« Odpowiedź #286 dnia: 05 Marca 2012, 11:01:23 »
Po za tym jak mam jakieś wątpliwości-grucha w łapę i pytam.
Jestem ciekaw czy na CB też się wypytujesz samochodu jadącego np 140km/h z naprzeciwka czy nie jedzie przypadkiem Twoim pasem… Ruch torem lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego nie jest na kolei niczym niezwykłym. Tak się jeździło i jeździ. Gdybym prowadząc pociąg za każdym razem gdy nasuwają mi się wątpliwości, hamował albo używał Radio Stopu momentalnie zostałbym odsunięty z jazdy. Nie wiem dlaczego nie możecie tego pojąć, że na kolei ja jako maszynista muszę ufać ludziom odpowiedzialnym za prowadzenie ruchu. Jest to ryzyko wliczone w zawód i wie o tym tylko ten kto pracuje w jeździe a nie miłośnicy czy sympatycy co ich czasem maszynista do kabiny wpuści. Rozpoczynając służbę zawsze mam świadomość tego, że coś może pójść nie tak. Trzeba do tego przywyknąć i tyle. Nie ukrywam bardzo poruszyła mnie ta katastrofa i strasznie mi żal chłopaków ale prawda jest taka, że zawód maszynisty niesie ze sobą spore ryzyko.
Co do widoczności pociągu z naprzeciwka w porze ciemnej to albo darujcie sobie kombinacje albo przejedźcie się kilka razy po ciemku w kabinie przy prędkości np powyżej 70km/h. Odbicie światła od szyn, refleksy na szybie, niejednakowe przyciemnienie świateł pociągów jadących z naprzeciwka, mocno świecące TOP powodują, że dopiero przy ok 300m widać dokładnie po którym torze jedzie. Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Gdy pociąg jeździe z naprzeciwka maszynista nie wpatruje mu się w światła tylko ucieka wzrokiem na bok bo mimo przyciemnienia jak się dłużej po ciemku jedzie to światło z reflektorów razi.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2012, 11:02:54 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76