Autor Wątek:  Wykolejenie w Szczekocinach  (Przeczytany 175758 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #270 dnia: 05 Marca 2012, 09:12:29 »
@Driver24 wiem o które zdjęcie Ci chodzi ale raczej jest to tylko światło tak pada, przynajmniej tak mi się wydaje.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #271 dnia: 05 Marca 2012, 09:57:44 »
Żeby tylko nie wymyślono czegoś takiego jak min. Wyższe na stanowisko maszynisty ludzie 'teoretycy' z tytułem inż. Mag. Co się tak naprawdę na niczym nie znają.
Nie uogólniaj. Niech wymyślą coś takiego skoro uważasz, że po studiach ludzie się na niczym nie znają, to nie będzie dla Ciebie problemem pójść na takie studia i je zakończyć. Bo przecież każdy może, bo tam w ogóle się nic nie robi.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #272 dnia: 05 Marca 2012, 10:02:04 »
Witam panowie. Ja mam pytanko z innej beczki. W jaki sposób transportuje się takie, kilkukrotnie przekraczające skrajnie wraki lokomotyw czy wagonów? Bo w jakiś sposób trzeba je przetransportować. I czy takim transportem zajmuje się spółka, do której należy wrak? Czy jakaś firma z zewnątrz?
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 10:04:14 wysłana przez PanMechanik »

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #273 dnia: 05 Marca 2012, 10:05:48 »
Przy obecnym stanie tych maszyn, myślę że ściągną na łąkę obok nasypu i potną na miejscu.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #274 dnia: 05 Marca 2012, 10:11:56 »
Cofnę się trochę wstecz tego tematu. Dokładnie chodzi mi o mijankę nocą. Natrafiło mi się tak, że tata mi zrobił zdjęcie z mijanki nocą. Przy prędkości rzędu 120 km/h nie jesteś w stanie ustalić po którym torze jedzie pociąg, tak jak to wspomniał @mechatronik. To zdjęcie jest robione z nie dalekiej odległości, ale gdyby było zrobione z daleka ciężko było by określić po którym torze jedzie pociąg. Myślę, że taka sytuacja doprowadziła do zbyt późnego użycia " hamowania nagłego ".
Możliwe, że gdyby zaczęli szybciej hamować, skutki nie byłby tak tragiczne. Jednakże nie jest to przyczyną tej katastrofy.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 10:58:17 wysłana przez Quark-t »
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #275 dnia: 05 Marca 2012, 10:22:45 »
Mnie zastanawia jedno i jakoś zrozumieć tego nie potrafię. Dlaczego mechanik z helmuta jadąc po torze przeciwnym do zasadniczego i widząc daleko z przodu pociąg z przeciwka nie wdrożył hamowania albo przynajmniej wywołał na radiu zbliżający się pociąg? Na zdrowy rozum jadę po niewłaściwym i widzę światła z przeciwka. Ok wywołuję maszynistę i pytam po którym torze się porusza, jeśli po moim daję w nagłe i spierdzielam się schować, dzięki czemu zmniejszane są skutki katastrofy. Mechanik z EP09 również idzie w moje ślady. Chlernie głupie pytanie ale dlaczego tak się nie wydarzyło? Rutyna?
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 10:24:05 wysłana przez Mihau »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #276 dnia: 05 Marca 2012, 10:27:33 »
@Mihau nie rozumiem Twojego pytanie. Spójrz wyżej na fotkę od @Exe tam ciężko dostrzec, że to pociąg z naprzeciwka, czyli nie było szans na wcześniejszą reakcje. Jak było raczej się już nie dowiemy i nie ma co grzebać. Maszyniści zginęli na służbie i zabrali ze sobą te pewne informacje. Reszta to moim zdaniem tylko spekulacje.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 10:32:11 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #277 dnia: 05 Marca 2012, 10:31:38 »
@Mihau nie rozumiem Twojego pytanie.
Bo skupiłeś uwagę tylko na obrazku, a kolega na pisał, że maszyniście powinno dać do myślenia to, że jechał po torze niewłaściwym i widział pociąg z naprzeciwka.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #278 dnia: 05 Marca 2012, 10:34:02 »
Było napisane dużo wyżej - może myślał, że to światła sieciowca itp.
Solo oración!

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #279 dnia: 05 Marca 2012, 10:36:35 »
Jakiego sieciowca? Prace na tym odcinku nie były prowadzone.

  Dodano: 05 Marca 2012, 10:37:23
Po za tym jak mam jakieś wątpliwości-grucha w łapę i pytam.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #280 dnia: 05 Marca 2012, 10:37:37 »
Słuchajcie jak dokładnie było wiedzą tylko oni. Reszta to gdybanie i mnóstwo pytań na które może po jakimś czasie ktoś odpowie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #281 dnia: 05 Marca 2012, 10:40:11 »
Mihau ma tu rację - sam fakt jazdy po niewłaściwym i widoku świateł z przodu powinien dać mocno do myślenia. Światła pociągowe, prac nie prowadzono w okolicy. Z daleka nie widzieli raczej że są na jednym torze, tym bardziej że przyciemnili światła. Osobiście myślę, że obydwa składy rozpoczęły hamowanie nagłe, ale przy odległości na której zobaczyli co się święci nie było szans na zatrzymanie. Sądzę, że do zderzenia doszło przy prędkości sumarycznej rzędu 40-60 km/h, gdyby to były wyższe prędkości szkód byłoby o wiele więcej. Swoją drogą, zdjęcie Exe nie oddaje tego co widzi się zza nastawnika nocą, jest rozmazane.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #282 dnia: 05 Marca 2012, 10:42:13 »
Zależy jaka była topografia terenu i z jakiej odległości maszyniści mogli się widzieć.
Przy szybkości 120km/godz. pociąg w ciągu 1 sek przejeżdża 33m. Na pokonanie odcinka 1km potrzebuje 30sek.

@Mihau
W takim przypadku na rozmowy przez radio nie ma czasu. Jedynie hamowanie nagłe i radio stop.

@Exe
Tylko że fotografia nigdy nie odda rzeczywistości. Fotografia nie ma takiej rozpiętości kontrastu.

Maszynista włącza nagłe hamowanie. W jakim czasie skłąd zaczyna hamować.

Na TVN24 pokazali ET-22 już na nasypie.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #283 dnia: 05 Marca 2012, 10:46:30 »
W jakiej odległości są rozmieszczone słupy trakcyjne na prostym odcinku?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #284 dnia: 05 Marca 2012, 10:52:10 »
Raczej co 100m, lecz mogę sie mylić.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #285 dnia: 05 Marca 2012, 10:59:52 »
Mihau ma tu rację - sam fakt jazdy po niewłaściwym i widoku świateł z przodu powinien dać mocno do myślenia. Światła pociągowe, prac nie prowadzono w okolicy.

I tak, i nie... Pociąg sieciowy też miałby na czole Pc-1. Fakt faktem, że gdy dyżurny ruchu mówi przez radio, że jazda od stacji A do stacji B torem lewym, na dwójce / jedynce pracuje sieciowy, maszynista czuje się bezpieczniej, bo jest przygotowany na taką sytuację. Bardzo często jazda torem lewym odbywa się bez wyjaśnienia - dyżurny zdawkowo mówi przez radio np. "do Pruszcza torem lewym" i to wszystko. Jeśli o mnie chodzi, to z reguły dopytuję dlaczego tak, a nie inaczej - mam przez to większy komfort psychiczny.
Maszynista jadący torem zasadniczym bardzo długo może nie wiedzieć, że jadący z naprzeciwka pociąg jedzie po tym samym torze, co on. Dopiero po jakimś czasie światła "przesuwają się" na lewą stronę i mamy pewność, że nie jedziemy na "czołówkę".

Maszynista włącza nagłe hamowanie. W jakim czasie skłąd zaczyna hamować.

Kilka sekund. Żeby jednak odczuć wyraźny spadek prędkości mówimy o czasie rzędu kilkunastu sekund.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 11:00:59 wysłana przez EU07-457 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #286 dnia: 05 Marca 2012, 11:01:23 »
Po za tym jak mam jakieś wątpliwości-grucha w łapę i pytam.
Jestem ciekaw czy na CB też się wypytujesz samochodu jadącego np 140km/h z naprzeciwka czy nie jedzie przypadkiem Twoim pasem… Ruch torem lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego nie jest na kolei niczym niezwykłym. Tak się jeździło i jeździ. Gdybym prowadząc pociąg za każdym razem gdy nasuwają mi się wątpliwości, hamował albo używał Radio Stopu momentalnie zostałbym odsunięty z jazdy. Nie wiem dlaczego nie możecie tego pojąć, że na kolei ja jako maszynista muszę ufać ludziom odpowiedzialnym za prowadzenie ruchu. Jest to ryzyko wliczone w zawód i wie o tym tylko ten kto pracuje w jeździe a nie miłośnicy czy sympatycy co ich czasem maszynista do kabiny wpuści. Rozpoczynając służbę zawsze mam świadomość tego, że coś może pójść nie tak. Trzeba do tego przywyknąć i tyle. Nie ukrywam bardzo poruszyła mnie ta katastrofa i strasznie mi żal chłopaków ale prawda jest taka, że zawód maszynisty niesie ze sobą spore ryzyko.
  Co do widoczności pociągu z naprzeciwka w porze ciemnej to albo darujcie sobie kombinacje albo przejedźcie się kilka razy po ciemku w kabinie przy prędkości np powyżej 70km/h. Odbicie światła od szyn, refleksy na szybie, niejednakowe przyciemnienie świateł pociągów jadących z naprzeciwka, mocno świecące TOP powodują, że dopiero przy ok 300m widać dokładnie po którym torze jedzie. Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Gdy pociąg jeździe z naprzeciwka maszynista nie wpatruje mu się w światła tylko ucieka wzrokiem na bok bo mimo przyciemnienia jak się dłużej po ciemku jedzie to światło z reflektorów razi.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 11:02:54 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #287 dnia: 05 Marca 2012, 11:11:32 »
@mechatronik z tym że jak jade samochodem w każdej chwili mogę zahamować albo uciec do rowu. Nie mówię tu żeby od razu radiostop używać. Wystarczyło wywołać maszynistę. Od wyjazdu zza łuku EP09 minęła 28 słupów czyli około 2000m?. Dość sporo czasu żeby mechanik z helmuta mógł zareagować.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 11:12:49 wysłana przez Mihau »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #288 dnia: 05 Marca 2012, 11:15:30 »
@Mechatronik, na drodze widzisz z daleka, że coś nie tak i jesteś zmuszony do zachowania zasady ograniczonego zaufania. Nie krzyczę, jak ktos jedzie 140 na czołówkę, są jednak tacy, co wołają od razu policję, a sreberka już maja radyjka. @Paweł ma rację co do zaufania, znajomy maszynista, mówił "pojadę tam, gdzie mnie semafory zaprowadzą".   

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #289 dnia: 05 Marca 2012, 11:19:37 »
Zasada ograniczonego zaufania powinna być stosowana niezależnie czy jedziesz bruttem 4000t czy maluchem czy nawet rowerem. Od tego zależy głównie Twoje bezpieczeństwo i innych.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #290 dnia: 05 Marca 2012, 11:23:24 »
To ja mam inne pytanie. Czy na tym szlaku zlikwidowano jakaś stację?

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #291 dnia: 05 Marca 2012, 11:54:37 »
Mnie się wydaje, że siedzą. I na naszym pewnie też. ;)
Masz rację :)
Pozdrawiam

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #292 dnia: 05 Marca 2012, 12:09:42 »
Cytuj
W związku z sobotnią katastrofą kolejową pod Szczekocinami zatrzymano dwóch dyżurnych ruchu - podała prowadząca śledztwo Prokuratura Okręgowa w Częstochowie. Prokuratura nie precyzuje, o kogo dokładnie chodzi i czy pracowali oni na tym samym posterunku kolejowym czy też dwóch różnych. Jeden z dyżurnych ruchu w ciężkim stanie trafił do szpitala psychiatrycznego. Mężczyzna prawdopodobnie próbował fałszować dokumentację kolejową - nieoficjalnie dowiedziała się TVN24.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Zatrzymano-dwoch-dyzurnych-ruchu,wid,14304904,wiadomosc.html
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline tomis921

  • Wiadomości: 78
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #293 dnia: 05 Marca 2012, 12:24:10 »
http://tomis921.flog.pl/wpis/4420984/tutaj-jeszcze-przed-katastrofa-kolejowa-w-szczekocinach

Tutaj jest zdjęcie z Warszawy Centralnej , jak ten pociąg stał przed odjazdem do Krakowa

Offline Munkustrap

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #294 dnia: 05 Marca 2012, 12:25:52 »
Po za tym jak mam jakieś wątpliwości-grucha w łapę i pytam.
Ruch torem lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego nie jest na kolei niczym niezwykłym. Tak się jeździło i jeździ. Gdybym prowadząc pociąg za każdym razem gdy nasuwają mi się wątpliwości, hamował albo używał Radio Stopu momentalnie zostałbym odsunięty z jazdy. Nie wiem dlaczego nie możecie tego pojąć, że na kolei ja jako maszynista muszę ufać ludziom odpowiedzialnym za prowadzenie ruchu.

Mechatronik, to znaczy, że często zdarzają się sytuację, że jedziesz w nocy ze sporą prędkością po niewłaściwym i masz mijankę z drugim pociągiem? Mechanik nie musi dostać informacji o wszelakich pojazdach, które gdzieś tam będzie mijał w sytuacji gdy jedzie lewym torem, szczególnie w nocy, kiedy warunki jakie są takie są? Pytam serio, bo nie kumam.

To znaczy, że przepływ informacji jest po prostu słaby, a fakt, że Mech nie dostaje informacji dlaczego "coś się dzieje" jest naprawde rzeczą, której można nie rozumieć.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 12:29:17 wysłana przez Munkustrap »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #295 dnia: 05 Marca 2012, 12:35:42 »
Mechatronik, to znaczy, że często zdarzają się sytuację, że jedziesz w nocy ze sporą prędkością po niewłaściwym i masz mijankę z drugim pociągiem? Mechanik nie musi dostać informacji o wszelakich pojazdach, które gdzieś tam będzie mijał w sytuacji gdy jedzie lewym torem, szczególnie w nocy, kiedy warunki jakie są takie są?

Pytanie co prawda nie do mnie, ale odpowiem ze swojego punktu widzenia. Jazda torem lewym na chwilę obecną nie jest niczym nadzwyczajnym. Uwarunkowane jest to po części ogromem prac inwestycyjnych prowadzonych na torach. Mijanki z drugim pociągiem jako tako mieć raczej nie będziesz (zależy też co rozumiesz pod pojęciem "mijanka"), ale stojący na torze obok tabor to rzecz normalna. Sieciowy będzie osygnalizowany sygnałem Pc-1, także bez podpytywania się nie jesteś w stanie rozróżnić co tak naprawdę stoi obok. Tak jak pisałem wcześniej, jeden dyżurny powie, że jest tor zamknięty, bo pracują sieciowcy, inny nie powie nic poza "do stacji X torem lewym". Z daleka taki sieciowy osygnalizowany sygnałem Pc-1 wygląda jak każdy normalny pociąg, a do tego Ty nie jesteś w pierwszej chwili w stanie ocenić, czy poc. stoi czy się porusza.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #296 dnia: 05 Marca 2012, 12:50:32 »
I wydaję mi się że najlepszym wyjściem jest wywołać czy to dyżurnego czy maszynistę i zapytać jaka jest sytuacja, tak jak praktykuje to Paweł. Proste rozwiązanie. Ciekawie wypowiadali się związkowcy maszynistów i dyżurnych ruchu na konferencji przed kilkoma minutami.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Munkustrap

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #297 dnia: 05 Marca 2012, 12:55:00 »
Wszystko to jest jasne, natomiast zastanawia mnie dlaczego dyżurny nie ma jakiegoś obowiązku (a nie tylko dobrej woli) poinformowania Was o każdym pojeździe, który będzie stał/jechał na torze obok (w sytuacji kiedy Ciebie kieruje na niewłaściwy oczywiście). Wtedy, kiedy wiesz, że nie ma sieciowca, czy innego pojazdu na torze obok na 100%, a widzisz, że coś jednak świeci - można jakoś zareagować - ew. dopytać po raz drugi.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4109
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1264
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #298 dnia: 05 Marca 2012, 13:37:06 »
http://www.tvn24.pl/0,1737096,0,1,potrzebne-byly-dwa-kilometry-na-hamowanie,wiadomosc.html

Perspektywa maszynisty Helmuta. Napis na żółtym tle miażdży: w symulatorze ET22. Znów widać precyzję dziennikarzy.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #299 dnia: 05 Marca 2012, 13:56:30 »
Śmiech na sali, ale co zrobisz.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 14:00:01 wysłana przez Woku »
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal