2. Wskazanie przełącznikiem pompy paliwa (I lub II) do uruchomienia
To nie jest przełącznik pompy, tylko nastawnik rozruchowy, można go przestawić tylko na nastawniku głównym i kierunkowym na 0. Ma 4 pozcyje - 0, RI, czyli rozruch lokomotywy sterującej z baterii akumulatorów, RII czyli start lokomotywy sterowanej z baterii i W, czyli start z zewnętrznego źródła zasilania. Na chyba wszystkich SU45 i 46 pompa paliwa jest połączona z przyciskiem START i po naciśnięciu ów przycisku załącza się automatycznie. Niektórzy (jak np ja) wolą ją załączyć chwilę wcześniej ręcznie.
Start SU45 bez ręcznego włączania pompy paliwa. Słychać, że po wciśnięciu START zanim zamkną się styczniki rozruchowe, automatycznie załącza się pompka.
To samo w SU46:
PS - mechanik się pomylił, "pompę olejową" miał na myśli na 100%.
Jeśli chcesz krok po kroku, to proszę bardzo. SU45, ale rozruch SU46 jest identyczny. W końcu to w zasadzie to samo.:
Czyli
1. Sprawdzasz olej, paliwo, blablablablabla itp, załączasz batki
2. Nastawnik rozruchu na I
3. Pompka olejowa. Jeśli lokomotywa zimna, potrzymać z minutę, jeśli ciepła wystarczy chwilę
4. Pompa paliwa i START (lub od razu START). I tu jest mały szkopuł, bo na SU45 i 46 trzeba przycisk trzymać do momentu, kiedy silnik załapie. Ważne jest również aby nie trzymać przycisku za długo. Ponoć szczególnie SU46 jest podatna na spalenie styczników rozruchowych z powodu za długiego naciskania przycisku START.
5. Silnik ruszył, pracuje na jałowych równo, nie gaśnie, jest ładowanie. Sprężarka w SU45 startuje mechanicznie wraz z wałem silnika. W SU46 silnik elektryczny załącza się automatycznie. Nastawnik rozruchowy na 0 i dajemy kierunek.
6. Włączamy wentylatory silników trakcyjnych w grupach po 3, dwoma heblami impulsowymi. I to jest również jakby włącznik sterowania. Jak widać na powyższym filmiku wystarczy wyłączyć wentylatory, aby bawić się do woli nastawnikiem i obrotami.
7. Popełniamy, włączamy reflektory i lokomotywa jest gotowa do pracy.
Odnośnie ciekawostek w SU46, myślę, że mogę bezpiecznie tu wrzucić moje 2 niepubliczne filmy. Pierwszy odnośnie sterowania i wentylatorów. Przewińcie do 6:15 i zobaczycie walnięcie wentylatorów i jeden z możliwych defektów lokomotywy SU46 :) Efektem był 10 minutowy postój w polu, bo trzeba było otworzyć szafę WN, gasząc najpierw silnik spalinowy, co przy takiej zimie jest niebezpieczne, bo zaraz gęstnieje paliwo w przewodach i może być problem ze startem. A jeśli nie odpali, to góra godzina i woda rozpieprzy blok silnika (taką śmierć poniosła m.in SU45-183 i chyba SU45-147). Dlatego zimą nie raz lokomotywa pracuje kilka dni pod rząd. Mechanik nie gasi silnika nawet do tankowania! Ale tu się całe szczęście udało.
cd tego filmu to już publiczny start od wewnątrz :):
I na koniec start SU46 i test prądnicy grzewczej, w która nie działała w trasie, a problem okazał się ostatecznie błahy.. :)
Jakieś pytania? Nie uważam się za jakiegoś speca od SU45 i SU46, ale trochę się na nich najeździłem (i dalej jeżdżą :)), co wiem, to napiszę.