWA" to jest w minusie....

Co do Sztów to media wyolbrzymiły sytuację. Często jest, że spaliła się żarówka, droga się utwierdzi blokada jest ok, a nie podasz sygnału. I rypiesz Sz-ta. Więc nie róbmy z niego też "warunkowych wyjazdów itp itd etc"
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2012, 09:21:07 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #354 dnia: 06 Marca 2012, 09:41:10 »
Między innymi również w mediach podawali, że tylko jeden z maszynistów podjął hamowanie. Przecież jest również Radio-stop, więc dlaczego tego nie użyto? Pewnie, że to i tak mogłoby nie rozwiązać problemu, ale zdecydowanie mogło zminimalizować skutki. Jakoś to wszystko robi się zawiłe.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #355 dnia: 06 Marca 2012, 09:57:48 »
W mediach podali, że pociąg jadący niewłaściwym torem powinien mieć zapalone jedno światło czerwone Pc2. Jak to jest w tym konkretnym przypadku.

Mieli rację, ale po części. Jeśli jedziesz na blokadzie półsamoczynnej przystosowanej do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego, bądź samoczynnej przystosowanej do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego (oznaczenie w rozkładzie jazdy PP lub SS), wówczas osygnalizowanie czoła pociągu pozostaje bez zmian (Pc1).
Jak powinno być w tym konkretnym przypadku - nie umiem odpowiedzieć, gdyż nie wiem jaki rodzaj blokady jest tam stosowany.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #356 dnia: 06 Marca 2012, 11:02:26 »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #357 dnia: 06 Marca 2012, 11:06:06 »
..nie umiem odpowiedzieć, gdyż nie wiem jaki rodzaj blokady jest tam stosowany.
Tam jest półsamoczynna blokada liniowa w obu kierunkach dla każdego toru - tak wynika z analizy schematów stacji.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #358 dnia: 06 Marca 2012, 11:14:19 »
..nie umiem odpowiedzieć, gdyż nie wiem jaki rodzaj blokady jest tam stosowany.
Tam jest półsamoczynna blokada liniowa w obu kierunkach dla każdego toru - tak wynika z analizy schematów stacji.

Jeśli jest tak, jak piszesz, to czoło pociągu powinno być osygnalizowane sygnałem Pc1.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #359 dnia: 06 Marca 2012, 11:21:13 »
Czyli krótko mówiąc. Jeśli przepisy nakazywały by stosowanie sygnału "Pc2" w każdej sytuacji skutki katastrofy były by mniejsze.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz