NIe nie, SU45 to inna bajka. Tam "królują" pozycje 7 i 10. Jazda z podpartymi bokami i bez podparcia praktycznie nie różni się niczym. Boczniki wchodzą na 10 pozycji, oraz 7: (W SU46 PRZY PODPARCIU NA 9 oraz 6, bez podparcia tylko na 10!)
I - zależnie od ustawienia suwaka oporowego (i tam jeszcze kilku pierdół, bez wniku), zawsze około 30km/h (bez podparcia, z podparciem bezwarunkowo w momencie wrzucenia 10 pozycji)
II - 40km/h
III - 50km/h
I teraz tak. Na pozycji siódmej również będą wchodzić w obu przypadkach, ale z przesunięciem "o jeden stopień", czyli w praktyce I stopień się załączy przy 40, a II przy 50. I tak np jadąc 60km/h, na 10 pozycji, będziemy mieli 3 boki. Poniżej 10, czyli na pozycjach 9-7 mielibyśmy 2 boki, poniżej 7 wyrzucają się wszystkie. Podczas jazdy operuje się praktycznie tylko na tych trzech pozycjach - W 7 10.
I teraz tak. Bez podparcia można dać na rozruch od razu choćby 13 pozycję. Z podparciem pod żadnym pozorem! Ofiarą będzie na 99% prądnica. Na 10 pozycji od razu wchodzi bok, a więc ciągniemy do 25-30km/h na 9 pozycji i dopiero 10.
Wszystko jak na dłoni macie tu:
Jak pisałem. Na odjazd 9 pozycja. Ciągniemy do akurat tutaj 25km/h (0:30), mechanik dorzuca pozycję (10) i od razu wchodzi I bok. Dalej przy 40 i 50 następne. W 2:40 schodzi do 7 pozycji. Widać, że wyrzuca III stopień, obroty spadają do ~1100 i po chwili schodzi na 0. W 5:00 widać wejście na pozycję. Do 9 pozycji mamy 2 bocznik, na 10 już 3.
Tu widać jeszcze lepiej:
A tu zza nastawnika.:
Mam filmy bez podparcia, ale w mojej videotece w Ełku. Jak kiedy pojadę na weekend, to wstawię na niepubliku. Ale tak jak pisałem, niczym się to nie różni od jazdy z podparciem poza przełączaniem hebelka, no i opóźnieniem zadziałania przez serwomotor. Aha, z tym, że w tym wypadku I bok nie wejdzie i tak szybciej niż przy 30km/h, temu można dać nawet 13 przy rozruchu.
Reasumując. Przy podparciu SU45- pozycje 7 10, SU46 pozycje 6 9, bez podparcia SU46 pozycja 10 - 6, z takim szczegółem, że wchodzą TYLKO na 10 i IV trzymają do 9 pozycji, no a dwa do 6.
Przy okazji dwie, a w sumie 3 ciekawostki. Nie pamiętam, czy już pokazywałem Wam te linki (a może sami to kiedyś odkopaliście ;)). No akurat pierwsze nie kiedyś, bo kilka dni temu. Mianowicie wymiana silnika z SU45-183 (filmik wyżej zza nastawnika :)) dla SU45-118:
I turbo SU46 w najlepszym wydaniu: