Autor Wątek:  Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy  (Przeczytany 13066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Witam, poszukuję materiałów, głównie zwymiarowanych planów, schematów i rysunków technicznych tego typu urządzeń.
Jako że na początek będę grzebał w słupach i wysięgnikach, to głównie o materiały dotyczące tego rodzaju elementów proszę, choć jak powszechnie wiadomo, od przybytku głowa nie boli.
Tak jak pisałem wyżej, interesują mnie głównie rysunki oraz cyferki, zdjęcia co prawda ciężko znaleźć (a przynajmniej ja jakoś nie potrafię), ale wystarczy załadować dowolny filmik na youtube z przejazdem na trasie i mam masę pięknych ujęć słupów i wysięgników.

Pozdrawiam serdecznie
Tolek
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1296
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lipca 2012, 01:23:15 »
Cytuj
...zdjęcia co prawda ciężko znaleźć...
Bzdura. Polecam stronę transportszynowy.pl . Tutaj interesujący Cię dział: http://www.transportszynowy.pl/trakcja.php - rysunki, opisy, zdjęcia, czego tylko dusza zapragnie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lipca 2012, 08:26:20 »
Nie wiem w jaki sposób czytałeś mojego posta, skoro nie przyswoiłeś jego zasadniczej treści.
[...] poszukuję [...] zwymiarowanych planów, schematów i rysunków technicznych [...]

  Dodano: 16 Lipca 2012, 14:57:38
Coś się powoli rodzi. Zrobiłem na dobry początek trzy rodzaje wysięgnika - krótki i długi z odciągami prętowymi oraz długi z odciągiem rurowym. Są też pierwsze słupy.
Zamieszczam na razie pliki .max, bo pewnie jest jeszcze trochę detali do poprawienia i na próbę jednen .t3d wysięgnika, gdyby ktoś chciał wrzucić do scenerii i popatrzeć jak to działa.
No i mile widziane wszelkie uwagi, typu tu za dużo, tu za mało, tu za cienko, a tu w ogóle krzywo.
A jeszcze milej widziane wszelkie uwagi natury technicznej, odnośnie eksportu .t3d chociażby.

pliki max w archiwum 7zip
testowy wysięgnik w t3d
screenshoty z maxa:
słup ceowy
słup okrągły strunobetonowy
wysięgnik długi prosty

Jak się trochę ogarnę, to będę zapewne przygotowywał albo ruchomy model, albo jakiś skrypt/program, który będzie składał wysięgnik pod konkretne wymagania (odległość trakcji od słupa, wysokość robocza trakcji i takie tam duperele, a także sama geometria słupa), pod kątem przyszłej współpracy z magicznym edytorem Ra.

Ach, jako że na razie mój wkład jest dość niewielki, nie będę otwierał nowego wątku w dziale "Na warsztacie", ani też w "Bazie infrastruktury", nie chcę kreować niepotrzebnego zamieszania.
Jak będzie tego trochę więcej, no i przede wszystkim jak będzie gotowe (kluczowe słowo) coś konkretnego, to wtedy można coś wrzucać.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2012, 15:06:10 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."


Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lipca 2012, 16:03:18 »
Dzięki bardzo za linki, ale obawiam się, że nie bardzo się przydadzą.
A z trakcja.rail.pl czerpałem zdjęcia detali, które posłużyły przy robieniu modeli wysięgnika.

Pozdrawiam
Tolek
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipca 2012, 16:42:18 »
http://eu07.pl/~ziomalic/slupy.rar

Trochę półskompensowanej. Wisi to na serwie dłuższy czas... Może Tobie się przyda.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Lipca 2012, 17:32:43 »
a widziałeś takie coś jak w załączniku?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Lipca 2012, 17:48:16 »
Owszem, mam tę rekomendację, będę się zabierał za te ceownikowce na początek, w dalszej przyszłości dwuteowniki i kratownice. Zresztą pierwsze ceowniki już są, choć co prawda nie zwymiarowane (patrz screenshoty kilka postów wyżej).
Fajnie, że się zrobił ruch w temacie. Gdyby ktoś znalazł gdzieś wymiary wszystkich elementów wysięgnika (szczególnie to niegrzeczne ramię odciągowe djt) i postanowił podzielić się nimi, to byłoby doprawdy przepięknie.
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2015, 21:03:59 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lipca 2012, 11:26:12 »
Fajnie to wygląda, pozostaje kwestia tego jaki LOD zastosujesz, wydaje mi się że rysowanie wysięgników jako linii przy LOD będzie najlepsze.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Lipca 2012, 19:47:45 »
A czy planujesz do nowej sieci trakcyjnej zrobić LPN? W sieciach z wysięgnikami rurowymi na słupach zazwyczaj jest zawieszona LPN. Bardziej realistycznie wyglądałaby taka nowa sieć.
http://www.transportszynowy.pl/lpnsiec.html
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2012, 19:54:59 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lipca 2012, 20:02:24 »
Nie masz zwykłych linii ŚN, a chcesz już na słupach trakcyjnych je robić... Może jakaś kolejność?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lipca 2012, 21:25:09 »
Na razie tworzę generator modeli wysiegników, bo z tego co zauważyłem, każdy potrzebuje co innego.
Za pozostałe elementy sieci, np. elementy układu kompensacji sieci, etc, będę się brał prawdopodobnie w następnej kolejności. Nad innymi elementami w ogóle się nie zastanawiałem. Poza tym, to takie oczywiste? Nie łatwiej te kable wsadzić po prostu w ziemię? Na pewno o przewodach zbiorczych uszyniania, albo przewodach pomocniczych zasilania trzeba będzie pomyśleć.
Generalnie bardziej idę w stronę zrobienia zestawu kompatybilnych ze sobą elementów (lub narzędzi generujących te elementy) tak, żeby każdy mógł sobie według własnych potrzeb coś tam sklecić. Bo skoro można zrobić 4 modele słupów, 5 wysięgników, 2 jakichś dodatków (typu lpn na przykład), które docelowy odbiorca może poskładać jak lego, to po co robić 40 gotowych modeli?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Lipca 2012, 21:33:44 »
Nie masz zwykłych linii ŚN, a chcesz już na słupach trakcyjnych je robić... Może jakaś kolejność?
No tak, o tym nie pomyślałem, tak jak i nie ma podstacji trakcyjnych w symulatorze. Nie ma co mieszać, niech kolega Tolein zrobi to co sobie założył, a będzie dobrze.
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2012, 21:40:10 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Lipca 2012, 18:02:50 »
Poprosiłbym jakiegoś miłego człeka (może od biedy być i niemiły), ze sporą znajomością formatu t3d od strony "notatnikowej" o kontakt i małą pomoc.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Sierpnia 2012, 22:53:14 »
Powoli posuwam się z tematem do przodu. Niestety trochę pracy mam ostatnio, do tego różne "śmieszne" przygody (jak odpadające od auta koła, etc). Na chwilę obecną jest cuś takiego (załącznik), wszystko wygenerowane poprzez podanie kilku parametrów.
Program powstaje w C++, generuje plik w formacie t3d.
Jeszcze trochę dłubaniny zostało, ale powinno wkrótce być gotowe, mam nadzieję, że jeszcze do końca tego tygodnia.
I tak, wiem, że to prościzna, że takie coś się pisze w 10 minut i w ogóle - przykro mi, jestem zielony, niemalże od podstaw zaczynałem. Mam tylko nadzieję, że z drugą fazą rozwoju programu pójdzie mi lepiej, a chciałbym w niej dodać też możliwość generowania wysięgników teownikowych oraz trakcji z pojedynczym djt. O ile to drugie zadanie jest raczej proste do wykonania, to z pierwszym trzeba będzie znów podłubać.

Swoją drogą - program generuje siatkę w metrach (tzn. 1.0 w siatce to 1m, a 0.001 to 1mm, ale z tego co rozumiem, nie ma większego problemu z przekonwertowaniem tego na dziwaczne jednostki 3dsmaxa (1m = 39.3701), wystarczy zmienić odpowiednie wartości w matrycy transform.
Swoją drogą 2 - w programie maszyny, o ile dobrze mi wiadomo, znowuż operuje się na wartościach równych metrom (1.0 = 1m, 0.001 = 1mm).
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2012, 23:01:43 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Sierpnia 2012, 23:14:26 »
Yyy... Ale wcale nie musisz konwertować tego jak leci i dostosowywać do 3dsa (o jednostkach mówię). http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11259.msg108177.html#msg108177 Analogicznie postępujesz i jest cacy :)

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Sierpnia 2012, 23:28:11 »
Nie wiem, czy dobrze się rozumiemy. Siatkę generuję i eksportuję do .t3d programem, który aktualnie piszę. Tak tylko dla celów poglądowych chciałem sobie efekty pracy wrzucić do maxa i przeanalizować co jest źle, a co bardzo źle i przy okazji stwierdziłem, że zrobię screena, żeby pokazać, iż "to żyje".
Generowana siatka trzyma się wymiarów 1m = 1unit. Nie mam pojęcia jak sprawa wygląda w przy modelach innych userów, wiem tyle, że moja ma takie, a takie wymiary oraz że w miarę łatwo da się to zmienić, jeśli zajdzie potrzeba.
Bo jeśli wyeksportujesz z 3dsa .t3d z ustawieniem standardowym, to wyjdzie Ci, że punkt w osi x oddalony o metr od środka ma wartość w osi x 39.3701. A jeśli zmienisz zgodnie z instrukcjami zawartymi w podesłanym przez ciebie temacie, to ten sam punkt będzie miał wartość w osi x 1.0.
Sam już nie wiem, czy ktoś zrozumie to co właśnie namotałem.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Sierpnia 2012, 23:34:24 »
Chodzi o to, że w praktyce nikt tworzący modele do maszyny nie bazuje na jednostce domyślnej z 3dsa, tylko na metrach. Wtedy jednostki 3dsa już nie są dziwaczne, tylko takie same ;)

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Sierpnia 2012, 00:26:04 »
Poszukuję jakiegoś szaleńca chętnego przetestować program. Chodzi w o wklepywanie losowych liczb, a następnie oglądanie siatki w 3dsie, czy nie ma żadnych dziur, etc.

Prace w toku.
Screen, żeby było ładniej.
Około 600 trójkątów w chwili obecnej, docelowo będzie około 900.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2012, 20:07:50 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Sierpnia 2012, 09:04:07 »
Rzecz do dorzucenia na później: sprawdzanie checksum wcześniej wygenerowanych plików, aby sprawdzić czy już słup / wysięg o takich parametrach nie został stworzony.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Sierpnia 2012, 16:03:45 »
Zastanawiałem się nad tym i chyba nie ma sensu sprawdzać całych plików, natomiast wymyśliłem, żeby po prostu w pliku .t3d w nazwie bryły (name) dodać parametry wejściowe. Wtedy można przeszukać pliki .t3d znajdujące się w folderze i sprawdzić jaki mają parametr name i porównać go z wygenerowanym i ewentualnie zakomunikować, że taki wysięgnik jest istnieje w katalogu.
Generalnie dobry pomysł i dzięki za sugestię.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Sierpnia 2012, 11:25:00 »
To będzie najlepsze rozwiązanie. A co z wysięgnikami teownikowymi?
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trakcja, słupy i wysięgniki, naprężacze i inne tego typu zabawy
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Sierpnia 2012, 12:25:24 »
Kiedyś tam będą, na razie nie śpię po nocach i mam małe problemy z ogarniciem.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."